Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seeringfate's buitenkweekje 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Seeringfate's buitenkweekje 2017

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Dit jaar van plan om toch weer te proberen om een kweekverslagje bij te houden, het is mijn derde kweekje en hoop natuurlijk op verbetering !
    Ik heb vorig jaar geprobeerd een kweekverslag te maken, ben er aan begonnen, maar wegens drukte en het feit dat mijn plantjes het niet zo goed meer deden is dit nooit afgemaakt.
    Nu heb ik in totaal wel nog 130g van 4 plantjes geknipt en ik geniet er nog steeds van. ( 2x Amnesia Haze Auto & 2x Power Plant, beide van huismerk wietzaadjes.nl)

    Ik heb vorig jaar een kasje aangeschaft en dat beviel me goed, ondanks het een goedkoop ding is van de aldi en hij bijna instort, deed hij toch waar ik hem voor gekocht had.
    Mijn eerste kweek flink verkloot, dacht als beginner even met kokosgrond te beginnen omdat mensen zeiden dat dat "De Shit" was en je planten er super goed op groeide.
    Nooit gedacht dat hier geen voeding in zit en had ik dus twee mooie White Widow plantjes van 15 cm groot waar ik uiteindelijk 5g wiet vanaf gehaald heb wat nog eens vies was ook.

    Tweede kweek ging wat beter zoals hierboven beschreven en ik vond het lekkere snoepjes die eraf kwamen.
    Enige nadeel was dat halverwege de bloei mijn planten, ze op het randje van leven/dood hebben gezeten en toen bij mijn moed er een beetje bij in gezakt was, uiteindelijk alles om alles gedaan om ze toch weer enigszins gezond te krijgen en ook gelukt.
    Het verslag is er alleen bij in geschoten.
    De tweede kweek was trouwens in een kasje in potgrond (Plagron Light Mix geloof ik) en voeding van Canna (groei, bloei en rhizotonic), resultaat = 130g.

    Nou mijn plannen voor dit jaar:
    Kasje weer opzetten.
    Heb nog 3 Amnesia Haze auto zaden over van vorig jaar dus die gaan mooi de grond weer in.
    Heb van een vriend en leuk stekje gekregen en ben benieuw wat deze gaat doen dus dan zitten we op 4.
    Deze 4 gaan in potten de kas in.
    Nu wil ik eens kijken wat de plant doet als ik hem gewoon lekker buiten (buiten de kas) in de volle grond zet (en misschien later een scrog?).
    Hiervoor ben ik dus op zoek naar een leuk buitensoortje die natuurlijk ook lekker smaakt.
    Ik ben over het algemeen tevreden over mijn bestellingen bij wietzaadjes.nl dus heb hier weer even gezocht en dit is wat mij tot nu toe aansprak:
    Blue Berry - Spliff Seeds
    Trainwreck - Huismerk
    LSDelicious - Huismerk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...x-amnesia-haze

    #2
    De enige wiet waarvan ik ooit K.O. ben gegaan, was black domina van sensiseeds.
    Lopen trippen alsof ik paddo's op had, en een jaar lang geen wiet meer aangeraakt.
    Shiva Shanti II kwam in de buurt, die doet het ook goed buiten. Niks meer voor mij.

    Ben zelf groot fan van de Durban Poison van wietzaadjes.nl. Die heeft zich afgelopen jaar goed bewezen, en de smaak is runderbouillon met dennennaalden. Lekker zweterig.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Bedoel je de Durban Poison via Wietzaadjes van Dutch Passion of de Durban Prison huismerk van wietzaadjes?

    #3
    Leuk! Ik ga lekker meelezen en hopelijk meeleren.

    Oja! Een scrog buiten, zou ik mogen vragen waarom je dat doet?

    de zon gaat rond he, niet zoals in een binnenhok, zelfs met een scrog krijgen ze niet evenveel licht buiten. Wat buiten ook helemaal niet nodig is, je wil zo veel mogelijk licht dus juist alles zo breed/wijd mogelijk trekken, zodat het meer licht kan opvangen!
    als je interesse hebt in iets extra's doen met je plant dan kan ik buiten LST zeer aanraden,ik had buiten 1 niet autoflower plant, niet veel bijzonders gedaan, alleen LST en gewoon op t goede moment wat voeding geven, rond de 300 gram af gehaald.Het blijft natuurlijk jouw plantje

    Ik ga je in ieder geval volgen

    Comment


      #4
      Bedankt voor de reactie's

      LR2 , Heb net even wat gelezen over de Durban Poisen en klinkt wel lekker, denk dat ik deze toch maar eens ga proberen

      BackYardPlant , Ik moet zeggen dat ik niet echt een reden heb om een scrog te maken, ik ben nog een redelijk onervaren platen guru en probeer maar wat Ik zet sowieso 3 auto's neer en heb een mooi stekje gekregen, waarschijnlijk doe ik de Durban Poison nog erbij. Ik dacht in eerste instantie aan een scrog omdat ik hem dan mooi de breedte in kon worden, aangezien in hem het liefst toch nog onder de schutting hou . Heb wel een hoop gelezen over Low Stress Training maar ik moet toch zeggen dat het voor ieder weer anders is. Maar als je het niet erg vind zou ik best wel eens willen weten wat jij doet met je plantjes buiten.

      Ik heb de "Non"-auto die ik neer ga zetten ook gewoon om er een beetje mee te spelen en te experimenteren, ik zet de auto's neer zodat ik in ieder geval mijn voorraadje weer aan kan vullen en met de normale kan ik dan gewoon kijken hoe de plant zich gedraagt en een beetje klooien met trainen. Dus als je tips hebt zou ik het graag horen! Dit plantje word gewoon mijn oefen plantje.

      Comment


        #5
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...1&d=1489044338

        Comment


          #6
          Autoflowers gewoon lekker knakken, net als de rest.
          LST, scroggen, het komt allemaal op hetzelfde neer: horizontaal afdwingen. Dat geven mensen allerlei moeilijke namen, hou ik niet zo van. Gelijke technieken, gelijke namen.

          Ik hanteer de volgende regels voor mezelf:
          Auto's: niets snoeien, alles mag buigen en knakken.
          Niet-auto's: toppen, fimmen, rimmen, net wat je wilt tot aan augustus, daarna enkel nog buigen of knakken.

          Hieronder een geknakte AF white rihanna #2 van vorig jaar.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            BackYardPlant Ik zal eens kijken of dit mij gaat lukken, in ieder geval bedankt voor de uitleg en ik zal het zeker uitproberen.

            LR2 Leuk plantje, ook een lekker gat in het blad van de plant erachten (sorry, zulke dingen zie ik weer).

            Heb net even mijn zaadjes weer opgezocht, wat niet echt vlekkeloos ging want ik was ze een beetje kwijt, na een uur zoeken toch gevonden en kwam ik er achter dat ik naast mijn 3 zaden (Amnesia haze auto van wietzaadjes.nl) ook nog 2 zaadjes Purple Haze heb (regulier) maar ik weet dus alleen niet waar deze vandaan komt en of deze gefeminiseerd zijn. ik ga voor buiten dan in ieder geval geen zaden meer halen.

            Ik ga volgende week ook even kijken voor een arduino met bijbehorende sensoren omdat ik een klein kweek kastje wil maken die volledig geautomatiseerd is en ook alle data logt, dit is onder andere ook besproken in het topic van LR2 (zie link onder aan de post) en dit lijkt mij een heel leuk initiatief. In dit kastje wil ik waarschijnlijk met LED gaan kweken en hier ga ik denk ik de Durban Poison voor halen.

            Dit weekend of volgende week ga ik eventjes shoppen voor potgrond en dergelijke, Ik weet alleen nog niet zeker op welk medium ik wil gaan kweken maar daar hebben we nog ruim te tijd voor.

            Cheers,
            Seeringfate

            Topic LR2: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...round-turf-war

            Comment


              #8
              Na al het geduld toch maar gezaaid, ik ga het er maar op wagen, 't is overdag mooi weer en in de avond nog fris, maar ik wil deze zonnige dagen niet van mijn plant ontnemen.
              Heb ook nog wat snoepjes voor het oog erbij gezet (valt eigenlijk nog weinig te zien, maar toch), en maar hopen dat we dit jaar een mooi jaar krijgen.

              foto's :
              Eerste pot is het stekje van een vriend
              Tweede rij zijn de Amnesia Haze auto's
              Derde rij is de Purple Haze

              Cheers,
              Seeringfate
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #9
                k wil niet lullig overkomen of zo, maar k zou dr geen theeglas over heen zetten daar zit geen enkel gaatje in, kan best pittig heet worden als daar te lang een zon op staat. (ze kijkt ook niet heel vrolijk, is dat toevallig sinds het theeglas? )
                Gebakken wietplant is denk ik niet waar je voor wilt gaan, ik zou persoonlijk opzoek gaan naar iets wat als een soort kas van werken waar wel ventilatie mogelijk is, die 's avonds af te dekken valt zodat de warmte 's nachts bewaard blijft zodat er niet een te groot verschil komt tussen dag en nacht temperatuur

                Persoonlijk zou ik het liefst voor een kasje gaan (duh), en anders bijvoorbeeld een hoge plastic fles hals (een tip die ik van Mway heb gekregen) daar kan je de dop overdag afdraaien en 's avonds er weer op zodat je de warmte vasthoudt vanaf plus minus een half uurtje - uurtje voor het donker word (indien mogelijk meten wat de temperatuur 's nachts is zodat je er voor kan zorgen dat je je plantje degelijk kan verzorgen
                met 2 plastic zakjes werken (eentje met gaatjes eentje zonder voor 's nachts) kan ook maar is snel al te klein.

                Belangrijk is dat er wel warmte word vastgehouden maar niet alle warmte want dan word het snel bakken.

                Overigens een thee glas is rete dik glas in verhouding met een kas of plastic zakje, wat vrij veel licht blokkeert, kan je m volgensmij (deze weet ik niet zeker) nog beter op de vensterbank zetten (mits je geen dubbel glas hebt, maar nogmaals die weet ik niet zeker hoor)
                als iemand met meer kennis me hierover kan corrigeren ga uw gang

                hartstikke leuk dat je al begint! ik ben ook begonnen, kon ook niet wachten..
                (in de bloei zou k dr ivm toprot echter niet snachts in een afgesloten kas zetten..!!)

                Comment


                  #10
                  Bedankt voor je reactie en het is niet lullig hoor, ben juist blij dat er mensen mee kijken die dit opvalt.

                  De plant kijkt niet zo blij omdat ik deze heb laten vallen voordat ik heb opgepot heb.
                  De stek komt uit een luchtdichte koker waar deze lekker rustig in zijn eigen "Ecosphere" kon opgroeien, ik heb 5 min voor het oppotten de koker laten vallen waardoor de aarde in de koker op de plant duwde, hieraan is zijn uitstraling te danken, maar maak je geen zorgen, hij gaat waarschijnlijk morgen weer naar de zon te lachen.

                  Het glas staat erop omdat deze net uit zijn eigen luchtdichte leefomgeving komt en ik hem niet gelijk in het diepe wil gooien, het houd inderdaad een hoop warmte binnen, maar hij heeft al die tijd ook gesloten binnen op de vensterbank gestaan, als hij een beetje geacclimatiseerd is dan haal ik het glas weg en mag hij wennen aan de LV van buiten, "One step at a time".

                  Het licht is niet zo'n probleem ik ga hem niet lange tijd onder zetten, ik wil hem maar een weekje (misschien 2) onder zetten.

                  In ieder geval bedankt voor je oplettendheid !

                  Cheers,
                  Seeringfate

                  Comment


                    #11
                    Hoe maken ze het nu?
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #12
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                        #13
                        Laat nu de zon maar komen.
                        Water geven zal de komende dagen niet hoeven
                        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X