Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian dew dutch passion en cheese xxl auto dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lekker man, mooi vroege bloei

    Comment


      Mooie plant kerel!

      Comment


        Thx allen.
        Mijn frisian heeft er de laatste dagen weer duidelijk zin in, niet dat ze veel groter wordt maar de topjes zwellen wel steeds meer aan. Geef nu een week elke dag alga bloom, laatste 3 dagen de volledige dosering en naar mijn idee is ze dr erg blij mee. Wel moet ik zeggen dat als ik de alga toevoeg aan mijn water, dat de ph dan op 5.2 uitkomt. Hier gooi ik dan een dikke theelepel bi-carbonaat bij in zodat de ph weer naar rond 6 gaat. Ik voeg 40 ml alga toe aan 10 ltr water. Lees dat met alga ph regelen niet nodig zou zijn maar is 5.2 niet fucking zuur?

        20190825_120010.jpg 20190825_120127.jpg 20190825_120248.jpg

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Op je vraag heb ik geen antwoord, maar wat ziet die plant van jouw er toch mooi uit man! Wat? Had ik dat al gezegd? Oh, maar het is ook echt zo, toppie man!

        • Pluk
          Pluk commented
          Editing a comment
          Dankje joop, kan t nooit te veel horen. t gaat ook echt nog steeds zonder problemen, kan me haast niet voorstellen dat t tot t eind zo goed blijft gaan

        De meeste groei zal er inderdaad wel uit zijn nu. Ze staat er knap bij bij man!

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


        • Pluk
          Pluk commented
          Editing a comment
          Thx

        Gebeurt momenteel weinig spannends. De toppen zwellen langzaam iets aan en begint heel iets te geuren als je eraan ruikt en das lekker. Lijkt vlgns mij beetje citrusachtig. Ze krijgt met dit warme weer 15 liter pd met 60 ml alga bloom


        20190831_181906.jpg 20190831_181946.jpg
        Last edited by Pluk; 1 September 2019, 00:41.

        Comment


          Mooi om te zien hoor, daar kun je straks de hele winter van smoken lekker hoor!!

          Comment


            20190901_153844(0).jpg 20190907_133930.jpg 20190907_133947.jpg 20190907_120758(0).jpg

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Dat ziet er lekker uit!

            • Pluk
              Pluk commented
              Editing a comment
              Thx, en ruikt ook lekker. Nog niet zo sterk. Moet er wel met de neus bij. Klinkt raar maar vindt t reuze spannend.

            Eerste rups mogen verwijderen. Gelukkig in een heel klein topje onderin de plant. 20190915_113958.jpg

            Comment


              Hai, mijn frisian lijkt t nog steeds erg naar haar zin te hebben. Ze krijgt nog steeds max alga bloei (4 ml per liter) maar ik wil een dezer dagen beginnen met spoelen, weet alleen niet goed wanneer precies beginnen. Ik weet dat t gaat om de laatste 2 weken maar ik lees steeds dat de aangegeven bloeitijden vaak niet kloppen en dat t vaak 2 weken langer duurt. Ze staat vanaf begin augustus in bloei dus technisch gezien zou ik nu moeten starten maar als t toch 2 weken langer duurt lijkt me 4 weken spoelen toch niet de bedoeling?? Of maakt t niet zoveel uit. Zijn er mischien specifieke zaken waar ik op moet/ kan letten. 20190918_190028.jpg 20190918_190155.jpg 20190918_190107.jpg 20190918_190141(0).jpg

              Comment


                Als ik die toppen zie, dan zou ik toch nog wel even door gaan met voeding, en eind volgende week of zo alleen nog maar water.
                Mochten ze dan al te snel geel worden, kan je altijd weer wat voeding geven.

                Als ik kijk naar me kweekverslag van vorig jaar, dan moeten we nog wel even,

                Staat een foto van 15 oktober vorig jaar dat ik de toppen geknipt heb.

                Dus we moeten nog een 3 tot 4 weken.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • Pluk
                  Pluk commented
                  Editing a comment
                  Thx voor je info, wacht ik nog eenn weekje

                20190925_145259-1.jpg 20190922_122004.jpg 20190927_142023.jpg gaat nog steeds lekker. Toppen blijven langzaam door zwellen. Sommige toppen beginnen te veranderen. Haartjes verdwijnen en er komen een soort bobbeltjes. Gaat dus de goede kant op. Geef dit weekend de lastste keer voefing en daarna spoelen en afwachten
                Attached Files

                Comment


                • Saikedellik
                  Saikedellik commented
                  Editing a comment
                  Ziet er prachtig uit, ondanks het slechte weer!

                • Pluk
                  Pluk commented
                  Editing a comment
                  Thx, ze hebben wel een afdakje en die is vandaag zelfs 20 cm breder gemaakt dus alleen de buitenste toppen worden met wind ietwat nat

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Eerste knip experience? Dat zal je vast wel eerder verteld hebben, maar ik was dat even vergeten. Wat een mooie plant man, zeker voor een eerste!

                Dankje, vandaag had 1 top last van toprot. Deze top verwijderd, rot eruit gehaald en de rest van die top ligt boven te drogen.
                btw t was geen hoofdtop maar een top aan de zijkant van de plant. Ben maandag tot vrijdag weg met mijn werk. Hopelijk niet een grote rotte boel als ik thuis kom

                was beetje bang dat ik toprot niet zou herkennen ivm mijn kleurenblindheid maar moet zeggen dat t "gelukkig" wel duidelijk te zien is

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Hier vandaag ook plek met rot in Frisian Dew. Kan met dit weer ook haast niet anders.

                  Wat is dat voor plastic dat je op de waslijnen hebt liggen ?

                  Plant ziet er geweldig uit.

                • Pluk
                  Pluk commented
                  Editing a comment
                  Plastic van de welkoop. Uv bestendig 1.5 m x 1.2 m

                Ze ziet er knap uit Pluk!
                FD laat haar normaal wel vrij gemakkelijk knippen. Het enige 'probleem' is vaak de hoeveelheid .

                ​​​​​
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Lol, dat klopt, vorig jaar dagen bezig geweest met knippen van me FD.

                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Maat van mij ook vorig jaar, droog had hij meer dan 500g van 1 plant. Die is echt dagen en avonden aan het knippen geweest

                • Pluk
                  Pluk commented
                  Editing a comment
                  Thx, wil best een weekje knippen

                Ivm toprot zondag gestart met oogsten, ong 3 uurtjes per x. Heb toch nog aardig wat weg moeten gooien. Ben nu ong op de helft en heb al aardig wat op zolder hangen. Heb wel beetje pech wat tijd betreft, net nu ik moet oogsten heb ik daar niet zoveel van dus elk uurtje nuttig besteden. Als alles geoogst is plaats ik wel een foto van het resultaat.

                Comment


                  Beter dat je dan snel oogst ja, jammer hoor. Misschien kun ne wel alvast de plant binnen ophangen ofzo. Echt jammerhet is een zeer mooie plant alleen die kak toprot.

                  Comment

                  Bezig...
                  X