Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shiva blessings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shiva blessings

    Korting op 420shop
    Hey beste leden,
    sinds een aantal weken ben ik ook terug aan het kweken en besloot dit vandaag toch met jullie te delen, het gaat over een Shiva Skunk auto zaadje die ik 12u in een glas regenwater deed, daarna 1cm diep in een 0,5L zaai -en stekgrond potje waar ik op voorhand Symbiosis schimmel had in vermengd en inwaterde met Bacto.
    (V plan bij een volgende kweek terug zelf bio-wortelstimulator te maken met oa twijgen vd (krul)wilg, weet alleen niet of dit een goed idee is om samen te gebruiken met deze bovengenoemde toevoegingen maar dat zal wel, ik zal het es moeten uittesten, mss wel vergelijken)

    Sinds een grote week is ze verhuisd naar een 25l pot, waar ik van bij een vorige kweek de wortels liet zitten en enkel de bovenste 10cm toplaag vernieuwde met een mengsel van,
    ​​​​​​DCM kruiden en zaaigrond, gezeefde wormencompost,lavameel, perfect start en buffertabletten.
    Ik werkte dit af met een laag (stro)mulch waar ik een laagje compost tussen deed om toch ev stikstofverbruik te voorkomen. Binnen een paar weken geef ik ze een beetje zelfgemaakte netelgier en that's it. Vanaf 3de week bloei dan wel bac bloom en minimum guanothee
    Attached Files
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Hee Rietslang. Deze ga ik zeker volgen. Der zijn niet veel mensen die kweken op de manier waarop jij dat doet. Oude grond met wortels hergebruiken, etc. Heel interessant en ik ben heel benieuwd naar de afloop. Heel veel succes!!

    Comment


      #3
      Bedankt Brandnetel! Deze is een eerder biologische methode en zal wel gekend zijn bij verschillende leden, het is handig omdat je de aarde kunt hergebruiken en deze de plant voed naargelang het bacterieel bodemleven word verzorgd.

      Het grijze vh gesteentemeel niet meegerekend vind ik de plant er toch wat aan de bleke kant uitzien, ik had gewacht tot wnr de maan afnemend en dalend was om te verpotten, een beetje lang mss en de bladeren kwamen al redelijk uit de diameter vh voorgroeipotje. Weet niet of dit erg nadelig is eigenlijk?
      ​Toch wacht ik v voeden omdat hgstwss de wortels nog niet tot ter hoogte vd tabletten reiken en dit dan nog enige tijd duurt vooraleer het bodemleven dit heeft omgezet.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Staat er goed bij.
        Prima manier hoor, ik doe dat ook regelmatig zo, in de tuin.
        Dat wilgenwater doet niet zoveel, net als andere wortelstimulators.
        Wortelen gaat prima, maar die toevoegingen voegen eigenlijk niks toe waardoor ze beter of harder gaan, alles ontwikkelt net zo als in gewoon water.
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Doe je deze wijze enkel buiten, is dit mss een minder goede methode voor binnenkweek? Omdat ik v plan ben dit najaar het voor een eerste keer binnen te proberen en op deze manier

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Binnen gebruik ik geen mulch inderdaad, omdat ik daar zo min mogelijk beestjes wil hebben.
          Ik heb een maximale tolerantie van 1 flinke spin en wat springstaartjes, meer wil ik niet zien bewegen.
          Ik doe wel een stuk wit plastic op de potten : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eekkelder-2020

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Een nadeel met mulch is dat beestjes er inderdaad zich makkelijker kunnen in huisvesten. Maar ik bedoelde op die wijze dat je het ook met herbruikte aarde deed en met buffertabletten en vroeg mij af of dit mss nadelig was binnen. Goed idee met de witte folie, ik doe het dan ook zo. Spannend de eerste kweek, eindelijk (hopelijk) orange bud roken

        #5
        Op en top biologisch/organisch kweken, succes

        Ik werkte dit af met een laag (stro)mulch waar ik een laagje compost tussen deed om toch ev stikstofverbruik te voorkomen.
        Stikstof verbruik? Kan je dat toelichten?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #6
          Hey bedankt Kroket, en ja hoor zeker en vast!

          Wnr organische mulch toegevoegd word zal dit beginnen afbreken (wat het bodemleven zal opwaarderen en natuurlijk goed is, 1 vd vele voordelen v mulchen), enkel kan dit -al naar gelang het mulchmateriaal- behoorlijk wat stikstof kosten.
          Nu dit zal veel erger zijn wnr de mulch id aarde (enigszins) gemengd word, nrml
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ik begrijp wat je bedoelt Bedankt voor alle uitleg!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          #7
          Het kan mijn niet biologisch genoeg zijn. Super allemaal wat ik lees. Alleen dat van de maan die dalend was enzo. met het verpotten snap ik niet helemaal... Is dat niet wat te isoterisch?

          Comment


            #8
            Ondertussen 7 dagen verder en dit is hoe ze er nu bijstaat. Ze kreeg wel een ferme groeischeut, tegelijk begon ze ook met voorbloeien na exact 3 weken!

            Dit is uit eigen ervaring nrml in een 10l potje maar als ik in 25l kweek is voorbloei pas na 4-5 weken groei geen uitzondering, nog langer in volle grond. Volgens mij is 15d voorgroei bij autofl geen goed idee, de (pen)wortels beginnen te draaien en bloei word automatisch ingezet nrml zaai ik in van die kleine cocosbrickjes en bij opkomst rechtstreeks id eindpot maar nu kon dit niet aangezien er zo geen bacteriekolonisatie kan plaatsvinden.
            Ze zal dus heel wat kleiner dan anders worden, langs de andere kant ben ik wel tevreden omdat ze redelijk compact bleef ondanks ze in het eerste deel v april al het licht zag.
            Ik gaf haar wel al een scheutje netelgier en wat meer verdunde bladvoeding, altijd leuk te zien hoe ze dat fijn vinden, het is niet alleen een snelwerkende stikstof maar ook zeer goed bodemverbeterend! Met een NPK v 8-3-20 is Smeerwortelgier dan weer een superplant die veel vitaminen en mineralen bevat, het geeft kracht, weerstand en vitaliteit, helpt mede Botrytis en meeldauw voorkomen. Je kunt het ook sproeien op de bladeren of als mulch gebruiken! Heermoes -en venkelgier volgen nog..
            Toen het kouder was en dus met meer gepaard gaande stress benevelde ik samen met het medium 'plant vitality plus' v BAC, dit is een "bio" actieve cocktail die als een soort aspirine werkt en dat merk je ook, zeer goed als je mij vraagt, alhoewel ik niet echt fan ben v middeltjes uit flesjes deed het toch zijn werk.

            Erbij plaatste ik nog een foto van hoe groot het plantje al was in het voorgroeipotje, jullie zullen waarschijnlijk dezelfde mening hebben wat het te lange voorgroeien betrefd?
            Of hoeveel kwaad kan het als de blaadjes al een eind uit de diameter van de pot zijn gegroeid?
            Als de 1ste tekenen van voorbloeien verschijnt duurt de groei nog een week of 2 dacht ik?
            Het kan ook zijn dat ik de voorbloei en bloei van eerdere rondes door elkaar haal maar ze werden ferm groot AF in 25 l pot alleszins

            Ook begonnen met een 2de lading brandnetel -en smeerwortelgier Ganja loves it!

            Groei in vrede
            Attached Files
            Last edited by Rietslang; 9 May 2020, 15:29. Reden: Bijkomende vragen thanks
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #9
              Attached Files
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • colori
                colori commented
                Editing a comment
                Zou me niet teveel zorgen maken over overvoeding, zolang ze niet gaan klauwen of er geen verbrande puntjes zijn komt het wel slim.

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Het is merkwaardig hoe ze echt donkergroen kunnen worden, soms zelfs met een blauwe schijn, zonder verder teken v overvoeding en verbranding en de volgende dag terug enigszins nrml en gezond ogend.

              #10
              Terug een dikke week verder en ze kreeg nog een groeischeut, weliswaar wat gestrekt.

              De brandnetelgier deed wel zijn werk maar ik moet hierin nog een betere balans vinden, zeker met autoflower is dit opletten, die zijn wel erg teer aan wat overvoeding, kwam gelukkig toch snel goed zonder verbrande bladpuntjes,
              hetgeen ik delicater ervaar bij minerale voeding. Ik geef en neem in vanalles en nog wat nogal gauw teveel
              Bij organische voeding worden (niet al te overdreven) fouten wel beter rechtgezet denk ik.

              ​​​​​Kheb ze 1 keer gecropped - voor toppen was het al te laat - en daar reageerde ze super goed op, ik zie altijd goed resultaat en snel herstel wnr op AF hst word toegepast. Dit zou door ruderalis genetica komen. Verder werden de onderste scheuten verwijdert en ook de daarop volgende kleinste budjes zoals altijd.

              Ik geef binnen een 5 tal dagen in kleinste dosis bac bloeivoeding en wat later dan kleine portie guano thee want vind de topjes wat flauwer dan anders maar moet er mee opletten omdat er nog veel fosfor en kalium nog aanwezig kan zijn door voorgaande kweeks.

              Erg blij zo vroeg begonnen te zijn, in augustus al iets te roken als alles meezit
              ​​​​​​
              Geniet vh mooi weer en lang weekend
              Attached Files
              Last edited by Rietslang; 21 May 2020, 10:00. Reden: Foto's vergeten toevoegen
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #11
                Augustus moet gaan lukken denk ik
                Staat er goed bij, ze had nog wel iets mogen groeien, als ik de verhouding pot-plant zie.
                Dit weer helpt wel, dan gaat het wel hard, dus er zal nog wel wat bijkomen.
                De temperaturen zijn wat laag geweest, daardoor zal ze misschien iets geremd zijn.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                #12
                40 gram is toch fix! Je bent lekker bezig. De komende dagen zijn erg zonnig. Ik hoop dat het je dames goed gaat doen !

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de peptalk Luuk ! Ik hoop dat ik er wel wat kan afhalen ja maar meestal lukt dat wel, ik ben die straatsmooring zo beu als wat, veel te duur en het laatste wat ik kocht was echt rampzalig en steenas!
                  Ondanks alle voorgaande buitenkweeks leer ik nog steeds voor de - laat ons hopen - binnenkweek in het najaar (eindelijk!).. ik heb dus alles om te kweken enkel is de electriciteit nog niet optimaal en ik neem niet graag risico op dat gebied...
                  Sorry mijn geleuter, ik ben gewoon nuchter hehe

                #13
                Is er dan niet iemand in je netwerk die je wat halfgegroeide afjes “cadeau” kunt doen? Lekker laagdrempelig, maximaal tot augustus en zeker niet groter dan een meter. Ik heb al enkelen kunnen overtuigen hoor ! Het voordeel van een plant op afstand is dat je niet snel teveel kunt doen. Je ziet je plant Max 1x pw en laat vooral de zon het werk doen.

                Comment


                  #14
                  Luuk1988
                  Attached Files
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                    #15
                    Woo wat kan een plant groeien in 1 week tijd. En echt al mooie toppen er aan. Daar ga je toch wel een gram of 30 vanaf halen? Super plant met moooie blad Bud verhouding. Hier is menig kweker jaloers op. ( ik iig )

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Zoiets denk ik, tussen de 30 en de 40 gr gok ik en ja ben ook erg tevreden, willen de 2 volle grond planten redelijk lukken kan ik weg voor een half jaartje he he

                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Ja ziet er goed uit als je nu denkt dat je er 30/40gr vanaf haalt dan wacht de volgende ronde maar dan haal je zeker het dubbele.
                  Bezig...
                  X