Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ik knip me een slag in rondte, me grootste hobby zal het nooit worden.
    Ik vind toch meer rot als ik hoopte.

    Ik wil proberen of ik een foto kan maken, als alles of het meeste boven hangt te drogen.
    Er zitten best geinige paarse topjes bij.


    Probleem is dat ik iets van een steun moet vinden, want ik kan de camera met de hand niet lang genoeg stil houden.
    ( buiten met genoeg licht speelt dat probleem niet )
    Geinig is dat de camera dit ook aan geeft. Er staat dan een hand in de display. In de handleiding heb ik gevonden dat dit aangeeft dat de makers van de camera denken dat jij je handen niet lang genoeg stil kan houden. Buiten is het me ook wel gelukt, om dit te negeren.

    Vandaag vooral wat kleinere buds geknipt, en morgen weer even kijken hoe ver ik dan kom.
    Hoewel de hoeveelheid rot me t.a.v van het weer nog mee valt, denk ik niet dat het veel zin heeft om langer te wachten. Of we moeten nog iets van lekker weer krijgen.

    Ik begon vandaag buiten, maar ben binnen verder gegaan, het was goed koud.

    Bij de twee die ik gekregen heb, word het denk ik nu ook wel tijd voor de microscoop.
    Duidelijk is wel dat deze later gingen bloeien als de frisian dew. (Ik gok een week of 3)
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je je camera vasthoudt, let dan op je armen.
      Iedereen houdt die ongeveer horizontaal, en dat is niet goed.
      Hou je ellebogen naar beneden, druk je armen tegen je lichaam, dan kun je je camera stabieler houden.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Dat ga ik toch zeker eens proberen. Ik liet de camera nu op een balkje steunen, en daardoor was de camera vrijwel horizontaal, maar eigenlijk te laag.
      Terwijl als ik met me ogen naar die topjes keek, ik iets naar beneden keek, en dus meer in de toppen.

      Heb me nooit gerealiseerd dat ik inderdaad doe wat jij zegt, me armen horizontaal.

    #92
    Ik wilde laten zien, wat een leuke paarse toppen ik heb. Om een reden die ik niet snap, komt dit helaas bijna niet naar voren op de foto die ik gemaakt had.
    Die toppen zijn echt donker paars van binnen. Misschien komt het door de hoek waaronder de foto genomen is?
    De groene blaadjes zitten vol met trichromen, en daarom laat ik de meeste van die blaadjes zitten.

    DSCF0003.JPG

    Me bos dunt al aardig uit. De twee planten rechts op de foto, zijn de planten die ik gekregen heb.
    De toppen zijn er al af, maar de rest mag nog wel even. ( nog veel witte pistels ) Deze gingen ook iets later bloeien als de frisian dew.
    Op de foto kan je wel zien, dat ze ook nog mooi groen zijn, en nog geen gele bladen hebben.
    DSCF0002.JPG
    Last edited by Gps; 17 October 2020, 15:45.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Vorige week heb ik de mijne om gedaan. 1 groene en 1 paarse. De groene ruikt echt super fris en lekker. Hoe is dat bij jou?

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Me huis stinkt goed naar de wiet. Dat ruik ik al als ik me huiskamer uitloop.
      Blijf het apart vinden dat je met frisan dew groene en paarse planten krijgt.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooie toppen Gps ik zie het paars er toch wel doorkomen, geniet ervan.

    #93
    Met Dank aan QnQ over de positie van me armen. ( al is de foto niet haar scherp, maar goed genoeg)


    Dit is wat er nu nog buiten staat, twee stuks dus, dit zijn de twee die ik gekregen heb, en die ook later gingen bloeien als de frisan dew.
    Even kijken wanneer deze om gaan.
    Met de microscoop zag het er goed uit, de vorige keer zag ik nog veel heldere trichromen, maar nu niet meer.
    Ook zijn inmiddels niet alle pistels meer wit, maar bruin en of paars.

    DSCF0010.JPG


    Een paarse bloem, (frisian dew)

    DSCF0006.JPG


    Ik knip me een ongeluk, en hoop ook nog een foto van me "drooghok" te maken.

    Het knippen gaat wel beter nu ik de plant recht op houd, en niet wat ik eerst deed, takken er af en dan pas knippen.

    Het zal ook wel helpen dat ik inmiddels wat knip ervaring heb, al is het nog steeds niet iets wat ik echt leuk vind..

    Alle frisian dew zijn inmiddels buiten weg, al staan er terwijl ik typ in me huiskamer nog twee die ik aan het knippen ben.
    De toppen van deze hangen al wel boven. Was vandaag buiten begonnen met knippen, maar besloot binnen verder te gaan.
    Kreeg vooral last van erg koude handen.

    Nu moet het straks nog allemaal in weck potten, maar dat klusje vind ik dan weer wel leuk.
    Voorlopig moet wat er al boven hangt nog langer drogen.

    Tot slot nog een foto van het knipwerk eerder vandaag:
    image_382825.jpg
    Attached Files
    Last edited by Gps; 29 October 2020, 02:17.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #94
      Paar foto's van wat nu hangt te drogen.
      Dit zijn waarschijnlijk de beste toppen (Frisian Dew)
      DSCF0004.JPG


      Links lekker in elkaar gepropt, want had meer ruimte nodig.
      De wiet was toen al wel wat droger, eerst hing het veel meer uit elkaar.

      DSCF0009.JPG


      De andere kant van de waslijnen.

      DSCF0014.JPG


      Heb misschien een klein probleempje, er moeten nog twee, vrijwel complete planten bij en een laatste stuk van een Frisian dew.


      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Mooi man! Noeste arbeid, daar ga je van genieten straks!

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dank je.

      #95
      Het eind komt eindelijk in zicht ik kan geen schaar meer zien.

      Vandaag de laatste twee geknipt, de twee die ik gehad heb, strain onbekend.
      Ik zag geen heldere trichromen alleen maar milky met misschien een begin van het verkleuren naar amber.
      Nu moet nog alles in weckpotten, maar eerst moet alles nog drogen.

      Erg blij dat het weer achter de rug is. Ging best redelijk snel die twee planten, ik word toch handiger in het knippen.

      DSCF0009.JPG DSCF0007.JPG
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Klopt, ben ergens verbaast hoe relatief snel ik deze 2 planten geknipt heb.

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        De ene plant knipt ook sneller als de ander, sommige planten zijn erg veel werk. Frisian duck bijvoorbeeld, draak om te knippen. Mijn vriendin knipt ook vele malen sneller als ik. Dat gaat knip,knip,knip achter elkaar bij mij is het knip.......knip.....kut....knip.....kut....auw.... .je kent dat wel. Bij elke kut per ongeluk een stuk teveel eraf ghehehe

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        LOL, ja heel herkenbaar.

        Ik kijk nu of er al takjes willen breken, maar ze buigen nog.
        Dit zijn toppen die al langer drogen als de twee op de foto, maar ik denk dat het ook langer duurt, omdat er steeds verse wiet bij kwam in de zelfde kamer.

      #96
      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Lekker zeg, congrats!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mooi geniet ervan

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dank jullie wel.

      #97
      lekkere oogst, smakelijk
      sigpic

      Comment

      Bezig...
      X