Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Fijn dat je een paar weckpotten vol wiet hebt, maar ik denk dat je veel te vroeg geoogst hebt.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Veel te vroeg ? Als ik nog twee weken langer gewacht had, dan waren ze weg gerot.
      Verder had de critical orange punch al een paar amber trichromen, en waren de meeste trichromen bij de star ryder milky.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja als er rot inkomt is het oogsttijd .

    #77
    Ik zal van de week misschien even nog wat foto's maken. Het vreemde is dat zeker twee frisian dew, nog niet bloeien.

    Ook vraag ik me af of ik de planten niet snoeien moet. Twee zijn wel al erg hoog, en komen al boven mij uit.

    Ik ben redelijk verbaast over hoe groot twee frisian dew zijn, ik had ze vaker moeten toppen.

    Staat gewoon een kerst boom in me tuin. Of dat nou komt omdat de wortels door de kuip bodem heen de volle grond ingaan ?
    Ik heb nog nooit zo een brede frisian dew gehad in me tuin.

    Ik zit ook te denken om wat te gaan schuiven met de planten, want nu staan ze elkaar in de weg.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      Ik heb een white widow staan die ook nog moet gaan bloeien. Heb 1 critical staan en die begint nu pas met bloeien.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Alle foto planten gaan nu aan de bloei beginnen, de een wat vroeger de ander wat later, bij mij zijn ze ook alle drie begonnen.

    #78
    Alle frisian dew staan in bloei of zijn aan het begin van de bloei.
    De twee onbekend bloeien nog niet, maar gaan verder prima.

    Me kerstboom

    DSCF0002.JPG

    Twee andere frisian dew
    DSCF0004.JPG


    Soort onbekend.
    DSCF0010.JPG

    Het probleem gevalletje, in het midden gaat misschien toch nog wiet van af komen.
    Rechts er voor de plant die in het begin aangevallen was dor een slak, mooi hersteld.

    DSCF0007.JPG

    Close up van probleem geval:
    DSCF0009.JPG

    Valt weinig te melden, net wel alle planten water met alga bloom gegeven.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #79
      Poging tot een betere foto van de grootste. Ze staat er nu in ieder geval helemaal op.
      Schutting erachter is iets van 1 meter 80.

      DSCF0012.JPG
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #80
        Wat nieuwe foto's van de bloei:

        Het probleem geval dat redelijk op lijkt te knappen, begint ook een betere kleur te krijgen. Wel een slak verwijderd bij deze, en maar weer wat anti slakken korrels gestrooid.

        DSCF0005.JPG

        Paar frisian dew in bloei:

        DSCF0010.JPG DSCF0003.JPG DSCF0006.JPG

        Dan als laatste een foto van de soort onbekend, die nog niet bloeien. Of dat nog goed gaat komen?
        We gaan het zien.

        DSCF0011.JPG
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Toch nog goed gekomen met het probleem geval, het ziet er allemaal goed uit, nu nog een goede nazomer en dan zijn we allemaal tevreden suc6.

        #81
        Het blijft nog wel een tijdje droog en de komende dagen tropisch achtig. Vinden de dames leuk!

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dames gaan goed met dit weer. Moet wel veel water geven,

        #82
        Het word misschien weer eens tijd voor nieuwe foto's.
        De indian summer en alga bloom bij elke water gift, hebben de planten goed gedaan.
        Zeker de grote planten dronken erg veel, daar moest vrijwel elke dag wel water bij. ( iets van 2 liter per grote plant )

        Het loopt ook iets uit de hand, ze zijn behoorlijk hoger als ik eigenlijk wil.
        Ik zal straks als naar de bovenst top wil kijken met de microscoop, een trap nodig hebben.
        De groei in de hoogte lijkt echter wel gestopt, en ze staan ook flink in bloei.

        Volgend jaar toch minimaal 2 keer toppen, nu heb ik dat maar 1 keer gedaan.


        Verder blijft me verbazen dat op de etiketten van algemene voeding, meestal iets staat als 1 keer per week, maar bij de zogenaamde echte merken, moet het er elke keer bij.
        Nu lijkt mijn eigen ervaring er ook wel te wijzen dat 1 keer per week voor wiet planten hoger als 1 meter 50, te weinig is.

        De planten waren allemaal wel een beetje lichtgroen, dus daarom maar even het etiket aangehouden, en dat lijkt gewerkt te hebben.
        Zelfs het probleem geval begint een gezondere groene kleur te krijgen. Verder zie ik hier en daar wat paars verschijnen.
        Dat blijft apart met die frisian dew, sommige worden paars, sommige ook niet.
        Zou dat komen omdat het een 50 % sativa en 50% indica is?

        Ik begin als vast hoopvol tegen het knip werk op te zien.
        Verder wil ik wel kijken of ik dat knippen niet anders ga doen. Voorgaande jaren zaagde ik de plant om en begon dan met knippen.
        Nu wil ik het toch eens gaan proberen op de manier zoals ik het met de veel kleinere autoflowers ook doe.
        Gewoon beginnen te knippen met de plant nog in de aarde.
        Maar voorlopig zijn we nog niet zo ver.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Geen nieuwe foto’s ?

          Is er een reden dat je de plant intakt wilt laten ? Ik knip meestal een aantal takken af en als die klaar zijn dan kijk ik of ik zin/tijd heb om er nog een paar te doen.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Zo deed ik het ook, maar ik wil dus kijken of dat niet slimmer (makkelijker) kan.

        #83
        Zoals belooft de foto's.

        De soort onbekend is ook begonnen met bloeien.
        DSCF0010.JPG

        Het probleem geval, daar gaat waarschijnlijk toch nog wiet vanaf komen.
        DSCF0013.JPG

        En wat meer foto's van de frisian dew, ik had er een trap bijgezet voor de schaal. DSCF0018.JPG


        DSCF0005.JPG

        DSCF0020.JPG

        DSCF0002.JPG

        Ik mag straks wel knippers in gaan huren.

        image_379188.jpg
        Attached Files
        Last edited by Gps; 25 September 2020, 16:09.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          @Corleone
          Dat is het probleem met buiten kweken. Hoop dat ik niet hetzelfde krijg als met de auto flowers. Toen die bijna klaar waren, had elke dag regen

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          @ Flip
          Rippers is ook mijn grootste angst, al was dat de eerste jaren nog veel erger.
          Dat is wel balen dat je geript bent.

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dat zijn mooie planten hoe doe je dat met voeding en ph. daar snap ik nog niks van die van mij stonden veelte zuur nu allemaal gele bladeren zal vast niet veel meer worden bij mij

        #84
        Dat zijn mooie planten hoe doe je dat met voeding en ph. daar snap ik nog niks van die van mij stonden veelte zuur nu allemaal gele bladeren zal vast niet veel meer worden bij mij

        Comment


          #85
          Ik start met gewone pokon tuin en pot aarde.
          Worden de planten lichter groen dan word het tijd voor voeding bij het water.

          PH kijk ik niet meer na.

          Gele bladeren op het eind zegt niet zo veel, al had je misschien iets meer voeding kunnen geven. Of iets vaker.
          Heb je een topic met foto's ?

          Veel te zuur ? Hoe kreeg je dat voor elkaar ?
          Met gewone aarde moet dat eigenlijk geen probleem zijn?
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ik denk dat ik te veel voeding heb gegeven dat daar de grond te zuur mee geworden is ik weet het veder niet zeker maar magnesium te kort komt door zure grond heb ik gelezen

          • rookpuur
            rookpuur commented
            Editing a comment
            Dat zijn meer blokkades die je oploopt bashaze. Als je ph weer wat meer basis word kan de plant weer magnesium opnemen. Als de ph goed is en het verbeterd nog niet dan heb je een tekort.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Dankje daar kan ik wel wat mee oh van grond was nu 6.3 en gebruikte gewoon kraan

          #86
          Mooie planten je staan. Stevige bouw zo te zien. Dat kunnen ze gebruiken met dit weer. Het probleem geval is de enige paarse variant?
          De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ja en nee.

            Nee omdat er meer frisian dew paars worden, maar dat zie je op de foto's niet.
            In mijn tuin altijd apart. Sommige frisian dew worden paars, andere niet,

            Als je hier kijkt, zie je ook groene en paarse, schiet mij maar lek.
            https://dutch-passion.com/en/cannabis-seeds/frisian-dew

          • rookpuur
            rookpuur commented
            Editing a comment
            Ik heb er zelf ook 2 staan. Guerrilla wel te verstaan. 1 groene en een paarse. Ik geloof dat er ook nog een kleine kans was op wat meer roze toppen. Anyway gaat mooi daar

          #87
          Ik word niet vrolijk van dit weer, het lijkt er dit jaar wel op, of dat het veel gaat regenen als me planten goed in de bloei staan.

          Morgen of zo een nieuwe poging doen om naar de trichromen te kijken.
          Vandaag lukte dat niet erg, of dat het nou kwam omdat de plant zo nat was ?

          Heb naar even groot onderhoud gepleegd op me zakmicroscoopje. Drie nieuwe knoopcel batterijen er in, en wat kruip olie in de aan/uit schakelaar.
          Dat heeft geholpen, de led brand nu duidelijker beter.

          Wat ik vandaag zag, leek het wel of alle trichromen al troebel waren, dat lijkt me echter hoogst onwaarschijnlijk, en daarom dus maar even het microscoopje aangepakt.

          Verder bloeit inmiddels alles goed, al lopen de 2 die ik gehad heb duidelijk iets achter.
          Foto's heeft geen zin, echt veel verschil is er niet met de foto's die er al staan.
          De bloemen groeien verder wel goed en de planten groeien niet meer of nauwelijks nog in de hoogte.

          Zou eigenlijk wel de toppen van de twee grootste willen bekijken, maar hoe ?
          Ik denk dat op een trap gaan staan en dan met me microscoopje op zoek naar trichromen gaan, alleen een goed idee is als je van een trap wilt vallen.

          Voorlopig dus alleen maar kijken, naar de wat lagere buds en als die nou vrijwel allemaal milky zijn, maar eens gaan kijken hoe ik bij de hoofdtop kom.
          Wat wel positief is, die toppen krijgen meer licht en ook meer wind omdat ze zo hoog zijn, en dus geen last hebben van de schaduw van me schuur.

          Dat is op de bovenstaande foto's ook een beetje te zien, de top is voller.

          Ook door ervaring van vorige jaren weet ik dat ik nog niet dicht bij de oogst ben, dat gaat nog wel weken duren.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Als je mazzel hebt blijft ze tot november staan zonder toprot teminste die van mij is dan pas klaar volgens de zaden bank

          #88
          Sorry voor de slechte foto, het is buiten te donker voor me camera, maar iemand een idee wat dit probleem is ?
          Dit is het probleem geval. Kan dit teveel voeding zijn ?


          DSCF0023.JPG
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Nee ik gebruik geen ph min

            Dit probleem geval is al langer te erg licht groen, daarom had ik vlak bij de stam wat onverdunde voeding gegoten.
            Dat was dus duidelijk geen goed idee.
            Twijfel al langer of ik deze wel roken wil. Heb haar een andere plaats gegeven, maar dat was meer zodat twee grotere nu iets meer ruimte hebben.
            De wind kan er nu toch iets beter bij, al houd ik me hart vast met deze hoeveelheid regen.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Dat is Indd geen goed idee.
            Kijk maar of er wat te roken van af komt met het hoge lv en regen. ik zet die van mij binnen snacht's en heb een afdakje waar ze overdag onder staan nog geen toprot ontdekt. Dat verplaatsen vinden ze niet echt leuk maar volgens mij kan het ook niet heel veel kwaad als je ze maar gewoon tijdens de zon uren niet verdraaid dan moeten de blaadjes zich steets naar de zon draaien dat kost groei. Ph min is ook maar een raar goedje

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment

          #89
          Ik heb net maar even de planten bekeken, en 5 plekken met rot verwijderd.
          Ook me zakmircroscoopje gebruikt, en daar werd ik best vrolijk van.

          Van de week eens kijken wat ik ga oogsten. Zit te denken om bij de twee grootste oa de bovenkant er af te halen, en dan de rest nog wat langer te laten staan.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #90
            Ik ben begonnen met knippen, en het probleem geval heb ik weg gegooid. Dat was echt niks meer, helemaal verschrompelt.

            Natuurlijk vind ik meer plekjes met rot, maar ik heb vooral het idee dat ik op het juiste moment ben gaan knippen.
            Ik zag bij de bovenste top, milky en hier en daar een enkele amber. Ik had zeker niet langer moeten wachten, met de bovenkant van de twee grootste.
            Dat had alleen maar meer top rot gegeven, en beter als alles milky met een beetje amber krijg ik het toch niet buiten.


            Heb verder wel het idee dat ik handiger begin te worden met knippen, maar ik ben nog lang niet klaar.
            De eerste wiet ligt en hangt wel boven te drogen.

            Zitten ook leuke paarse toppen bij.

            Morgen even kijken wat ik nog meer kan knippen of dat ik misschien wat langer moet wachten met de rest.
            Zit er aan te denken om meer toppen op het eind van de takken te oogsten, dan krijgen de andere bloempjes ook meer licht.
            Het zak microscoopje gaat me daar bij helpen.

            Begin er wel steeds meer van overtuigt te raken, dat met gewone buiten planten, je het beste in gedeeltes kan oogsten.
            Nooit gaan alle bloemen even ver zijn.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Knip ze !

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              De boven kant is altijd eerder klaar dan de onder gelegen delen van de plant ze stoppen de meeste energie in de uitijnde van de plant daarom willen binnenkwekkers ook alleen maar Hooft toppen. knip ze dat je er lekker stond van mag worden
          Bezig...
          X