Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bosjesplant 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: bosjesplant 1

    O juist wist niet dat het over doorzichtig potje ging => wortels hebben niet graag licht natuurlijk

    Comment


      #92
      Re: bosjesplant 1

      zo ik ben de overige plantjes in het bos gaan brengen,
      ik ben ook voorbij de vensterbankherma geweest die er zeet mooi uitzag toen ik hem plaatste in zijn nieuwe omgeving,
      En nu ik terug ben gaan kijken was hij helemaal zwart en dood... er zat nog een groen blaadje aan en ik heb de rest er afgeknepen en we zullen zien of zij het met dit een bladje kan redden... ik heb er geen hoop voor, maar het is toch geen moeite voor mij om ze daar te laten staan .
      ik ben ook op mijn meest hoopvolle plek geweest waar ik 3 royal danes had verstopt (ik denk toch Rd, straks eens checken)
      24 juni (7).jpg24 juni (10).jpg
      de kleine rd
      24 juni (12).jpg
      de grotere rd
      24 juni (2).jpg24 juni (8).jpg
      en de oudste maar niet meer grootste rd
      24 juni (6).jpg
      Het gevaar en daarom de blauwe korreltjes
      24 juni (9).jpg

      En de danish duck die ik bij deze 3 in de buurt heb geplant
      24 juni (4).jpg

      de andere Dd en de 2x( bbxkf ) en de nadia zijn alle 4 ook niet al te ver geplant omdat dit toch een goede plek bleek te zijn.
      jammer genoeg foto vergeten te trekken ...

      Volgende week een check up op mijn danish gold.
      Attached Files
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #93
        Re: bosjesplant 1

        En gaat het wat goed met men kruising?

        Comment


          #94
          Re: bosjesplant 1

          ik ga dit weekend eens langsgaan en zal dan fotootjes posten,
          maar ze zaten in redelijke mate beschut tegen felle wind en hagel dus ik verwacht dat ze nog goed groeien
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #95
            Re: bosjesplant 1

            zo ik ben eens langs het grootste gedeelte langsgeweest vandaag aangezien ik toch een hele dag niets te doen had.
            ik ben tot een paar jammerlijke conclusies gekomen,
            1 danish duck is zeer dood;
            1 juni (10).jpg
            de nadia haar steel is gebroken, de blaadjes waren nog groen maar ik vrees ervoor,
            ik heb er hierna nog ondersteunt met takjes... we zullen zien
            1 juni (6).jpg
            1 jackberryx k fields is gewoonweg verdwenen,
            alle 3 de danish gold zijn alsook verdwenen, waarvan er 1 zeker weggehaald is door iemand.
            er zat gaas rond maar er is niks meer te bespeuren
            1 juni (5).jpg1 juni (3).jpg1 juni.jpg
            beter nieuws,
            de andere jackberryx killing fields heeft het wel overleeft,
            deze krijgt volgende keer een gaasje want ik had er geen meer toen ik ze had geplant,
            1 juni (8).jpg
            de andere danish duck doet het ook goed en krijgt volgende keer alsook een gaasje
            1 juni (4).jpg
            en drie royal danes groeien maar door
            1 juni (9).jpg1 juni (7).jpg1 juni (2).jpg

            ik heb dus momenteel 5 goede plantjes en 1 gebroken plantje over.
            als ik nog tijd heb ga ik dit weekend eens langs de 2 laatste super skunks om te zien hoe deze het doen.
            ik vind het zeer jammer van de danish gold
            maar tot nu toe zeer tevreden van de royal dane,
            nu zien dat de overgebleven plantjes vrouwtjes zijn !!

            chrs
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #96
              Re: bosjesplant 1

              Zien er leuk uit! De volgende keer dat het regent ga ik toch ook snel foto's gaan nemen, en hopelijk eind volgende week me laatste gaan planten .
              K blijf het volgen!
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #97
                Re: bosjesplant 1

                van het weekend nog eens bij mijn plantjes geweest...
                het kaartje wil niet lezen van mijn fototoestel maar die edit ik er wel bij moest ik dez terug gelezen krijgen!
                Maar van de plantjes blijven er dus 3 over... en een halve...
                2, 5 royal danes, de halve dane waren de slakken bezig met opeten, zitten nog 2 blaadjes aan... ben benieuwd of daar nog iets aan komt
                en de 3de is de danish duck. deze is gelukkig toch al een dame samen met 1 van de danes!
                Nu hopen dat deze 3 het nog overleven...
                07 aug (5).jpg07 aug (4).jpg07 aug (3).jpg07 aug (2).jpg07 aug.jpg
                bij deze photo edit
                Last edited by melosma; 16 August 2011, 20:05. Reden: fotos erbij gezet
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment


                  #98
                  Re: bosjesplant 1

                  heb je verslag vanaf het begin eens doorgelezen... man man man, die plantjes in't begin trokke echt op niets, maar je hebt blijkbaar al veel geleerd & dat zie ik! ervaring is de beste leermeester! prachtige rd, heb er zelf ook eentje in een bos, ziet er zowat hetzelfde uit! doe zo voort!
                  grtz
                  >>> Loving The Green Herbs <<<

                  Comment


                    #99
                    Re: bosjesplant 1

                    thx,altijd leuk dat er wel degelijk mensen dit doorlezen, het is niet de beste noch interresantste topic maar ik probeer het up to date te houden! ja tis een eerste keer dus het was wat try and error. Nu zien dat ik de laatste plantjes in leven kan houden! het gaat mij niet direct voor de opbrengst dus het kan niet teleurstellen als ze maar het einde halen . die rd zijn inderdaad wel hennige planten, blijven gaan !

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      Re: bosjesplant 1

                      juist terug van de spot,
                      slecht nieuws, geen enkele kaartlezer werkt hier, dus ik ga het kabeltje moeten zoeken voor fotos te kunnen uploaden. want wat is nou een verslag zonder fotos !

                      de danish duck is zeer hard gegroeid met al mooie bloei, probleem is dat alle bladeren vol gaatjes zitten :s, ik heb er net een klein slakje vanafgekiepert die mijn takjes aan het oppeuzelen was dus ik hoop dat er niet meer gaten inkomen,

                      de kleine royal dane met de rode stengel heeft iets met haar groei, ze is nogaltijd maar klein maar is wel zonder enkele probleem aan het bloeien

                      de andere grote royal dane heeft eindelijk bloeivershijnselen en hoera ! het is een dame , het ziet er momenteel wat magertjes uit maar het is nogal een grote plant (toch al 1.5m) dus ik hoop dat ze goed gaat geven.

                      mijn helemaal opgegeten rd die ikzelf zeer mooi en groot vond heeft zich terug goed hersteld ! van de 2 blaadjes die hij nog had heeft hij voldoende kunnen gebruiken om toch terug op enige grote te komen, jammergenoeg is dit een mannetje, nu denk ik dat ik deze laat staan voor nog zo een 2 weken dat ik bij bovenstaande rd wat mooi zaad af kan halen.

                      ook is er heel wat slakkenkorrels bijgezaaid, want dat is momenteel mijn grootste probleem. van elk plantje buiten de rode stengel madam heb ik wel een slak moeten afhalen .... en als ik zie wat ze met het een plantje gedaan hadden wil ik het liever niet meer voorhebben !

                      Zodra ik fotos hierop krijg ne fotoupdate van deze en vorige keer !

                      Chrs
                      --------------------------------------------
                      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                      ik voel me een geurillaboer

                      Comment


                        Re: bosjesplant 1

                        Royal dane
                        14 aug.jpg14 aug (7).jpg
                        Rd Man
                        14 aug (6).jpg
                        Rd vrouw met groeiachterstand
                        14 aug (5).jpg
                        Danish duck met gaatjes
                        14 aug (4).jpg14 aug (3).jpg14 aug (2).jpg
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          Re: bosjesplant 1

                          ben dit weekend weer gaan zien, en het gaat goed vooruit. (momenteel geen fotos, staan op gsm en bleutooth sticky thuis vergeten)
                          de DD en kleine Rd beginnen aardig dik te worden en al aardig wat kristallen te vormen op buds en bladeren,
                          De grotere Rd gaat langzamer vooruit maar heeft veel gespreide buds dus ben zeker niet ontevreden .
                          De mannetje is btw om!
                          ik denk dat ik over 3 weekjes de vrouwtjes kan gaan binnenhalen! en zien wat mijn eerste geurilla heeft opgebracht !

                          Het slecht nieuws is; ze zijn net met werken begonnen langs het bos waar ze in staan dus ik hoop dat er niet teveel volk gaat neuzen bij mijn plekje !

                          Zodra ik een manier vind voor de fotos te plaatsen worden deze meegedeeld met heel lezen vlaanderen en nederland.


                          Chrs

                          Melosma
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

                          Comment


                            Re: bosjesplant 1

                            Waar blijven die fotos dan, ik ben benieuwd, blijkbaar mensen die meer geluk hadden dit jaar.

                            Comment


                              Re: bosjesplant 1

                              olaaaa, had het de laatste tijd ewa druk! ik zal snel een betere update doen ! Chrs
                              --------------------------------------------
                              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                              ik voel me een geurillaboer

                              Comment

                              Bezig...
                              X