Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bosjesplant 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: bosjesplant 1

    deze weekend gaat de eerste selectie de kast in om halverwege mei naar buiten te gaan,
    dan gaat de 2de selectie erin om halverwege juni na buiten te gaan


    1ste selectie word 2x skunk, 2xroyal dane, 2xdanish gold en 4x (royal dane x typhoon)
    2de selectie: 2x danish gold en 4x (royal dane x typhoon),2xdanish duck

    ondertussen ben ik a 19 dagen een royal dane aan het laten groeien en hij gaat mooi, ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen, ik dacht misschien stekjes nemen maar ik denk dat dat wat te laat gaat worden.

    ook is er sinds een paar dagen een lowryder 1 aan het ontkiemen, deze zou hopelijk voor een leuk wietje kunnen zorgen voordat de zomer begint
    (deze lr blijft binnen onder 2x 23 watt spaarlampen en als dit niet genoeg blijkt te zijn vervang ik ene met een 26 watt sun uvb 10 lamp, of word die te warm? )

    dit allen blijft een leuk experiment voor mij ik ben benieuwd naar de resultaten.

    chrs
    Last edited by melosma; 13 April 2011, 18:54.
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    Comment


      #32
      Re: bosjesplant 1

      Lr komt zijn kopje bovensteken
      PICT0014.jpg
      en de royal dane blijft maar mooi verder groeien
      PICT0005.jpgPICT0003.jpg
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #33
        Re: bosjesplant 1

        vandaag alles de potjes in morgen of overmorgen update met de bovenkomende nieuwe vriendjes

        ondertussen is mijn LR tch al hennig gegroeid, mss teveel gestretcht door aan het raam te staan,
        dag02.jpgdag02b.jpg
        --------------------------------------------
        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
        ik voel me een geurillaboer

        Comment


          #34
          Re: bosjesplant 1

          De Lr is niet veel veranderd net zoals de Rd
          om te beginnen heb ik al een deel van de 1ste selectie laten uitkiemen
          2 Dan Gold, 1 Rd en 2 super skunk,
          hiervan zijn de 2 Dg al mooi boven gekomen, de Rd is net niet boven grond maar je ziet hem al wel,
          De 2super skunks was niks te bekennen en ben ik eens gaan piepen, 1 heeft een worteltje en de ander is niets mee gebeurt, ik heb momenteel geen plaatsgebrek dus ze mogen beide nog blijven en hopelijk komen ze snel naar boven
          volgend weekend de rest van selectie 1 laten ontkiemen (moest de super skunk nog niet boven gekomen zijn ga ik deze ook vervangen door nieuwe zaadjes)

          chrs
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #35
            Re: bosjesplant 1

            even een kleine update van hoe het ervoor staat,
            vanvoor naar achter, Lr , Dg, Dg, Rd
            Het voorgroeihokje is nog in de maak, zat een cm verkeerd en kreeg de deur niet meer dicht dus maar alles afgebroken en opnieuw begonnen
            de lampen (2x 20 watt spaarlamp ) kunnen nog een beetje omhoog, hoogte gaat ongeveer 40cm zijn. Ik heb de Rd van een maand oud hierin gezet (welliswaar met grotere pot) en hij paste er net in.
            mijn plantjes gaan dan ook over een maand de geurilla op en plaats maken voor de volgende.
            de reden dat ik voor plastiek flesjes ben gegaan was simpel, ik had er hier massas liggen , en dat is heel makkelijk over te potten de bodem is op 2 sec weggesneden en dan kan je de rest er makkelijk afhalen (dus superhandig als ik ze mee moet pakken om dan in het bos te zetten )
            ze staan momenteel op 18/6 en hoop dat er zich geen problemen gaan vormen


            SAM_0527.jpg

            chrs
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #36
              Re: bosjesplant 1

              In graven tot de eerste bladeren want anders gaan ze af breken.
              Je planten hebben meer licht nodig das de reden waarom ze zo lang worden (strekken)
              Groetjes
              God was never on your side..

              Comment


                #37
                Re: bosjesplant 1

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                In graven tot de eerste bladeren want anders gaan ze af breken.
                Je planten hebben meer licht nodig das de reden waarom ze zo lang worden (strekken)
                Groetjes
                ze zitten momenteel ook terug bij het raam, heb wat misrekeningen gedaan bij het maken van het hokje, maar mss dat ik er nog een tornadoke bijzet
                Wist niet dat ze moeste ingegraven worden tot de eerste blaadjes ! goed dat je het zegt, dat zal ik straks eens bij allen doen !

                chrs
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment


                  #38
                  Re: bosjesplant 1

                  de 2 skunkies zijn er niet uitgekomen... dat zal dan ook niet meer gebeuren denk ik
                  heb ondertussen wel een nieuwe super skunk ingezaaid gehad en hij staat nu mooi boven en tussen de anderen !
                  Om te testen of het toevallig niet aan de grond zat heb ik een royal dane in de pot van een van de niet uitgekiemnde skunk gezet maar deze gaat morgen denk ik zijn kopje laten zien .
                  vandaag dan maar de overige 2 Ss laten uitkiemen en ook 2 royal danes (plannen zijn wat gewijzigd na het zien van een ideale plek voor meerdere planten)

                  Dus nu ga ik alle royal danes samen zetten in het midden van massaal veel steekplantjes waar ikzelf me ni door ga wagen als ze groter zijn ^^. het plan is daar 5 Rd kwijt te spelen in juli proberen de mannetjes eruitte halen als ik in de plantenmassa durf gaan .
                  krijgen daar veel licht door is in een put wat ooit een vijver moest zijn dus als het regent staan ze al mooi laag, en is zo ne 50 meter verwijderd van een beekje.

                  het voorgroeikotje is terug in redelijke mate van gemaakt, het werd iets te warm (30gr ) dus heb er direct ook een pc fan bijgeplaats en blijft nu rond de 28 graden. licht gaat aan om 7 en gaat uit om 12. nu zien hoe de komende 4 zaadjes het gaan doen

                  chrs
                  --------------------------------------------
                  Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                  ik voel me een geurillaboer

                  Comment


                    #39
                    Re: bosjesplant 1

                    Fotoupdate
                    Ss- 4 dagen oud
                    12 april Ss.jpg
                    Dg 8dagen oud
                    12 apr Dg1.jpg
                    Lr 1 - 12 dagen oud
                    12 apr Lr.jpg
                    Rd 31 dagen oud
                    12 apr rd close.jpg12 april Rd.jpg
                    Rd 1 dag ou
                    12 apr Rd 3.jpg
                    Rd 8 dagen oud
                    12 apr Rd 2.jpg
                    Dg 8 dagen oud
                    12 apr Dg2.jpg

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #40
                      Re: bosjesplant 1

                      Blijkbaar niet zoveel interresse , dan maar een laatste fotoupdate tot ik ze over een maandje buiten zet....
                      er is nog een super skunk boven gekomen en de 2 Royal denen hebben zich ook al mooi vertoont !
                      Ss1, net boven
                      14 april s sk2.jpg
                      Rd 2 en 3 ook net boven
                      14 april rd 4.jpg14 april rd 3.jpg
                      Dg 1 en 2 - 10 dagen oud
                      14 april dg1.jpg14 april dg2.jpg

                      Rd 1 en 2
                      10 dagen oud en 3 dagen oud
                      14 april rd1.jpg14 april rd2.jpg
                      Ss 1 - 6 dagen oud
                      14 april s sk 1.jpg
                      Mijn Lowryder 14 dagen oud
                      14 april Lr.jpg

                      allen onder 2 spaarlampjes van 20 watt met lv van 40% en temp tussen de 21 en 27 graden (zndr licht en met licht )
                      --------------------------------------------
                      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                      ik voel me een geurillaboer

                      Comment


                        #41
                        Re: bosjesplant 1

                        Dat er weinig reactie is wil niet zeggen dat niemand je topic volgt. Je bent gewoon goed bezig en dan valt daar weinig commentaar op te geven he. Bovendien moet het echte werk nog beginnen. Ze zien er goed uit.


                        gtz jan

                        Comment


                          #42
                          Re: bosjesplant 1

                          aha thx !

                          dat hoor ik graag , zo zonder commentaar begint ge al eens te twijfelen !
                          En inderdaad het interessantste gedeelte komt er nog aan .
                          in dit geval zal ik om de zoveel tijd nog eens een fotoupdate doen want ze groeien toch al mooi. nu hopen dat er niet al teveel mannen gaan tussenzitten

                          chrs
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

                          Comment


                            #43
                            Re: bosjesplant 1

                            Vraagje aan allen,
                            De royal dane die ik voor het raam hou met wat onregelmatige lichturen is misschien herma.
                            of zit ik fout en is het gewoon een man of zijn dit helemaal geen zaadhoesjes?
                            graag reactie
                            PICT0009.jpg
                            chrs
                            --------------------------------------------
                            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                            ik voel me een geurillaboer

                            Comment


                              #44
                              Re: bosjesplant 1

                              aiaiai, jammer genoeg peis ik idd dikke ballen te zien.
                              w8 nog effe af en als je wat meer comments wil is het geen probleem om effe je topci url effe te posten in de chat en dan zen er vaak genoeg mensen die is gaan kijken.

                              je kan altijd je vraag beantwoordt zien, dus vraag hier in de topic zetten en als er niet genoeg aandacht is , gewoon die link effe de chat in gooien en vragen of er iemand zin heeft om eens te kijken. grtz

                              Comment


                                #45
                                Re: bosjesplant 1

                                Behoorlijke ballen hangen daar, Hopelijk worden het hier niet allemaal herma's die royal dane. Hoe ver sta je op je spot? al begonnen met grond te bemesten en bewerken?


                                gtz jan

                                Comment

                                Bezig...
                                X