Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik zat net even op de site van dutch passion te kijken.

    Het gratis zaadje dat ik gehad heb, zou in 10 weken van zaadje naar oogst gaan.

    Dat is net zo lang als ze zeggen over de Star Ryder.

    Met de ervaring van vorig jaar, zouden ze dus over een week of 12 klaar klaar zijn.

    Eind Julli klinkt goed, maar ik heb toch het idee dat ik iets te vroeg begonnen ben. (vooral in de avond en nacht was het nog te koud)
    Ik denk dat ik als ik volgend jaar weer zo vroeg wil zijn ik beter binnen start met een lamp.
    Iets om over na te denken ook of ik dat risico wil lopen.

    Zonder lampen is het ergste wat me gebeuren kan, het in beslag nemen van de planten.
    Aan de andere kant wie zou het merken als ik binnen begin. Een af zuiger en koolstof filter heb ik niet nodig, want tegen de tijd dat ze gaan stinken staan ze allang buiten.
    Het zou maar om 2 a 3 weken gaan.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #32
      Ik denk dat als je het aantal planten niet overschrijdt het wel los zal lopen. Als mijn woonkamerlamp een deel van mijn balkon verlicht, en daar mijn planten staan, ben ik dan ook strafbaar? Zowiezo een grote wassen neus dat gedoogbeleid van Nederland.

      Comment


        #33
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik heb ergens gelezen dat iemand het op een veilige manier kweken die had geen straf gekregen maar was wel zijn spul kwijt
          Meschien ligt dat ook wel een beetje aan de rechter

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik ken ook een verhaal van een man en vrouw in een huurhuis, die het proces wonnen, en niet hun huis uit hoefden.

          Deze man en vrouw hielden ook hun inkomsten en uitgaven bij en betaalde daar ook belasting over en betaalde dus ook gewoon de stroom.
          Ze kweekten voor een Coffee shop.


          Ik denk dat het zeker aan de rechter ligt hoe het uitpakt.

        #34
        DSCF0010.JPG
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #35
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #36
            Tijd voor een kleine update.

            Bij het controleren van de Frisian Dew zaadjes tussen een nat papieren zakdoekje, had ik eerst even een schrik reactie.
            Alle zaadjes zijn ontkiemt, maar bij 4 was het worteltje al wel erg lang.
            Een paar waren ook al bezig om het zakdoekje op te tillen. De schrik was vooral of ik de wortel wel heel kon houden, bij het in de aarde stoppen.
            Eentje moest ik echt lostrekken van het zakdoekje.

            Ik denk echter dat het helemaal goed ging zonder dat ik schade aanbracht, ze zitten nu in een klein potje.
            De aarde minder nat gemaakt als bij de autoflowers, misschien leer ik het nog eens.

            Verder maar even een foto, van de autoflowers. Ik vind ze niet erg hard groeien maar ze zien er verder goed uit.
            Ik denk dat ze ook wortel aan het aanmaken zijn, in hun nieuwe grote huis.
            Ondanks het mooie weer hoef ik nu al dagen geen water te geven, waardoor ik me af vraag of de aarde niet te nat was.
            De potten zijn niet bepaald licht, maar het laatste water wat ze gekregen hebben, was tijdens een regen bui.

            Weersvoorspeling is goed, dus de potten zullen vanzelf lichter en droger worden.


            DSCF0004.JPG
            Attached Files
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #37
              De plantjes zien er keurig uit. Complimenten! De zon is ons ook wel erg gunstig gezind. Succes

              Comment


              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Dank je wel.
                Vooral bij de critical orange, (vooraan) had ik door de bladvorm het idee dat ze te nat stond.
                De nieuwere bladen zien er al beter uit en verder moet ik nu vooral niets doen.

              #38
              Last edited by Gps; 30 May 2020, 20:23.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #39
                Ik kijk lekker mee, ik heb namelijk twee auto critical orange punches staan in m'n topic

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Klinkt goed, ik ga ook jouw topic volgen.

                #40
                Alle 5 de Frisian Dew zijn nu boven de grond, de vijfde is nu bezig met de eerste 2 blaadjes te ontvouwen.
                Bij deze vijf ook geen probleem dat het zaadhulsje er niet vanzelf afgaat.

                Leermoment dat ik de aarde niet zo nat moet maken, zoals ik wel gedaan had bij de auto flowers en voorgaande jaren.

                Hoewel de autoflowers lekker gaan, zijn de potten nog steeds zwaar, dus ook daar had ik minder water moeten gebruiken.

                Voorlopig vooral niks doen dus, maar misschien wel opletten dat als het gaat regenen, ik de boven kant van de potten van de auto flowers even afdek.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • Mystery
                  Mystery commented
                  Editing a comment
                  Uhj,hij geeft aan dat de potten nog vol water zitten. In dit geval is regenwater dus niet gunstig

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Precies, de potten zijn nog zwaar, dus hebben ze geen water nodig.
                  Regenwater is inderdaad erg goed maar teveel water blijft teveel.

                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  duidelijke taal, bedankt! (wel jammer dat ik geen melding krijg als iemand een comment onder mijn comment zet )

                #41
                Helemaal blij dat ik vuilnis zakken om de potten gedaan heb.

                Het zijn van die zakken met een plastic band, waarmee je de zak dicht kan trekken. Dit werkt perfect voor ons.
                Gisteren en vandaag even het regenwater van de zakken gehaald, en dus niet het probleem dat er nog veel meer water in de potten komt.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • kurkentrekker
                  kurkentrekker commented
                  Editing a comment
                  Lijkt me een simpele en effectieve methode! Thx for the tip, succes!

                #42
                Er valt weinig te melden, behalve dat ze lekker groeien.

                Hier de auto flowers. De vuilnis zakken zijn weer omlaag. ( twee hebben het dus niet gehaald )
                DSCF0007.JPG DSCF0005.JPG




                En de Frisan dew, dat blijft nog even spannend tot ze wat groter zijn, bij eentje heeft er denk ik een insect een stuk van een blad opgegeten.
                ( de meest rechtse op de foto)

                DSCF0002.JPG
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • Reefer
                  Reefer commented
                  Editing a comment
                  Mooie progressie t.o.v vorige update.

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Dank je.

                #43
                Auto flowers zien er keurig uit! Dat moet rust geven nu ze uit de gevarenzone zijn. Hoeveel weken heb je ze nu staan ?

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  De auto flowers zijn nu iets van 5 weken oud.

                  En het geeft zeker rust, het begin is het meest stressvol.
                  Gisteren nog even een paar slakken korrels gestrooid, vanwege de Frisian Dew.

                #44
                Sow die zijn in 1week gewoon dubbel zo groot geworden, lekker man!!

                Comment


                  #45
                  DSCF0005.JPG DSCF0004.JPG

                  De Frisian Dew lijken er minder in in te hebben, maar gaan op zich goed.
                  Kijken wanneer ik deze verhuis, naar een 40 liter kuip.

                  DSCF0001.JPG
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • rookpuur
                    rookpuur commented
                    Editing a comment
                    Die friezen die knallen straks wel denk ik. Nog even goed settelen. Ik heb er ook 2 van dit jaar, maar die gaan naar het bos.
                    Ik heb niet alles specifiek gelezen, dus wat ga jij ermee doen?

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Die blijven in de tuin. Ze komen te staan waar nu de auto flowers op een tafel staan. De autoflowers gaan straks ook op de grond.
                    Die plek is qua zon het beste. Over een weel of 6 zijn de auto flowers waarschijnlijk wel klaar.

                    Dat is ook de hoofdreden waarom ik vrij vroeg begon met de autoflowers, anders staan de planten elkaar in de weg.
                    Vorig jaar had ik dat probleem, vooral omdat de auto duck er toen zo lang over deed.
                Bezig...
                X