Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat Lr2 zegt natuurlijk wilde ik net zeggen
    God was never on your side..

Comment

Hallo leven we nog ?? ik mis je ... en de nonijntje en je tuintje en maak me zorgen.
      Meld je effe op ik ga opsporing gezocht in schakelen
      Kom uit die schuilkelder

Comment

IMG_20170910_152509759.jpg

Check die ogen. (ik bedoel hierboven)

IMG_20170825_121453722.jpg

Planten gaan steady.
        Verder verval van PC1 met TMV lijkt zeer langzaam door te zetten.
        Bedenk me net dat de Pineapple Chunk van vorig jaar ook blad"problemen" kreeg rond deze tijd van het jaar. Jammer genoeg geen kweekverslag om in te zien want de link is net zo ongeldig als mijn forumnaam.
        Overigens is het geen probleem meer te noemen. Het zit gewoon in de genen, plus een combinatie van de weersomstandigheden.
        De planten hebben als eerste door gehad dat het najaar begonnen is. En dan wordt het blad geel, bruin en paars.
        Toen dit vorig jaar gebeurde kreeg ik van Stemma de tip om de plant te verwennen met geregelde ontbijtjes vol flower-power.
        Dus we zijn sinds twee weken de bloeivoeding van vorig jaar aan het leeggieten. BIOCANNA Bioflores. Erg duur, werkt prima. Vorig jaar liet ik me nog oplichten m.b.t. voeding. Ik weet niet of ik dat in de toekomst nog laat gebeuren. Zal een afweging zijn van tijd versus de kosten.

IMG_20170909_192146756.jpg

De vergeling zet niet door zoals bij de afgestorven PC4 gebeurde. Dus mijn constatering van eerder (onvoldoende voeding bereikt de top door de wond/rot in stam) is abject.
        Nu wijzen we naar het najaar en de genetica als schuldigen. Vorig jaar waren die toppen tussen herfstkleuren prachtig.

IMG_20170911_174701709.jpg

Circustent is geplaatst. Zuidwesterstorm doorstaan.
        Clown ben ik. En goochelaar, met 12 konijn(en). Daarnaast een dagelijkse freakshow. Aanmeldingen welkom, er zijn nog plaatsen open.

IMG_20170910_192320605_HDR.jpgIMG_20170910_192214050_HDR.jpgIMG_20170910_192228579.jpg

Waarom is het zo stil hier? De afgelopen weken.
        Fulltime werken, de moderne slavenhandel. Nog maar 40 jaar te gaan. Ik ben er moe van.
        Van dat soort gedachten wordt een mens depri. Daarnaast helpt het ook niet dat ik mijn zwevende rib verschoven heb toen ik horizontaal over een touw ging glijden. Zoals ze in het leger doen, weet je wel? En ik heb geen tijd om te genieten van mijn hobby's, het is momenteel meer een moeten.
        Ook heeft een van mijn quadriceps heeft een gedeeltelijke scheur opgelopen.
        Dus ik heb pijn. In mijn hoofd, in mijn lichaam. Zeur, zeik, mopper dat je moppert. Vooral die laatste is effectief.
        En dan is die ROCK ineens weer heel aantrekkelijk en cosy om even onder tot rust te komen.
        Kneuzingen en spierscheuren, dat is niks voor mij. Fysiek rust nemen, dat ken ik niet.
        Ik mag dan zeggen dat ik lui ben maar dat begrip betekent in mijn woordenboek iets anders als bij de meesten.

Lui zijn is; Je aandacht/energie enkel richten op dat geen waar jezelf een intrinsieke motivatie voor kent.
        Doen waar je zin in hebt. Dat is mijn versie van lui zijn.

Waarom je je toppen beter niet aanraakt; je maakt ze zwak, vatbaarder voor infecties. Ze verkleuren vroegtijdig.

IMG_20170911_174802217.jpgIMG_20170911_174746186.jpgIMG_20170911_174752836.jpgIMG_20170911_174728704.jpg

Dat is doordat ik met het plaatsen van het afdak de plant als houvast heb gebruikt toen ik van de ladder duikelde met mijn gekneusde lichaam.

Genoeg gezeurd nu.
        De circustent is een belemmering voor het zonlicht. 80% lichtdoorlaatbaarheid volgens fabrikant. Vind dat eerder 80% licht die terug gekaatst wordt.
        We zullen zien of de bloei beperkt wordt.
        Oh, dat valt ook nog onder het hoofdstuk zeuren.

IMG_20170910_192340218_HDR.jpgIMG_20170910_192408451_HDR.jpg

Het zal aan mijn bui liggen.
        Want het gaat eigenlijk best wel goed in de tuin. Met de konijnen, de moestuin en de overgebleven ladies.
        En het zeil heeft de storm overleefd. Tel je blessings. Kots.

Gooi een glas water over je toetsenbord. Je laptop heeft zijn beste tijd gehad. (Notitie aan mijzelf - Waarom een notitie maken als je dit direct kunt uitvoeren? Ik zeg doen)
        Ach, het typt prima. Waterboard.

Dit is de wonde, met een heksenkring. Er wordt hier gebeden dit is heilige grond. Getuige de knoflook, lavendel en kruidnagels.
        Later een schoon verband aanleggen, verse tiewraps, vliegenstrips.

IMG_20170905_182018651.jpg

Oh, de enter hapert nu.

Fuck mijn rib doet pijn en daardoor slaap ik pas twee weken slecht. Vorig jaar zat ik hier ook met een gekneusde rib.
        Vechtersbaasje ikke. Je zou de ander haar handen moeten zien..
        Oke, oke nu schep ik op. Ik heb dit jaar (nog) niet geknokt, behalve met mijn plantjes.

IMG_20170909_192159160.jpgIMG_20170910_105308619.jpgIMG_20170909_192209364.jpg

Sorry voor de vertraging lezers. Bedankt voor jullie reacties. Daar zal ik via de comment-sectie een reactie op geven.

IMG_20170907_174828986.jpg

Laatste BBQ 2017.

Voor ik de boel afsluit zal ik niet vergeten om jullie te laten genieten van deze meeldauw/botrytis schimmel infectie. Ik ben er niet over uit of het nou meeldauw is of botrytis. Het heeft de kleur van meeldauw maar de groeivorm van grauwe schimmel. Misschien is het een neefje van beiden. Gisteren aangedane plantdelen verwijderd (3 infecties op PC1).
        Die dus te dealen heeft met TMV, stamrot en nu ook botrytis fuckelania a la face de meeldauw. Zij heeft er de pistels in. Dat betekent dat het haar niet kan schelen.
        Ik heb er ook de pistels in.
        Enter-tyfus.

IMG_20170905_173930710.jpg

Wie het weet mag het zeggen, meeldauw of botrytis.

Zou het forum ooit gehackt worden? Tijd om een VPN op te zetten a la maison. Incl. een nieuwe sletpop (vanwege de enter-tyfus).
        Inclusief, dat vind ik een mooi woord. Dus daar sluiten we mee af. Be inclusive! De wereld en de steen zijn een.

IMG_20170910_143743001.jpg

IMG_20170911_174901662.jpg

Liefs en kusjes van mijn knappe zusjes voor die van jullie.
        Attached Files
        Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:21.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Ben blij dat je weer een teken van leven hebt gegeven ❤️
          Je hebt inderdaad niet stil gezeten!

Mooie update weer, beterschap en zorg goed voor jezelf
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Mooie update!

Knappe constructie die je hebt gebouwd

Wat een bomen!

Verzorg jezelf goed en veel beterschap
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Dankje. Ik hoop dat de constructie voldoende luchtcirculatie toestaat.
              Twijfel of ik de bomen zal snoeien om de luchtcirculatie te bevorderen.

Ik zal extra lief zijn voor mezelf dankje
              Succes met de bouw van jouw afdak!

Met klonen heb ik geen enkel probleem, met het opkweken van organen in een lab ook niet. Zelfs met het genetisch aanpassen van dieren zodat er menselijke organen in gekweekt kunnen worden (denk aan varkens) heb ik eigenlijk ook niet zo'n probleem. Een varken opkweken voor een stapel consumptievlees kan daar best mee gecombineerd worden.

Echter, de reden waarom het nodig is om dat te doen, dat is wel een issue. Los van ongelukken, zijn er honderd-en-een redenen dat menselijke onderdelen kapot gaan. Als een mens kanker ontwikkelt, dan betekent dat simpelweg dat er fouten in het lichaam zijn ontstaan. Je kunt dan wel het orgaan vervangen, maar daarmee is de fout niet opgelost. Die ligt dieper. Vaak ingebakken in het DNA. Er bestaan wat manieren om die problemen op te lossen, maar onze overheid houdt die ontwikkelingen tegen. Zo wordt immunotherapie op een laag pitje gehouden, en moeten mensen daarvoor naar de VS of Azie, terwijl het de minst ingrijpende vorm is van genezing (geen chemo, geen snijwerk). Een andere methode, is het gebruik van CRISPR-CAS9, een stofje dat - makkelijk gezegd - DNA kan repareren; het knipt het foute stuk DNA weg, en vervangt dat stuk door een onbeschadigd/goed stuk. Die behandeling is ingrijpender: er zijn stamcellen nodig die direct in het beenmerg gepompt moeten worden. Ook die techniek wordt tegengehouden door onze goede vrienden in de politiek.
            CRISPR heeft daarnaast andere mogelijkheden; je kunt een doorgefokt hondje aanpassen zodat bepaalde syringomyelie niet meer voorkomt, of talloze andere dingen.

Zonder een gigantisch verhaal op te hangen over de talloze negatieve kanten die er aan DNA-technieken en klonen zitten.. Dat deed ik wel, maar heb ik gedelete want het zaait angst en paniek.. Denk ik dat we immunotherapie in ieder geval bekender en beschikbaarder moeten maken in alle lagen van de bevolking. De KWF stichting komt er voor aan de deur, maar slechts voor patiënten die de reis naar de VS willen maken. Dan denk ik: haal die techniek hier heen, in plaats van de mensen daarheen te sturen, dat scheelt al een paar ton op de rekening. Kanker verhelpen zonder chemo, het kan. Maar vooralsnog alleen op de plaatsen waar de politiek het aan durft.. Ook die techniek, is jong en werkt niet op alle soorten, maar hoe meer we er mee bezig gaan, hoe meer we leren, hoe meer we kunnen uitbreiden. Nu gebeurt er niets.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2
              Het is met name de Europese wetgeving die de ontwikkelingen van dergelijke processen in onze samenleving vertraagd. Wij hebben de gewoonte er een ethische kwestie van te maken. Waar niemand een eenduidig antwoord op heeft. Dus beland het in de grote soep van dingen die te ingewikkeld zijn om een snel beleid op te stellen.
              Met als gevolg en nadeel; zoals jij het benoemt; "nu gebeurt er niks"
              Het gedoogbeleid in Nederland kent een soortgelijk gevolg, nu gebeurt er niks - behalve veel ongecontroleerde illegale ontwikkelingen.
              Daarbij zijn onze stekjes ook gewoon klonen en daar kraait geen politi-cock naar.

Er is vast ook een zwarte markt als het aankomt op klonen. Doe een rondje dark-web en je kunt je slang laten kopiëren.

Beleid is soms een belemmering voor de wetenschap.
              Daarbij wat de mens niet leert kennen zal vreemd blijven. We missen kansen. Doordat we onszelf de kennis ontzeggen die nodig is om een gedegen afweging te kunnen maken.
              Het ethische vraagstuk kan pas volledig beantwoord worden als er kennis is van de praktijk. Anders krijg je altijd een eenzijdig antwoord.
              Daarbij is niks zo zwart/wit dat het goed of fout is. Mensen en hokjesdenken.
              Als-en en dan-nen gaat nooit samen met directe actie ondernemen.
              Dank voor je antwoord.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dat dit meeldauw is.

IMG_20170915_145436365.jpgIMG_20170915_145519288.jpg

IMG_20170915_145543368.jpg

Ik vind dat dit vies is.

IMG_20170915_131047773.jpgIMG_20170915_131016880.jpg

Een wond-date. Pineapple Chunk 1 - feminised
              Wondinspectie en een schoon verbandgaasje aanleggen.

Onder de door de zee gezouten petroleum zalf is het rot.
              Door een afgebroken tak en een ingescheurde hoofdstam.
              De insecten vinden hun weg. Fruitvliegjes, pissebedden en andere vliegers.
              Met behulp van statische vallen en onplezante geuren voeren we een stille oorlog tegen de insecten.
              Vliegenstrips, knoflookwater, lavendel, kruidnagelwater.

En in een andere hoek, twee meter van de plant vandaan, de lok vallen; verschillende mengsels van honing, afwasmiddel, azijn, spiritus met leuke kleuren voor vliegbeestjes. Geel en blauw.

Verder wordt er hard gehoopt dat de rot zich langzaam blijft verspreiden totdat de thrichomes het eerste amber tonen.
              Daarna is ze vrij om een nieuw slachtoffer van haar lovergirl buds afhankelijk te maken.

IMG_20170915_160754885.jpgIMG_20170915_160335277.jpg

IMG_20170915_160303898_HDR.jpgIMG_20170915_160804999.jpgIMG_20170915_160828461.jpgIMG_20170915_162121828_HDR.jpgIMG_20170915_160847037_HDR.jpgIMG_20170915_161446477_HDR.jpgIMG_20170915_164645767.jpg

IMG_20170915_145140355_HDR.jpg

IMG_20170915_161605712.jpg

IMG_20170912_150334232.jpg

Afdak van boven.

IMG_20170915_145601589.jpgIMG_20170915_155845577.jpg

Voor de etiket-lezers.

IMG_20170917_130010718.jpg

Zo, dat is klaar. Nu niet schrikken als ik weer een weekje of wat vrij neem van het forum.
              Of misschien ook niet, het forum heeft ook voordelen. Uitlaatklep.

Fijn (week)einde. Eigenlijk is zondag het (week)begin.
              Attached Files
              Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:22.

Comment

Die tent whahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Bella!
                  Ik heb nog plaatsjes vrij in de tent, er is een dagelijkse freakshow.
                  Heb jij interesse? Misschien met sering?

Leuk dat je weer langs komt hier! Ik vind jou grappig.

Miljaar leuk en intresant topic man
                rot en ziekte zijn nooit leuk
                maar al die info en uitprobeersels leer ik ook weer van

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Thanks, daar doe ik de moeite voor. Naast dat het voor mezelf handig is om terug te kunnen vinden.
                  Ben jij dezelfde Haze smoker als die vorig jaar reageerde in mijn (verloren) topic?

Bedankt voor de mooie update weer!

Ik denk ook dat het meeldauw is, onder een loep ziet dat eruit als sneeuwkristallen van spuit sneeuw.

Je bebt je afdak vakkundig gemaakt, lijkt dezelfde constructie als een tarp/schaduwdoek.
                Goed opbergen en dan kan je hem de komende jaren blijven gebruiken, goede investering dus.
                (Hier heeft de greenspan ook code oranje doorstaan.)

Met het oog op je fragiele ribbenkast, kun je wel overwegen om je planten volgend jaar wat lager te houden of dat je een steiger huurt om je afdak op te bouwen

Ik wacht geduldig op de volgende update

Stemma doet stout (2016)

Comment

Stemma
                  Jep, spuitsneeuwkristallen. De patiënte is verzot op extra aandacht.
                  Met de melk oplossing in de weer. Kan niet overal bij. Mag zichzelf bewijzen. Anders ga ik iets halen bij het tuincentrum dat biologisch is.
                  Schijnt dat heermoes zou kunnen helpen in het geval van valse meeldauw. Maar daar heb ik niet mee te maken.

Thanks voor de complimenten m.b.t. het afdak. Ik heb er de nodige uren inzitten. Met in het achterhoofd de vijf jaar garantie die de fabrikant biedt. Zolang moet het minimaal meegaan.

Tsja, de planten laag houden. Ik denk er ook regelmatig aan. Het heeft zijn voordelen.
                  Maar ik zou dan toch altijd het gevoel blijven houden dat ik iets niet goed doe. Aangezien ik gewend ben geraakt aan Bomen. Plus dat ik mezelf graag overtref. Daar krijg ik een kick van.
                  Ik denk dat ik gewoon wat meer moet sporten om die ribbenkast steviger te maken. Ik zal voorzichtiger zijn als ik het afdak weer opberg.
                  Ik heb een steiger, het is inderdaad een idee om die op te zetten, come oogsttijd.

Hier wat foto's ter vergelijking. Pineapple Chunk van vorig jaar.
                  Ik kan niet wachten tot de ronde van 2017 zo vol in bloei is. - mits ze het redt tot dan.

IMG_20161019_120538425.jpgIMG_20161019_120530868.jpgIMG_20161019_120559734.jpg
                  IMG_20161019_120516501_HDR.jpg

Overtreffende trap.

IMG_20170915_145140355_HDR.jpg

Comment

HUHHHHHHHHHHHHH ik heb zo lekkere joint gerookt zojuist en nu snap ik geen hol van jou laatste 2 foto"s ???
                    Ik mis of 2 planten of ehmhmmmmmmmmmmm leg is uit. is 1 foto van nu en 1 foto Van ? Das de zelfde plant he?
                    En die tent 5 jaar garantie ?

Comment

• Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Hahaha Bella!
                      Blij dat het een lekkere was! Dat je ervan genoten mag hebben.
                      Maar ey, jij blowt toch himmel nooit niej

Ik zit gewoon foto's van vorig jaar te posten joh! Die plant was van vorig jaar. Die paarse met die dikke toppen.
                      Vorig jaar had ik lange dunne. Dit jaar heb ik lange dikke.

Vijf jaar garantie op het gewapende kasfolie, yup.
                      Fijne avond Bell!

Yep this dezelfde Haze smoker van vorig jaar ( van wie het kweekverslag ook verdwenen is )
                    wens je veel geluk met die rotte plek
                    hopen dat het niet te erg word en veel zon toegewenst

Comment

Dankje Haze smoker. Leuk dat je er dit jaar ook weer bij bent! Mooie plantjes heb je.

Micro sulfo uit het tuincentrum. Van onze tuinierende vriend met het rode logo.
                      Dit middel heb ik gekocht. Om de meeldauw te bestrijden.
                      Ik had een halve liter melk losgelaten op de plant. 1:9 - melk:water. Maar zonder duidelijke winst. Iedere dag zie ik nieuwe aangedane plekken.
                      Vandaar dat ik kies voor een oplossing uit de winkel.
                      De werkzame stof is zwavel.
                      Mijn buurvrouw zal blij zijn met me. De ene dag ruikt het naar wiet. Dan naar zure melk. Vervolgens zijn het zwaveldampen. Soms een bleeklucht (met de wortelrot). Azijn of spiritus. Knoflook.
                      Gelukkig heeft ze nog steeds nergens last van, zegt ze.

Maar ze is wel paranoïde. Net als ik.
                      Er lopen vreemde mannen voorbij zegt ze. Ik heb ze ook gezien. En er staan vreemde auto's geparkeerd. Ik beaam dat.
                      Daarom zijn de planten beter beveiligd. Door een combinatie van maatregelen. Ik kan je garanderen dat het niemand zal lukken om de planten geruisloos en ongezien mee te nemen.
                      Ik kan heel creatief zijn als ik dat wil. Desnoods ga ik een paar weken bij mijn konijnen liggen te pitten. Samen met de hond. Het is de combinatie van omstandigheden die de dief in de val laat lopen.
                      Ik hoop dat ze hier mee lezen. En dat het allemaal tussen de mond en oren van mijn buurvrouw en mij zit.
                      Wie weet schakel ik mijn buurman in. Voor noodgevallen. Met zijn vieren ben je altijd sterker.
                      Oja, ik vergeet nog te vertellen dat ik ervan overtuigd ben dat er iemand in mijn tuin is geweest gezien de afgebroken takjes van mijn andere tuinplanten.

Ik vind dit toch wel het grootste nadeel van wiet kweken. Die onnodige zorgen om criminelen.
                      En het idee dat de overheid mij een gedoogde crimineel vind. Dat ze geen vinger zullen uitsteken om me te helpen mijn eigendom te behouden. Het tegenovergestelde.
                      Al zal ik ze toch bellen denk ik als ik bezoek krijg in de tuin. Dat brengt me wel op het idee om een knokploeg samen te stellen die ik op standby heb staan.
                      Met rot, schimmel, wonden en insecten kan ik prima leven. Maar die kopzorgen, ik zal blij zijn als het voorbij is en ik mijn welverdiende buit binnen kan halen.

Mocht iemand ervaringen hebben met de Microsulfo (van BayerGarden) Please let me know.
                      Ik ben benieuwd of het een smaakje gaat geven aan de wiet? Ik ga de planten een kunstmatige regenbui geven voor ik ze oogst. Plus dat ik twee weken tussen oogst zal laten zitten en het laatste gebruik van dit middel.
                      Hoe effectief is dit middel? In het stoppen/vertragen van de meeldauw?
                      Hoe veel keren heb jij de toepassing aangebracht? Was de plant toen al in bloei?
                      Iets anders wat ik moet weten?

Botrytis is back. Op PC3.
                      Volgende keer foto's.

Comment

Als er weer een vreemde auto in de straat staat, neem het kenteken, kleur en type op dan heb je die gegevens alvast. Of plaats een camera. Ik duim voor je dat het vals alarm is!

Probeer wat boobytraps te maken Nonsense heeft daar wel doeltreffende ideeën over.

​​​​​​​Op de meeldauw kom ik later terug.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                        X