Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Lieve mensen, wat denken jullie?
    nog een Autoflower zaaien, of een fotoperiode plantje? Die AF's zijn nu natuurlijk weg dus t mag weer. Maar welke is slimmer volgens jullie?
    Afdakje tegen de regen lijkt me sowieso in beide gevallen slim, maar ik twijfel aan welke we nu het meeste hebben..

    fototjes voor de mooi-igheid 20170627_211124.jpg
    20170627_211136.jpg20170626_202054.jpg
    Last edited by BackYardPlant; 27 June 2017, 22:10.

    Comment


      #77
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #78
        dankjewel
        zeker! Voor de bloei wil ik alle takken nog wat breder uit elkaar trekken zodat er genoeg wind doorheen kan
        ik heb overwogen te dieven maar dan krijgt de plant zoveel wondjes, en buiten heb ik gelezen dat je dan velen malen sneller toprot krijgt. Dus laat ik de plant lekker zelf beslissen wat eraf moet en wat mag blijven.
        afdakje gaan we zeker doen, risico op rot is gewoon te hoog anders.

        zover ik weet komt er geen nadeel bij, maar als ik ernaast zit hoor ik het graag!

        Oei ik dacht dat ik t erbij had gezet maar kennelijk was ik dat vergeten.. de bovenste foto is de shaman met ducksfoot ent de 2e foto is de lady purple inderdaad
        het lijkt tot nu toe inderdaad effectief te zijn qua ruimte opvulling, hopen dat dat zo blijft :p

        hmm dus toch wel? En geen extra rot gevonden in die toppen voorheen?

        ik heb ondertussen besloten dat ik voor een fotoperiode ga, en een hele speciefieke.

        zie hier de baby foto van Original Strawberry Cough by Dinafem
        20170628_085752.jpg

        maar in verband met het slakken probleem (welk slakken probleem? Nou heb je t weer als een gezien? Die eikels zitten nu overal in je tuin hoor, pak een bakkie en ga maar zoeken: 20170628_160347.jpg20170628_160408.jpg )
        Staat ze nu even in de woonkamer ipv buiten op een hoge tafel ( t is ook al klote weer en ik wil geen wegrottend zaadje) (die hoge tafel is normaal zodat slakken er moeilijker bijkomen)

        Comment


          #79
          Wat voor slakkenprobleem..
          Je plantjes zien er voor de rest mooi uit Backyard!
          Ad usum proprium!

          Comment


            #80
            gooi er zout op

            Comment


              #81
              Dankjewel ganjagast
              is geen probleem, lijkt maar zo hoor, zijn d'r maar 2 of 3 joh

              ik wil graag van ze af, maar een diertje wat geen enkel ander dier ooit pijn heeft gedaan/gegeten/ laten lijden, verdient het in mijn ogen niet om dan zoveel pijn te krijgen als ze van sterven in zout krijgen

              ik trap ze kapot, zijn ze in 1x zover mij bekend is pijnloos weg.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Wat ben je eigenlijk ook een schatje ❤️

              #82

              Comment


                #83
                Slakken hebben geen ruggengraat die kan breken, ook geen schedel die kan barsten. Dus zolang de kabeltjes nog verbonden zijn, voelen ze alles. Erop stampen is dan ook niet echt lekker vriendelijk; dat verbreekt geen zenuwen in zulke flexibele beestjes. Goed, ze bewegen misschien wat minder en de ingewanden liggen er uit, maar alsnog hebben ze een pijnlijke dood.
                Voor zover ik weet is een kokend bad water de snelste en minst pijnlijke oplossing. Kun je nagaan..

                Soms is het beter om dat niet te weten. Dat geef ik toe. Maar ik zelf als dierenvriend en fan van beestjes sinds dat ik jong ben weet: de natuur is snoeihard en zonder genade. Dat mogen we zelf ook weleens zijn. Daar schaam ik me niet voor, want zo is de natuur ook. Die schaamt zich niet voor zeehondjes die dienen als waterpolobal voor free willies, die schaamt zich niet voor groepsverkrachting van eenden met de dood tot gevolg, die schaamt zich niet voor een ezel die de kaak van een andere ezel eraf trapt waarna het beest sterft van de honger en infecties. Ik kan me nog goed herinneren hoe de cameramannen van de BBC aan het huilen waren over een waterbuffel die uiteengetrokken werd door komodovaranen.. Terwijl ik dacht: dat is precies de natuur die mensen moeten zien. Het is niet romantisch, het is levend opgegeten worden in de akeligste vorm die er is, de natuurlijke vorm. Wij mensen kennen gratie, vergiffenis, medelijden. Maar ontzettend veel dieren kennen dat enkel naar soortgenoten, of zelfs helemaal niet.

                De grootste klootzakken zijn trouwens - met uitstek - de Honey Badgers.
                Hier een docu die ik echt geweldig vond:
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #84
                  WAT
                  NEE
                  DAT MEEN JE NIET
                  O MIJN GOD
                  ...
                  Dat is ZOOO zielig.. waarom wist ik dat niet...

                  Da's waar.. de natuur is hard.. maar alleen het onintelligente onwetende deel ervan.. Daarom wil ik met het bewustzijn juist goed zijn, net als jij zo te lezen
                  Klopt, dat maakt het soms best een enge wereld..

                  Ik zal hem eens bekijken!

                  Comment


                    #85
                    2903927-sluslugcloseup.jpg Revenge!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                    #86
                    Ik wil zo een beest, maar toch ook echt absoluut niet...

                    Gave documentaire!

                    Comment


                      #87
                      Last edited by QnQ; 3 July 2017, 06:34.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #88
                        Oeeh hele goeie tip dankjewel!!
                        gelijk even wat regelen

                        ik heb al een tijdje overwogen ze een keer te proeven, dan weet ik of t geschikt eten is, als er ooit een oorlog hier uitbreekt ga ik gewoon slakken en pissebedden en krekels telen o.i.d.

                        oh toch wel ja?
                        Ja daar was ik deels al bang voor maar twijfels..

                        dankjewel

                        Nog even, en met genoeg ervaring en alle tips hier sta ik er straks zo bij:
                        FB_IMG_1499073226692.jpg

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Hahaha, ja, maar da's niet zo moeilijk.
                          De enige reden dat dit niet kan zijn de visieloze prutsers aan het hoofd van ons land.

                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          en IN ons land...

                        #89

                        Comment


                        • Stemma
                          Stemma commented
                          Editing a comment
                          Gvd man, wat vind ik dat erg voor jullie Zijn ze zo anti-cannabis? En de olie voor je moeder dan?

                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          Nouja ze kwamen aan de deur om te vragen of me mee wilde doen met een "cannabis vrije-buurt actie", ik heb maar meteen gezegd dat ze daar m'n ouders voor moesten hebben maar die gaan sowieso terug komen..
                          Als ze echt met zulke acties bezig gaan moeten we onze planten sowieso omhalen..

                          Olie voor m'n moeder, tja... Misschien dat uitgraven en wegbrengen kan, maar die planten zijn met 11 literkluiten in de grond gezet, dat zijn enorme wortels op het moment..
                          Misschien dat we wat autoflowers neerzetten als we de grote/foto-periode omhalen, dat valt minder op en hopelijk is de geur dan minder sterk (door minder bloemen), dan hebben we wel nog iets voor olie maar minder risico dat ze helemaal flippen.. Of even afwachten tot het weer minder warm is

                          Wellicht dat we het aan ze uit kunnen leggen.. Hopen op het beste maar van het ergste uitgaan danmaar..

                        #90
                        Niet stoppen! Plant ze in het bos ergens afgelegen. Dan heb je nog hoop anders heb je helemaal niks succes nog!

                        Comment


                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          Waarschijnlijk zitten die wortels al veel te diep in de grond om de planten nog fatsoenlijk te kunnen verplaatsen.. Anders was ik daar nu al mee bezig!

                          We gaan proberen een oplossing te zoeken maar t lijkt erop dat niet alles kan blijven, ruzie met de buren willen we absoluut niet

                        • Conficker
                          Conficker commented
                          Editing a comment
                          Snap ik dan ga je kans krijgen op een herma of zelfs op een dode plant, maar ik zou zeggen als er geen andere optie is probeer het altijd beter dan weggooien. Succes nog met je buren.

                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          Ik hoop dat het goed komt.. Bedankt !
                      Bezig...
                      X