Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De apotheek had geen pipetten, ze maken niets meer zelf, dus ik heb er 5 online besteld.


    Drie potten met aarde gevuld voor de 3 auto Durban Poison zaadjes, die vandaag binnen kwamen, en die nu tussen nat tissue papier liggen.
    Morgen of overmorgen, gaan die in de potten buiten.


    Van de Frisian Dew zijn er twee boven de grond, en zijn de lobblaadjes zich aan het ontvouwen.
    De derde komt er aan, denk ik. De Frisian dew zitten nog even in een yoghurt beker, en staan achter een raam.

    Even kijken wanneer ik ze in de specie kuipen zet.

    Terwijl ik dit bericht typ, kon ik het niet laten om even weg te lopen, en bij de Frisian dew te kijken. Ook de derde is nu boven de grond.


    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #17
      Twee Foto's. De Hollands Hoop heeft een ruimere jas, en de tweede foto de 3 kleine Frisia dew in yoghurt bekers.

      DSCF0007.JPG DSCF0004.JPG
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #18
        Nice, zitten er gaten onder in de yoghurt bekers? Er komt flink wat regen aan

        Comment


          #19
          Ja, er zitten gaten aan de onderkant, zeker 4.

          Vannacht de plantjes binnen gehaald, en achter een raam gezet.
          Vanmorgen weer naar buiten, en wat water gegeven. Met deze zon en zo een klein potje droogt het nog al snel uit.
          Even naar het weer kijken, en dan gaan ze definitief naar buiten, en in een grotere pot.

          Met de auto 's zit ik te denken om de gok te wagen. Zaadjes liggen nu nog tussen natte tissues, maar wil ze meteen in de eind pot doen, en niet meer naar binnen halen.
          Ik doe dat straks of morgen.

          Ben alleen bang dat als het erg hard gaat regenen, het zaadje te diep on de grond spoelt.
          Ik kijk echter net naar de weersverwachting, het zou in Amsterdam wel mee vallen met de regen.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #20
            Alle drie de autoflwower zaadjes, hadden vandaag het witte begin van een plantje.

            Na dagen getwijfeld te hebben, zitten de drie durban posion autoflowers, nu in een yochurt beker, met veen. ( Gold label light mix )

            Ik vond in me schuur toen ik wat anders zocht, nog een stuk of 5 van die yochurt bekers, waar ik dus al gaatjes in gemaakt had.

            Die Durban Poison moeten dus nog een keer over gepot worden.

            Ik denk dat ik morgen de frisian dew in de speciekuipen doe. Het moet toch een keer gebeuren.
            Altijd spannend dat begin, met nog erg kwetsbare plantjes.

            Mijn huidige manier van ontkiemen bevalt goed.
            Zaadjes tussen natte tissues, tot er een stukje wit uit het zaadjes komt.
            Dan het zaadje in een klein potje, wat erg gemakkelijk binnen te halen is, en wat ik eerst ook binnen houd.
            Als er dan twee blaadje zijn, gaan ze over dag naar buiten. Dan een dag of twee verder, definitief naar buiten.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #21
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #22
                DSCF0004.JPG DSCF0002.JPG DSCF0006.JPG

                Twee keer een Frisian dew, en de grotere is de Hollands Hoop.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #23
                  De eerste autoflower heeft zijn blaadje boven de grond. Nu nog even wachten op de andere twee.

                  Ik wil graag de mening van anderen horen over de ph van de grond.

                  Voorgaande jaren, keek ik nooit naar de ph, de planten kregen regenwater en zo nodig gaf ik water uit de kraan,
                  Gisteravond was de plastic tafel in mijn tuin nat van de regen. Ik heb er een ph stripje ingehangen, en de ph lijkt 7 te zijn.

                  Dat zou dus betekenen, dat de planten altijd water krijgen met een te hoge ph ? ( leidingwater is ph 8 )

                  Nu heb ik dit jaar ook ph min, en zuur het leidingwater dus af.

                  Vraag: Omdat de ph van regenwater 7 lijkt te zijn, begin ik me af te vragen of regen water wel zo goed is als ik dacht ?

                  Vraag 2. Hoe stuur ik de ph van de grond ? Vooral als er dus al een plantje instaat ?

                  Edit: ph van de grond is nu ongeveer 5. Gaat voorlopig nog goed dus ?
                  Last edited by Gps; 9 June 2018, 14:49.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Anthony997
                    Anthony997 commented
                    Editing a comment
                    Regenwater is altijd beter dan kraanwater ! ( maakt niet uit welke ph waarde regen heeft )
                    Of wel geef je kraanwater die is afgezuurd of wel regenwater.
                    als je haar een combinatie van de 2 geeft krijgt ze stres.
                    Ik geef kraanwater ! Als het in de zomer paar weken niet regent. moet je sowieso kraanwater geven. (tenzij je een regenput hebt )

                    Ik heb hier ook de ph waarde van regenwater gemeten, bij mij was die 8, en kraanwater is 7.
                    ik geeft mijn plant altijd rond de 6 ph.

                    Het meten van de ph waarde van aarde begin ik niet aan.
                    Last edited by Anthony997; 9 June 2018, 16:28.

                  #24
                  Alle drie de auto flower zaadjes, laten nu het begin van leven zien. ( komen boven de grond )

                  Misschien dat ik morgen een foto maak, er is echter niet veel te zien.

                  De auto flowers gaan in 25 liter potten.

                  En over de ph van de grond. Als je kalk toe moet voegen omdat het te zuur is, kan je die kalk dan gewoon over de bovenlaag strooien ?
                  Dat is het stukje wat in niet snap. Kalk heb ik nog, al heb ik dat momenteel zeker niet nodig.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Thedoctor
                    Thedoctor commented
                    Editing a comment
                    Ik heb nog nooit mijn ph of ec gemeten. Ik kweek dan ook enkel buiten. Water geven doe ik zelden, dat doet de regen voor mij. Als het toch een aantal dagen niet geregend heeft geef ik regenwater dat ik opvang in een vat. Mijn potten zijn wel minstens 30L voor autos en 60 of meer voor fem. Waardoor ik een iets grotere barriere krijg. De enige moment dat ik echt water geef is wanneer mijn plant wat extra voeding nodig heeft, dat is meestal pas half de bloei.

                  #25
                  DSCF0008.JPG DSCF0002.JPG DSCF0003.JPG
                  Attached Files
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #26
                    Hollands hope heeft natte worteltjes denk ik. Aarde ziet er erg vochtig uit en de bladeren laten het ook zien.

                    Comment


                      #27
                      Bedankt.

                      Ik heb de hollands hoop net tijdelijk verplaatst, ze staat nu wat langer in de zon. ( straks gaat ze weer terug )

                      Het zou hier droog moeten blijven vannacht en morgen. Ik weet niet wat het is, misschien inderdaad te nat, maar de bladeren hangen vaak.

                      De grond is wel vochtig maar zeker niet zeiknat. Ik heb de bovenlaag net wat omgewoeld. Dit is eigenlijk al sinds ik de Hollands hoop overplantte.
                      Misschien toch de wortel iets beschadigd.
                      Ik zie ook de onderste bladeren licht groen worden. Dat duid er toch ook op dat ze te nat staat.

                      Voorlopig maar geen water geven en afwachten.

                      Ik had de plant een beetje water gegeven gisteren, omdat het droog zou blijven. Vannacht heeft het echter toch geregend.

                      ( soms zit het mee.... soms zit het tegen )
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #28
                        DSCF0005.JPG DSCF0002.JPG DSCF0007.JPG DSCF0010.JPG DSCF0003.JPG
                        Last edited by Gps; 11 June 2018, 14:37.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #29
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #30
                            Geen zorgen joh, dit komt echt gewoon door het te nat staan, en dat herstelt wel als jij zorgt dat er geen water meer bij komt . In zo'n flinke kuip kan het wel effe duren hoor. En als de plant er straks weer mooi bij staat geef je zelf af en toe een slokje.

                            ik vind het sowieso niet fijn om de natuur de watergift te laten bepalen, daarom houd ik de weersvoorspelling altijd goed in de gaten en zet ik de planten droog als er regen voorspelt word.

                            Mocht er regen en zon voorspeld worden, kan je ook een plank pakken, daar een gleuf tot iets verder dan het midden in maken. De gleuf moet dikker zijn dan de stam van je plant. Zo kan je de plank over je pot leggen zodat de aarde niet nat kan regenen maar kan je plant nog wel wat zon uurtjes mee pakken.

                            heb geduld en leer er je les uit!

                            Comment


                            • belladonna
                              belladonna commented
                              Editing a comment
                              Serieus ??? planten houden van water al ooit een plant met paraplu gezien??? boor gaten in bakken en laten staan waar ze anders hadden de planten wel voeten en paraplu bij geboorte gekregen
                          Bezig...
                          X