Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    @
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      Goed plan.
      Ik kweek in een smartpot.
      De pot zelf heb ik op een palet gedaan, zo kan er lucht eronderdoor gaan en overtollig water gemakkelijk eruit.

    #92
    De laatste kuip staat nu niet meer op de grond.

    Ik keek naar de aarde van de Hollands Hoop, op een paar centimeter diep, kurkdroog.

    Ik heb in stappen alle planten veel water gegeven, tot er duidelijk water aan aan de onderkant uit kwam. In stappen zodat de aarde de kans had om het ook op te nemen.

    Er zat ook een beetje voeding in het water. De auto's hebben water zonder voeding gehad.

    De aarde in alle kuipen en potten is nu weer zwart en vochtig.


    Ik denk dat ik dus toch te weinig water gegeven heb, Leer moment, niet alleen op het gewicht van de kuip vertrouwen.

    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      niet vergeten dat je penwortel en je wortels ook groeien en zwaarder worden !
      ik voel nooit naar het gewicht.
      Ik graaf een klein kuiltje als de aarde droog aanvoelt geef ik haar water.

    #93
    Zo blijven we bijleren. Succes verder met de HH
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #94
      De beslissing om flink water te geven met een beetje voeding was een goede. De planten staan er nu allemaal mooi bij.

      Foto's

      Overzicht:
      DSCF0001.JPG


      De Hollands Hoop
      De bladeren onderaan krijgen al een betere kleur.
      DSCF0002.JPG

      Een frisian Dew
      DSCF0004.JPG

      De auto durban poison gaan al in bloei, Daar zal niet veel van afkomen. Te weinig water gok ik.
      DSCF0010.JPG DSCF0006.JPG

      Alle 3 de auto's met links een Frisian Dew. ( lijkt me wel een snel soortje dus de auto durban poison )
      DSCF0012.JPG
      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Mooi wietweitje

      #95
      Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
      Zo blijven we bijleren. Succes verder met de HH
      Dank je
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #96
        Fijn dat je het gevoel hebt dat ze nu weer lekker gaan na dat gedoe met te natte potten.

        Ik heb wel een vraag die ik voor wil leggen. Stel. je bent er van overtuigt dat je planten diep van binnen in de pot, nog water hebben. En dat denk je omdat het gewicht van je pot je dat zegt in combinatie met een plant die qua groei stil lijkt te staan. Misschien heb je zelfs het idee dat je twee keer iets te veel water hebt gegeven. Wat kan je dan het beste doen? Gewoon net zo lang geen water meer geven tot de plant er om gaat vragen door in de bekende slappe hangstand te gaan staan? Zou dat de beste oplossing zijn in dit soort gevallen?

        Jouw planten hebben in mijn beleving nooit te weinig water gehad. Anders hadden ze zeker hangoren gekregen toch? Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

        Groetjes,
        Ess





        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


          #97
          In mijn specifieke geval, ging het overplanten van de Hollands Hoop naar de speciekuip niet helemaal lekker.
          Vervolgens zag ik dat de plant een beetje hing, en trok de verkeerde conclusie, dat zij water nodig had.

          Toen kwam ik er door dit forum achter dat ze te nat stonden.

          Verder zitten er inmiddels 12 gaten meer in de kuipen als eerst, en staan ze niet meer op de grond.

          Te veel water bij de H H en daarna weer te zuinig met water voor de andere planten.

          Het vreemde is dat ik ook met de gewone planten potten wel een probleem had dat ze niet erg snel opdroogde.
          De auto's staan in echte planten potten, en ook daar had ik dat probleem. Te nat begonnen ?

          Wat je kan doen, en wat ik eerder had moeten doen. Graaf een kuiltje en kijk of de aarde onder het oppervlak ook droog is.
          Kijk wel uit voor de wortels, of anders een dun stuk hout in de pot steken. Even laten zitten dan er uit halen en je kan zien of de grond droog of nat is.

          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja dat zijn inderdaad goede tips.

          #98
          De planten drinken momenteel goed. Ik kan ook elke dag water geven.

          Ik snap nog steeds niet goed wat er fout ging in het begin. Volgend jaar waarschijnlijk wat minder water gebruiken bij de start.

          De auto flowers verplaatst ik in de middag, zodat een paar uur meer volle zon krijgen.
          Hoop wel dat deze ook nog wat groeien.

          Edit:
          Ik heb net de planten gecontroleerd.
          De auto flowers krijgen straks water zonder voeding, mooie donker groene kleur.

          De andere planten krijgen wel wat voeding, de Hollands Hoop knapt er zichtbaar van op.
          Ook een paar Frisian dew, kregen al gelen bladen onderaan, ook deze knappen op van voeding bij het water doen.
          Last edited by Gps; 20 July 2018, 16:18.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #99
            Na lang nadenken over de vraag, wat doe ik dit jaar anders als andere jaren, heb ik eindelijk een antwoord.

            Ik zuur nu het water af.

            Het zou zo maar kunnen dat ik te fanatiek was in het begin, en de ph te veel verlaagde.

            Inmiddels lijken alle problemen voorbij.

            Vooral bij de Hollands Hoop zien de bladeren er beter uit. ( minder licht groen )

            De autoflowers hebben wat water gehad, de planten in speciekuipen niet.

            Twee autoflowers zijn donkerder als de derde. De derde kreeg wat voeding bij het water.

            Voor nieuwe Foto's is het nog even te vroeg.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Hoe kan je ph veel te laag zijn ?
              Je gebruiikt toch van die PH sitcks ?
              Ik gebruik ook die sticks en bij mij is alles perfect.
              Mijn HH groeit als kool.
              2 dagen geleden was zij 1m54 en vandaag 1m66.

              Comment


                hoi gps ik denk dat de hollands hope geen madam is maar een man vrouwelijke planten zijn dikker bebost en deze is veel te slank
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  djw4 ik heb 2 hollands hope dames staan en die zijn beide lang en smal.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Anthony997 View Post
                    Hoe kan je ph veel te laag zijn ?
                    Je gebruiikt toch van die PH sitcks ?
                    Ik gebruik ook die sticks en bij mij is alles perfect.
                    Mijn HH groeit als kool.
                    2 dagen geleden was zij 1m54 en vandaag 1m66.
                    Ik was wat te gemakkelijk in het begin, en heb waarschijnlijk te zuur water gegeven. Ik zuur het water nog steeds af, maar iets minder en nu gaat alles goed.

                    Ik ging voor donker oranje en dat is is al ph 5, en dus te laag.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door djw4 View Post
                      hoi gps ik denk dat de hollands hope geen madam is maar een man vrouwelijke planten zijn dikker bebost en deze is veel te slank
                      Zou niet moeten, het was geferminiseerd zaad,
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Ik ben helemaal blij. De auto's worden volgens de site een 80 tot 100 cm.

                        Ik vond ze erg klein, maar dat valt dus wel mee, vooral omdat ze nog wel wat zullen groeien.

                        De Hollands Hoop begint breder te worden.

                        Eerste foto van de Holland Hoop onderaan, ik denk dat goed te zien is dat deze bladeren er nu veel beter uitzien. De kuip was ligt en ik heb dus ook water gegeven.

                        DSCF0012.JPG

                        Overzicht: ( ik denk dat goed te zien is hoe de meest linkse plant ( frisian Dew) en de Hollands Hoop er achter nu veel breder worden.
                        De drie auto durban poison in het midden gaan ook lekker.
                        De twee meest rechtse planten zijn ook frisian dew.
                        Recht zie je nog een stukje vlinder struik, mooie paarse bloemen. Zelf gestekt.
                        DSCF0005.JPG

                        De Hollands Hoop helemaal in beeld. De goede groene kleur nu.
                        DSCF0001.JPG

                        Attached Files
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                        • Ess
                          Ess commented
                          Editing a comment
                          Dat gaat lekker Gps ! Daar kom je de herfst en winter wel mee door Vlinderstruiken zijn tof. Gaaf dat je hem zelf hebt gestekt. Goed voor de bijen en vlinders, het oog en de neus.

                        • Gps
                          Gps commented
                          Editing a comment
                          Ik ben ook helemaal blij
                      Bezig...
                      X