Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Polm Gold staat in een zakje gemaakt voor zaailingen. Het is een soort stof die je makkelijk terug kan vinden, na lange tijd (denk aan een jaar) vergaat het echter als het goed is. Vind t wel een handig dingetje en de wortels groeien er doorheen.


    oei oei oei...
    ik zie nergens kouder dan 5 graden.. niks in de buurt van de 0.. 20170429_190549.jpg




    tja..
    Remmen los..? 20170429_175505.jpg




    lady purple net in de grond (gat gister gegraven en volgegooit met wormen. Minstens 50 cm diep gat waarin de grond netjes los is gemaakt)

    en een pot de bodem eruit geknipt, de rand ingevet met vaseline en daar zout op gedaan, die pot over de plant heen en stevig in de grond aanduwen, dan nog stro om de bak en dus plant heen omdat slakken een hekel hebben aan door ruwe dingen als stro of cacaodoppen heen moeten kruipen.
    ook 2 knofloken ernaast tegen insecten en het lieve vliegenvangertje erbij gewoon voor t geval dat. image_288136.jpg20170429_193741.jpg

    dit jaar zal ik het bij m'n Lady Purple en m'n Polm Gold houden.
    Last edited by BackYardPlant; 29 April 2017, 18:58.

    Comment


      #47
      Ehh.. Ik wil niet stom doen, maar slakken vinden stro heerlijk. Lekker vochtig en warm plekje om in te verstoppen, en bovendien gratis eten: schimmels, bladeren, onkruid, halfvergane plantresten.
      Ik had ooit prachtige Strophoria paddestoelen, die voerde ik stro. Toen kwamen de slakken, binnen een week had ik niks meer. Enkel nog wat stro.

      Zout voorkomt ook dat de slakken weer weg kunnen, dat werkt twee kanten op.
      Stenen, vlonders en laag groeiende planten weghalen werkt het beste tegen slakken. Als ze te ver moeten reizen voor een hapje, kijken ze liever bij de buren.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #48
        Huh wtf echt waar?

        T word al jaren lang bij aardbeien ook gedaan om slakken te voorkomen en de aarbeien een zacht bedje te geven zodat ze minder snel rotten

        mij is uitgelegd dat de stro veel te ruw is om over heen te kruipen voor die beestjes..

        wat zou jij aanraden te doen?

        toch vervangen voor cacaodoppen?

        dat zout is zodat ze liever niet over die pot heengaan en dus van de plant wegblijven
        blaadjes hou ik ver genoeg van de grond dat ze er alleen via de pot met zout bij kunnen, als het goed is

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
          Polm Gold staat in een zakje gemaakt voor zaailingen. Het is een soort stof die je makkelijk terug kan vinden, na lange tijd (denk aan een jaar) vergaat het echter als het goed is. Vind t wel een handig dingetje en de wortels groeien er doorheen.
          Aha, weet wat je bedoelt. Denk ik. Ben er eentje tegengekomen in de gratis compost vd gemeentewerf. Deze was nog niet echt verteerd. Diameter formaat van binnen toiletrol. Soort gaasje met geperforeerde gaatjes. Geen onderzijde.
          Wat ze allemaal wel niet maken en bedenken voor ons consumenten. De leugen waarin we opgevoed worden die zegt dat we alles nodig hebben en niks meer zelf kunnen. Zo dat is eruit.
          Als het voor jouw zn werk maar goed doet.

          Kreupelhout schijnt te werken tegen slakken. Zelf geen ervaring mee, kan me voorstellen dat onder het kreupelhout juist prima vertoeven is voor n slak.
          In mijn ervaring droge houten planken. Als verticale barricades, niet horizontaal. En geen contact met andere planten, dat zijn makkelijke bruggen.
          Hier op het forum veel gelezen over koperdraad, schijnt te werken als n tierelier.
          Zelf n paar biervallen geproduceerd maar nog niet geplaatst. Ga ook geen maatregelen nemen zolang de schade nul tot nihil is.
          Heb jij veel slakken in de tuin andere jaren of is het vooral preventief?
          Kippen werken ook goed

          Ik heb last van bladluizen hier, i.c.m. met de (melkende) mieren.
          Daar ga ik dit jaar preventief tegen in actie komen. Enkel voor de AF-jes (oogst wanneer de luizen floreren). De regs zullen er tegen oogsttijd geen last meer van hebben.

          Blijft interessant die horizontale plant. En nu ook nog een ent erop. Vage shit wordt dat


          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #50

            Comment


              #51
              Ik raad je aan wat ik in mijn post zeg: slakken geen plaats geven om te verschuilen.
              Koperdraad werkt pas leuk als je er een 9V batterij aan verbindt.

              Maar de vraag blijft: is het wel nodig? Is de slakkenplaag zo groot in je tuin?
              Ik heb er hier geen last van, terwijl er genoeg verstopplaatsen zijn.

              Qua auxines en cytokines zou ik heeeeeel goed gaan lezen. Een milligram teveel betekent dat je plant kapot gaat. Op 6mg/L cytokine sprongen mijn planten al alle kanten op. Dan moet je dus goed weten hoeveel die cocoswater bevat. Hier bleek cocoswater voor stilstand te zorgen. Wiet deed er niks op, behalve sterven.
              Let wel op dat er verschil is tussen cocosmelk (onbruikbaar) en cocoswater (bruikbaar).
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #52

                Comment


                  #53
                  Ik bedoelde kopertape i.p.v. koperdraad. Al werkt die oplossing i.c.m. stroom natuurlijk ook wel, dan wel het risico dat de plant te vroeg de fik ingaat.

                  Stro zou kunnen werken, als je het maar vervangt na regen. Of als het om andere reden verzadigd is met vocht.

                  Als het vooral preventief is zou je ook gewoon het aan kunnen kijken. Hoe de slakkenpopulatie zich verhoudt naar verloop van tijd.
                  Evt. s'nachts iets over de planten heen zetten als het dinertijd is voor slakken. Nu de plantjes nog klein en teer zijn dan.

                  Ik denk dat n plant die horizontaal groeit sneller gevonden wordt door de slakken, lager bij de grond. Wat denk jij?

                  Ik gooi de slakken hier meestal bij mijn buren (die waar nooit getuinierd wordt) in de haag. Landen ze direct in n nieuwe voedselbron.

                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #54
                    Maak een klein grachtje rond de plant maal wat eierschalen en strooi die erin. Geen idee of het echt werkt, maar hoorde dat ze niet over zoiets kunnen.
                    verslag 1, verslag 2

                    Comment


                    • BackYardPlant
                      BackYardPlant commented
                      Editing a comment
                      Zou wel gaaf zijn maar krijg je dsn niet teveel calcium in de bodem na stortregen?

                    #55
                    Niet heel veel spannends, behalve dan dat mn ent gelukt is? 20170515_214750.jpg20170515_214703.jpg

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Gefeliciteerd met de (tot nu toe) gelukte ent !

                    #56
                    Is dit nou behandeling of mishandeling? Wat een ding zeg.


                    Even zodat ik het goed begrijp, corrigeer me als ik het mis heb.
                    Ik vind het interessant dus heb liever geen verwarring.

                    Je hebt twee wietplanten met een ent erop. Een Shaman wietplant met Ducksfoot ent erop. Een Lady Purple met een Mazar ent erop. Ik vat het zo correct samen right?
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #57
                      Yep! Naja die staan hier ja, maar die shaman a met ducksfoot is niet van/voor mij maar voor mn ouders om medicinale olie te maken.
                      ik zelf heb naast lady purple een polm gold die nog wat kleiner is. Had ik geen recente foto van bij gezet bij de post van gister


                      die mazar is van een autoflower variant he! Eens zien wat dat doet als het werkt.


                      en zolang het werkt noem ik het behandeling
                      die andere blaadjes zijn zo slecht door het enten. Niet elk blaadje overleeft het helaas.
                      Last edited by BackYardPlant; 16 May 2017, 11:55.

                      Comment


                        #58
                        Nou.
                        ik ben niet de expert, misschien dat LR2 weet of dit alsnog helemaal verkeerd kan aflopen,

                        maar voor mijn gevoel kan ik veilig zeggen dat Ducksfoot op Shaman A(stekje) gelukt is. 20170520_121355.jpg

                        ook hebben we nu en dan bezoek 20170520_121955.jpg
                        helaas ziet de stek/ent van auto mazar op lady purple er nog altijd slecht uit.
                        de moeder is ondertussen gaan bloeien 20170520_122024.jpg

                        Comment


                          #59
                          Mij is het nooit gelukt, ik zou het niet weten.
                          Maar een goede ent gaat flink verdikken op de aanhechting. Als je daar houterig weefsel ziet ontstaan dan zou hij moeten blijven zitten.

                          Als je wat close ups maakt, dan stuur ik komende week wat zaden toe als beloning voor de moeite
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #60
                            20170523_182931.jpg Meteen ff wat fototjes gemaakt!
                            20170523_182919.jpg20170523_183021.jpg20170523_182941.jpg20170523_183012.jpg

                            Comment

                            Bezig...
                            X