Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hoi, leuk verslagje. Voor de eerste keer doe je het best goed hoor. Ik ben ook nieuw qua kweken, dus ga je zeker volgen.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Hey bedankt Jenneke. Veel succes met de eerste kweek. Ik hoop dat het bij jou zo vlot gaat als bij mij.

    #47
    Wekelijkse update

    Dag lezers,

    Alles gaat bijzonder goed met de plantjes, maar dat komt ook door het prachtige weer. Het is echt genieten om ze dagelijks te zien groeien.

    Sour Diesel
    20200521_105830.jpg
    Deze kleine schavuit is misschien niet zo groot, maar damn, hij kan toppen maken. Dankzij die LST is er aan elke zijvertakking een mooi pruikje aan het vormen. Daardoor kan hij nog wat flufftoppen in de onderste vertakkingen maken. Ik moet dagelijks nieuwe takjes wegbuigen zodat de knopjes vanonder ook licht krijgen. Zo blijven we bezig.
    20200521_191831.jpg 20200521_191912.jpg
    Hier en daar wordt wel wat geknaagd aan de blaadjes, maar niks om mij zorgen over te maken. Laat de natuur ook maar wat hebben, zolang ze maar zuinig blijven en van mijn toppen afblijven.
    20200521_192045.jpg
    Nu zie ik mijn post van vorige week, en wat een verandering! Za-lig!

    Ook hebben Cheech en Chong hun kopjes laten zien. Ze zijn sinds maandag 18mei boven de grond en doen het zeer goed. Ze staan 24/7 in de veranda om ze te beschermen tegen de katten die graag denken dat ze een nieuwe kattenbak kregen. Wanneer de plantjes wat groter zijn valt de interesse voor hun blijkbaar weg.
    20200521_105802.jpg 20200521_105754.jpg

    White widow
    Mijn oudste telg heeft eindelijk gender laten zien, en ik heb geluk, want het is een vrouwtje! Ik kan er geen goede foto van maken omdat de bladeren in de weg zitten, maar ik zie duidelijk bloeihaartjes in de oksels van de boveste node. Wat een feest. Nu nog kijken wanneer ik ze in bloei zet want als ik ze laat doorgroeien tot eind augustus gaat ze te groot worden vrees ik.
    20200520_185259.jpg

    Tot slot nog wat kunstige foto's van toen de sour diesel nog mee binnen kwam. Ik ben er ondertussen mee gestopt. Het weer is goed genoeg voor ze buiten te laten.
    20200518_000810.jpg 20200514_202052.jpg


    Alweer bedankt voor het lezen.
    Tot volgende week!


    Grtz, Prspctr

    Comment


      #48
      Mooie foto's van mooie plantjes hoor! Ziet er goed uit !
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Bedankt wesley!

      #49
      Je bent goed bezig Prspctr !
      Die Sour Diesel ziet er goed uit, mooi gebogen.

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Bedankt Joop. Ik ben er ook tevreden van. Cheech en chong gaan zich aan dezelfde behandeling mogen verwachten.

      #50
      Dat gaat lekker zo. De lst werkt ook goed, zo te zien. Die krijgt ook nog een flinke groeispurt. Let maar op.

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Fingers crossed he. Het gaat voorlopig de goede kant uit.

      #51
      Mooi man die sour kun je al vroeg in het seizoen roken over een poos. Perfect 2de leven voor een drumstokki mooi gev (b)onden.

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ja he! Een mens kan inventief zijn.

      #52
      Hey guys,

      2 Vraagjes over mogelijke problemen:

      Een van mijn zaailingen lag deze namiddag opeens neer. Deze morgen geen probleem, deze middag geen probleem, maar 4 uur later lag hij volledig plat met uitdroging op het puntje van het blad. Het stammetje was ook verdunt. Ik heb hem verstevigd met stekgrond en wat water rondom gegeven. Heeft iemand wat info over wat het probleem kan zijn?
      20200529_181329.jpg

      2e probleem: Bij mijn oudste autoflower heb ik op de stam een bruine vlek gespot. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Verder ziet te plant er gezond uit. Bloeiweek 4.
      20200528_213248.jpg
      Attached Files

      Comment


        #53
        Ik kan je niet helpen maar ik ben wel benieuwd hoe het stammetje van jou zaailing eruit zag. Ik ben bang dat hij het niet gaat overleven. Want als ik het zo hoor had ik van de week hetzelfde ene moment niks aan de hand uurtje later bamm. Lijkt wel of er een chupacabra-insect het land is binnen gekomen. Mijne zag en lag er zo bij. Ik dacht dat mijn poes de dader was iemand anders hier noemde het stampt. Ik vind het hoogst macaber haha
        Attached Files
        Last edited by Kunichika; 29 May 2020, 22:17.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik doe dat ook nooit via de stam. Heel vreemd zou er dan toch een chupacabra-insect zijn. Of geven we Trump de schuld of de iluminatie of de Chinezen Iran of de joden.
          Nee is maargein maar wel hoogst vervelend.

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Tis allemaal de schuld van de sossen!

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          De sossen? Welnee, de walen!!

        #54
        Ik weet dus niet wat ik er mee moet. Ze leeft nog en ziet er gezond uit, maar gaat ze dat stukje stam nog versterken?
        Kijken wat er gebeurt of ineens de stekker uittrekken?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Rot = rot en blijft rot.

        #55
        Zolang er leven is, is er hoop

        (eentje extra zaaien voor de zekerheid kan altijd natuurlijk)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Dat zal het beste zijn. Wiet heb ik toch nooit te veel.

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Da kan ik beamen nooit genoeg

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Nope, teveel kun je er nooit van hebben

        #56
        Wekelijkse update

        Hallo luitjes!

        Deze keer een minder fraaie update over de plantjes. Ik heb fouten gemaakt in het groeiproces en die komen nu naar boven. Ik ga ze nog proberen oplossen en in elk geval kan ik het beter doen bij de volgende ronde die nu klaarstaat.



        Sour Diesel

        Ze zit nu in haar 4e week bloei. Ik hoop nog een 4-tal weken tot oogst, en dan hoop ik dat de toppen nog verdubbelen in breedte want zoals ze er nu uit zien gaat het zeer mager worden.
        20200601_213855.jpg
        sinds een tijdje zijn er oudere en lagere bladeren aan het afsterven. Ik maakte er geen punt van omdat het over een enkeling ging. Vandaag zag ik dat ook de nieuwere fanleaves geel beginnen worden. Ik heb het even opgezocht en de symptomen komen overeen met een nitrogen tekort. Ik denk dat het voor deze plant te laat is om groeivoeding te geven, maar een flesje bloeivoeding komt er aan. Daar krijgt ze dan onmiddellijk een portie van.
        20200602_163359.jpg 20200602_163354.jpg
        De pot waar ze in staat is slecht 8,5 liter. Dat blijkt ook veel te weinig, te zien aan de grootte van het plantje. De volgende ronde heeft fabric potten van 19L. Dat zal wel helpen.



        Sour Diesel ronde 2
        De 2 jongelingen die nu hun 3e week groei ingaan doen het goed... noujaa
        Degene die neer lag op zaterdag ziet er vandaag nog groen en stevig uit, maar als ik het hoopje rond de stam weghaal valt hij evenzeer gewoon om. De groei is ook gestopt sinds toen. Zo lang ik geen vervanger heb mag hij wat mij betreft nog even blijven staan.

        Dit was zaterdag:
        20200529_181329.jpg
        en dit is vandaag:
        20200602_163406.jpg
        Niet letten op de kleur. De eerste foto is met flits op de avond, de 2e in volle zon op de middag.


        Wanneer ik een vervanger heb, mag ik die dan gewoon planten waar het slappe plantje instond of doe ik er beter aan om het hele medium te vervangen?20200602_163403.jpg



        White Widow

        Deze jongedame moet dringend in een grotere pot. Ik heb een fabric pot van 25L besteld, die eind deze week zou moeten aankomen. Ook hier de symptomen van Nitrogen tekorten. Zij heeft wel 1x per week een dosis Grow gekregen, maar volgens mij is die pot veel te klein voor haar. Wat nieuwe grond en wat meer plaats zal haar hopelijk goed doen, want ze moet nog wel even groeien.
        20200602_163421.jpg



        Ik heb van een vriend een zaadje Big Bull van Zamnesia gekregen. Hij liet me enkele dagen later weten dat geen van die zaadjes iets aan het worden is bij hem. Ze ligt nu 48uur te ontkiemen en het is nog niet open. Ik hou jullie op de hoogte.

        Zo... Weer erg bedankt om mee te lezen en tot volgende week!

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Van kannabia denk ik dan he , die big bull? Heb er 2 staan en ze hangen hun oren wel erg, zit niet veel leven in, wel opgekomen, nu 30 cm maar staan stil voorlopig..

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Kannabia inderdaad. Excuus. Bij hem zijn ze wel allemaal ontkiemd, maar er is maar eentje bovengekomen en die gaat supertraag. Ik heb net gezien dat het zaadje wat ik maandag tussen keukenpapier heb gelegd vandaag is opengegaan. Maar nog geen worteltje te zien.

        #57
        Heeft die laatste plant niet een beetje dorst?

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ik denk dat dat ook komt door de te kleine pot. Ik geef ze dagelijks water. Met dit weer zelfs 's morgens en 's avonds.

        #58
        Hoe heb je die LST toegepast? Om de hoeveel tijd veranderen van positie, wanneer ermee begonnen, etc.? Is hier ergens een topic over? Ik zou het namelijk ook eens willen proberen.

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ik heb veel kweekverslagen gelezen. In de vorige pagina kan je het proces zien. Ik wou hem eerst rond de pot leiden, maar daar was geen plaats voor. Daarom heb ik hem aan de drumstick geleid.

        #59
        Even tussentijds:
        De white widow is verhuisd naar een 40L pot. Daar zal ze het wel naar haar zin hebben tot het einde. De vorige pot (11,5L) was al helemaal doorworteld. Ik hoop dat de bladsterfte nu stopt.
        20200604_131814.jpg

        Wil ik mijn nieuwe 25L fabric pot vullen voor de Guava Jelly die ligt te ontkiemen.
        20200604_151638.jpg

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Volgens mij is dat een kat die daar ligt te knorren in die fabric pot. Vergeet je die er niet uit te halen, wanneer je de pot gaat vullen met aarde?

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Die WW ziet er al beter uit dan op de vorige foto. Poeslief is medeplichtig nu, prrrr prrrrprrrr prrrr =^..^=

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ze kunnen zo zalig genieten. Ik heb ze maar laten liggen.

        #60
        Beter zo! Doe je ph-check of gewoon kraanwater?

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Vandaag regenwater!

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          De WW wel. De rest hou ik in de veranda. Van de 2 kleine wil ik de watergift zelf in controle hebben en voor de andere sour diesel heb ik schrik voor toprot zo dicht bij het einde.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik heb de planten en een extra emmer op het terras gezet om water op te vangen. Lukt al aardig nu.
      Bezig...
      X