Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

    Korting op 420shop
    Jaja..

    De vogeltjes fluiten, de bloemetjes komen tevoorschijn en de bomen zitten vol knoppen: Het is lente aan het worden! God wat heb ik dit gemist..

    Hoewel natuurlijk veel mensen ervan overtuigd zijn dat je niet met cannabis kan beginnen voor de datum dat je ze in de volle grond mag zetten/waarop je niet meer goed op moet letten op wat het weer 's nachts doet en dus lekker lui kan zijn door er 's avonds niet elke dag even goed naar om te kijken als het donker word, maar ik vind dat hele "ijsheiligen" een beetje overdreven.. Tenminste, als je je dan bedenkt dat je je plantjes dan 2 maanden van groei ontziet.
    En gezien ik wil beginnen met een Indica, zo'n plantje dat wat extra lang over de groei doet in verhouding met een sativa, dan is het wel zo fijn om d'r 2 maandjes extra te geven vind ik. En stiekem kriebelen m'n vingers ook een beetje hoor... (nee geintje ik begrijp die mensen heel goed hoor! Ik wil zelf alleen zoveel mogelijk tijd laten groeien gezien het buiten toch gratis is!)

    Naar buiten in de volle grond begin ik nu alleen natuurlijk nog niet aan! Eerst maar eens een worteltje zien, dan in een potje en dan in de kas. Elke avond even kijken naar wat de nacht doet, en om lekker veilig te zitten bij 5 graden of kouder het plantje 's nachts naar binnen.
    een wekkertje zetten op de tijd dat het licht word zodat ik wakker word om ze ff buiten te zetten heb ik wel voor m'n schat (en straks schatten, maar de andere plantjes komen later in het verslag er nog bij, als ik eruit ben welke, en ze ff gekocht heb) over. Ze van licht ontzien vind ik namelijk weer zo lullig (kas moet wel ookal blokkeert dat deels licht, de temperatuur is dan beter voor d'r)

    Waar beginnen we mee? Nou, ik wil niet zeggen dat ik me heb laten overhalen, maar ik kwam in de eerste instantie niet voor dit mooie zaadje toen ik weer eens met de knappe (en vriendelijke) dame van de smartshop ging praten (eigenlijk op zoek zijnde naar de AF die ik altijd al een keertje heb willen groeien sinds ik erover gelezen heb). Erg dat ik haar gekocht heb vind ik het zeker niet, m'n vingers waren te erg aan het jeuken, en ik wil graag een mooie grote Indica plant, en 'k heb alleen sativa zaad en indica autoflowers liggen dus dat zou 'm nooit geworden zijn. En ze koste maar 7 euro! 20170312_211641.jpg


    lady_purple_de_sjamaan_feminised_seeds_5seeds-_1_.jpg20170312_211433.jpg
    Last edited by BackYardPlant; 12 March 2017, 23:39.

    #2
    Succes!
    Kijk graag met je mee
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Dankjewel! Gezellig
      iets te drinken toevallig?

      Comment


        #4
        Cellulose, het spul waar planten hun stevigheid uit halen (los van water) bevat geen magnesiumsulfaat.
        Magnesium is in elk geval een sporenelement, en is ruimvoldoende aanwezig in de bodem. Het wilt best eens reageren, en een zout vormen. In de binas tabel staat ook aangeduid dat Mg2+ reageert met fosfaat tot een onoplosbaar zout. Dat betekent dat je voeding dus geen fosfaat moet bevatten, of dat je de magnesium weg laat. Anders werken ze beiden toch niet.
        Sativa's groeien over het algemeen trouwens langer, niet korter dan indica's.

        Let wel op met de lichturen, als je plant nu in bloei schiet, dan is die 2 maanden aan het reveggen straks. Dus dan is je uitgetelde 2 maanden winst, teniet gedaan. Ijsheiligen is niet alleen temperatuurgebonden, maar hangt ook samen met lichturen per dag. Wel iets om in te calculeren

        Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Dankje voor de info!
          Ik heb het vorig jaar buiten op m'n plant gebruikt, ik had geen vergelijkingsmateriaal maar wel het gevoel dat het goed werkte. Hoe precies weet ik zelf helaas niet. Ik dacht iets met dat het de plant in lichte mate beschadigd (een beetje zoals UV licht) waardoor die zichzelf gaat verharden om er tegen te kunnen.
          Zag er in ieder geval zo uit vlak aan t eind: Screenshot_20170313-181747.png









          of het ook echt door dat magnesium sulfaat komt weet ik niet zeker helaas. Maar vandaar ook dat ik mij afvroeg of andere mensen er ervaring mee hadden...
          Was erg goed rookbare wiet gelukkig.

          Bedoel je met sativas groeien langer: hoogte of tijd? Ik denk dat jij namelijk hoogte bedoelde, terwijl ik duid op tijd, sativas groeien korter (zijn korter in vegatieve fase). Een sativa zelf is wel Langer (in de hoogte) dan een Indica

          Om t gewoon ff lekker duidelijk te houden gooi ik deze foto hier even neer Screenshot_20170313-183945.png






          klopt daar zat ik ook al een beetje naar te kijken. Ik had op de tabel gevonden dat vanaf 18 maart er LANGER dan 12 uur licht is (althans dit was zo in 2013) (enkele minuten maar het bouwt rap op per dag)
          http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weers...sondergang.htm
          Ik heb op meerdere plekken gelezen dat de mensen die rond 15 a 20 maart begonnen buiten zonder reveggen (met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) de boel hebben laten afbloeien.

          T zaadje heeft al een klein wit puntje, morgen de 14e pas in het potje en hopelijk komt ze de 15e dan op. Of iets later. Zou net wel (of net niet ) veilig moeten zitten.

          Gewoon er op wagen, en over 2 A 3 weken (31 maart, op 5 minuten na 13 uur licht) nog een plantje laten kiemen, ik hoop dat het goed komt

          bedankt voor de waarschuwing
          Last edited by BackYardPlant; 13 March 2017, 17:48.

          Comment


            #6
            is er trouwens iemand die weet wat de EXACTE grens is voor cannabisplanten die afhankelijk zijn van de fotoperiode om te gaan bloeien?
            Is dat bijvoorbeeld bij 12 uur en 5 minuten (of minder) licht of 12 uur en 10 minuten (of minder) licht of exact 12 uur of minder, of is dat vanaf 13 uur licht (11 uur donker) en dan snellere hormoonontwikkeling per hoe minder lichturen, of hoe zit dat precies?

            Hier zeggen ze gewoon exact 12/12 bijvoorbeeld http://www.wietkweken.com/bloeiperiode-wietplant/
            Hier ook 12/12: https://www.wietzaadjes.nl/wiet-kwek...ei-wiet-plant/

            ook word er beweerd dat zonder bepaalde temperatuur verschillen (dag/nacht) er geen bloei komt: http://kweekcursus.nl/Bloeiperiode.htmlhttps://www.zativo.nl/licht-kweken-wiet/fotoperiode 12/12
            http://www.hy-seeds.nl/fotoperiode-van-cannabisplanten precies dezelfde tekst lol, 12/12 dus)
            https://sensiseeds.com/nl/blog/equat...s-varieteiten/

            Comment


              #7
              Ik doelde op tijd en hoogte. Sativa's schieten later in bloei (groeien langer en hoger), en bloeien inderdaad langer.
              Sativa's die echt diep, diep sativa zijn, schieten soms pas na 1.5 maand 12/12 in bloei. Daar waar een indica gemiddeld 21 dagen neemt. Super silver haze is daarom bijvoorbeeld niet echt een lekkere buitensoort als je niet verduistert. Dr. Grinspoon al helemaal niet.

              Magnesiumsulfaat zal waarschijnlijk invloed hebben gehad op de pH, het vangt OH- weg door een zout te vormen. Dat laat in water (dat is eigenlijk niet H2O, maar [H3O+, + OH-, + H2O] in continu onbalans) dan H+ over. In kraanwater kan dat effect gunstig uitpakken, maar het lijkt me een riskante zet.


              Over bloeitijd: Elke plant - echt elke plant - reageert daar verschillend op. Ik heb sativa's zien bloeien bij 16 uur licht, ik heb indica's zien groeien bij 14 uur licht. De scheidingslijn tussen wel/niet bloeien ligt ergens tussen 12-17 lichturen per dag. Meestal is 16 uur licht net op het randje van wel/niet bloei. Andere factoren gaan dan meespelen, zoals stress, voedselbeschikbaarheid enzovoorts. Ook temperatuur natuurlijk.
              Hoe dat precies zit, is een moeilijk biochemisch verhaal met allerlei chemische routes. Rubisco is als verantwoordelijk molecuul aangewezen, maar de wetenschap ontdekt elke maand weer dat het toch wat moeilijker kan liggen dan dat.
              Ik bloei zelf - als ik in een zeldzaam geval binnen kweek - liever op 13/11 lichtschema. Dat ene uurtje extra vinden ze vast lekker (denk ik).
              Het antwoord op wat jouw planten doen kun je vinden door een stek bloot te stellen aan lichttijden. Ik heb gezien dat mijn Punisher#2 paars, vorig jaar op precies hetzelfde moment bloeide, als de stek die ik van die plant heb genomen. Het kwam zo goed overeen, dat zelfs topformaat en rijpheid in beide jaren slechts een dag of twee uit elkaar lagen. De genetische stabiliteit van stekken/clones lijkt mij daarom redelijk hoog.

              Het mooie is wel aan zaadplanten, dat ze niet kunnen bloeien voordat ze volwassen zijn. Dus totdat er voorbloei ontstaat, kun je lichturen geven die je wilt. Of dat ideaal is, dat is een tweede. Meestal ontstaat de puberteit van planten rond die 21-27 dagen na zaaien (ook vaak het moment waarop de vroegere autoflowers beginnen met bloei). Daarna is het bloeien of groeien geblazen, afhankelijk van de uren. Voor die tijd, bloeit reguliere wiet gewoon niet. De plant is dan nog in tienerstadium, om 't zo maar te zeggen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                https://sensiseeds.com/nl/blog/equat...s-varieteiten/

                Comment


                  #9
                  Stel je zet een plant vanaf zaad op 12/12, dan zou die dus ongeveer 3 weken groeien met slechts 12 uur licht, en dan langzaam overgaan op bloei, toch?
                  Correct.

                  zou het nut hebben vanaf 18 uur bij een sativa elke dag een half uurtje licht te minderen en te stoppen met lichturen minderen zodra je bloeiverschijnselen ziet/op 12 uur (en dan de lamp wisselen)?
                  Lamp wisselen? Dat laat ik in het midden. Ik denk zelf: die plant heeft tijd en moeite gestopt om zich aan te passen aan lamp X, en dan schroef je er lamp Y in.
                  Afnemen van het aantal uren, dan kun je ook direct op 12/12 zetten. Die plant heeft een paar weken nodig om daar op aan te passen, dus dan weet je nog niet of het nu bij 17 uur effectief was, of 3 dagen later bij al slechts 15,5 uur. Ik zou het per 2 of zelfs 3 weken met een uur verminderen. Dan krijg je een leuker beeld denk ik. Duurt wel ontzettend lang..

                  Sativa hybrides zijn soms(!) geselecteerd op vroegheid. Maar de ene hybride is de andere niet; mijn durban poison van wietzaadjes.nl had een totaal andere smaak en ander groeipatroon, dan de durban poison van growerschoice.nl. De bloei was bij de eerstgenoemde ook veel verder gevorderd in korte tijd, dan bij de tweede. Kan ik dan zeggen dat sativa hybrides vroeg zijn? Mwa, het is in mijn ogen verstandig om rekening te blijven houden met langere tijden van groei+bloei, als er sativa in zit. CBD somango is ook niet ver gekomen, maar dat zou een aardig aandeel indica in zich moeten hebben..
                  De tijden zijn te gokken, maar niet te voorspellen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Dankjewel! Die info is erg nuttig!


                    Hmm.. Ik snap je punt over dat de plant went aan de lamp, alleen is het toch ook zo dat de plant veel meer rood nodig heeft tijdens de bloei en niet zoveel blauw meer? om die reden heb ik een extra lamp, eentje van 2200K, gekocht.. voor de bloei.. Is dit eigenlijk een niet slimme zet geweest dan?


                    hmm.. Dat klinkt inderdaad heel logisch, dat selecteren op vroegheid..
                    Bedankt!

                    Nou hoef ik niet meer te zoeken naar die exacte lijn, hij bestaat namelijk niet!




                    De dame heeft zich ondertussen laten zien, ze heeft even een behandelingetje nodig gehad (toch nog dat zaadje verkeerd in de grond gedaan blijkbaar, ze had een helmpje op. naja, het volledige zaadje stak boven de grond met een wit stengeltje eronder. zaadje eraf gehaald en de lobblaadjes waren volledig wit, maar kleurde gelukkig snel groen) maar ziet er nu goed uit

                    hoewel ze nog erg klein is, zie je gewoon dat ze er zin in heeft. 'T is bijna lente

                    Comment


                      #11
                      Lijkt me best interessant om eens uit te zoeken, dat van die lampen.
                      Zelf denk
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Je kweekt buiten he, niet binnen. Nu is er 12 uur licht buiten, de schemering niet meegeteld; Tegen dat je plant volwassen is (3 a 4 weken) is er al anderhalf uur tot 2 uur licht bijgekomen. Dus die plant weet dan dat het zomer wordt en die niet moet gaan bloeien. Althans dat is wat ik vermoed. Zo'n situatie kan je binnen quasi onmogelijk nabootsen.

                        Als de regels voor binnen ook golden voor buiten dan werd elke plant herma Dan kom je int donker met de wagen thuis, de lampen raken de plant. Hup, herma. Gebeurt ook ni. Nachten met volle maan bv. Straatverlichting.

                        Comment


                          #13
                          2 jaar geleden ben ik in februari al buiten begonnen.
                          de temperaturen zijn dan natuurlijk veel te laag en dat merk je aan de groei.
                          de plant overleefde het wel en begon in mei al te bloeien.
                          omdat de dagen steeds langer werden en de plant niet verduisterd werd is deze terug in de groeifase gegaan.
                          eind augustus hervatte de bloei, eind oktober is ze geoogst.
                          helaas geen beste wiet geworden, ik wacht wel tot half mei voor ik weer buiten begin.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Ik ga je volgen BYP.

                              Misschien binnen achter glas op vensterbank alvast wat voorgroeien. Dan als het weer het toelaat naar buiten brengen en evt. verduisteren op het eind..
                              http://akk.li/

                              Comment

                              Bezig...
                              X