Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloemen van Bri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Bloemen van Bri

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben ook nieuw in het cultiveren van cannabis en vorige week heb ik mijn eerste zaadjes in de grond gestopt.

    ​​​​De zaadjes komen van wietzaadjes .NL en de strain is gorilla glue AF, ik heb voor deze soort gekozen omdat het een makkelijk plantje schijnt te zijn die ook nog vrij krachtig is.

    ​​​
    ​​
    Omdat ik 10 zaadjes besteld heb kreeg ik 1tje gratis, een amnesia haze AF.

    ​​​
    de levering was binnen 3 dagen normaal is dit sneller

    ik had met een vriend van mij afgesproken om langs de growshop te rijden zodra de zaadjes binnen waren gekomen, helaas is dit niet gelukt en ongeduldig als ik was had ik alvast twee zaadjes gezaaid in potjes met de toplaag van een oud bloemenbed. ik denk dat mijn logica was dat alle voeding wel in de bodem zou zitten en dit dus niet schadelijk zou zijn voor de zaadjes....



    na 2 dagen werd ik ongeduldig en ben ik begonnen met graven
    1 zaadje deed nog niks maar de ander had al een klein worteltje, ik heb de zaadjes heel even in een flessendopje met water gelegd en ben als een gek naar het tuincentrum gesjeesd om
    Zaai en stekgrond en een zak vermiculiet te halen voor de eerste levensfase, ook heb ik de beginnersfout gemaakt om turfpotjes te halen
    Ik heb dus voor de eerste 2 gorillatje's een turfpotje gevuld met een mix van vermiculiet en zaai en stekgrond, 2 dagen later nog steeds geen teken van leven dus ik begon weer met opgraven, potje 1 was gelijk een leuke verassing want onder de toplaag zag ik toch echt een helmpje, waarschijnlijk heb ik de grond te hard aangedrukt waardoor ze er op eigen kracht niet doorheen kwam. het andere potje was een minder leuke verassing, er was geen zaadje meer te vinden. Nu kon ik me dus volop gaan focussen op die ene overlever met een helmpje.

    Ik heb met een pincet het harde gedeelte van het zaadje er af gepeuterd waardoor ze uiteindelijk er zo bij kwam te staan:



    Ik heb haar 2 dagen zo laten staan omdat ik niet verder durfde met verwijderen van het zaadhoesje, ondertussen heb ik een andere zaaitechniek uitgedokterd namelijk een abrikozen bakje gevuld met een bodemlaag van kiezels daarop een laagje vermiculiet en daar weer een laagje zaai en stekgrond op. dat ziet er zo uit:


    ik heb ze gister gezaaid dus nu maar hopen dat het wat gaat worden. aangezien het een redelijk groot bakje is zit hier het amnesia haze zaadje in en nog 2 x gorilla glue.
    vandaag was ook een beetje duidelijker te zien hoe het helmpje van de overlever vastzat dus de restjes daarvan heb ik nu ook kunnen verwijderen en die staat nu heerlijk van het zonnetje te genieten:



    Ik ben heel blij dat ik zo een sterke soort heb gekozen die mijn beginnersfouten weet te overleven en ik hoop dat jullie dit verslag met plezier zullen volgen.

    Dit was hem weer voor week 1
    Peace out!

    Attached Files
    Last edited by Italbri; 30 May 2020, 16:32.
    De Bloemen Van Bri

    #2
    Zie geen foto's?

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      vreemd, ik zie ze namelijk wel

    #3
    Dit zie ik
    Screenshot_20200530-151134_Samsung Internet.jpg

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      oke, moet ik even uitzoeken hoe dat nu precies zit.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ik heb de fotos ook nog onderaan gezet nu, hopelijk kan je ze nu wel zien.

    #4
    groeien groeien!
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #5
      Update: net nog even snel een foto genomen en zo te zien is ze al aardig hersteld van de operatie.

      IMG_20200531_202250058.jpg
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        als jullie goed kijken kunnen jullie mijn 2e verrassings-plantje al tevoorschijn zien komen.

      #6
      veel succes
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #7
        Goedemorgen mede hobbyisten,

        een paar dagen geleden dacht ik dat 1 van mijn 2 eerste gezaaide zaadjes op miraculeuze wijze verdwenen was. Vanmorgen heb ik haar gevonden.

        Ik had jullie al verteld dat ik turfbakjes had gehaald. Toen ik erachter kwam dat deze niet zo geschikt zijn voor het overpotten van cannabis was het kwaad al geschied ik had er namelijk al 2 in gebruik, ik heb deze ingegraven in de kleine zwarte potjes die je op de foto's kunt zien.

        Op 1 of andere manier is 1 van de 2 zaadjes naast het turfbakje gekomen (in het zwarte potje van het andere zaadje) deze heeft zich dus helemaal uitgestrekt en is vandaag boven de grond gekomen, ik heb de zaailing die het eerste boven was nu in een 15 liter emmer gezet met vooraf gemixte grond. Die andere die zo ver gestrekt is heb ik nu in het kleine potje gehouden om even bij te kunnen komen.




        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #8
          foto 2 opvullen tot aan de rand met aarde......

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Hey Ipie leuk dat je meekijkt en bedankt voor de tip, foto 2 is een 'voor foto' en foto 3 is hoe ze er nu bijstaat.

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            en de laatste foto is zeg maar hoe t eerst in het potje zat.. het turfbakje naast t potje zat dus in het potje met zand er omheen en het plantje die je in het zwarte potje ziet groeide daar dus stiekem onder om eerlijk te zijn had ik niet echt de tijd genomen om de foto's op volgorde te zetten dus ik begrijp de verwarring.

          #9
          Ja, ik volg niet veel mensen meer .....
          Heb veel andere dingen aan mijn hoofd...
          Ik mag wel zeggen dat ik veel af-kweekjes
          heb gedaan maar direct in volle grond.
          10 liter of ietsje meer is voldoende.........

          Veel tijd hebben ze niet, hooguit 12 tot 16 weken
          als je mazzel hebt maar nu, na overpoten kost
          tijd zeker enkele dagen voor herstel, direct de volle
          grond in!! ....( herstel kost bloeitijd...)...

          Grond van de super werkt ook prima hoeft niet veel
          te kosten...........
          Vaak zit er voor 4 tot 8 weken voeding in om het voor
          ons gemakkelijk te houden........Succes!!

          Blijf je volgen!!

          Comment


            #10
            Attached Files
            Last edited by Italbri; 10 June 2020, 12:10.
            De Bloemen Van Bri

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Effe wat aan de foto's doen, kleiner bestand denk ik.

              Vermiculiet of perliet?

              Koffiedrab vinden katten niet fijn tussen de pootjes, gewoon om de potten heen strooien.
              Vijvertypes hebben automatische sproeiers, iets voor jou?

              Regenwater kan ja, maar zit geen cal/mag in zoals bij kraanwater.

            #11
            Ik zie slechts 1 foto...

            Ik bespeur flink wat enthousiasme maar ook wat beginnenrsfouten, vaak voortkomend uit ongeduld. Graven bijv. is not done

            Vaak is less = more, vooral de eerste keer zou ik het zo simpel mogelijk houden dan kan er ook minder misgaan.

            Veel succes iig !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #12
              Schuif mijn zitzak even aan succes Italbri
              buiten-2020, 2021, 2022
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


                #13
                Hallo allemaal,

                wat leuk om al die reacties te zien! Ik had er geen melding van dus was een leuke verassing. Wat een gedoe met die foto's ik denk dat het fout gaat bij het invoegen. Zijn de foto's nu wel zichtbaar onderaan het bericht? De foto's van het hommelnest horen er niet bij daar groeien vooralsnog geen planten, maar wel leuk.

                Rreppellsteeltjam ik bedoel toch echt vermiculiet... ik heb het gehaald bij het tuincentrum en schijnt heel goed te zijn voor het ontkiemen maar ik heb het nog niet mee mogen maken. Ik ga morgen zeker even strooien met koffiedrab, ik heb senseo, denk dat de inhoud van de gebruikte padjes gewoon hetzelfde idee is toch?

                Flip Hasjkip Ja ik weet het Flip ik voel me daarna ook altijd zo schuldig.... ik wil gewoon te graag weten of er al iets gebeurd. Ik doe het nu trouwens op een schoteltje met een klein laagje water, het zaadje zit veilig in een vloeitje dus word wel nat maar verzuipt niet.

                Corleone1933 wees welkom!
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                #14
                Heb je zo weinig regen gehad daar dan ?
                Alle4 mijn 200L tonnen zitten tot het randje vol
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Maniac
                  Maniac commented
                  Editing a comment
                  Zo das lekker he....had ik dat maar....

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je moet wel met een grote tuin he
                  Het is nog niet gestopt met regenen en ze mekkeren alweer dat we water moeten sparen.

                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  QnQ ja, wel veel regen gehad maar niet zo een grote regenton.

                #15
                Just checking: iedereen kan nu de foto's zien toch???

                Ook nog even snel goed nieuws op deze grijze dag, vandaag zijn er nog 2 Gorilla dames bijgekomen, mijn diy zaaibakje zonder vermiculiet, heeft het klaargespeeld binnen 5 dagen.

                1tje is helemaal zonder helmpje naar boven gekomen, de ander houd het helmpje nog vast komt vanzelf goed.

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Ik heb zelf ook in een klein potje met wat grond de zaadjes laten ontkiemen dit keer. En dacht laat ik de potjes eens op het ziggo-kastje gezet die geeft iets van warmte af, waardoor als je het mij vraagt het ontkiemingsproces wat versnelt. Ik had ze zondag avond in de grond gedaan en niet gedacht dat ze nu woensdagavond al 1cm boven de grond zouden staan. Is maar goed dat ik ze nog even heb gecheckt voor het slapen gaan. Anders hadden ze morgen al tegen het plastic op lopen hikken wat ik eroverheen had gespand, on het vochtig te houden. Goed bezig kerel

                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  Kunichika zozo 3 dagen is wel heel snel ja is toch altijd weer een fijn gevoel om zeker te weten dat er leven in het zaadje zit! Ik zal het bakje volgende keer ook eens op een warmtebron zetten en kijken hoe veel tijd t dan kost. Tot nog toe heb ik alles buiten gehouden.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
              Bezig...
              X