Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De plant gaat steeds verder achteruit, witte bladeren en al dat. De blaadjes van de toppen zien er wel nog goed uit. Die fish mix lijkt me een goed idee voor de komende rondes, maar denk niet dat ik nu nog moet gaan kloten met voeding of denkt iemand daar anders over.
    Attached Files

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Zal naar alle wss een stikstof tekort zijn, zoals je al aangaf word het erg warm op je balkon, en hoe warmer het is hoe meer vocht en dus ook voeding je planten verdampen.
      Ik denk dus dat je tijdens de overgangsfase (wanneer je plant explosief groeit) dus een tekort hebt gehad waardoor die nu in de problemen zit.

      Persoonlijk geef ik altijd wat extra voeding in die fase zodat ik pas de laatste 2 weken met tekorten zit.
      Dat wil ik dan juist ook hebben omdat de plant dan alle voedingstoffen uit het blad gaat halen en ik dus een goed "geflushte" wiet krijg zonder voedingsrestanten.

      Nu zou ik er geen groeivoeding meer bij gooien, je hebt nou ervaring oo gedaan voor de volgende ronde en dat is ook van waarde!
      Buiten dat zal het nog wel een prima rokertje kunnen worden hoor.

    Ik had juist gehoord als et zo warm is, juist geen voeding te geven maar goed. Ik heb net mijn aliexpress telefoonmicroscoop binnen gekregen, het was even pielen maar heb een redelijke foto kunnen maken. Naar mijn mening zijn ze nu melkachtig
    Attached Files

    Comment


      Het is net een planeet zo
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        Ja het is de oplossing voor onze stervende planeet, de aliens hebben besloten dat hun project aan het mislukken is dus tijd voor een nieuw soort mens en terra!!! En nee ik ben niet aan het trippen ofzo ghehe

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Ja het is de oplossing voor onze stervende planeet, de aliens hebben besloten dat hun project aan het mislukken is dus tijd voor een nieuw soort mens en terra!!! En nee ik ben niet aan het trippen ofzo ghehe
          Tja, leuk onderwerp helaas niet voor JD....

          Comment


            Jawoll mein...............
            Attached Files

            Comment


              Ze bloeit pas een week of 4 als ik de foto's terugkijk (post #76 de achterste, eerste bloei 4 weken geleden)
              Dus dan moet die nog wel een week of 3, minstens.
              Het is nog wat te vroeg om naar de trichomen te kijken.

              Dat ze zo geel wordt is een gebrek aan groeivoeding. (tijdens de groei)
              Dat van die aarde wist je al, en nu komt dat naar voren.
              Als die tot de rand vol geweest waren had je een wat grotere stikstofbuffer gehad

              Yeah, Fishmix kun je spuiten (en gieten) en dan werkt het heel snel, maar inderdaad beter niet tijdens de bloei.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Ok duidelijk, dat van die trichomen. Die buffer van de pot snap ik, maar als de pot nu kleiner was geweest. Dan had ik dit "nadeel" toch ook niet gehad? Ja 3 weken moet ze nog wel ja, nog veel te lang. Kan ik misschien nog een organische meststof toevoegen?

                bedankt voor de nuttige info Q!!

                Comment


                  Hoe meer aarde, hoe groter de 'voorraad', dus als je dan kleinere potten tot de rand vol doet blijf je toch dezelfde hoeveelheid houden.
                  Dus bij kleinere potten met dezelfde inhoud had je dit ook gehad.

                  Organische meststof heeft juist wat tijd nodig voor het werkt.
                  Als je zo snel mogelijk effect wil heb je meer aan een minerale voeding.

                  ((daarmee ga je dat blad niet meer groen krijgen natuurlijk.
                  Geel blijft geel/bruin en gaat dood))
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Helder, maar proef je organische meststoffen terug in je weed? Ze zal het nog wel een aantal weken volhouden.

                    gegroet

                    Comment


                    • Burundanga
                      Burundanga commented
                      Editing a comment
                      Ik merk geen verschil in smaak organisch vs mineraal mits goed gespoeld.
                      Maar er zijn er hier waarschijnlijk met betere smaakpapillen dan mij.

                    Ok bedankt voor je info, maar ik laat de plant gewoon afbloeien zonder nog iets van voeding te geven. Ze moet het nog maar even volhouden.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Even wat grond een dag in water laten staan, zo lossen de stoffen op in het water en worden ze makkelijker opgenomen

                    Dat zou ik wel eens kunnen doen, ik heb nog kokos potgrond daar zit voor 8 weken voeding in. Maar proef je dat niet terug aangezien de plant bijna afgeleid klaar is?

                    Comment


                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Doe er maar 3 weken bij........
                      Aan de bovenstaande foto's te
                      zien .....

                    • Hobbyenmedical
                      Hobbyenmedical commented
                      Editing a comment
                      Als ze nog 3 weken moet waarom zou je dan nog 3 weken voeding bij gaan geven, ik neem aan dat je de laatste 2 weken zoveel mogelijk voedingstoffen weg wil spoelen juist...

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Flushen is als je minerale voeding gebruikt!!!
                      Dit is gewone grond wat in de week is gezet zodat de voedingsstoffen in het water oplossen en makkelijker worden opgenomen zodat , hopelijk, de verkleuring niet erger wordt!

                    Ok ja zou ik kunnen proberen als ze inderdaad nog 3weken moet. Plantje 2 is al 10cm hoger en ze is 30dagen jonger, bij deze ben ik wat canna vega aan het bijvoeden.

                    foto's zijn altijd crappy, maar dat komt dat je phone in de lange weg moet nemen dan krijg je de plant slecht erop, maja
                    Attached Files

                    Comment


                      Die kat staat er prima op hoor!

                      Mocht je strakjes de helft aan wiet
                      overhouden weet je waar het aan lag......

                      Comment


                        Ghehe, ze kijken er geen eens naar om gelukkig. Zou wat zijn in katten zijn niet de grootste lampen. Maar als ze deze cheese opheffen zullen ze wel K.O. liggen!!

                        Comment

                        Bezig...
                        X