Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    12 augustus

    Totaal overzichtje op 3 en 12 augustus

    P1020535.jpgP1020685.jpg


    Geloof dat ik langs de opticien moet want de White Rihanna 4 (95% zeker mannelijk!) blijkt toch een vrouw te zijn, en dat als langste van het stel
    het zouden zomaar alle 3 vrouwen kunnen zijn, maar ik durf daar geen uitspraak meer over te doen
    P1020707.jpgP1020731.jpgP1020730.jpg

    Wat ik wel zag zijn de terugkerende rupsjes, weliswaar nog ienieminie maar ze laten hun sporen al na. Dat wordt weer Neemolie van het weekend.
    Ook is het weer tijd voor Korect, zag bij de Santa Maria 3 wat meeldauw en dat terwijl ze begint te bloeien

    P1020701.jpgP1020687.jpgP1020725.jpg

    Voor de rest heb ik niets te mopperen

    Santa Maria, met startende bloei
    P1020702.jpgP1020726.jpg

    Killer Bee Honey
    P1020703.jpg

    Erdpurt, met de Erdpurt 2 in duidelijke bloei, zowaar een breeder die gelijk heeft met zijn vroegbloei, nu de andere 2 nog

    P1020704.jpgP1020727.jpg

    Cheese Fast version
    P1020706.jpg

    Mc Purple
    P1020713.jpg

    Toverbonen, ik zou ze deze week overpotten maar ik zag dat ze het eigenlijk wel naar hun zin hadden.
    P1020711.jpg

    Pineapple Express AF
    P1020705.jpg

    De Benjamins van onze Benjamin <3
    P1020684.jpg
    Ja, deze gaan vandaag echt over naar een grotere pot..

    Tot de volgende update


    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Op dat totaaloverzicht is het goed te zien hoe de planten groener, voller en hoger zijn geworden in week.

      Ik ben benieuwd naar je eind uitspraak m.b.t. de forumsoorten Welke je het leukst vind en het stomst. Een soort top 8 of top zoveel van forumleden. En dan eerlijk/onpartijdig he.
      Of gewoon een opsomming van ieders kwaliteiten en nadelen. Van de soorten he, niet de leden.

      Jammer dat de werking van de neemolie slechts twee weken is geweest. Misschien door de regen. Of vouw jij je afdak al uit als het regent?
      Ik heb eergisteren met yoghurt, water en meeldauw gespeeld. Resultaat update ik later in mijn eigen verslagje.

      Die MP1 lijkt het zwaar te verduren hebben gehad. Vraat. En het blad lijkt wat horizontaler te hangen als bij de MP2 en MP3, maar dat kan fotobedrog zijn.

      Dat paars op die nieuwe bladaanmaak bij de SM3 is mooi.
      Net als de bloei/groei vorm van de Erdpurt.

      Cheese Fast is looking healthy, puntgaaf die bladeren. Zouden de rupsen die niet lusten?
      Net als bij de Erdpurt en de toverbonen. Ook nog zonder krasjes en deukjes.

      Succes met de meeldauw, de rupsen en de het verpotten.



      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        Wil je mijn goden niet verzoeken Ongeldig

        Daar zit er een op de Erdpurt
        Zo klein en al schade op enkele bladen

        P1020740.jpgP1020740.jpg

        En om je geheugen nog even op te frissen, de oudere vraatschade van enkele weken geleden.
        Rupsen eten vrijwel alles, vooral sappig jong blad.
        P1020733.jpgP1020736.jpgP1020737.jpg

        Vandaar dat ik zojuist de Korect heb gespoten , zodat de bladeren weer wat "stugger" worden. Dan gaat morgen de neemolie oplossing er weer overheen.
        Neemolie hoor je om de 10 a 14 dagen te herhalen , geloof dat die inmiddels ook wel voorbij zijn. Conclusie, rupsjes hebben een beter tijdsbesef dan mij

        Lastig om een top zoveel te maken van de forumsoortjes, omdat elke plant zijn eigen genetica heeft vind ik het toch een soort appels met peren vergelijken.
        Eerst maar eens de kweek tot een goed einde brengen.

        Maar...... ik denk wel al wat "forumledentrekjes" in de planten terug te zien, die hou ik voorlopig wijselijk voor mijzelf






        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          & geheugen
          Geen goede match.

          Hoe is het nu met de rupsjes? Zijn ze weer ondergedoken voor de komende 10-14 dagen?

        Jouw hokje ziet er ook ontzettend mooi groen en gezond uit Stemma! De planten komen duidelijk niets te kort! Ik blijf volgen en notities nemen voor volgend jaar!

        Good Luck!



        Ignorance is bliss

        Comment


          Ze staan er netjes bij joh! Leuk die drukke tuin!
          Ik ben erg benieuwd naar de roze haartjes. Maar neem je tijd hoor, ze gaan nog wel even bloeien als ik de foto's zo zie
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • MWay
            MWay commented
            Editing a comment
            Als het zo door gaat met het weer zien we van niemand wat.

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Wees gerust, ik blijf alles fotograferen tot het bittere eind
            Die planten van jullie kunnen meer aan dan je denkt, vannacht een wolkbreuk maar deert ze niets.

          oeeeh wat leeeukkk!

          gaat goed zo te zien!


          Comment


            tegen rupsen heb ik goede ervaring met insectpathogene bacterie Bacillus thuringiensis
            sigpic

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Bedankt Inti, ik had het inderdaad gelezen, ik ga er achter aan.

            19 augustus

            Donder en bliksem, zelfs na het noodweer van vannacht staan de dames (en geslachtslozen) erbij alsof er niets is gebeurt
            Alleen de McPurple 1 kantelde haar bladeren alsof ze de regen ongehinderd verwelkomt in haar pot, de McPurples zijn ook de natnekken van de groep

            Geen rupsjes meer gespot. maar wel andere vraatschade, hoort er buiten jammer genoeg bij.

            Ik heb de planten meer uit elkaar gezet om ze meer ruimte per plant te geven, dat heeft als gevolg dat ik geen overzichtsfoto meer kan maken.
            Ik overweeg een paar planten van het gekochte zaad te ruimen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
            De langste Cheese en de langste Erdpurt zijn genomineerd, maar de langste Erdpurt lijkt een paarse pheno te zijn en dat vind ik wel weer mooi.
            Pure luxeproblemen...dus ik zal jullie er verder niet mee bemoeien.

            De Foto's

            De White Rihanna's (autoflowers, ik zal de sjablonen aanpassen ),
            de WR6 als enigste geplant in een 1 gallon pot ipv een 5 gallon pot, is na het verpotten naar een 5 gallon pot
            enkele weken geleden gegroeid tot de hoogte van haar zussen.
            Zien jullie hier ook de roze pistels bij de WR4?
            P1020789.jpgP1020777.jpg

            Pineapple Express AF topjes
            P1020807.jpgP1020809.jpg

            Mc Purple's, talk to the hand!

            P1020793.jpgP1020753.jpg

            Killer Bee Honey, lijkt wat voorbloei te krijgen
            P1020741.jpg

            Santa Maria's, iets uitgedund onderop, geen meeldauw meer gespot.
            P1020788.jpg

            Erdpurt's, E1 en E2 beginnen echt te bloeien, E3 lijkt een paarse pheno te zijn, echter nog geen bloeiverschijnselen.
            P1020745.jpgP1020806.jpgP1020821.jpg

            De Cheese Fast Versions
            P1020748.jpg

            Toverbonen, de T1 lijkt iets van geslacht te willen laten zien
            P1020796.jpgP1020803.jpg

            En dan de nieuwe aanwas, allemaal eind juli gezaaid.

            Nakomelingetje Mc Purple 4
            P1020815.jpg

            De ShamanCP x Shaman 1 en 2 van BackYardPlant
            P1020813.jpg

            De Mexican Sativa x Shaman 1,2 en 3 van BackYardPlant

            P1020816.jpgP1020818.jpg

            Tot de volgende update
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Ziet er goed uit allemaal.
              Die mini McPurple is ook leuk.
              Ze kunnen idd goed drinken maar passen zich ook goed aan als er minder is.
              Best wel een compleet plantje die McPurple.
              Die zal in de bloei nog wel schreeuwen om voeding.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Dat klopt MWay, ik heb niet de indruk dat ze het door een aantal malen te droog staan het slechter doen dan anderen.

              22 augustus

              Een mooie stille zonnige doordeweekse ochtend, foto tijd!

              Alle gewone planten staan in 30 liter RootPouches en zijn op de Toverbonen na, 1x getopt.
              (autoflowers in 20 liter stoffen pot)

              Toverbonen
              P1020862.jpg

              Killer Bee Honey, binnen tot bloei gebracht daarna buiten gerevegged
              P1020857.jpg

              Santa Maria, binnen tot bloei gebracht daarna buiten gerevegged
              image_295438.jpg


              MacPurple
              P1020848.jpg

              White Rihanna AF
              P1020855.jpg

              Tot de volgende update
              Bewaren
              Bewaren
              Bewaren
              Last edited by Stemma; 22 August 2017, 09:51.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Als je planten wegdoet zou ik er een geintje mee uithalen.
                Laat je zoons ze in de supermarkt neerzetten. En ga ze dan afrekenen.

                "Ik wil graag deze kruiden kopen, of is het een blommetje?"

                Wel belangrijk de camera's te ontwijken.





                Zet ze bij de plaatselijke nachtopvang voor zwervers. "Wij zoeken ook een plekkie". Aan een kaartje om hun stam.





                Als je ruzie hebt met een tuincentrum/growshop zou je ze daar neer kunnen zetten en dan de politie eropaf sturen. Alleen dat is wel heel gemeen.

                Maar ik zou die paarse houden. Kijken of ze nog paarser wil worden.


                Jep, ik zie de roze-achtige pistels ook op de foto van de WR4.
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Post, kruist je update.

                  Op de laatst geplaatste foto's komen de maten van de planten goed tot hun recht.
                  Fijn, ze zo apart fotograferen geeft een nieuwe indruk van ze.
                  Last edited by Ongeldig; 22 August 2017, 10:11.

                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Ik zal ze proberen elke 2 weken zo te fotograferen, ik vind ook dat de grootte en bouw dan beter tot zijn recht komt.
                  Alleen de passiebloem bladeren erachter vertekenen het beeld een beetje.
                  Moet dat fotograferen echt sneaky doen, zodat een toevallige passant over het water mij niet bezig ziet met die planten.
                  Gelukkig lopen de schoolvakanties af en is er dit jaar heel weinig handhaving op het water. Heb zelfs nog geen boswachter voorbij zien varen

                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Is zo'n ouderwetse fotocamera geen idee? In ieder geval de opstelling. Zo'n groot doek waar je dan onder zit met statief en camera.
                  Dat zet je dan recht voor de planten.
                  Fijn dat je het risico neemt voor ons. Op de stille stoute momentjes in je tuin.

                  Als je planten wegdoet kun je ze ook nog op wereldreis sturen. Eerste bestemming; Jamaica!
                  En dan van daaruit door naar alle andere staten en landen waar de wiet ondertussen gelegaliseerd is.
                  Krijg je foto's van de planten van over de hele wereld.

                  Of maak ze famous, zorg dat ze het nieuws halen. En de krant! Geef ze een Instagram-account. En een youtube kanaal.
                  Nouja, Tijd om iets anders te gaan doen met mijn tijd.

                Ziet er goed uit Stemma, je hebt een boel mooie planten. Ook leuk om te zien hoe de dames van forumleden bij jou groeien.

                Ik vroeg me af hoe het kweken in die rootpouches bevalt. Drogen ze niet snel uit bij warm weer?

                Comment


                  Het staat er leuk bij Stemma.
                  Jammer van dat aangevreten blad, maar dan had het maar geen plant moeten worden ghehehe.
                  Grappig die MP2.... die ziet er totaal anders uit dan de andere 2 MP's.

                  Gaat zo door.
                  sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

                  Comment


                    Netjes stemma! leest lekker mee zo!

                    De makers van de zaden zullen vast blij zijn met wat je hier weer laat zien. prettig om ze eens apart van elkaar te zien.

                    kom maar op met die dikke toppen!


                    veel plezier gewenst en hopelijk zit het weer nog ff mee.


                    Greetzz

                    Comment


                      Ben er zeker blij mee.
                      Mooie update weer,genieten

                      Comment

                      Bezig...
                      X