Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian dew dutch passion en cheese xxl auto dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Alles loopt nog steeds lekker, binnenste toppen zijn ong op gelijke hoogte,de geknakte takken zijn grotendeels alweer hersteld. 2 takjes zijn nog niet helemaal stevig maar dat komt nog wel. Ze is of enorm dorstig of er verdampt heel veel vanwege de gaten in mijn pot maar ze krijgt nu 4 liter om de dag. Heb nu voor driekwart folie om de pot gedaan om te kijken of t dan met minder water kan. Niet dat ik zo zuinig ben maar ben wel nieuwsschierig wat ze nu aan water gebruikt. En met folie gaat t watetgeven iets makkelijker. Nu ben ik wel een half uur bexig met water geven want als ik t te snel wil dan loopt t er via de gaatjes uit. 20190705_215542.jpg 20190705_215702.jpg 20190705_215723.jpg
    Last edited by Pluk; 5 July 2019, 23:03.

    Comment


      #77
      Mooie struik heb je daar staan!!
      Miss dat je nu wel minder water hoeft te geven alleen ben je nu het idee van je pot natuurlijk wel
      kwijt.!

      Heel veel suc6 keep them green

      Comment


      • Pluk
        Pluk commented
        Editing a comment
        Thx, klopt maar wil t gewoon ff testen en dan haal ik t er wel weer af

      #78
      Jaloersmakende plant en kas! Ben benieuwd naar de bloei straks!

      Kweking Eend

      Comment


        #79
        Erg knap!

        Probeer eens te wateren via een schaal onder de pot? Een derde langs boven en de rest in de schaal? Hier bij mij duurt het 5 minuten vooraleer ze 1l water via de schaal omhoog gezogen hebben.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #80
          Ty beide, ben zelf ook heel benieuwd kweking eend. Moet nog zooo lang, kan nog zoveel gebeuren. Kan me nu al druk maken om vocht en beestjes tijdens bloei. Liefst zou ik m vacuum verpakken.

          colori, schalen zijn te klein maar kan wel is een speciekuip proberen. Thx voor de tip.
          Last edited by Pluk; 8 July 2019, 23:57.

          Comment


            #81
            Ziet er mooi uit. Kan je niet de pot bijvoorbeeld een kwartier of zo in een speciekuip zetten met water? Dan zuigt de grond het water op.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Pluk
              Pluk commented
              Editing a comment
              Is idd de planning bij volgende waterbeurt

            #82
            Ziet er goed uit man!

            Comment


              #83
              Update; Mw heeft er de afgelopen dagen een paar centimeter bij gekregen. Groeien gaat minder snel dan datvt ging maar ze ziet er vlgns mij nog steeds zeer gezond uit. Ws heeft t dan ook met t mindere weer te maken dat ze wat trager groeit. Verder nog geen last van beestjes. Wel krioelt t van t leven in en op en onder mijn cacaodoppen maar ze klimmen niet omhoog dus ga dr vanuit dat dat gunstig leven is. 20190711_124243.jpg 20190711_125104.jpg 20190711_124304.jpg 20190711_124318.jpg

              Comment


              • Kweking Eend
                Kweking Eend commented
                Editing a comment
                Pas op met pissebedden!! zijn vaak veroorzakers van stamrot, en met zon stam zie ik ze er nog best eens een hol in maken. zou die cacaodoppen weghalen als ik eerlijk ben.

                Kweking Eend

              • Pluk
                Pluk commented
                Editing a comment
                Heb heel veel hele kleine beestjes. Geen pissebedden maar meer beeztjes ter grote van speldeknop en kleiner. Tot nu toe alle plantenbodems voorzien van cacaodoppen en alles doet t erg goed tot nu toe. Weet natuurlijk niet of de cacaodoppen daar positief in hebben bijgedragen maar t heeft ook niks negatiefs gebracht Heb zelfs in t begin een dikke laag schimmel onder de doppen gehad . Wist dat dit ging gebeuren maar heb gelezen dat t goede schimmels zijn.Thx voor je tip maar denk dat ik eerst problemen moet krijgen voordat ik ze ga verwijderen.
                Last edited by Pluk; 17 July 2019, 16:21.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Waarom ga je dan cacao strooien als je niet weet welke beestjes het zijn ? (of bedooelde je cacaodoppen?)
                Buiten heb je altijd beestjes in de grond, dat is zelfs nodig.
                Springstaartjes bijvoorbeeld zijn zo klein, springen alle kanten op en zijn reuze nuttig, ze eten bijvoorbeeld schimmels.

              #84
              Nee joh, ga niet met cacao strooien, bedoel idd cacaodoppen
              en thx wist niet dat t springstaartjes waren maar daar heb ik dr errug veel van. En had ergens ook wel verwacht dat ze nuttig waren want mijn hele tuin zit er vol mee ( heb onder elke plant een mulchlaag van cacaodoppen) en t floreert aardighttps://youtu.be/9aIT1HY7nRg
              Last edited by Pluk; 11 July 2019, 22:20.

              Comment


              • Blazeit420
                Blazeit420 commented
                Editing a comment
                Wat een heerlijke stem heeft de verteller van het filmpje. Ook complimenten voor je plantje, misschien dat ik volgend jaar de airpots ook ga proberen.
                Ben ontzettend benieuwd hoe je plantje het gaat doen.
                Keep up the good work!!

              #85
              Mooi, hoe bevallen zo'n airpots je?

              Comment


                #86
                Op zich heel goed maar je moet wel vaker water geven. Btw, tis mijn eerste kweek dus heb niet echt vergelijkings materiaal
                Last edited by Pluk; 12 July 2019, 01:40.

                Comment


                  #87
                  Jep het extra water geven klopt inderdaad. Zou je zodra je ze om gaat doen een foto willen maken van de roots zodat ik kan zien hoe de wortels zijn gegroeid.
                  Weet niet of je het nu ook doet maar het is slim om een water opvang bak onder de plant te zetten zodat deze dat water op kan zuigen. Wel moet je die bak na een tijdje weghalen zodat de wortels niet de heletijd in het nat staan.

                  Comment


                  • Pluk
                    Pluk commented
                    Editing a comment
                    Heb niet zo'n grote opvangbak en dan zit er nog 5 cm speling tussen bodem en de grond. Als je eerst heel voorzichtig wat water geeft, half uurtje wacht en dan de rest toedient, loopt t water er praktisch niet uit.
                    Ga zeker foto maken van de kluit en hopelijk een oogst.

                  #88
                  ​ Hallo, hier weer een kleine update van mijn Frisian dew:

                  Het gaat gelukkig nog steeds goed, ze groeit prima en ze heeft nog steeds geen probleempjes.
                  Momenteel krijgt ze 3 tot 6 liter water om de dag met een toevoeging van 5 ml/l fish force van plagron 2 x per week omdat mijn wormenmest op is en mijn wormen de behoefte van mijn dame niet bij kunnen benen. Althans dat is wat ik denk.
                  Vorige week wel een hoofdtak afgebroken omdat ik met mijn aubergine bezig was, door mijn knieen ging en perongeluk die tak meenam
                  Gelukkig moet ik nu al goed zoeken waar die schade zit.

                  Afgezien van een hele hoop schattige springstaartaartjes, heb ik nog geen ondere beesten in of onder mijn Fd gespot. Nu heb ik dan ook gelezen dat vooral t voorjaar, eind zomer en t najaar een luisgevoelige petiode is en dat t nu ook wel mee schijnt te vallen.

                  Voorlopig weer ff genoeg geluld, hier weer een paar foto's; 20190721_123420.jpg 20190721_123146.jpg

                  ​​
                  Last edited by Pluk; 21 July 2019, 15:25.

                  Comment


                    #89
                    20190721_151255.jpg net nog even verstevigd. Ze wordt langzamerhand zwaar en dan heb ik kans dat de stam gaat splitten. Op advies van qnq en nononsense de boel nu toch nog ff verstevigd. Better safe than sorry
                    Last edited by Pluk; 21 July 2019, 15:32.

                    Comment


                      #90
                      Met zo'n plant kun je het toch geen kleine update noemen
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment

                      Bezig...
                      X