Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    26 augustus, korte update.

    Eergisteren de Pineapple Express Afjes nader bekeken en in alle 3 planten rotte plekjes.
    Ik had dit al verwacht omdat regen bij deze plantjes echt in de toppen bleven hangen doordat de blaadjes vrij omhoog staan.
    Alles geoogst en 5/6 weggegooid, meer blad dan top Trichomen waren wel goed gevormd dus heb ik van P2 en P3 iets bewaard wat in de olie kan.


    P1020867.jpgP1020869.jpgP1020871.jpg
    P1020878.jpgWIN_20170824_18_42_53_Pro.jpg

    Toverboon nr 3 was een man, dus in de kliko!
    P1020899.jpg

    En dan ontluikende bloei in de KillerBee 1 , Santa Maria 3 , Cheese Fast version 1
    ( die afgelopen week ook paarse strepen op haar steeltjesbegon te vertonen) en de Erdpurt 3
    P1020903.jpgP1020905.jpg
    P1020914.jpgP1020915.jpg


    De reeds bloeiende planten, bloeien door.
    P1020906.jpgP1020918.jpg

    De Shamans groeien ongeduldig door het kippegaas
    P1020926.jpg


    Hibiscus en de portulakroosjes
    P1020930.jpg

    En ik heb de Cheese Fast version 2 en Erdpurt 1 weggegeven zodat er weer wat ruimte is ontstaan.

    Van de week weer foto's van alle planten




    Bewaren
    Bewaren
    Attached Files
    Last edited by Stemma; 26 August 2017, 13:05.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Jeeej de paarse Erdpurt (3) mocht blijven

      Jammer van de rot in de Pineapple Express AF.
      Maar ach dan heeft de rest weer wat meer ruimte.

      Nette update weer Stemma!
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        Het is weer een mooie update Stemma jammer van de rotte plekjes
        Misschien volgend jaar toch een afdakje of tuinkasje tegen de regen ?
        ga zo door we blijven volgen

        Comment


          Jeetje wat zonde..
          Dat wat er nog staat ziet er echter erg mooi uit

          Oja, hou er rekening mee dat enkel de moeder in de s x s paars was, bij de vader zag ik niks van paarse verschijnselen. Hoewel het paarse dominant moet zijn, zal het zeer weinig aanwezig zijn, Maar wie weet heb je geluk

          De s x ms zal iets wat langer willen bloeien als de genen van de moeder (mexican sativa) haar werk doen, dus let daar wel op!
          Ongeduldig, prachtig toch! Ze hebben er zin in

          Comment


            Stemma staan de McPurple nog niet in de bloei bij jou?

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Nee, jammer genoeg nog niet. Er gebeurt wel van alles in de top maar nog geen duidelijke pistels.

            We wachten af.

            Comment


              6 september

              Ik had voor vandaag een uitgebreide fotoshoot in de planning, maar helaas regent het nu weer flink
              Dus deze volgt later deze week.

              Een korte update dus

              Toverboon nr 2 heeft 9 vingerig blad en ballen, ik vermoed dat Toverboon 1 ook een mannetje is dus de naam Toverballen zou meer op zijn plaats zijn geweest , mooie planten ondanks hun ware genderidentiteit geniet ik van de "grow" tot nu toe.
              P1030110.jpgP1030114.jpg

              Nog meer ballen bij onze jongste plantjes, de MSx S nr 2, zo klein en zo schattig!
              P1030105.jpg
              De MacPurple 3 met een ontluikende bloei
              P1030109.jpg
              De Erdpurt 3 heeft 10/11 vingerig blad, de 11e vinger is een klein flubbertje.
              P1030116.jpgP1030153.jpg

              Ons fotomodel de WR3

              P1030139.jpg
              Cheese Fast Version 1 , de plant met de meeste rupsenvraat.
              P1030144.jpg

              Later meer, nu eerst een deel Narcos kijken

              Tot laters
              Attached Files
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                aawhe zonde van die MS x S

                bij de rest nog geen bloei, of vrouwelijke?

              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Nog geen bloei zichtbaar, de MSxS 1 lijkt met stakige groei ook op een man> Heeft wel paars streepje over de steel, zie nieuwe update.

              Ik vermoed dat die toverboon op de rechterfoto een man is. Ik durf het zelfs met zekerheid te zeggen

              Ik begin te vermoeden dat ik weet wie de vader van de echte Rihanna is..
              De gelijkenis is treffend!
              9ea4c8ef9aaf1d4266cb79c50f49e467.jpg
              97759c7a4f212f8ad1a3c51346501564.jpg

              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Het waren beide foto's van dezelfde Toverboon Hij ligt al in de kliko.
                Ben blij dat Rihanna op haar moeder lijkt

              7 september

              De beloofde "fotoshoot"

              De gezusters McPurple
              P1030194.jpgP1030211.jpg
              De "oudere" dames, allen met purple strepen op de stelen. Ben benieuwd of ik het terug ga zien in de toppen.
              P1030196.jpgP1030199.jpgP1030203.jpg

              Toverbonen-> alle 3 man, dus verdwijnen hier dit jaar van het toneel.
              P1030177.jpg

              Killer Bee Honey

              P1030157.jpg

              Santa Maria's, de SM4 heeft een "open wond" op een van haar stammen, maar lijkt er geen last van te hebben.
              Natuurlijk moest ik even voelen met mijn nagel of de "verhouting" hard was, nee dus ik drukte zo mijn nagel erin
              Na de foto heb ik de "wond" afgedekt met vaseline en zeezout en we wachten maar geduldig af.

              P1030160.jpgP1030165.jpg

              De White Rihanna's, op de roze pheno zou ik wel wat topjes willen bestuiven. Uiteraard in overleg met LR2
              P1030167.jpgP1030168.jpg

              De Shaman x Shaman's
              P1030184.jpg

              De 2 overgebleven Mexican Sativa x Shaman's
              Bij de MSXS 1 zie ik wat paars op de steel verschijnen.
              Gezien de groeiwijze verwacht ik een mannetje,
              maar een androgyn vrouwtje kan natuurlijk ook nog.
              P1030179.jpgP1030185.jpg

              Geen meeldauw meer aangetroffen, nog wel wat rupsen. Dorre bladeren zijn inmiddels verwijderd.
              Bij sommige planten heb ik de potten met lightmix aangevuld omdat de wortels wat omhoog kwamen( door inklinken van de aarde)

              Tot de volgende update
              Bewaren
              Attached Files
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                als de MS x S daadwerkelijk paars bevat dan moet het haast wel dat die mannetjes Shaman toch wel paarse genen had... Maar dan zouden de S x S bijna allemaal paars moeten zijn, gezien dat hetzelfde mannetje was en de vrouwelijke S paars pheno had

                Laten we hopen op vrouwtjes!

              Rihanna is ook roze vet stemma. Mocht je gaan kruisen wil ik wel zaadje zetten volgend jaar van jou.
              sigpic it is just a flower

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Ik heb LR2's zegen maar het is tot nu toe niet gelukt om geschikt stuifmeel te fixen, dus ik vrees dat het bevruchtingsfeestje niet door gaat

              14 september

              Topjes

              Omdat de planten in verschillende groei/bloei stadia zijn ben ik 2,5 week geleden gestart met Aptus all in one voeding , kan voor groei en bloei gebruikt worden.
              Omdat sproeien lastiger is met bloeiende planten heb ik voor de silicium 50 ml Aptus Regulator aangeschaft. (Vond het lastig kiezen overigens)
              Meet overigens geen EC of pH, straks als alles goed in bloei staat schakel ik misschien weer over naar Biobizz, de Algamic geef ik nu gewoon samen met de Aptus.

              MacPurple, de MP1 en MP2 lijken "purple" in de jonge topjes, bloei is gestart

              P1030259.jpgP1030256.jpgP1030262.jpg

              De White Rihanna's, in de roze WR4 rot gespot, omdat LR2 het over "droge rot" had heb ik ze laten staan, in 2 dagen weinig tot niet toegenomen.
              Wel op meerdere plaatsen rot aangetroffen . Bij de WR3 en WR6 heb ik gelukkig geen nog geen rot kunnen bespeuren.
              Neem mijzelf kwalijk dat ik de bloeiende top toch met neemolieoplossing heb bespoten, was niet zo handig
              P1030214.jpgP1030265.jpg

              P1030269.jpgP1030272.jpg


              Santa Maria's, de SM4 blijft toch wat achter. De "wond" op de stam ziet er op zich goed uit.
              Meeldauw niet meer teruggezien.(afkloppen!)
              P1030280.jpgP1030282.jpg



              Killer Bee Honey bloei..
              P1030289.jpgP1030292.jpg

              Erdpurt en Cheese, alles in bloei
              P1030277.jpgP1030263.jpg

              Afdakje gaat nu grotendeels dicht.
              Tot de volgende update
              Bewaren
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Gaaf!
                Hier lijkt de rot ook stil te staan. Alhoewel, ik heb de helft van de WR's gedoneerd aan een goed doel.. Dus die rotten sowieso niet meer door.
                Misschien is het wel een idee om het toch weg te halen straks, de sporendruk onder een afdakje wordt natuurlijk flink groter als er actief iets staat te rotten. Rotte appels in een fruitmand, we kennen 't allemaal wel.
                Maar goed, ik wilde ze getest zien, zonder excuses en zonder gekkigheid. Er komt rot in, dus ik moet nog wat verbeteren. Da's de boodschap die ik eruit haal. Heb ik weer wat te doen

                Stuifmeel is helaas verloren gegaan. Om een of andere reden werkt het niet meer, het is onvruchtbaar. Volgend jaar nieuwe kansen!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Ik heb de rotte plekjes ruim verwijderd, gewoon de twee hoofdtoppen eraf toch vind ik dat de plek op zich zich niet erg snel uitbreidt, ik heb de rotte plek toch 6 dagen laten zitten maar de groei was miniem. Ook onder de microscoop zag ik minder pluis dan ik normaal doe bij toprot en dat na 6 dagen! Wel verschenen er op meer plekjes rotte plekjes.

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Het lijkt inderdaad iets mee te vallen.. De plant biedt weerstand. Maar ik ben gewoon nog niet tevreden. Dus ik ga lekker verder zoeken naar de verborgen pareltjes. Ik tel circa 3 phenotypes in deze lijn, dus ik ga bekijken welke van de drie de meeste resistentie heeft. Tot nu toe lijkt dat de roze jack variant te zijn, maar misschien dat dat bij jou heel anders uitpakt. Ik hoor graag van je welke het minst aangedaan is op het eind! Dan kan ik daar volgend jaar wat eerder op selecteren.

                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Dat klopt wel LR2, maar dan de bleekroze Jack variant hier. De WR-4 met donkerroze pistels had tot nu toe de meeste rotte plekjes die wel lokaal bleven, de WR-6 met witte pistels had 1 plekje rot en de WR-3 met bleekroze pistels heeft nu nog geen rot. Wordt vervolgd!

                De McPurple gaan nu gas geven.
                De paarse varianten zijn met 7 weken klaar.
                Ze gaan buiten sneller als binnen.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de info MWay, het is jammer dat er nu zo veel regen is. Maar met droog weer gaat het afdak gelijk open.

                Ziet er allemaal zeer mooi uit!
                Spijtig van het rot in de WR's
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Rot is altijd jammer, maar het hoort wel bij een buitenkweek net als beestjes. Botrytis zit gewoon in de lucht en bij een wondje nestelt het zich in de plant om op een geschikt moment tot "uitbraak" over te gaan en bij zeer hoge LV kan het zich ook van buitenaf op de plant nestelen en de plant binnendringen.(dacht binnen 7 uur bij LV>90 )
                  Bij toppen en vraat door beestjes weet je dat je plant al voor 99% kans besmet is met botrytis, dan kan alleen een goede genetica en gezonde plant de schade doen beperken.

                Altijd leerzaam hier.
                Kan die schimmeldraden zelfs zonder microscoop zien op de WR3. Jammer.
                Als ik jou was zou ik het experimenteren met rot lekker aan LR2 overlaten. Wat hij zelf ook zegt, straks verspreid het zich en zitten je andere planten onder.
                Om even van de zijlijn mee te schreeuwen.

                Dat blad van de Erdpurt in een van je vorige updates. Lijkt wel diepgroen tot paars zwart. Is dat een vertekende foto?
                Kun je ons nog eens verblijden met een foto van de constructie van je afdak? Ik weet dat ze te vinden zijn in je topic van 2016. Maar toen had je geloof ik nog geen schutting.
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  De Erdpurts hebben in vergelijk veel donkerder groen blad dan de andere planten. Foto afdak komt eraan

                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
              Bezig...
              X