Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    17 september deel 1 van 3

    Ongeldig , ik heb nog steeds een simpel "afrol afdak" nog steeds hetzelfde als vorig jaar. Heb van een restant een 2e "afrol afdak" gemaakt, maar daardoor ontstaat er ook veel minder ventilatiemogelijkheden. Het regen loopt in het midden af, maar heeft minder mogelijkheden om te "vervliegen" met als gevolg een mooi dauwdak boven de planten. Daarom gaat het 2e deel (li voor de kijker) vanavond weg. Zal de planten ook wat anders rangschikken.


    P1030321.jpgP1030322.jpgP1030324.jpg

    BackYardPlant

    Het begint bij de Shamans wat onrustig te worden in de topjes, geen duidelijk geslacht nog
    P1030327.jpgP1030326.jpg


    Ik doe deze updates in gedeeltes omdat ik veel foto's heb.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Hopen op een paar mooie vrouwtjes!
      zijn er nog S x MS overlevers?

    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Jazeker, allebei nog. Lijkt ook wat in de top te gaan gebeuren maar nog niet zo als de SxS.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      mooi!
      Hopen dat ze snel in de bloei gaan en vrouwelijk blijken, even naar het weer gekeken, deze week nog mhoah, maar daarna word het ineens wat zonniger, zoals ze nu voorspellen
      Het is geen lekkere nazomer tot nu toe als je t mij vraagt

    17 september deel 2 van 3

    Rot, rupsen en rooien

    P1030297.jpgP1030309.jpg

    P1030310.jpgP1030311.jpg

    En ook al heeft een plant 9/11 vingerig blad, rot slaat toe.

    P1030299.jpgP1030306.jpg

    P1030305.jpgP1030307.jpg

    De verwijderde toppen, royaal onder de rot doorgeknipt en de wonden afgedekt met vaseline/zeezout.
    P1030320.jpgP1030319.jpg


    Gelukkig ook goed nieuws, de SM4 is ook aan haar bloei begonnen.
    P1030302.jpg
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      vanwaar vaseline met zout? waarom het zout erbij?
      Vaseline kan ik me iets bij voorstellen dat het de wond afdekt..

    17 september deel 3 van 3

    De rot onder de "loep"

    Schimmeldraden en sporen zijn op alle aangedane plaatsen wel zichtbaar, maar niet zo veel als ik had verwacht.
    Bij de WR's zijn de trichomen al beter ontwikkeld (vooral op de WR4, trichomen met harsbol en zelfs al wat amber) dan op de Erdpurt,
    zodat de White Rihanna's al veel eerder voor "vroege oogst" in aanmerking komen. De Erdpurt "trichomenfoto" is onduidelijk, maar ik weet wat ik heb gezien
    WIN_20170916_14_08_32_Pro.jpgWIN_20170916_14_10_40_Pro.jpg
    WIN_20170916_14_12_41_Pro.jpgWIN_20170916_14_43_28_Pro.jpg

    WIN_20170916_14_36_14_Pro.jpgWIN_20170916_14_38_03_Pro.jpg

    En soms zie je wat onverwachts door de microscoop

    WIN_20170916_14_15_54_Pro.jpg

    Een mooie gelegenheid om eens te observeren hoe een rups zich vermaakt in een top Cannabis.
    Natuurlijk voor jullie vastgelegd. Zag ook soort van belletjes op de rups, zijn dat weer andere beestjes?
    In ieder geval schraapt deze rups langs de bladeren en lijkt echt op zoek naar groen blad, alhoewel hij ook soms op een trichoom lijkt te sabbelen.

    Hieronder twee filmpjes, geen BBC kwaliteit helaas






    Tot de volgende update




    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Stemma zorg je wel dat het goed kan luchten en of circuleren onder het afdak
      Zo een afdak houd wel de regen tegen maar er blijft ook een hoop vocht onder hangen

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Dat ga ik zeker doen Non!

      Leuk die filmpjes van de rups. Jammer dat ze terug blijven komen ondanks je bestrijding pogingen.

      Bij mijn afdak heb ik bewust aan de "dichte" zijde (waar de schutting en haag staan) een horizontale strook van 20 cm opengehouden.
      - zodat als de wind eronder slaat deze een uitweg heeft
      - en zodat de wind eronder door kan, vanmorgen waren de dauwdruppels aan de onderzijde van het afdak rond 11.00 opgedroogd. Daarmee ben ik tevreden
      Misschien kun je ook zo'n strook creeren (afdak verhogen), anderzijds zal het helpen dat jij een oprolbaar afdak hebt. Bij jou kunnen ze nog van de volle zonkracht genieten als je het oprolt. Plus dat je op die manier ook kan luchten.
      Verder even in de gaten houden hoe het in de praktijk gaat met de ochtenddauw, of het zeil overdag aan de onderzijde nat blijft.

      Bedankt voor de schimmel close-ups.
      En de overzichtelijke update(s).
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Ik twijfel of ik nog een keer met Neem zal behandelen, misschien de blaadjes afsoppen? Aan de andere kant wek ik misschien de indruk dat ik een hele rupsenplaag heb, op zich valt dat nog wel mee, vorig jaar had ik er veel meer. Over alle planten heb ik er vanaf zaterdag misschien 8 weggehaald. Ze fotograferen zo leuk Oprolbaar dak in combi met buienradar is ook niet optimaal aangezien buienradar er wel eens naast zit.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Dagelijkse inspectie en wegplukken/weghouden in dit stadium mogelijk wel agressiever/effectiever als de 3e? neemolie. Qua tijd kost het evenveel of iets meer. Als je het vergelijkt met ieder blaadje soppen.
        Plus dat je de ervaring hebt dat er rot in kan komen bij de bloeiers en sproeien (wat natuurlijk ook gewoon kan liggen aan de grillen van moeder natuur).

        Zelf bespuit ik momenteel dagelijks de meeldauw plekken met 1:9 melk:water. Inclusief de toppen (die begonnen zijn met trichomes productie). Ik neem het risico. Overigens zijn de planten te groot om overal te kunnen komen met mijn spuit. Daarvoor zou ik een flinke verstuiver nodig hebben. Fietsen tegen de wind in. Misschien dat ik iets biologisch aanschaf in het tuincentrum als dit niet werkt.

        Ik denk dat jij net als ik heel wat bladerdek te bestrijken hebt. Zonder te zeggen dat je veel planten hebt staan. Je zal waarschijnlijk altijd wel plekjes overslaan.
        Bladvoeding aan de andere kant. Dan zou ik voor het afsoppen gaan als je kiest voor die oplossing. Oplossing - mooi woord. Think about it.

        Ik heb hier trouwens best veel (groene) schild-/stink-wantsen. Die zuigen gaatjes in het blad en laten een vieze chemische troep achter op de plant. Rupsen alleen in de (bloem)kool. Misschien helpt dat volgend jaar, biedt ze iets aan wat ze nog lekkerder vinden. Plant een bloemkool. Met het risico dat je echt een plaag in de tuin huisvesting gaat bieden. Het kan best toeval zijn bij mij. Of dat we met verschillende groene rupsen te maken hebben.

        Maar eigenlijk helpt de neemolie oplossing dus wel een beetje. Het aantal is verminderd. Je handhaaft ze al.

        Pak je even je aluminium hoedje erbij?
        Als buienradar niet klopt kun je ervan uitgaan dat de overheid zijn weer-manipulaties weer eens niet heeft doorgegeven aan buienradar, waardoor we allemaal overvallen worden.
        - Ja, ik doe nu alsof ik geloof in manipulatie van het weer. Het klimaat veranderd omdat de overheid daar de knoppen voor indrukt. Daar hebben ze een machien voor.

        Zit eigenlijk wel een kern van waarheid in.
        Snel dat hoedje weer af.


        Fijne avond!

      Jammer om te lezen dat de omstandigheden roet in het eten gooien! Volgende week hopelijk beter weer en wat warmer! Fingers crossed!

      Ignorance is bliss

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Zoals ik al eerder schreef, rot en beestjes horen bij het buiten kweken. Zo lang ik nog goede kans heb om wat af te bloeien ben ik tevreden

      19 september

      Korte update

      BackYardPlant , de MSxS1 is , zoals verwacht, een man. De SxS 1 en SxS 2 zijn beiden vrouw, waarvan de SxS iets paarsigs lijkt te ontwikkelen.
      P1030329.jpgP1030332.jpgP1030334.jpg


      En dan meer paars bij de McPurple. Ik hou er van!
      P1030336.jpg

      De getopte McPurple 3 lijkt 1 paarsige- en 1 witte top te ontwikkelen?

      P1030337.jpgP1030340.jpgP1030344.jpg


      En na het natte weer , een blaadje met meeldauw op de Sweet Cheese Fast V 1 (nu weggeplukt)

      P1030345.jpg

      Geen rot of rupsen vandaag

      Tot de volgende update
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • MWay
        MWay commented
        Editing a comment
        Die witte top gaat ook paars worden komt goed.

      Stemma, als die paarse de genen heeft doorgegeven die ik denk dat ie heeft doorgegeven (Als ik dat paarsige in de top nu al zie), gaat dat nog een hele mooie paarse prachtplant worden.
      Ik ga zeer zeker duimen!

      Geen enkel MS x S vrouwtje dus, als ik het goed begrijp?
      Of ik moet iets gemist hebben/verkeerd gelezen

      wat een boel leuke foto's


      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Ik denk dat de MSxS 3 een dame is, maar nog niet 100%zeker. We zullen het binnen een week zeker weten

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        oeee spannend er is dus nog hoop!
        Ik had nummer 3 gemist!

      Blegh, meeldauw.
      Ga je daar iets tegen ondernemen? Of kijk je het aan? Heb je daar al preventief is tegen ondernomen?

      Sommige mensen hebben de theorie dat je schimmelwiet best kunt roken omdat het gesteriliseerd wordt tijdens de verbranding. Ik weet dat jij geen fan bent van deze theorie. Zeg er eens wat van? Ben benieuwd naar je mening.

      Rupsenhandhaving Stemma. Die durven niet meer. Dan worden ze direct met hun kop op het internet gekwakt. Misschien is dat wel de beste oplossing. Ze te kijk zetten.


      Paars
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • MWay
        MWay commented
        Editing a comment
        Nee schimmelwiet moet je niet roken.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        MWay. Zover was ik zelf ook.

        Want dan komt het in je longen? En dan weet niemand wat ermee gebeurd?
        En dan over een jaar of wat heb je opeens schimmellongen?
        Is het vooral preventief advies? Het niet roken ervan? Of zijn er daadwerkelijk gevallen bekend waarbij het roken van schimmelwiet oorzaak is van ....?
        En hoe weet ik dat er geen sporen in mijn buitenwiet zitten? De plant kan dan misschien geen manifestatie van schimmel/rot laten zien. Maar die sporen, die zijn overal. Buiten. En binnen.
        Die zullen we hoe dan ook inademen soms.

        Wordt je er ziek van? Hogere kans op longontsteking? Andere infecties?
        Hoe schadelijk is het? In welke mate van blootstelling is het schadelijk, of is alle contact schadelijk?
        We hebben immers ook een eigen weerstand en immuunsysteem om ons te beschermen.

        Meesten van mening zijn dat het schadelijk is is me duidelijk. Even internetten en ik vind de volgende informatie.
        Hier vind ik antwoord op bovenstaande vragen, al is dat verhaal van MJ en de black tar horse toch een beetje vreemd in het geheel.

        https://mmjdoctoronline.com/health-n...s-bad-bad-news
        met onderaan het stuk nog een aantal interessante links

        http://herb.co/2017/04/26/smoking-moldy-weed-sick/

        Dat ze in Amerika nu verder zijn met onderzoek is een schande eigenlijk. Omdat het daar in sommige staten gelegaliseerd is en ze een verantwoordelijkheid hebben te testen op kwaliteit. Dit onderzoek hadden wij hier allang uit moeten voeren. De overheid zou er bovenop moeten zitten dat het product dat verkocht wordt in coffeeshops niet schadelijk is. Net zoals ons eten aan allerlei eisen en normen moet voldoen. Of onze medicijnen.
        Schijnt dat bijv. psychoses eerder veroorzaakt worden door de giftige bestrijdingsmiddelen die wietboeren gebruiken als door de wiet zelf. Al heeft dat weer weinig te maken met het roken van schimmels.

        Ik ben in ieder geval weer wat wijzer. En besluit om de melk aan de hond op te voeren en wat bayer microsulfo te kopen tegen de meeldauw infectie op mijn plantje.

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Ongeldig (neem eens een leuke avatar Je hebt zelf al de nodige informatie gevonden. Ook ik flikker al het "verdacht" uitziende wiet weg.
        Bij oraal gebruik zou in principe het maagzuur (als je geen maagzuurremmer gebruikt) schimmels kunnen doden maar ik zou het risico niet nemen.
        Bij mijn planten verwijder ik de aangedane gedeeltes royaal. Bij meeldauw op een blad , verwijder ik het aangetaste blad in zijn geheel. Ik ga niet met zwavel aan de gang, nooit uitgeprobeerd ook.
        Ik heb ooit een topic gewijd aan https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...edisch-gebruik

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Gaaf!
      Hier lijkt de rot ook stil te staan. Alhoewel, ik heb de helft van de WR's gedoneerd aan een goed doel..
      Ik had ook wat WR van je. 2 vrouwtjes buiten in 33 liter bakken. Alga grow, bloom en green sensation. De WR begonnen als eerste te bloeien tussen 2x girl scout cookies, 1x red escape en een sweet tooth.. denk ik omdat die helemaal paars werd. Indica bouw, mooi dun hoog. Beide getopt, daar reageerden ze goed op. Veel bladen met 3 bladeren aan de bovenkant.
      Van 1 is de top geknakt in een storm. Ze groeide gewoon door. Het dikker worden van de toppen ging niet snel ivm het weer en vorige week heb ik ze omgelegd ivm wat beginnende rot. De takken zaten bijna dicht met toppen. Weinig sneeuw, jammer dat ze de 8-9 weken niet hebben gered. Buiten de auto's is niets echt af dit jaar.. die girlscout zijn eigenlijk niet voor buiten maar ik had ze nog liggen.. afrader omdat ze laat beginnen te bloeien.

      Baas in eigen brein.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Thanks voor de update! Over de trichomenconcentratie ben ik ook nog niet tevreden. Daar ga ik volgend jaar eens naar kijken. Qua rot is er ook nog wat te verbeteren, maar hartstikke leuk dat je het even laat horen!

      Mooie soorten Stemma!
      Baas in eigen brein.

      Comment


        beste stemma (of andere leden) kun je misschien nog een keer uitleggen hoe het werkt met de vaseline en het zeezout? hartelijk bedankt voor je verslag tot nu toe ik zie dat je veel tijd aan je updates besteed. Ik kan dat ontzettend waarderen ! groetjes

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          LR2 heeft dat prima uitgelegd, de essentie-> vaseline vormt een goede afsluiting/barriere van de "wond" tegen invloeden van buitenaf, daarnaast voegt zeezout een "anti- schimmel" effect toe aan de vaseline.

        1 oktober

        Update deel 1 van 2


        Voor de laatste keer een spaarzame neemolie/korrect oplossing gegeven. De toppen afgedekt met de hand of met plastic zakjes.
        Normaliter spoot ik een liter weg, nu heb ik zo'n 250 ml weggespoten.

        P1030354.jpg

        Na de laatste mooie dagen heb ik besloten de White Rihanna's om te halen. Paar rotte plekjes maar geen meeldauw.

        P1030356.jpgP1030363.jpgP1030366.jpgP1030358.jpgP1030360.jpgP1030365.jpg

        Dan na het knippen. Van het fotomodel WR4 was al weinig over gebleven, na het knippen helemaal Ik heb besloten een takje te houden om te kijken of ik een smaak/geur verschil kan ontwaren.
        Op de witte velletjes papier heb ik de aangetroffen delen met rot neergelegd, alles royaal weggeknipt.

        P1030370.jpgP1030376.jpgP1030374.jpg
        Tot zo!


        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Heb je die WR3 zo deftig gevoed, of zit die vol met zaad?!
          Ze vallen me wel een beetje tegen als ik eerlijk ben. Nog een lange weg te gaan dus! Bedankt voor het proberen, ik lees graag een rookverslagje terug als je daar tijd voor hebt!

        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Ze zijn geoogst met 6 weken dus aan de vroege kant. Ik ben tot nu toe geen zaadjes tegengekomen, maar ze hangen nog te drogen. Ik hou je op de hoogte. Qua voeding. Aarde Allmix van Mills, minimale dosis All in one en Regulator van Aptus, enkele malen Korrect bladvoeding van Xardin, een keer bladvoeding van DCM op basis van heermoes, brandnetel en nog een plant (kan even niet op de naam komen) verder nog een beetje AlgaMic en Activera van Biobizz en Neemolie.

        1 oktober

        Update deel 2 van 2

        Allereerst de jonkies
        Zij staan apart van de andere planten achter het huis en vanwege hun formaat kunnen ze daar vooralsnog blijven staan.
        Onder een hoge luifel en met wat "zwerflicht" vanuit de woonkamer.

        De McPurple4 en MSxS 3 maken aanstalten om te bloeien.
        P1030384.jpgP1030383.jpg
        De SxS zitten samen in een 16 liter pot, gaat goed tot nu toe. Vandaag voor de eerste keer bloeivoeding gekregen.
        P1030389.jpgP1030391.jpg

        Eergisteren was hier een wolkbreuk , de straat stond blank maar de afdakjes hebben het gehouden.
        Wel heb ik de planten vandaag herschikt, zodat bij regen 1 afdak open kan blijven om de natuurlijke ventilatie meer kans te geven.
        En dat was wel nodig. Omdat er tussen de 2 afdakjes toch flink wat water afdroop op de SM3 vond ik daar een aantal rotte plekjes, die in een half etmaal 3x in grootte toenamen door de hoge LV
        dus heb ik besloten de halve SM3 om te halen.

        P1030378.jpgP1030377.jpg
        P1030399.jpgP1030400.jpgP1030402.jpg

        De Fast Cheese (dorstig, hadden net water gehad)

        P1030404.jpgP1030408.jpgP1030410.jpg

        De MacPurple, geen rot en alleen op de MP3 1 blaadje met een witte vlek verwijderd.

        P1030414.jpgP1030411.jpgP1030415.jpgP1030424.jpgP1030421.jpgP1030419.jpg
        P1030418.jpgP1030425.jpg

        De Erdpurt, de E3 heeft iets paarsigs en kleurt mooi door de lagere temperaturen. Niet opnieuw rot aangetroffen en geen meeldauw.
        P1030427.jpgP1030428.jpg
        P1030429.jpgP1030430.jpg

        De Killer Bee Honey's gaan lekker, geen rot en geen meeldauw.

        P1030432.jpgP1030436.jpgP1030435.jpg

        En een nieuw overzicht

        P1030439.jpg

        Afgelopen week maar 1 rups aangetroffen. Vorige week begonnen met BIOBIZZ voeding (geen topmax) , gecombineerd mer Regulator van Aptus en vandaag voor het eerst Bat Guano van No Mercy gegeven.
        Zal vanaf nu wat vaker voeden, vooral de MP3 heeft honger.
        Afdakje is de hele dag open geweest, het waaide flink dus de foto's zijn niet superscherp.

        Vraag gerust om detailfoto's als je dat wil.

        Tot de volgende update
        Attached Files
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          pfoeee wat ziet dat er weer mooi uit stemma!!!


          Ligt dat nou aan mij of lijkt het erop dat de eerste SxS toch ook wat donkerder aan het worden is? De blaadjes rond de top lijken mij ietswat donkerder maar dat kan aan mij liggen, wil het misschien te graag zien ghehe

          Valt me trouwens wel op dat ze hetzelfde soort blad hebben, daar ben ik persoonlijk wel blij mee.


          bedankt voor de mooie update

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Dat klopt de SxS1 toont ook wat paarsig topblad. Het waaide flink vandaag, zal van de week nog een scherpere foto voor je proberen te maken.

          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            oeeeehhh gaaf!!!
            en gelukkig hebben ze de wind overleven zonder breuken

            Is goed!
        Bezig...
        X