Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    QnQ , haha, die vooruitziende blik had ik ook. Heb een extra tafelmodel op de kop getikt, hopelijk zijn drie vakken voldoende!!

    xAlecia , Thanks, ik gluur ook bij jou mee! Mijn zonnebloemen doen het goed. Kijken bij wie ze het hoogst worden?

    LR2 Dwergkonijnen kun je niet goed vetmesten. De kleine Lotharinger komt dan het dichtst in de buurt. Die zijn iets van drie kilo max. Zoals je duidelijk zal zijn fok ik ze voor mezelf en niet direct voor anderen. Anders zou ik wel wat beter op de rassen letten en geen incest plegen.
    Ik wil dat slangenbeest van je wel zien, is er een plaatje ergens?

    Ik ga het wildgroeiertje zeker laten staan.
    We zouden er een mini-contest van kunnen maken. Heb alleen geen leuke prijs.
    Vorig jaar dacht ik nog dat mensen blij zouden zijn met wietzaad zonder duidelijke afkomst. Ondertussen ben ik wel wijzer. Dus wat ik te bieden heb is Eer oftewel respect.


    Ik ben erover uit wat er aan de hand is met mijn scheve wiet. TMV. (Tabaks) Mozaiek Virus. Ik ben er vrijwel zeker van dat dat de oorzaak is. Niks aan te doen. Eens zien in hoeverre het de groei gaat beperken. IMG_20170518_184309506.jpg


    Kan wel merken hier bij de kweekverslagen dat de 15 mei gepasseerd is. Veel leesvoer bijgekomen.


    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Prijs is een baby konijntje hahhah

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dat is wel een goed idee Bella. Mits de winnaar ook echt graag minimaal twee konijntjes wilt. Ik ga er niet eentje in zn uppie weggeven. Das zielig, zo allenig. Worden ze depressief van.

    • xAlecia
      xAlecia commented
      Editing a comment
      Is goed, doen we een wedstrijdje. Succes!!

      Love,
      Wunkie

    #47
    Ik zie geen TMV, dat heeft namelijk een duidelijk mozaiek op het blad.
    Wat ik wel zie is dat er iets in de sapstroom bekneld heeft gezeten, daardoor is de binnenkant van het blad harder gegroeid dan de buitenkant, dan trekken ze krom.
    Vaak lost de plant dat zonder problemen weer op.

    Enneh, trouwens, ik zie daar een boel van die waai-fliebjes liggen die m'n hele slaapkamer bedekken na een flinke windhoos..
    Die komen van een boom die in het engels Elm heet. Zijn makkelijke bonsai bomen zeggen ze. Maar dat is in het Neerlandsch de Iep, en de zaailingen (volgens google) lijken aardig op je verdwaalde plantje.

    M'n slangbeest komt regelmatig voorbij in het rommeltopic, maar ik heb zo niet direct een idee welke pagina. Er is een show your pets topic dacht ik, daar ligt 'ie ook ergens te snurken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #48
      Hoi Stemma
      IMG_20170519_150235519.jpg

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Ik zie geen TMV, dat heeft namelijk een duidelijk mozaiek op het blad.
      Wat ik wel zie is dat er iets in de sapstroom bekneld heeft gezeten, daardoor is de binnenkant van het blad harder gegroeid dan de buitenkant, dan trekken ze krom.
      Vaak lost de plant dat zonder problemen weer op.
      Thanks voor je input LR2! Dat komt overeen met mijn eerdere theorie. Er zit een overvloed aan (bv stik) stof in de grond.
      Das beter als een creatief virus dat niet meer tevreden is met alleen tabak en overstapt naar pure wiet.

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Enneh, trouwens, ik zie daar een boel van die waai-fliebjes liggen die m'n hele slaapkamer bedekken na een flinke windhoos..
      Die komen van een boom die in het engels Elm heet. Zijn makkelijke bonsai bomen zeggen ze. Maar dat is in het Neerlandsch de Iep, en de zaailingen (volgens google) lijken aardig op je verdwaalde plantje.
      Miep-iep. Ik ben de miep over de iep van de buurman die twee van die dingen ter grootte van een rijtjeswoning aan de zijkanten van zn pand heeft geplaatst.
      Ik miep over fliebjes, zon-licht (het gebrek daaraan), zwermen kauwtjes weet je wel van die zwart gevederde dorpsmeeuwen. Allen in direct verband met die (m)iep. Ik ben een mopperkont.

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      M'n slangbeest komt regelmatig voorbij in het rommeltopic, maar ik heb zo niet direct een idee welke pagina. Er is een show your pets topic dacht ik, daar ligt 'ie ook ergens te snurken.
      Das een goede reden om eindelijk dat rommeltopic van je eens aan te klikken. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vanwege de titel bewust ver weg ben gebleven van dat topic. Chaotisch, druk en rommelig zijn kan ik veel te goed zelf. Hoe ik me laat (mis)leiden door een titel.


      IMG_20170523_203334368.jpg

      Nouja, ben hier een tijdje niet geweest. That's what happens when your busy and feel like karma hit you in all the wrong places. En ik geloof helemaal niet in karma. Maar als er rottige dingen gebeuren in je leven probeer je toch ergens de logica erin te vinden. Uiteindelijk word ik er een beter mens van. Maar momenteel zit ik gewoon niet lekker in mijn vel.

      Ik heb ruzie gehad met iemand. Om eigenlijk niks. En ik heb ontzettend mijn best gedaan de situatie niet te verergeren. Maar dat werd enkel gemisinterpreteerd (je snapt me wel toch?). Sommige mensen zitten zelf zo slecht in hun hoofd. Paranoide ex.
      Waardoor ik me er rot door voel is omdat diegene het nodig vond tot de conclusie te komen dat ik zo'n persoon ben die als enige intentie/doel in mijn leven heeft haar en haar ongeboren kind overstuur maken. Dus ja beste lezers, jullie zijn gewaarschuwd. Zo ben ik. Zo zit ik in elkaar.

      En dat doet mij pijn.
      Daarnaast is het onredelijk, oneerlijk. En daar kan ik ook al niet tegen. Onrecht. Bah.

      Wie ben ik dan wel? Ik ben iets te eerlijk in de omgang. Ik manipuleer niet. Ik snap dat niet. What you see is what you get. Ik ben een nadenker. Rationeel, een realist. En misschien soms een pessimist. Ik heb het niet door als je tegen me liegt. En als je mij een vraag stelt krijg je gewoon eerlijk antwoord. Ik ben zo'n oprecht persoon. Begripvol, emphatisch. Een loner. Want de wereld verdient mij eigenlijk niet. De wereld doet mij pijn.
      Dus dat is mijn mentale status momenteel. Ik kan me maar bagger concentreren momenteel. Ik voel me hmmm en mehhh. Ik heb geprobeerd te mehditeren maar de (o)hmmmmmmm veranderde in een mehhhhhhhhh. En die lotushouding is echt niet goed voor mijn westerse heupen. Al lukt het in lotushouding wel om me op een andere pijn te concentreren. Auw mijn heupen.

      Ik denk ik zeg het gewoon hier. Vorig jaar verdween ik om een soortgelijke reden onder een steen. Nu zeg ik het maar gewoon. Ik ben niet perfect.

      En diegene met wie ik ruzie heb, gefeliciteerd, je hebt het forum gehaald.
      Dit zou ik dus niet moeten zeggen. Maar hoe groot is de kans dat een niet-blower op dit forum mijn topic gaat lezen en dan denkt goh, dit klinkt bekend??!
      Just. Let me. Have my solace.

      IMG_20170523_131934162_HDR.jpg

      Ohja plantjes, en beloftes (aan Stemma) en jullie allemaal. Over een tocht naar wonderland. Ik bedoel tuin 2. Ik heb er geen zin in hoor. Op het moment.
      Ik upload wel wat verdriet uit mijn eigen tuin en die beloofde toch naar wonderland die komt er echt nog aan. Die houden jullie te goed. Er is toch nog niet zo heel veel te zien daar.


      Let's see what I do have for you today;
      Parasieten op insecten. Een mijten of tekensoort die het leven uit de bodemkruipers zuigt. Een varroa mijt. Misschien, ik roep graag opties. En je ziet natuurlijk ook een oorwurm, (niet dat ze er een gewoonte van maken zich in oren te wurmen)

      Beestjes zijn wel langzaam door de kreupelheid maar stilzitten voor een goed gefocuste foto zat er nog niet in.
      IMG_20170524_190621431.jpg


      En een oprol pissebed. Als ie dat nog kan met die meelifters.
      IMG_20170525_130134923.jpg

      De oogjes zijn geopend en ze hupsen al vrolijk rond tijdens het dagelijkse 9-uurtje als het even geen babybedtijd is.
      IMG_20170525_160313680.jpg



      Gisteren een avond van huis. Kom thuis. Vlaamse reus lust ook wiet.
      Net als de bladluis. Die weer gemolken word door de mier. Pff. Ga lekker onder je steen zitten dan.

      IMG_20170527_105929559_HDR.jpg
      IMG_20170527_105941009.jpg


      Zoek het ook maar uit. Konijn heeft geoogst.
      IMG_20170527_110009752.jpg


      Ja bloei in de AH. Althans het restant van.
      IMG_20170527_105948795.jpg

      IMG_20170527_110018193.jpg

      IMG_20170527_110002879.jpg

      IMG_20170524_190657499.jpg

      IMG_20170527_110027687.jpg

      IMG_20170527_124217501.jpg


      Mijn bladluislokplant.

      IMG_20170527_124207578.jpg



      De kippen zullen nu snel arriveren. En de pruimen ook.




      De wildgroeier, aandachtsslet.

      IMG_20170527_125231085.jpg

      IMG_20170527_125209221_HDR.jpg


      Tot de volgende! Hopelijk zie ik het licht dan weer.
      Attached Files
      Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 13:35.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Bedankt voor deze mooie spinnen foto! Mijn spinnenfobie is sinds vorig zomer grotendeels weg. Zwarte spinnen en harige spinnen vind ik nog eng, maar ik durf nu wel naar deze spinnen foto te kijken. Vorig jaar had ik in paniek de foto snel weggescrold en kijk mij nu

        Ik vind het erg vervelend om te lezen wat een impact jouw ex nog op je heeft, de liefde moet wel heel diep en intens zijn geweest! Je doet maar wat nodig is om er mee om te gaan, dit topic is dan wel het minst belangrijke om je druk over te maken.

        En exen lezen wel vaker de topics van hun ex of ex schoonmoeder hier. Toch Mar? Dat is mijn ex schoondochter. Ik zal je de details maar besparen, dat mokkel heeft al te veel energie gekost

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Als de comment-sectie een like functie had gehad dan had ik die gebruikt.

        Exposure werkt he Stemma. Stoer mens jij, kijk die aragnofobie recht in de ogen. Dat is pas leven.
        Ik doe met je mee. Met mijn spheksofobie. Wegscrollen is voor de vrijwillig geblinddoekten onder ons.

        Vervelend was het ja. Het wegschrijven hier hielp.
        Hoi Mar, iedere lezer is toch weer 1 view meer in de statistieken.

        Energie stoppen we het beste in dingen waar we iets (positiefs) van kunnen oogsten.
        Bedankt voor je reactie Stemma,

      #49
      Eyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Lief manneke laat die ex met der gezeik ze is niet voor niks een EX

      Wat een lieve baby konijntjes heb jijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj ohooooooooooo knuffel facktor 100
      en ook als jij je klote voel moet je juist hier komen flikker al je ellende hier neem ben je er mooi van af en kan je door gaan
      Je ken het zelfs evt de volgende dag weer weg gummen wat maakt jou het uit . MAAR KRUIP NIET ONDER EEN STEEN. daar ben je te leuk mens voor
      Ik geniet van jou updates en jou manier van schrijven en van je leuke tuin en beesten boel
      Dikke knufff van Bella P.s does een spin bij Stemma in haar bed
      God was never on your side..

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Het heeft echt opgelucht. Ik zat er al twee weken mee. Het is relativerend om het op te schrijven en terug te lezen. Zo erg is het niet.
        Ik ga vandaag eindelijk weer met een goede concentratie bezig met mijn projecten. Ik heb er zin in! 'doet een dansje'

        Dit lief manneke is overigens een vrouwke Bella Al vind ik het niet erg.
        Ik denk dat als ik een spin in Stemma's bed doe dat ik er een wespennest voor terug krijg.

        Fijne zondag Bella!

      #50
      Je kunt 't ook zo zien: jij krijgt in ieder geval aandacht en je hebt veel knuffelbaars in de omgeving.
      Mijn meid heeft al 3 weken geen tijd voor me, hooguit voor een berichtje of 2 per dag. Ze heeft wel tijd voor andere dingen; lekker op stap gaan, winkelen en zonnebaden.

      Dan houd je tijd over om lekker met je vrienden rond te hangen, die allemaal moeten werken..
      Ach, het leven raast voort als een sneltrein, mensen mogen uitstappen en instappen, maar er wordt niet gestopt. Kaartjes zijn gratis. Soms rijd je door Nederland, dan gebeurt er niks, soms door Italie en dan is er van alles te zien. Ik blijf in ieder geval lekker zitten. Want je komt niet in Italie als je te vroeg uit stapt. Stel je voor, straks belandt je ergens in Limburg. Daar waar niemand je verstaat, en vice versa. Prima bier hoor, maar daar houdt het een beetje mee op.
      Mediteren, dat heeft zin als je een probleem met jezelf hebt. Als een ander een probleem met jou heeft, dan zou diegene juist moeten mediteren. En gewoon oprotten als het effe kan. Mediteren kan ook ver weg.

      Nu ik die verdwaalde plant zo zie slingeren, schiet me weer iets te binnen.. Rondhoppende kernijnen, hop hop alles is Hop!

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #51
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Je kunt 't ook zo zien: jij krijgt in ieder geval aandacht en je hebt veel knuffelbaars in de omgeving.
        Mijn meid heeft al 3 weken geen tijd voor me, hooguit voor een berichtje of 2 per dag. Ze heeft wel tijd voor andere dingen; lekker op stap gaan, winkelen en zonnebaden.
        Zo erg hebben wij het eigenlijk nog niet dan LR2. Ik heb tenminste n ex. En jij hebt n meid. Werkt ze ook in het huishouden? "De meid is aan het werk in de keuken"
        We hebben het tenminste (gehad) dus nu weten we wat we kunnen missen. En wat we niet nodig hebben.
        Lekker relativeren. Het heeft goed geholpen om het hier weg te schrijven. Nu kan ik een beetje om mezelf lachen, werd tijd.


        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Stel je voor, straks belandt je ergens in Limburg. Daar waar niemand je verstaat, en vice versa. Prima bier hoor, maar daar houdt het een beetje mee op.
        Inserts a smile here.

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Nu ik die verdwaalde plant zo zie slingeren, schiet me weer iets te binnen.. Rondhoppende kernijnen, hop hop alles is Hop!
        Dus het is toch een nepwietje! Hop en cannabis zijn verwant daar weet jij meer van als ik.
        De wildgroeiende esdoorn. Afgelopen is het met de aandacht. De discussie kan gesloten worden. Ik zal mijn paps ook inlichten. Hij is de eigenwijste.
        Ik denk dat je jezelf de gelukkige eigenaar mag noemen van een babyhopje! Waar je natuurlijk beleefd voor mag bedanken. Of onbeleefd. Dat ligt aan mijn beleving.
        Mijn 86-jarige buurvrouw is beleefd, dat mag ook wel op die leeftijd. Dat zie je ook aan haar gezicht. Ik heb haar ook nog nooit onder een steen zien zitten. Misschien dat een mens dat niet meer doet op die leeftijd, tot we er definitief onder gaan liggen.
        Best logisch, zo'n steen is zwaar om te dragen. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee.



        (voor de oplettende lezer, ja mijn buurvrouw is in een jaar tijd 6 jaar jonger geworden. In mijn vorige topic was ze inderdaad nog 92.)


        Hop, hop, hop. Ik ga de tuin in.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #52
          Hehehe ik bedoelde m'n vriendin. Als ze m'n dienstmeid zou zijn, dan had ik haar al lang ontslagen; 3 weken niet komen opdagen is geen goede eigenschap voor personeel. Ook niet voor een vriendin trouwens, maar die kun je niet ontslaan. Zou ik ook niet zomaar doen denk ik.
          Lachen om jezelf is het beste medicijn. Tenminste, als je geen knorrig krentje wilt worden voordat je daadwerkelijk fysiek begint te krenten.
          Ik heb een boel bejaarden meegemaakt die zo zuur zijn geworden dat zelfs de azijn een contactverbod aanvroeg. "Hier wil ik niks mee te maken hebben."
          Da's geen leuk einde lijkt me. Slecht voor de bodem ook, en het tast stenen aan. Zie je dat nooit, op een kerkhof? Cementsluiers, afgebrokkeld graniet, 'pas op niet betreden'-bordjes, 'veiligheidsmiddelen verplicht'-tekens.. Daar liggen de zure mensen. Beleefd zijn ze vaak wel ja, maar dat komt vooral omdat ze de steen die op ze drukt, hebben omgebeiteld tot maskertje. Of natuurlijk met zuur geslepen; je moet het ergens laten.
          Lekker ventileren, da's nodig met dit weer.


          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #53
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Hehehe ik bedoelde m'n vriendin. Als ze m'n dienstmeid zou zijn, dan had ik haar al lang ontslagen; 3 weken niet komen opdagen is geen goede eigenschap voor personeel. Ook niet voor een vriendin trouwens, maar die kun je niet ontslaan. Zou ik ook niet zomaar doen denk ik.
            Lachen om jezelf is het beste medicijn. Tenminste, als je geen knorrig krentje wilt worden voordat je daadwerkelijk fysiek begint te krenten.
            Ik heb een boel bejaarden meegemaakt die zo zuur zijn geworden dat zelfs de azijn een contactverbod aanvroeg. "Hier wil ik niks mee te maken hebben."
            Da's geen leuk einde lijkt me. Slecht voor de bodem ook, en het tast stenen aan. Zie je dat nooit, op een kerkhof? Cementsluiers, afgebrokkeld graniet, 'pas op niet betreden'-bordjes, 'veiligheidsmiddelen verplicht'-tekens.. Daar liggen de zure mensen. Beleefd zijn ze vaak wel ja, maar dat komt vooral omdat ze de steen die op ze drukt, hebben omgebeiteld tot maskertje. Of natuurlijk met zuur geslepen; je moet het ergens laten.
            Lekker ventileren, da's nodig met dit weer.

            Er zit nog een nadeel aan drie weken niet op komen dagen. Je bouwt zo geen tolerantie op voor datgeen wat je irriteert in de ander. Wel een intolerantie. Zie je elkaar eindelijk weer n weekje en dan ben je zo weer overprikkeld door al dat gezeik wat er uit n vrouw kan komen. En heb je liever dat ze snel weer gaat. Rust.
            Dus er is wat voor te zeggen om mee in de zon te gaan liggen bakken. Wie wil er nou niet poepiebruin zijn!?
            Samen uren verdwaald zijn in de winkelstraat zodat je op t eind ook echt n biertje verdient. Desnoods in Limburg als het bier daar echt lekkerder is. Sleep ze mee naar Maastricht en leer wat betekend. Iets met geiten die bokken als ze niet geiten. Dat krijg je met een moeder die Limburgs kan praten op bevel.

            Ik hoop maar nooit in een bejaardentehuis terecht te komen. Het is algemeen bekend dat de neus (en oren) het hele leven blijven groeien. Sproeten verroesten. Haren vallen uit, en worden grijs. Zure pruimen (vrouwonvriendelijk Nederlands), en bedorven worsten. Dan verdwijn ik liever direct in een grafkelder op grondwater niveau.
            Kun je je voorstellen hoe dat er na een contract van 10/20/30 jaar uitziet? En dan zijn er van de achterblijvers die als het contract afloopt de steen in eigen tuin neer willen leggen als monument. Dat kan ook, als je het dan zelf allemaal regelt. Steen die je met zes man nog niet opgetild krijgt. Uit een gat waarin ondertussen alles lekker rond drijft. In een aanhangwagen met een as? Succes met de nieuwe tuintafel!

            Vermoeiend he al dat sociaal gewenst gedrag vertonen. Vrouwen gaat het makkelijker af als mannen. Evolutionair gezien komt goed kunnen konkelen en roddelen met een hogere overlevingskans. Als de overgebleven mannen terug komen van de jacht.




            Ach ja.

            Wonderland.
            Die naam drijft behoorlijk over. De wonderen daar zijn zo klein dat je ze bijna over het hoofd zou zien. Een wondertje is verschrompeld tot niet.s.
            Ik doel op Tuin2 waar ik drie zaadjes heb ontkiemt op 05/05.
            Eindelijk die beloofde tocht.

            CBD Somango - feminised wietzaadjes.nl Huismerk. (deze heeft het niet gered). Er wordt een nieuwe ontkiemt.
            Deze soort gekozen omdat;
            - deze soort een van de soorten is die je als je jezelf kweker wilt noemen eigenlijk eens moet proberen
            - de smaak moet opvallend fruitig (mango) zijn, en na de Pineapple Chunk kan ik dat wel waarderen. Hopelijk beloofd het ook een zoete fata morgana geur als de bloei op gang komt.
            - ik nog een niet AF soort wou hebben dit jaar
            - omdat deze soort bekend staat om het hoge CBD gehalte/ medicinale werking. Ik ben nieuwsgierig of en hoe ik die high ervaar.
            White Widow - AF wietzaadjes.nl. Deze klassieker verdient geen verdere uitleg.
            Russian Winter - AF wietzaadjes.nl
            - Weinig over deze soort te vinden.
            - Gekozen voor mijn smaakontwikkeling.

            Eerlijk gezegd valt het me tegen. En kom ik tot de conclusie dat een locatie voldoende is voor mij.
            Tweede locatie komt met extra zorg, extra bemoeienis. Dus extra tijd. En die heb ik eigenlijk niet. Dan moet ik de zorgen maar uit handen geven. Wat tot nu toe resulteert in belabberde plantjes.
            Het is ook mijn eigen schuld. Ik heb zelfs de basisregels aan mijn laars gelapt.
            Ontkiemen? Was da? N zaadje stop je toch gewoon in de aarde?
            Verpotten? Huh!? Welke potten?
            Potaarde? Compost? Voeding? Grond voorbereiden? Losse grond? - Nee. Ik heb een X om het plantje gestoken. Vier wortelspleten naar de windrichtingen Noord, Oost, Zuid en West. Groeien ze niet allemaal zuidwaarts?

            Auto-flowers lijken dit jaar de overhand te hebben. Terwijl ik er eigenlijk geen fan van ben.
            Ik denk dat ik die tweede poging CBD Somango niet in Tuin2 ga plaatsen. Ik ga wedden op de planten in mijn eigen paradijs. Wonderland is voor de schaarse momenten dat ik me rot verveel in mijn eigen wonderland.


            Dit is een wietplant. En zie je die plantensteker? Daar staat geen (soort)naam meer op.

            IMG_20170531_120241175.jpg



            Dit is nog een plant. Dit is de andere soort.

            IMG_20170531_120317526.jpg



            Ik doe niet meer aan verwachtingen.
            Prognoses mogen wel nog.


            De kippen mogen komen, helpen met tuinieren. Eitjes, ruilhandel. Het is je ei of je leven chick. Blauw, geel en groen verven kan altijd nog.

            IMG_20170529_181419035.jpgIMG_20170529_181330117.jpg


            Konijn heeft dus lekker getopt, zoals een konijn dat doet. Ieder plantje heeft nu gebreken. De geluksvogels missen een blaadje. De pechhebberds missen alle blaadjes. Dus meer stress voor de een als voor de ander. Het zal interessant zijn om te zien hoe dat zich naar verloop van tijd gaat verhouden.
            IMG_20170530_132729708.jpgIMG_20170530_132752493.jpgIMG_20170530_132910035.jpg




            Die wesp waarop ik laatst mijn sadisme had laten vieren. Die wasp heeft zoals te verwachten was (deed ik er nog maar aan, verwachtingen). Besloten een familie te werpen in mijn achtertuin. Zodat ze straks wraak kan nemen. Met haar hele familie.
            Zo zijn wespen he. Als je daar ruzie mee maakt dan halen ze direct hun hele familie erbij. Sommige soorten zijn zo.
            Brutaliteit op een meter afstand van de babynijntjes. In een spleet van 10 cm breed, een meter diep. Dat krijg je als dank wanneer je vijf koninginnen vrijlaat.
            Ik heb er gisteren de gasbrander opgezet. Vandaag geen levende wesp meer te zien in de konijnenflat.
            Zo moeilijk was het niet om te voorspellen dat ze deze zomer een plaag gaan vormen. Al heeft dat onweer onlangs wel goed gedaan. Voor alle insecten die geen wesp zijn.
            IMG_20170529_120837061.jpg
            SJPLET.


            Die rode beestjes die ik mijten noemde. En teken en varroa destrustors. Zijn doodgewone bodemmijten. Uit mijn composthoop. Er zit een hele plaag. En ze liften niet alleen mee met bodemkruipers zoals insecten. Een mens vinden ze ook een prima host.
            Tijdens het bouwen van de kippenren werd ik opeens wel heel kriebelig. Niet door het zweet. Zat onder die beestjes. Zacht gezegd een onprettig idee waar ze overal heen kunnen kruipen. Dus. No expectations.

            IMG_20170529_133454715.jpg
            IMG_20170531_155942073.jpg


            Deze heeft weinig last ondervonden van het toppende konijn.
            IMG_20170530_132848378.jpgIMG_20170530_132856764.jpg





            Mijn tuinierende vriendjes. Jong als ze zijn helpen ze graag mee.
            IMG_20170529_201941198.jpgIMG_20170529_201944823.jpg
            IMG_20170529_201302702.jpg


            Su sein duidelijk niet van duselufde datum. Dees groepiej loopen weekie achter.




            Zou t konijn stoned zijn geworden? Cannabis staat geregistreerd als giftig voor konijnen. Konijn is overigens in tiptop conditie. Dat kan ik van mijn Aaaahaas en PeeSees niet echt meer zeggen.
            IMG_20170530_190530024.jpg
            IMG_20170530_190546628.jpg
            IMG_20170530_132942869.jpg






            Hop is hop.
            IMG_20170530_111254609.jpg



            Van links naar rechts (vlnr) vulunurr - Bloeiende en getopte Aaahaa (Amnesia Haze), Madurodam (AH), Peesee (Pinapple Chunk)
            IMG_20170530_190601920.jpg


            Een venijnboom, veranderd in een gemoedelijk paadje.







            Dit was het voor deze aflevering. Kijk verder als je wilt weten wat er te lezen valt in de volgende:
            IMG_20170531_175959113.jpg

            Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 13:37.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #54
              Konijnen kunnen prima tegen wiet. Toen we er thuis nog een hadden, vrat die het blad mooi weg aan de onderkant.
              Ze begon wel een nep-nestje en te happen naar de buurvrouw, en te bokken tijdens het plassen (hilarisch gezicht!) maar dat kan ook door algemene gestoordheid komen.
              High heb ik haar nooit zien zijn. Maarja, rode ogen had ze al dus dat is lastig peilen.

              Als afstammeling van 2 Limburgers zou ik dat zinnetje toch vertalen als: Als het niet gaat, dan huilt het meer.
              Maar dat is dan weer Noord limburg, het limburg van de Hertog Jan. Prima kerel trouwens.

              Het ergst aan bejaardenhuizen vind ik zelf dat de dames aldaar terugkeren naar tienergedrag. Clubjes vormen en roddelen. Ik heb jankende oude vrouwtjes meegemaakt, doodongelukkig omdat ze buitengesloten waren bij de bridgeclub. Pesten is daar ook best normaal..

              Proficiat met de bloei trouwens! Over +/- 3 dagen.

              En met de rest van de tuin natuurlijk.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Konijnen kunnen maffe beesten zijn ja. Leuk.
                Ik vind die albino ogen toch een beetje freaky, alsof ze terug van de dood zijn gekomen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Een konijn vreet alles.

                Mogelijk is de uitleg van het Limbrugs dialect voor dit spreekwoord streekgebonden. Of mijn moeders kennis van het Limburgs dialect is aan het roesten. Moeders uitleg; Als het op de ene manier niet lukt dan moet het op de andere manier maar gebeuren.
                Dat van die geiten en bokken is mijn eigen spinsel. Als het niet op zijn geits kan dan moet het maar met bokken. Jouw Limburgse erfgoed is groter. Bij mij is de andere helft Zeeuws. Al zit ik dichter bij de Trappisten, met het werk weleens een 'teamuitje' gehad naar de monniken.
                De monniken hebben het zevenblad destijds verspreid in Noord-Europa. Artrose en reuma.

                Is je meid ondertussen weer aanwezig?

                Tsja, sommige bejaarden zijn zo doof dat geen enkel gesprek meer in normale of zachte toon gevoerd kan worden. Die hoor je roddelen, zelfs al zit je aan de andere kant van de zaal. Kaf en koren, ook op die leeftijd. Het is niet zo dat God de gemeenste eerder naar zich toe haalt dan de 'goeitjes'. Die generatie is over het algemeen toch nog van de gewesten en de afsplitsingen.
                Mijn oma was op het einde zo blind van de staar, maar daarvoor mengde ze zich ook al niet met haar medebewoners. Behalve toen ze er nog niet woonde. Toen kwam ze er regelmatig bij anderen op bezoek. Het liefste mens dat ik ken(de). Zo zijn sommige oma's. Alles voor een ander. Want daar werd zij tevreden van.

                Bloei bij vier van de zes AF-jes ondertussen. Leer het wel herkennen met zo een vroege spotter als jij in de buurt.
                Kan binnenkort de eerste oogst in de droogmachine forceren.

              #55
              Soms zit het even tegen en gaat het allemaal niet goed,,
              Hou dan goed voor ogen, dat den morgen anders doet!!

              Geen stress! Soms moeten dingen gaan zoals ze gaan. Waar een weg vervalt, zal een pad naast ontstaan. (Where roads crumble, paths shall be created!)
              Als je van elk negatief iets, een beetje kan leren, dan kan het eigenlijk nooit slecht met je gaan! Want ontwikkeling is goed.
              En als mensen je dan nog willen kwetsen, dan lukt ze dat misschien wel, maar zal je ook daar weer beter van worden!

              Be the real unbeatable.En hou je taai ouwe!

              Ben ook nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk nog gaat worden! Volgend jaar gaas?
              Probeer je eens in te leven in het plantje!

              - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Thanks! Voor je bericht.

                Stoppen is geen optie in het leven. Gewoon doorgaan. En een ding blijft hetzelfde, alles zal altijd veranderen.

                Gaas direct naar het top-fiasco van mijn konijn aangebracht. Achteraf valt dat fiasco reuze mee. Het staat er super bij, denk dat ik volgend jaar expres een konijn op los ga laten.
                Tevens als smaak-onderzoek. Hoe smaakt een konijn dat is grootgebracht op wiet? Of op munt, basilicum etc.

              #56
              Hey moet ik je ergens onderuit komen halen ??? waar ben je nu ????
              God was never on your side..

              Comment


                #57
                Wie kan vallen, kan ook opstaan. Wie zitten blijft, komt nergens.
                Soms ben ik wel trots op de one-liners die ik uit m'n mouw schud.

                Gaas is wel een aanrader, maar goed, doe je dat gaas dan om de konijnen, of om de plant?
                En hoe gaat het met de hop? Is het hop trouwens, heb je dat kunnen bevestigen?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ik vind dat het hop is. Nu is het een Gaas-hopje. Toen ik gisterenavond met de hond en de poes over het kerkhof liep zag ik daar een Haags Hopje. Volgende keer neem ik er een foto van voor je. Plus een zwarte moerbei-bonus.

                #58
                Om eerlijk te zijn? Ik zou de konijnen gelijk opeten en kippen nemen.
                Probeer je eens in te leven in het plantje!

                - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                Comment


                  #59
                  Misschien is het dan een soort van smoked from the inside met wat cannabis leaves of zo iets... Worth the try, and payback is a bitch! F#cking bunnies!
                  Probeer je eens in te leven in het plantje!

                  - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                  Comment


                    #60
                    Save the THC and eat the bunnies,, while they are still high!
                    Probeer je eens in te leven in het plantje!

                    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Ergens heb je groot gelijk. Voor de productie van vlees is kippen houden waarschijnlijk effectiever
                      Kippen zijn minder kwetsbaar voor ziektes etc. Ze zijn echte alles-eters. Ze zijn dommer, ik hecht er minder aan.

                      Maar het zijn konijnen geworden, dat leek mij leuker. Twee kippen voor de eieren.
                      Volgend jaar ga ik een wietkonijn opvoeden! Waarom wachten tot volgend jaar? Dat doe ik dit jaar al! Goed idee, ik ga er eentje bladafval voeren.
                  Bezig...
                  X