Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • komatsu300
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2019
    • 201

    #91
    Ik heb geen ervaring met voeding geven in potten, ik ben meer een hovenier van de volle grond. Maar in de tijd dat ik het in Nederland deed onder de lampen gaf ik zo krap mogelijk voeding in de groei. Wel goed bemeste aarde in grote potten. Tijdens de bloei deed ik altijd een dopje orchideen voeding bij het water, dat N-P-K percentage sprak me wel aan en het ging altijd goed.

    Ik denk dat je meer moet luisteren naar de planten en op gevoel afgaan, je ziet vanzelf zoals nu... dat je plantjes blij worden. Daarna gewoon anticiperen op de ontwikkelingen en zie het als een lesperiode voor een volgende keer. Je gaat toch zeker wel super indica`s laten zien zoals Burunga.

    Mijn Indica gaat nu ook als een speer, pleur er elke dag 25 ltr. water in het plantgat rondom aan de zijkanten laat de natuur het werk verder doen. In de ochtend even ruiken....mmmmm ja hoor hij/zij heeft het naar de zin.
    Ik wil die voorbloei gaan zien....??

    Comment

    • Stratus
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2018
      • 151

      #92
      Kijk, van dit commentaar wordt ik heel blij. Of de volgende kweek net zo mooi gaat worden als die van Burunga kan ik alleen maar op hopen. Maar ben het wel eens dat er best wel naar gevoel en intuïtie gehandeld mag worden. Maar, intuïtie komt door ervaring en die heb ik helaas nog niet. Ach, al doende leert men zei mijn opoe altijd, en ze had wel gelijk. Het meeste wat geleerd heb in het leven is door dingen te doen. Dus, in die zin is het zeker een leerschool.

      Comment

      • komatsu300
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2019
        • 201

        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door Stratus
        Kijk, van dit commentaar wordt ik heel blij. Of de volgende kweek net zo mooi gaat worden als die van Burunga kan ik alleen maar op hopen. Maar ben het wel eens dat er best wel naar gevoel en intuïtie gehandeld mag worden. Maar, intuïtie komt door ervaring en die heb ik helaas nog niet. Ach, al doende leert men zei mijn opoe altijd, en ze had wel gelijk. Het meeste wat geleerd heb in het leven is door dingen te doen. Dus, in die zin is het zeker een leerschool.
        Ik hoop dat je het niet als commentaar ziet het is goed bedoeld, zie ook dat je er van alles aan doet om het zo goed mogelijk te doen. Je moet groene vingers hebben met die potten teelt en dat heb ik ook niet, voordat je het weet verklooi het je zo....ook ik maak dat mee hier in die bloedhitte en een klei en humus complex wat hier helemaal niet aanwezig is.
        Dus ik experimenteer ook net zoals jij dat doet. Mijn aardbeien bijv. kreeg ik maar niet aan de gang, nu eindelijk na twee jaar klooien ...prachtige aardbeien. Dus dat bedoel ik er maar mee te zeggen.

        Maar jij en ik gaan Burunga echt niet inhalen hoor, die is al vele jaren bezig en heeft een schat aan kennis in huis. Maar uitdaging geldt, ik ga er voor.

        Comment


        • Burundanga
          Burundanga commented
          Editing a comment
          Inhalen hoeft ook niet hoor.
          Mijn planten zagen er vroeger ook zo uit.
          Al doende leert men...
          Kweken in warme landen heeft zo zijn voordelen (en andere nadelen).
          Het is toch heel anders kweken dan in Nederland of België.
          Het is niet zo dat als de zon schijnt je automatisch betere planten hebt.
          Trail and error zo werkt het.
      • Stratus
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2018
        • 151

        #94
        Bedoelde ook niet te zeggen 'commentaar' in de zin van het woord hoor. Zie het ook niet als commentaar, maar meer het delen van ervaringen en wat we zoal meemaken met de dames.
        Ik ga er uiteraard ook voor hoor.
        Grootste probleem op dit moment is de enorme hitte, 42 in de schaduw én de daarmee gepaarde luchtvochtigheid. Nu op 74%. !!!
        Lijkt porverdokkie wel of in in Bangkok woon in plaats van zuid oost Spanje.
        Ik scherm de dames s ochtends tot een uur of 12 af voor de zon met een soort schaduwdoek die veel op de markten gebruikt worden.
        Zijn van een open geweven nylon structuur waardoor je dus schaduw creeert, maar daarmee dus ook het zo nodige zonlicht deels afschermt.
        Maar, doe ik het niet, dan verbranden ze waar ik bij sta..
        Het is momenteel heel erg moeilijk.
        Nu eerst maar es even een

        Comment

        • Stratus
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2018
          • 151

          #95
          Even een vraagje, Ik zit nu met mijn afjes op ruim 11 weken en nog geen indicatie van voorbloei.
          Moet ik me zorgen gaan maken of is dit normaal?

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            zou even foto plaatsen dan kunnen we mee kijken anders gaan we gokken dat het geen afje is ...
        • Stratus
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2018
          • 151

          #96
          Bij deze....
          Attached Files

          Comment

          • Stratus
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2018
            • 151

            #97
            Idd waarschijnlijk foutje bij de zaadboer, want kunnen eigenlijk geen AFjes zijn.
            Ze blijven nog steeds doorgroeien, dus maar ff goed in de gaten houden.

            Comment

            • Stratus
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2018
              • 151

              #98
              Inmiddels de 2e ronde in de aarde.Ga er een nieuw kweekverslag voor aanmaken. 2e ronde in Espana.

              Comment

              • Stratus
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2018
                • 151

                #99
                Ben op zich wel redelijk happy gezien de omstandigheden.
                Attached Files

                Comment

                • Stratus
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2018
                  • 151

                  #100
                  Eindelijk!! Het is zover. Eerste tekenen van bloei. Zal vanmiddag even foto's maken als het droog is want de eerste nazomer regen is aardig aan het huishouden aan de Costa Blanca.

                  Comment

                  • Stratus
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2018
                    • 151

                    #101
                    De ontluikende bloemen in worden
                    Attached Files

                    Comment

                    • Burundanga
                      Son of the Bong
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Dec 2016
                      • 408

                      #102
                      Goed bezig!
                      Nu nog je camera plat houden en je bent er!

                      Comment


                      • Stratus
                        Stratus commented
                        Editing a comment
                        Haha...ja, zal aan proberen te denken...
                    • komatsu300
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2019
                      • 201

                      #103
                      Bueno, goed bezig en het is gelukt.

                      Comment


                      • Stratus
                        Stratus commented
                        Editing a comment
                        Yep, nog een week of 4 denk ik...
                    • Stratus
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2018
                      • 151

                      #104
                      Gaan lekker wel...
                      Attached Files

                      Comment

                      • Stratus
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2018
                        • 151

                        #105
                        Sjit, nou staan alle foto's weer op hun kop....sorry..

                        Comment

                        Bezig...