Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ze zijn wel aardig gegroeid he Gps.
    Pas je een beetje op met de achtergrond op je foto's.
    Succes met het afbloeien!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      Goede tip, maar hier in de buurt zijn heel veel van dit soort huizen. Dat is onbegonnen werk om dat vanaf de foto te raden.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Eergisteren ging het ineens aardig hard waaien, en wat er gebeurde had ik wel verwacht.

        Drie planten vonden het te veel. Eentje stond daarna onder 45 graden, bij de Hollands hoop was de boven kant horizontaal.

        Drie planten heb ik toen een steuntje gegeven.

        Bij de plant die onder 45 graden stond, heb ik dat vandaag weer verwijderd.

        Wel blijkt dat de speciekuipen niet omwaaien, dus dat is al vooruitgang.

        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Nooit ondersteunen want dan breken ze dus af deze planten zijn zo sterk dat er kleding en touw van word gemaakt die kunnen wel tegen flinke wind en als ze plat liggen staan ze na de storm vanzelf weer om hoog juist door ondersteunen verneuk je dit (wist geen deftig woord er voor sorry )
          God was never on your side..

          Comment


            Ik ben het met je eens, maar kon het niet laten.

            Ik heb de planten overigens niet geforceerd recht gezet, die fout heb ik in het verleden al eens gemaakt.

            Ik wil de steuntjes ook zo snel als mogelijk weer weg hebben.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Vandaag alle steunen verwijderd. De Hollands is goed hersteld, maar natuurlijk nog wel scheef.
              Ik heb nu 3 a 4 scheve planten.

              Ik had overigens bij de Hollands Hoop twee stokken staan, om te voorkomen, dat zij om de stok ging draaien / wringen, waardoor de schade aan de stam alleen maar erger werd.

              ik heb de plant dus wel iets overeind geholpen, maar zeker niet geprobeerd de plant weer recht op te zetten.

              Verder alle planten flink water gegeven. Ik had al water gegeven, maar het viel me op dat twee kuipen duidelijk nog redelijk licht waren.
              Deze twee heb dus een uur later weer water gehad.

              Ook de auto's flink water gegeven in stappen, tot het er aan de onderkant uitkwam.

              De auto's zeker twee, zijn wel erg donker groen.
              Ik denk dat deze teveel voeding hebben gehad. ( ze zijn ook kleiner als de derde )

              Hoe ik dat voor elkaar kreeg ?

              De auto's werden inmiddels een aantal weken geleden, wel erg licht groen, dus ik deed voeding in het water. Terugkijkend, was er waarschijnlijk een ander probleem.
              De plant kon de voeding niet opnemen omdat ik het water teveel af gezuurd had.

              Ik zuur nog steeds af, behalve vandaag. Alle planten hebben vandaag gewoon kraan water gehad.

              De auto's hebben zeker geen voeding nodig, en de andere planten hebben gisteren nog af gezuurd water met voeding gehad.

              Morgen is het denk ik wel weer tijd voor foto's.

              Ik ben inmiddels aan de ph strips gewend. Ik moet zeker geen rood zien, maar ook niet te veel oranje.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Hey Gps als je maar niet zelf scheef gaat hangen, chillen of lopen van die scheve wiet straks hahahaha. Anders doe je gewoon een stok onder je oksel hihihi.

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                LOL, ach scheve planten hoort er buiten gewoon bij.
                Ik ben al blij dat ik niet teveel geholpen heb. Dat heeft me al plantjes gekost.

              Waarom afzuren geef gewoon kraan water jho . vind ze er goed uit zien hoor
              God was never on your side..

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Waarom afzuren geef gewoon kraan water jho . vind ze er goed uit zien hoor
                Het afzuren is dit jaar een experiment. Ik kan ook de ph van de grond meten.

                Ik ben voorlopig vooral benieuwd naar de ph van de grond, op het einde van de kweek.

                Op het moment dat de planten gaan rotten zeg maar.

                Voorgaande jaren gaf ik altijd gewoon kraan water, het is dus aannemelijk dat ik dan de ph van de grond verlaag, want mijn leiding water is ph 8.

                Of dit invloed heeft op toprot ? Geen idee, proberen kan geen kwaad. Een goede ph kan zeker geen kwaad.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Toprot komt van vocht in de lucht niet van drink water van een plant
                  God was never on your side..

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Toprot komt van vocht in de lucht niet van drink water van een plant
                    Een gezonde plant bied meer weerstand maar zoals ik zei, heb ik geen idee in hoeverre de ph daar echt belangrijk bij is.
                    Proberen kan altijd en wie weet stop ik er ook weer mee. ( het afzuren )
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      Foto's

                      Twee mooie scheve planten. De stokjes staan er nog in, maar die doen niets meer. ( de snelbinders van vuilniszakken zijn verwijderd.)
                      De Hollands Hoop is de plant in het midden van de foto. Links is een Frisian Dew en de plant rechts ook.
                      DSCF0001.JPG

                      Overzicht.
                      DSCF0010.JPG

                      Poging tot close ups, van de auto flowers ( Durban Poison )
                      Er zit al flink wat poedersuiker op de bladeren, maar alle pistels zijn nog wit.

                      DSCF0011.JPG DSCF0008.JPG DSCF0005.JPG
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                      • Ess
                        Ess commented
                        Editing a comment
                        Prachtig!

                      Mooi hoor!!

                      Kweking Eend

                      Comment


                        Dat je je plant niet mag ondersteunen is dikke bullshit.
                        Toen mijn HH 1 meter was begon ik haar ook te ondersteunen zodat ze mooi rechtop zou groeien.
                        Resultaat ? een mooie rechte plant van meer dan 2 meter met een stam omtrek van meer dan 15cm.
                        De zijtakken ondersteunen ik ook zodat ze niet over elkaar groeien ivm met schimmels en licht.

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Inderdaad.
                          Dat niet ondersteunen geldt voor jonge plantjes. Deze mag je best een stok naast zetten.
                          Lange stokken, of prik er een tennisbal of zoiets op, zodat je niet per ongeluk een keer een stok in je oog hebt.

                        Ik ondersteun ze ook hoor. Maar dat is het leuke aan een forum als dit. Ieder zijn manier en er zijn altijd punten/manieren die je kunt meenemen of proberen in je eigen kweek. Ziet er goed uit Gps!

                        Comment


                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                          • Anthony997
                            Anthony997 commented
                            Editing a comment
                            Haha mijn HH van 2 meter was ook net weggevlogen gelukkig geen gebroken takken.

                          • Gps
                            Gps commented
                            Editing a comment
                            Soms zit het mee ....
                        Bezig...
                        X