Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bij het controleren van de planten zag ik meeldauw op de Holands Hoop en ook een klein plekje met rot.

    Ik heb vervolgens redelijk wat takken verwijderd, vooral aan de onderkant en als het goed is alles met meeldauw.

    De toppen van de Hollands Hoop zijn allemaal fluffy, dat verschil met de friezen is opvallend. ( Daar kwam ik dus vooral achter na het bezoek van de "buurman" )

    Ik heb ook de meeste kleine topjes verwijderd. Er zou nu meer energie moeten zijn voor de overgebleven toppen, maar ook de wind en het beetje zon in me tuin, kan nu veel beter overal bij.
    Ik twijfelde bij de Hollands Hoop al langer om in te grijpen, om zo te zorgen voor een betere ventilatie, en voor minder schaduw op een aantal toppen.
    Dat had ik dus eerder moeten doen, we blijven leren.

    De meeldauw zat namelijk alleen maar op de plek die het minst in de wind zit. Met het huidige weer durfde ik het redelijk fanatieke snoeien wel aan.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Matthies
      Matthies commented
      Editing a comment
      Wat je schrijft over de toppen van de HH herken ik mijn planten. Vind het geen succes en volgend jaar bestel ik die niet meer. Ik heb overigens nog geen last van rot of meeldauw

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik heb langer het idee dat er iets niet helemaal goed gaat met deze Hollands Hoop.
      Heel veel bladeren die elkaar overlappen en ook takken die elkaar in de weg zaten.
      Omdat jij ook fluffy toppen hebt, twijfel ik nog harder of ik weer HH wil.
      Frisian Dew zeker wel. ( en dan hopen op paarse buds )

    Ik kwam via een internet vriend deze site tegen.

    Wanneer oogsten, ze hebben het over het verschil tussen indica en sativa.

    https://www.alchimiaweb.com/blogen/h...home-ripeness/s probably the best moment to harvest most available hybrids.

    3) When 70% of these trichome heads are milky and 30% amber, it is the perfect time to harvest mostly Sativa hybrids and long flowering strains (like Haze). It is also the best moment to harvest plants for making hashish.

    Wat ik hier mee moet t.a.v. me frisian dew weet ik nog niet, volgens een site is de Frisian dew 50% sativa 50% indica.

    Ik denk dat ik nog een paar dagen wacht. Vandaag toch weer een plekje met rot verwijderd. Verder de drie planten water met voeding gegeven.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Jonnie
      Jonnie commented
      Editing a comment
      De topjes van mijn frisian dew die ik uit noodzaak ivm rot 2 weken geleden heb geoogst blijken verrassend krachtig: sterke, lacherige high ☝️, houd lang aan. De rest is eergister geknipt dus daar nog geen verslag van.

      Mijn trichomen waren op moment van alles knippen veelal milky, enkele heldere en amber.

      De topjes op van 2 week geleden ongeveer 50/50 helder/milky (die ik getest heb dus)

      Het is natuurlijk net wat je zoekt maar voor een vrolijke up zou ik denk ik niet te lang wachten met de frisian dew
      misschien heb je er wat aan.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik hoopte al dat je zou reageren, bedankt.

      Dat is het probleem met internet, ik kwam ook weer een site tegen die zei dat je moest flushen op aarde twee weken voor de oogst.
      Gelukkig weet ik inmiddels beter.

      Ik begin me wel af te vragen of ik in mijn tuin 30% amber kan halen. Verder moet duidelijk nog leren naar de algehele staat van de plant (bloemen) te kijken.
      Bij het knippen van de paarse frisian dew had ik toch sterk het idee dat ik niet veel langer had kunnen wachten.

      Dat wilde ik eerst wel want geen 30% amber. Maar de man die zei dat de plant klaar was, bevestigde echter mijn twijfel of ik wel langer kon wachten.
      Probleem is op zich simpel. De planten krijgen in mijn tuin na september nauwelijks nog direct zonlicht.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Kijk als het niet verder kan buiten, dan houdt het op natuurlijk, maar een beetje amber mag best het streven zijn.
      Ik zie vaak (nieuwe) kwekers die al beginnen met dat ze een high wietje willen dus vroeg oogsten.
      Ik vind dat altijd een beetje jammer, want zo beleef je nooit het optimale effect dat een soort kan hebben.
      Dat geldt voor indica, ruderalis en sativa.

      Maar buiten oogst ik ook gewoon als er rot in komt

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Duidelijk. En van een beetje rot word ik al niet meer zo nerveus als eerst.

    Mijn friezen zijn om en hangen op hun kop. De HH staat nog. Het is weer droog dus ze krijgen weer water (volle grond). Probeersel om te kijken of te toppen nog wat aanzwellen

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Goed om te weten. Ik ga nog een keer met de microscoop aan de gang, maar ben niet van plan veel langer te wachten.
      Misschien in delen oogsten ik zie namelijk ook nog witte pistels, maar niet op de bovenste toppen, die er onder de microscoop wel goed uitziet. Ik zie misschien wat amber, maar de bolletje zijn zeker milky en niet meer transparant..

    Stukje van het knipwerk van de eerste plant. ( er staat nog een stukje stam met een paar takken )

    Knippen.JPG
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Goed gedaan Gps. Ziet er heel goed uit. Lekker cureren nu en het wordt met de week lekkerder.

    Dat ziet er al lekker uit! Gave kleur ook met dat groen en rood!

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Met deze toppen ben ik ook erg blij.

    Tot mijn niet geringe verbazing, heeft het redelijk drastisch snoeien van de Hollands Hoop geholpen.

    De nog aanwezige buds worden nu wel stevig. Het deed wel een beetje pijn, om takken met bloemen te verwijderen, maar het heeft gewerkt.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Ik zat net op de site van de zaadbank te kijken. 8 weken bloei voor een Frisian Dew, daar mogen ze wel 10 weken van maken als ik kijk na de takken die nu hangen te drogen
      De forum stelregel tel er maar twee weken bij op, komt beter in de buurt.

      De Hollands Hoop bloeit nu 8 weken, de Frisian dew 9 a 10 . (altijd handig zo een kweekverslag)

      Morgen maar weer eens met de microscoop aan de gang. Ik hoop van minimaal 1 Frisian Dew de bovenste takken en hoofdtop te kunnen oogsten.
      Met de microscoop ook de Hollands Hoop bekijken.

      Word vervolgt....

      Last edited by Gps; 18 October 2018, 19:02.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • goofy123
        goofy123 commented
        Editing a comment
        Succes nog even, wachten duurt altijd lang.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Op het eind voelt het alsof de klok stil staat

      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Dat zijn mooie toppen die je al hebt kunnen oogsten.
        Is de meeldauw nog niet terug gekomen op de HH? Bij mij zit het in de plant en blijft het terugkomen ondanks verwijderen en aanstippen met middeltjes. Net als jij ben ik het aan het rekken.
        Gelukkig ben je tevreden over die Frisian Dew.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        De meeldauw is nog niet terug bij mij. Wat ik van de HH vind is dat er teveel bladeren en toppen inkomen.
        Of dat nou komt dat de plant veel groter had moeten zijn?
        Bij het terug lezen van me topic, viel het met op dat er bijna altijd wel iets was met de HH.

        De 3 Frisain Dew waaide niet om toen het heel hard waaide, de Hollands hoop stond de volgende dag ineens heel scheef in de pot.
        Als je het verschil ziet in de hoeveel bladeren dan is dat niet vreemd. De Hollands Hoop was echt als een zeil, omdat de bladeren ook overlapten.

        Ik moet denk ik toch iets maken zodat ik verduisteren kan, al is het alleen maar om allerlei strooi licht tegen te gaan.
        Ik heb er dit jaar opgelet. De planten kunnen na zonsondergang nog licht krijgen van 4 kanten.
        Twee buren, ikzelf en een straatlantaarn. De plant die daar het minst last van had is het eerst gaan bloeien, weken voor een andere F D die daar het meest last van heeft.
        Dat kan haast geen toeval zijn.

      gisteren heb ik mijn HH geoogst.
      Wat een werk, meer dan 20 uur aan knip werk !
      16 Grote toppen (hand tot elleboog formaat)
      En meer dan 200 gewone toppen.
      Meer dan 50 toppen heb ik weggegooid ( gewoon geen plaats meer in de droog ruimte )
      Van al die toppen maar 1 met schimmel.
      Ik ben benieuwd naar mijn drooggewicht en de smaak.

      Eerlijk ik ben blij dat ze geoogst is.
      Nu paar maanden rusten tot de volgende kweek seizoen begint !

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Klinkt goed. Ik ben het op het eind ook altijd zat, dan wil ik er vanaf. ( de plant )

        Qua Rot mag ik over de HH tot nu toe niet klagen.

      Lets not criticize but legalize

      Comment


        De Frisian Dew met paarse toppen zit nu in weckpotten. Eentje van twee liter eentje van 1 liter en dan nog een een halfvolle van 1 liter.
        Dat word morgen of zo even wat weckpotten er bij halen. Ik heb er niet genoeg

        ( als wat er nog buiten staat ook goed gaat )

        Er hangen nu nog een tak of 10 te drogen.
        Last edited by Gps; 21 October 2018, 15:48.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Meer als zes uur aan het knippen geweest, ook dat hangt nu te drogen.

            Er staan buiten nog wel wat stukje plant, met erg luchtige toppen die voorlopig nog niet klaar zijn.
            Ik wacht gewoon af, misschien komt er nog wat vanaf, misschien niet.

            Ik had bij de Hollands Hoop sterk het idee, dat langer wachten niet goed gegaan was. Ik zag ook op meerdere bladeren wat meeldauw, wat ook al aangaf dat langer wachten geen zin meer had.

            Ik had nog twee lege weckpotten van een liter, en de wiet die nu hangt te drogen, had daar nooit ingepast. Erg blij dus dat ik er gisteren een paar bijgehaald had.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Vandaag Hollands Hoop omgehaald, er zat alweer meeldauw op, ( vrijwel alle toppen waren er toch al af. )

              Er staan nog wel twee stukken Frisian Dew , we gaan kijken of daar nog wat vanaf komt. Eentje heeft best nog aardig wat kleinere toppen, maar ook nog witte pistels.
              Ik heb echter niets te verliezen, dus we gaan het gewoon proberen.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Jij hebt hard gewerkt! Het zit er bijna op voor dit jaar. Waar zijn de foto's, ik wil je beloning zien.
            Bezig...
            X