Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bosjesplant 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: bosjesplant 1

    Jammer Jammer, dat gaat castratie worden !
    Maar is ook wat mijn eigen fout en had het wel verwacht, de andere zitten onder regelmatige lichturen en zullen het hopelijk niet krijgen .
    sommige plekken zijn al voorbereid en sommige nog niet, het eilandidee moet ik skippen jammergenoeg. Ik ben er onlangs langsgegaan en bleek toch nog iemand anders te zijn geweest. dus best geen risisco nemen zo !
    Ik heb een mix van mest met meer N dan P en K maar deze mix ik met wat wat P en kokos en op de plek zelf met de grond die er aanwezig is.

    En nu zien dat de rest van de royals geen hermas worden zou toch jammer zijn !
    Idd misschien soms eens linkje in de chat gooien als ik met een vraagje zit .
    thx voor replys

    ballen gaan eraf en dan eens zien of ze er nog meer gaat aanmaken!

    chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    Comment


      #47
      Re: bosjesplant 1

      ik zou die wel niet op guerilla gaan zetten tussen andere planten, als er dan nog verborgen ballen zitten dan kunnen je andere planten ook bevrucht raken. en da risico wil je toch niet

      Comment


        #48
        Re: bosjesplant 1

        Nee inderdaad, deze blijft gewoon hier dan kan ik van dicht bezien hoe ze verder ontwikkeld.. ik wil al geen zaadjes in deze plant laat staan herma zaadjes in mijn andere plantjes .
        Als hij er nog teveel begint aan te maken dan vrees ik voor zijn levensduur .
        het zal momenteel een mooi kamerplantje blijven !
        hehe

        chrs
        --------------------------------------------
        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
        ik voel me een geurillaboer

        Comment


          #49
          Re: bosjesplant 1

          Vndg wat slechter nieuws, ik denk dat er aan de kabel getrokken is geweest waardoor de lamp een paar cm omlaag is gekomen geen nood want ik had er kippegaas onder dus de plantjes die onder die lamp zaten zijn niet verbrand ene is wel helemaal plat geduwd en een andere is wat geknakt bij de overige 2 was er nagenoeg niks aan de hand, wat gebogen maar dat komt wel goed, de platgeduwde plantje terug ewa recht gezet. En ja de geknakte plantje zullen we zien hoe erg hij is geknakt. Momenteel geen fototoestel bij de hand!
          twee van de plantjes had ook een beetje een paars steeltje dit licht ofwel aan stress of te weinig voeding want de temperatuur blijft ongeveer gelijk, lv zit tussen 40/50 en ze krijgen om de elke dag wat water dus zeker geen overbewatering naar mijn weten
          en de lowryder heeft wat naar boven gekrulde blaadjes maar ben nog niet aan uit waar dit aan zou kunnen liggen .
          nu geen nood ze zien er allemaal nog goed uit

          de royal dan die op mijn vensterbank staat is precies gestopt met groeien maar heeft nagenoeg geen nieuwe ballen meer gekregen. wel is een van de topjes wat verdort (misschien te weinig water? )

          als de fototoestel terug is zal ik eens fotos trekken

          chrs
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #50
            Re: bosjesplant 1

            Die die geknakt is: Indien het gebarsten is kan je er wat ducktape rond doen. of zonder kopje red die het ook wel als die nog blad heeft natuurlijk. Zo een paars lijntje kan geen kwaad hoor. Heb ik ook wel eens gezien, staat hier een topic van maar niemand wist echt waardoor het kwam.

            ben benieuwd naar de foto*s.

            gtz jantje

            Comment


              #51
              Re: bosjesplant 1

              Lr 22 dagen oud
              20 APRIL lr.jpg20 APRIL lr close 2.jpg
              de gekrulde bladeren
              20 APRIL lr close 1.jpg
              Rd 2 -17 dagen oud Rd 3- 10 dagen oud Rd 4 en 5 - 7 dagen oud
              20 APRIL rd 3.jpg20 APRIL rd 4.jpg20 APRIL rd.jpg20 APRIL rd 3.jpg
              Dg 2 en 3 - 17 dagen oud
              20 APRIL dg 2.jpg20 APRIL dg 1.jpg
              bladprobleem
              20 APRIL dg 2 close2.jpg20 APRIL dg 2 close.jpg
              S sk 17 dagen oud en Ssk 7 dagen oud
              20 APRIL rd 2.jpg20 APRIL s sk 2.jpg

              de 2 andere s sk zaden zijn dus niet meer bovengekomen en dus weggegooit de 5de Ssk zit er nu meer als een week en ik denk niet dat deze nog gaat ontkiemen.
              Een Dg gold is overgepot naar een iets grotere en ik denk dat er nog een paar zullen volgen.
              Volgende week gaan er nog 3 Dg in

              Dit zijn fotos van gisteren de geknakte zit ondertussen met wat tape aan een stokje dus die red het wel

              iemand enig idee waarom 1 van de Dg zo vlekken krijgt? het is ongeveer hetzelfde als mijn Rd die op de vensterbank staat :s.

              Chrs
              Attached Files
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

              Comment


                #52
                Re: bosjesplant 1

                Op welke grond staan ze nu? Ga eens kijken bij bladproblemen en tekorten hier opt forum, bij die dg kan ik weinig zien van die vlekken. Je geeft ze toch nog geen vloeibare voeding hoop ik?

                gtz

                Comment


                  #53
                  Re: bosjesplant 1

                  Comment


                    #54
                    Re: bosjesplant 1

                    mijn lv zit tussen de 40/50 % meestal misschien maar hoger brengen dan !
                    Ze zitten inderdaad in een plastiek fles maar had er wat plakband rondgewikkeld om het donker te houden, de bloempotten zijn ook wat te breed dan passen ze niet allemaal meer in de kas
                    ze zitten nu in een mix van kokos en gewoon aarde en krijgen water van de kraan hier !
                    maar het kan wel doordat het te warm is, heb onlangs wand reflectorfolie bijgedaan en het is nu meestel 29/30 graden maar krijg dit niet meer lager, dus ik denk dat ik die wand terug wegga halen

                    thx voor de replys hopelijk betert et wa tegen volgende week (nu een weekendje weg )

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #55
                      Re: bosjesplant 1

                      In mijn kas heb ik zelfs 36 graden gemeten: de planten staan er toch kerngezond bij. In de tropen of de subtropen is het ook vaak warmer dan 30 graden. Ik denk dat onze planten wel bestand zijn tegen hogere temperaturen.

                      Comment


                        #56
                        Re: bosjesplant 1

                        Dan zal het daar niet aan liggen. ik dacht dat het tussen 25 en 28 best was ! Maarja ik heb snel schrik iet verkeerd te doen

                        chrs
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          #57
                          Re: bosjesplant 1

                          drukke week gehad ! Ook wat probleempjes met de planten jammergenoeg
                          5 van de plantjes hebben val die gele plekken en daardoor sterft een stuk van het blad af. Nu ik knip deze stukken eraf voor het geval ze zich verder uitbreiden.
                          Nu gaat het voor de rest nog allemaal goed!
                          de herma dane heeft geen ballen meer aangemaakt en groeit rusig verder voor het raam,
                          de Lowrdyder is mooi bezig met omhoog komen en heeft gen enkele ziekteverschijnseling, de blaasjes zijn terug normaal
                          de rest zijn ongeveer hetzelde buiten 1 Royal Dane...
                          deze heeft vandaag het genoegen gehad om zijn geurilla plek te testen.
                          volgende week ga ik terug en als hij het goed doet komen de andere 2 danes erbij!
                          ik heb ook een deense eend in de grond gestopt en zou iedere moment mogen bovenkomen !
                          hier wat fotos van de royale deen die op stap is gegaan :
                          een mooi zonnige plek voor een plantje
                          29 april Rd 02 (2).jpg
                          Plantje in de grond
                          29 april Rd 02 (4).jpg29 april Rd 02 (3).jpg
                          En daar zit ze ergens tussen:


                          29 april Rd 02 .jpg

                          CHrs
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

                          Comment


                            #58
                            Re: bosjesplant 1

                            mijn geurillaplantjes en lowryder
                            29 april.jpg
                            Mijn herma dane die op de vensterbank staat
                            29 april (3).jpg29 april (2).jpg
                            --------------------------------------------
                            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                            ik voel me een geurillaboer

                            Comment


                              #59
                              Re: bosjesplant 1

                              Leuk topic!
                              Ik volg je met veel plezier...
                              Guerilla 2012

                              Comment


                                #60
                                Re: bosjesplant 1

                                Mooie planten ik volg je ook succes en je heb mooi plekje gevonden voor je planten
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X