Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik leer het ook nooit.

    Al dagen 6 boven de grond maar bij twee nog helemaal niks.

    Toen toch maar heel voorzichtig, geprobeerd de zaadjes te vinden. Dat lukte, en ik ben waarschijnlijk gewoon weer te ongeduldig.

    Ik kon de zaadjes niet heel goed zien, maar ik ben redelijk zeker van dat ze alle twee al begonnen zijn.

    Om het echt goed te kunnen zien, moet ik meer aarde weghalen, maar dat risico neem ik niet.
    Wat ik doe is eigenlijk al niet goed, maar tot nu toe is het me nog gelukt zonder schade aan te brengen.
    Laten we het lot niet verder tarten.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Veel succes met de buitenkweek deze ronde! Wacht nog even 5 dagen voordat je begint met graven

    #17
    Die Auto Critical O.P heb ik ookgratis gekregen. Handig om s te vergelijken
    Succes met de kweek

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Dank je.

    #18
    Ik weet niet wat die laatste twee zaadjes aan het doen zijn , maar hier vast de eerste foto van wat al wel boven de grond is.




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #19
      Die hebben met alle liefde de lift naar boven gepakt, success met je verslag, hou er ook een oogie op

      Comment


        #20
        Van de twee laatste zaadjes lijk ik nu van eentje een plant zonder blaadjes te hebben.

        Of zou het de wortel zijn omdat het is wel erg wit is. Ik heb dit nog nooit gezien.
        Ik ben wel gewend aan iets verschil tussen zaadjes, maar dit is toch raar.
        Alle andere hebben al 4 blaadjes.


        Geen ramp als het mis gaat, zonder die twee laatste heb ik nog steeds 6 planten.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #21
          2e
          3e

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            or she

          #22
          Probleem is dat er nu geen foto gemaakt kan worden.

          Omdat ik redelijk zeker ben dat het een wortel was, heb ik heb een eetlepel gepakt, en de grond om gewoeld, zodat het plantje op zijn zij kwam te liggen, en de wortel nu iets onder de aarde zit.

          Het enige wat me dwars zit, is de vraag of ik iets fout gedaan heb, of dat dit gewoon 2 zaadjes zijn die er wat minder zin in hebben.

          De andere 6 staan nu in het zonnetje.

          Ik kan slechts wachten, en denk maar aan wat mij een keer eerder gebeurd is. Ik dacht dat een zaadje het niet deed, en had een nieuwe geplant.
          Weer een week of 3a 4 later had ik ineens twee plantjes in die kuip.

          Wat ik waarschijnlijk had moeten doen, is deze twee zaadjes langer tussen de natte papieren zakdoekjes te laten zitten.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #23
            Ik begin hoop te krijgen, dat ik van de 7 star ryder zaadjes, 6 planten ga hebben. (dat zijn er nu 5)

            Mijn actie met die ene, waarvan ik redelijk zeker was dat de wortel boven de grond kwam lijkt gewerkt te hebben.
            Hoewel nog niet echt boven de aarde, zie ik nu sinds vandaag wel een stukje groen aan het oppervlak.

            Bij het laatste potje, lijkt het zaadje verdwenen te zijn. Ik heb het potje buiten omgekeerd, en zie niets.
            Misschien straks nog even kijken, want de zon breekt hier net door.

            Enige wat me dwars zit, is dat ik geen idee heb wat ik eventueel fout gedaan heb, maar met 6 uit 7 kan ik leven.

            Buiten ligt op een tafel nu een hoopje aarde, waar dat 7e zaadje tussen zou moeten zitten.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #24
              Poging tot het maken van een foto.

              DSCF0004.JPG
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #25

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Ik denk dat ik weet wat er fout gegaan is. Toch weer te veel water gegeven en de grond te nat gemaakt.
                  Dat ene zaadjes is denk ik weg gerot.

                  Ik vind het makkelijker, maar beter is het zeker met autoflowers, om niet over te potten.
                  Maar of de zaadjes al buiten zouden ontkiemen ? Want ik ben redelijk vroeg met deze.

                • Skadril
                  Skadril commented
                  Editing a comment
                  Plus bij verpotten kan je van zuivere zaaigrond naar potgrond gaan. Kans op verbranding v zaadje/zaailing is dan weg.
                  Ik struggle daar toch altijd mee anders (bv. AF zaaien in grote pot, in kuiltje met zaaigrond in pot met potgrond. 9/10 verbrandt ie toch)

                • Ert
                  Ert commented
                  Editing a comment
                  Met ompotten is niks mis. Er word alleen veel.te lang gewacht. Als je het zaadje laat strekken moet je hem dieper zetten en sommige kunnen daar niet tegen.

                #26
                Voor het water geven kan ik het wel begrijpen, maar ik doe gewoon een 20tal druppels op de plaats van het zaadje laten druppelen. Ze staan binnen en niet in de zon, dus ik geef pas weer wat water over 2 dagen ofzo. Veel heeft het zaadje niet nodig, heb ik gehoord en gelezen. Gps plant de zaadjes gewoon en zet de pot ergens binnen scheelt al een hoop warmte.

                Comment


                  #27
                  Kleine update. Ben bang dat die laatste het niet gaat redden. Ik had haar in de zon gezet en dat ging niet goed. Ze staat nu binnen achter een raam.

                  Even foto gemaakt van de andere die wel goed gaan.

                  DSCF0003.JPG
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ah, je bent van de toetjes ?

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    LOL, ja best wel, die aardbeien yochurt van de aldi is erg lekker.

                    Ik had eerder commentaar op me schilder kwaliteiten verwacht.

                  #28
                  Maar even een vraag, hoelang kan ik de plantjes eigenlijk in de kleine potjes laten zitten ?

                  Ik twijfel tussen wachten zodat er wat meer wortel is, maar ik denk dat de penwortel al wel de bodem raakt ?

                  Voordeel is nu wel dat ik ze nu erg makkelijk verplaatst in de middag voor een paar uur extra direct zonlicht, plus dat ik niet weet of die plastic tuin tafel blij is met 6 poten van 25 liter.
                  Op de grond zetten is geeft toch wel iets minder direct zonlicht.


                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #29
                    Word toch langzaam tijd om ze gaan ompotten, die paar uur licht vinden ze idd fijn, probeer 4potten precies op de 4poten van de tafel te zetten. 25l potgrond weegt geen 25kg.

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik ga kijken, 4 potten boven de poten is wel een idee.
                      Vandaag de 6 potten waar ze in terecht gaan komen vast water met voeding gegeven, en daarna helemaal gevuld tot aan de rand met aarde.

                      Het word langzaam tijd om de Frisian Dew te gaan ontkiemen.

                    #30
                    Vierkante potten dat is praktischer als je weinig ruimte hebt

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik heb niet echt een ruimteprobleem, maar wel een plek in de zon probleem.
                      Qua ruimte kan ik makkelijk 20 planten kwijt, maar die staan dan niet allemaal tegelijk in de zon.
                      Daarom dus de plantjes eerst in kleine potjes op een tafel.
                  Bezig...
                  X