Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Bedankt, en ja ik moet wennen aan die specie kuipen. Ik had verwacht meer water te moeten geven, als bij de kleinere potten waar de auto's instaan.

    Het is echter anders om, die kuipen drogen veel minder snel uit.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #32
      Oh ik ben precies andersom, in zulke kuipen zou ik echt niet de hele tijd water willen geven, al helemaal als de plantjes nog zo klein zijn.. als die kuip volledig nat is, kan ze daar een week mee doen gok ik.. Met het Nederlandse weer (elke week regen), hoef je enkel op de enorm warme dagen water te geven tenzij ze straks echt flink groot zijn, dan drinken ze wel wat meer natuurlijk. Nog makkelijker voor watergift is volle grond, dan hoef je eigenlijk geen water meer te geven als ze eenmaal goed groeien, gezien ze dan al zelf met de wortels bij het grondwater kunnen.

      Comment


        #33
        De denk fout die ik maakte:

        Grotere kuip, meer oppervlak, dus er verdampt meer water. Ik kan inmiddels bevestigen, dat als de kuip echt nat is door heftige regen, het inderdaad wel een week duurt voor het weer droog is.

        Ook de kleinere plantjes krijgen vandaag geen water.

        Om het volgende kunnen we vast lachen, ik had net al een stuk plastic over de plant gedaan, want het begon te regenen. Het is echter zo weinig, dat ik het plastic er direct weer af ga halen.
        De weersvoorspelling zegt dat het droog blijft.

        Ik ben helemaal blij. De Holland Hoop knapt op. Morgen regen voorspelt, dus dan doe ik het stuk plastic van een tomatenkasje er weer overheen.



        DSCF0001.JPG

        Durban poison auto
        DSCF0009.JPG
        Frisian Dew
        DSCF0006.JPG
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #34
          Planten laat je staan die hebben geen voeten...
          Planten houden van regen... anders hadden ze wel een paraplu gekregen bij geboorte
          Boor paar gaten in die bakken en teveel aan water loop gewoon weg.
          Tis de natuur ... en ze smelten echt niet
          je planten krijgen wel stress als je ze blijf verschuiven en dan maak je kan op een herma
          God was never on your side..

          Comment


          • Anthony997
            Anthony997 commented
            Editing a comment
            Ik verplaats mijn planten 2x per dag.
            Zo hebben ze zon van 06uur tot 22uur.
            Als het regent zet ik zo onder een afdak.
            Zo heb je tenminste controle hoeveel water ze krijgen.
            geen teken van stres gezien, integendeel. !!

          #35
          belladonna

          onze denkwijzen komen niet overeen. Ik vind het ook erg jammer dat je dingen als feiten brengt en dat je met een naar toontje anderen aanspreekt. Je kennis ontbreekt

          rook een jointje en relax

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Waren ook feiten

          #36
          Mijn kennis ontbreekt hahaha zet paraplu bij je planten
          God was never on your side..

          Comment


            #37
            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Planten laat je staan die hebben geen voeten...
            Planten houden van regen... anders hadden ze wel een paraplu gekregen bij geboorte
            Boor paar gaten in die bakken en teveel aan water loop gewoon weg.
            Tis de natuur ... en ze smelten echt niet
            je planten krijgen wel stress als je ze blijf verschuiven en dan maak je kans op een herma
            Het verplaatsen van de plant is een noodgreep. om de kuip sneller droog te krijgen.

            Ik sta helemaal aan jouw kant dat je planten moet laten staan.

            Er zitten 4, 10 mm gaten in de bodem en dan nog 4 in de bocht tussen de zijkant en de bodem.
            Aan de grond onder de kuip te oordelen, blijft er geen water in de kuip staan.

            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #38
              belladonna Je levert een erg fijne bijdrage aan het forum. Ik hoop dat je lekker zo door blijft lullen. Het zou vast niet voor niks zijn dat je 9k comments hebt. Als je in het echte leven niet serieus genomen wordt kan je beter hier onzin praten inderdaad.

              Ik zou er nu verder over ophouden. Sorry voor de topicvervuiling, ik kon het even niet meer laten.

              Fijn dat je plant er beter uit gaat zien nu de aarde wat opdroogt!

              Comment


              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                9k comments ook gezien hoeveel jaar IK hier al ben wijsneus je kom net uit je ei.

              #39
              Ik zou er niet wakker van liggen, van de topic vervuiling, doe ik ook niet

              Even morgen goed op het weer letten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #40
                Misschien ook leuk om te vertellen.

                Ik had bezoek, en die keek naar de planten. Ze staan veel te droog was zijn oordeel.

                Ik kan de humor er wel van inzien, vooral omdat dit bezoek zelf ook wiet in zijn tuin heeft.

                Morgen gaat het regenen. Als de voorspelling klopt, moet ik rond 12 uur, plastic over de Hollands Hoop doen. De andere plantjes gaan het zonder bescherming doen.

                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment

                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Door luhoe z'n opmerking ben ik wat beter gaan kijken, die grotere staat inderdaad nog vochtig zat en die kleintjes hebben genoeg aan het vocht wat je nog om ze heen ziet
                  Dus schrap dat op het eerste gezicht deel maar haha

                #41
                Ik ben het niet met je bezoek eens, klein slokje om de paar dagen rondom de stam is meer dan zat. Zijn nog kleine plantjes, pas als ze echt groter zijn worden ze wat dorstiger. Ik zie nu nog geen blaadjes die echt slap gaan hangen.
                Autoflowers 2016

                Comment


                  #42
                  Waarom uberhaupt water geven? Het regend toch minstens 1 keer in de week? De enigste plant die ik af en toe water geef is de grootste, enkel en alleen omdat de regen gewoon niet meer aan de kuip geraakt door het bladerdek
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                  Comment


                    #43
                    Ik denk dat hij alleen naar de boven laag keek, maar hij woelde ook de grond wat om.

                    Toch deel ook ik zijn mening niet. Vooral de kleine plantjes staan er prima bij en groeien goed. En de Hollands Hoop stond toch echt te nat.

                    Ik gok dat hij bij de Hollands Hoop zag dat de bladeren wat hangen, en daaruit de conclusie trok, te droog.
                    ( dat was nou juist de fout die ik ook maakte, totdat iemand in dit topic riep, ze staat te nat )

                    De boven laag van een centimeter of 2 is redelijk droog ( eindelijk ) . De aarde daaronder echter is donker zwart, en daar zit dus voldoende vocht in.


                    Als ik alleen naar de kuipen en de potten kijk, dan is mijn eerste reactie ook moeten de planten geen water hebben?
                    Bij allebei geld echter dat de bovenlaag wel droog is, maar de grond er onder niet.

                    Dat voel je ook als je potten en kuipen optilt.

                    Alle planten hebben vandaag geen water gehad, en morgen gaan we proberen om de Hollands Hoop droog te houden.

                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #44
                      Ik ben helemaal blij, Hollands Hoop stond er vandaag erg goed bij. Nog geen 100%, maar alle bladen stonden wel wat omhoog.

                      Ik maak morgen wel even een foto. Ik ben benieuwd of zij dan helemaal hersteld is, en dan helemaal de typische blije stand aanneemt.

                      Op dit moment hangen de bladen een beetje,maar minder als eerst en er was een heel klein beetje regen. Complot van de natuur tegen mij

                      Groot gedeelte van de dag, plastic er over heen gehad, haal ik het weg, ging het toch nog een beetje regenen. Niet voldoen om in paniek te raken echter, een beetje motregen.

                      Het zou vanavond en morgen droog moeten zijn.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #45
                        Tijd voor een paar plaatjes.

                        De Hollands Hoop, die geen water gehad heeft. Ik ben erg blij met hoe zij er nu bijstaat.
                        De bovenlaag ik droog, maar daaronder niet.

                        DSCF0001.JPG

                        Frisian Dew
                        DSCF0007.JPG


                        Auto Durban posion (2x)
                        DSCF0008.JPG


                        Op de achtergrond een poging met het stekken van een Vlinder struik.
                        Twee stukken lijken het niet te doen, de derde wel.
                        DSCF0010.JPG
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment

                        Bezig...
                        X