Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Tijd voor een update maar veel valt er niet te vertellen. Alle autoflowers staan duidelijk in bloei.
    Nog een week of 5 voor deze ? ( gebaseerd op ervaring vorig jaar, 14 weken waar de zaadbank 10 zegt. )

    DSCF0001.JPG DSCF0005.JPG DSCF0007.JPG DSCF0004.JPG


    En een Frisian Dew.

    DSCF0010.JPG
    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mooie plantjes hoor,nog 5 weken hopen op mooi weer dan haha.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Met dit weer zijn de plantje blijer als ik.

      De twee kleinste potten hebben vandaag wat water gehad, dat gaat lekker, potten zijn mooi ligt.

      Wel in de gaten houden met dit weer.
      Wat ik in ieder geval anders doe, is per plant kijken of ze water nodig heeft.
      Ik til de potten dus even op, en als ze niet erg ligt zijn, geen water.
      Misschien leer ik het nog eens.

    #47
    Mooie planten Gps ze schijnen te genieten van de zon, veel suc6 met de kweek, schuif mijn stoeltje even aan, is er nog plaats op de eerste rij?
    Gr. Corleone1933
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ruimte zat, ik ben niet zo van die ander halve meter

    #48
    Tijd voor een update.
    Inmiddels voeg ik voeding toe aan het water, met een schuin oog op de kalender. Ik wil twee a drie weken voor het eind geen voeding meer geven.
    Ik zit nu op een week of 4 van de oogst. ( gebaseerd op ervaring vorig jaar, 14 weken waar de zaadbank 10 weken zegt )

    Een aantal bladeren werd ook lichter groen, dus ze konden wel wat voeding gebruiken.
    Ik durf het nu wel aan om te roepen dat aarde her gebruiken, prima werkt. Potten zijn wel bijgevuld met verse aarde.

    De Auto Critical Orange Punch word duidelijk iets groter als de Star Ryder.
    Hoewel Dutch passion voor beide soorten 10 weken zegt, heb ik het idee dat de Orange er toch wel nog iets langer over gaat doen.

    Geen aparte foto's van de frisian dew, gaan op zich niet slecht, maar ik moet denk ik toch iets verzinnen om de kuipen af te kunnen dekken.
    De frisian dew krijgen te veel water, maar niet van mij.

    Foto's
    Vier star ryder en de grotere is de Orange.
    0002.JPG
    Star Ryder
    0006.JPG

    Critical Orange Punch
    0004.JPG

    En wat close ups van de buds.

    0007.JPG

    DSCF0002.JPG

    DSCF0002.JPG
    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #49
      Ik heb vorig jaar een lege zak potgrond opengeknipt tot ik 1 groot vlak had. Daarna heb ik halverwege een lange snede gemaakt tot het midden.
      Als het dan gaat regenen dan schuif ik de plastic langs de snede over de potgrond. Vastzetten met een aantal wasknijpers; et voila, afgedekte grond!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Was knijpers ! Dat moet ook met vuilniszakken wel werken. Heb voor de kuipen dan wel twee zakken nodig.
        Zit ook al aan plastic bordjes te denken, die ik dan op de aarde zet. Ik hoef niet alles tegen te houden.

      #50
      Vandaag was het eindelijk droog en kon ik even rustig naar de planten kijken.
      Ik zag de eerste oranje pistels.

      De critical orange punch word duidelijk groter als de star ryder.
      Dutch passion claimt 10 weken voor beide maar daar klopt niets van.

      Denk ook dat de critical orange punch er iets langer over gaat doen als de star ryder.
      Toch lijk ik wel redelijk goed te zitten met eind juli voor de star ryder, dat is dan een week of 14.
      Gebaseerd op ervaring vorig jaar met de star ryder.
      Nu hopen op 3 a 4 weken van weinig regen.

      Verder even goed letten op de kleur van de bladeren, om te kijken wanneer ik stop met voeding.
      Een aantal werd al licht groen, maar dat heb ik weten te stoppen. ( planten voeding van de action )

      Het is nog even te vroeg voor nieuwe foto's maar over een paar dagen is het wel weer tijd.
      De buds groeien lekker.

      Ik merk er tot nu toe absoluut niets van dat ik de aarde her gebruik. (de potten zijn wel bijgevuld met verse aarde)
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #51
        Ik heb net water met voeding gegeven. Vraag me af op dat dit de laatste keer was voor de autoflowers.
        Ik zou een week of 2 a 3 van het eind moeten zitten. Graag wat feedback op dit punt.

        Overzicht: ( rechts een Frisian Dew)
        DSCF0012.JPG DSCF0002.JPG

        Het verschil in grote tussen de critical oranage punch en de star ryder.
        DSCF0010.JPG

        Een paar bud shots.
        DSCF0008.JPG DSCF0006.JPG DSCF0004.JPG
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Zo vanaf de foto is het moeilijk te zien je kan het beste de trichomen bekijken met een loep, trichomen is de beste leidraad.

        #52
        Hier zie je verschillende stadia

        Helder Trichomes 12.png Milky Milky trichomes.png Amber Amber trichomes.png

        Met een loep 60x kan je dit het beste ziet, als ze als de laatste foto zijn kunnen ze om
        Gr. Corleone1933
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank je.
          Ik heb een klein zak microscoopje en dat gebruik ik ook om het echte oogst moment te bepalen.

          Maar het ging me er vooral om of ik al kan stoppen met voeding bij het water.

          Vraag me wel sinds de laatste twee jaar af, of ik in mijn tuin wel voor redelijk wat amber kan gaan maar zolang ze nog helder zijn is het zeker nog te vroeg.
          Ik zag bij twee al wel de glans verschijnen. ( en dat zie je op de foto's niet )

          Foto's vallen me iets tegen, daar is inderdaad niet echt veel aan te zien.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ik stop altijd met voeding geven als de plant overgaat van heldere trichomen naar melkachtige trichomen, dan duurt het ongeveer nog twee weken voordat de plant geoogst kan worden

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank je.

          Dat klinkt als iets waar ik wel wat mee kan.

          Heb me microscoop weer gevonden.

        #53
        Morgen of over morgen nog eens rustig kijken met de microscoop.
        Net effe snel gekeken, en misschien zag ik de eerste milky trichroom, maar zeker 99% is nog glas helder.

        Blij het lastig vinden om de juiste plek te vinden waar ik de microscoop neerzet op de plant zodat ik de trichromen van de zijkant zie.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Mag allemaal nog wel aandikken zo op t oog.

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Dan moeten ze nog wel even genieten van de zon die gaan nog wel even doorgroeien.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Gebaseerd op de star ryder die ik vorig jaar had, zouden ze eind Juli klaar moeten zijn. ( 14 weken waar de zaadbank 10 zegt )

          Maar ik kijk wel, misschien stop ik nu gewoon met voeding, en als het dan te hard gaat qua geel worden, kan ik altijd nog een keertje voeding geven.
          Aan oogsten denk ik nog niet maar dus wel aan het stoppen met voeding bij het water doen.

          Gisteren zat er nog wel voeding in het water.

        #54
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Je kan er niks van op aan, die verkopers zetten er ook maar wat neer, had ik ook met mijn binnenkweek, zeiden ze ook van beiden 9 tot 10 weken,
          de ene stond 12 weken de andere 13 weken, maar gaat hier helemaal goed komen, geduld is een schone zaak, suc6 Gps

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik had hier al geleerd, tel maar 2 weken op bij wat de zaadbank beweerd, maar het is precies wat je zegt, er klopt bar weinig van wat ze beweren.
          Ik dacht al dat het kwam omdat ik buiten kweek, maar interessant om te lezen dat ook voor binnen die tijden niet kloppen.

        #55
        Zien er goed uit Gps!!

        Kweking Eend

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank je

        #56
        Ik geef net met plantjes water, en
        Gelijk maar weer wat slakken korrels gestrooid en hopen dat het nog goed komt. ( Dit is een Frisian Dew)
        Je ziet gewoon een slijmspoor met het blote oog.
        Bij vooral de critical orange punch, gingen de bladeren al hangen, dus deze had zeker water nodig.

        DSCF0002.JPG

        Omdat ik daar toch stond gelijk maar een budshot van een autoflower.
        Ben gestopt moet voeding bij het water doen, zie al veel bruine pistels, (is op de foto niet zo heel goed te zien)

        DSCF0004.JPG
        Last edited by Gps; 18 July 2020, 14:36.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #57
          Tijd voor een update. Straks als het donker word, ga ik kijken met een zakmicroscoopje.

          Zie bij bepaalde toppen erg veel bruin, maar toen ik er aan voelde was het nog stevig. Het lijkt dus nog geen rot te zijn.
          Weersvoorspelling hier is goed, zon de komende dagen.
          Critical orange punch
          DSCF0009.JPG

          Paar star ryder, poging tot een close up.

          DSCF0014.JPG DSCF0005.JPG DSCF0008.JPG DSCF0012.JPG

          En twee overzichtsfoto's

          DSCF0017.JPG DSCF0019.JPG

          Op de foto's is nog te zien dat de critical orange punch toch echt water nodig had.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #58
            Zou toch maar opletten met die critical orange punch, op de eerste foto ongeveer 6-7 cm van de top waar dat gekruld bladje zit lijkt toch veel op toprot, ik hoop het natuurlijk niet voor jou maar hou het in de gaten, verder ziet het er goed uit suc6
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Goed gezien.
              2e foto ziet er ook niet helemaal 100 uit.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik weet niet goed wat ik er van denken moet, maar goed is het niet.

              Wat er vreemd is, dat die gekrulde blaadjes niet los zitten. Tot nu toe met top rot, vond ik vrijwel meteen een vochtige plek maar de plant is ook nog stevig,

              Toch maak ik me zorgen, en gezien de reactie hier terecht.
              Net met microscoopje gekeken en ik zou zeggen nog niet klaar.

              Morgen de planten eens echt goed onderzoeken en minimaal dat bruine weghalen.
              Als dat nog geen rot is, dan zal dat wel niet lang meer duren.
              Het is best irritant dat het nu al meer als een week elke dag wel iets regent.
              Precies op het verkeerde moment.

              Misschien de planten iets uit dunnen al ben ik daar geen fan van.
              Het zou hier nu wel droog moeten worden, de komende dagen.

              Als ik kijk na vorig jaar en het goed uitgerekend heb zit ik nu in week 14.
              Toen heb ik dacht ik geoogst omdat ik niet langer durfde te wachten vanwege rot.

              Cynische grap, Star Ryders gaan na 14 weken rotten?

            #59
            Ik heb net even goed naar de planten gekeken, en ga alle bruine plekken weg knippen.
            Het is dus wel degelijk rot waar we al bang voor waren.

            Vond ook een plek die ik wel meteen herkende als top rot, deze plek is ook grijs. Misschien zijn de bruine plekken het begin?

            Straks bij het weg knippen ook weer met de microscoop kijken. Planten zijn al goed plakkerig en ruiken goed.
            Misschien een stukje proberen, drogen in de oven, maar dat lijkt me weinig zin te hebben als de meeste trichromenn nog helder zijn.
            Ik ga de planten even op een tafel zetten, dan word het controleren op rot en kijken naar de trichromen ook een stuk makkelijker.

            Ik vond gisteravond een trichroom die al helemaal milky is, en ik keek mooi van af de zijkant, dus het eind is in het zicht.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #60
              Weeronline begint op me zenuwen te werken, het zou vandaag droog blijven, maar nu komt er toch weer een buitje aan.
              Moet het nou echt elke dag regenen ?
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Echt? In een parallel-universum, haha. Nee zal vast ergens in Nederland kunnen gaan regenen.

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ik heb hier amsterdam al sinds de autoflowers goed in bloei staan elke dag regen.
                Echt elke dag soms twee keer per dag, dat ben ik niet gewend in de zomer.
            Bezig...
            X