Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3de balkonkweek le resistance!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Ik denk als je een goeie autoflower hebt, die genoeg zon heeft dus vrij breed is gegroeid. Kun je het beste alle toppen van de onderste 3nodes 1 of 2weekjes langer laten staan. Denk dat je zo zeker een gram of 5 harde toppen erbij krijgt ipv die fluffy sheisse.

    En de SS blijft me verbazen, ze gaat steeds meer rode bladeren krijgen. Toppen dikken toch wat aan maar zullen geen goeie nugs worden, de trichomen blijven ook nog helder met hier en daar een amberkleurig kopje.
    DSC_1228.JPG
    en de weddingcake die niet veel zon heeft gekend in haar hele leven, is helaas in palmboompje geworden, geen lange zijktakken zoals je het krijgt als je volle zon hebt zeker 8uur per dag.
    DSC_1226.JPG ​​​​​​​

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mijne zijn dit keer ook. Jet zo groot, maar de fluffy topjes beginnen u goed hard te worden. Van de half omgehakte

    #77
    Goeie tip over het oogsten in 2 delen! Ga ik mee nemen in een volgende kweek!
    ​​​​​

    Comment


      #78
      De weed van de runtzz wilt maar niet droog worden, 14dagen nu. Ik heb ze eens van de takken afgeknipt en ik wekpot gedaan, nu geeft de lv-meter in de pot 78%aan. Ik ga ze in een schoenendoos leggen en een uurtje in de zon leggen. Is niet ideaal maar het valt te proberen. Of raadden jullie dit af?

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Gps 78% is te vochtig voor in de pot, maar hier in huis was de lv 64 de afgelopen dagen. Maar nu erg blij, vanaaf als ik weer mag roken zal ik wel een smaak impressie geven. De bovenste helft was 33gr droog, over een paar dagen de rest oogsten dat zal ook nog wel een gr of 8 afkomen.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik doe het in een grote weckpot en zet deze in de zon, vocht gaat dan tegen de zijkanten en de deksel aanzitten, met een stukje keukenpapier erdoor en een hoop vocht is al weg.

      • Reefer
        Reefer commented
        Editing a comment
        Juist goed, ik laat ze altijd minimaal 14 dagen hangen. wiet gaat veel beter smaken/ruiken in mijn ervaring. Heb mijn runtz na 17 dagen hangen in de pot gedaan. de volgende dag was het weer klam en extra plakkerig. ik doe net als GPS gewoon de pot ff open zodat ie niet te ver uitdroogt. Ik heb hem al gerookt trouwens.. lekker zacht op de keel. merk alleen wel dat ie nog even in de pot moet curen.

      #79
      DSC_1239.JPG Het lijkt wel alsof de milky phase van de trichomen overslaat. I doe dit nu 3jaar maar ik heb nog nooit milky Trichs gezien, alleen maar of heldere of heldere met een bruin kopje.

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Wat ik als eerste zie is heldere steeltje met een helder kop[je er op.
        Dan later zie het doorzichtig zijn veranderen naar een melk kleur.

        Die foto is wel mooi, en ik denk dat als de hele plant zo is, zij klaar is.

        Zie links in het midden een trichroom zo als we ze willen zien. Vanaf de zijkant, en in dat bolletje zie je de amber kleur.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Thanks Gps

      #80
      En deze dan, in zie tussen de trichomen nog kleinere particles zitten. Is dit beginnende rot of schimmel? DSC_1243.JPG

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik zie geen rot, ik zie wel amber.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als dit schimmel is zou je het zo ook moeten kunnen zien, witte vlek in de schaduw zou je moeten kunnen zien.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ja deze foto is van wat was overgebleven van de runtzz. De 2de helft zeg maar, die heeft 17dagen langer gestaan als de bovenste helft. Zodoende zijn de fluffy toppen ook nog hard geworden

      #81
      Wat een zeik, de weddingcake wat nog stond(moest nog 2weken ongeveer) is op 1nacht gaan schimmelen met meeldauw. 3kwart weg geknipt, niks gedeeltes eruit knippen gewoon alles waar het witte meel opnzat weg gedaan. En het andere gedeelte pff drogen, maar waar het is overal zo vochtig.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Yep, zo doe ik dat ook

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dank heren voor de suggesties en tips. Ik had eerst eens moeten zoeken op meeldauw, maar toen ik het zag zitten. Heb ik direct alles met wit weg getieft. Volgende keer beter.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is ook het beste, schimmel op wiet is gewoon afval.

      #82
      Balen van die meeldauw zooi. Heb je nog iets droog gekregen?
      sigpic

      Comment


        #83
        Ik ben helemaal vergeten dat ik hier nog niet had afgerond. De Sunset sherbet is helaas fluffy gebleven was wel 63gr. De runtz was de lekkerste daar kwam 46gr vanaf en de weddingcake is erg smaakvol maar daar heb ik inderdaad door de meeldauw maar 21gr vanaf gehaald. Van de runtzz heb inbelaas geen foto meer, die heb ik aan mijn veteranen vrienden gegeven. Want die pillen die ze ons geven is echt rotzooi. Ik ben er steeds meer van aan het overtuigen dat ze over moeten gaan op weed ipv die wazige pillen die even slecht zijn als die synthetische rotzooi. Eigenlijk zouden veteranen en andere mensen met psychische en somatische klachten gratis weed krijgen maar dat is een utopie.

        DSC_1342.JPG DSC_1341.JPG

        Comment


        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Je zou eens kunnen kijken naar een hobbykweker die niet rookt en alleen kweekt voor de sport. Je hebt ze in allerlei disciplines, o.a. pepers, tomaten, frambozen, aardbeien, pompoenen, zonnebloemen en ook wiet. Dat zijn jongen die (in het geval van wiet) alleen kweken voor het resultaat en er dus wel tijd en energie en geld in steken maar verder niets met de oogst doen. Vaak willen de hobbyisten van een andere groente het ook wel eens met een wietplantje proberen.
          Als je een goede medische reden hebt willen ze best wel helpen, als je alleen goedkoop stoned wil worden niet. Ik kan uit ervaring spreken dat ze bestaan.

          Aardbeien kweken valt trouwens nog vies tegen, ik kom uit een dorpje met aardbeienboeren, heb als tiener bij ze gewerkt maar kom niet in de buurt bij wat zij ook buiten kweken.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Slecht voorbereid en absoluut niet, we gingen naar een zuid Duitse legerbasis waar nog steeds te veel Amerikaanse militairen gestationeerd zijn. Daar werd alles tot in den treur e geoefend. Leuk feitje dat in daar nog bij een Nederlands/duits oefeningetje waarbin de Duitsers het voor het zeggen hadden. Het bevel had overgenomen. Omdat meneer de Duitser niet wist wat hem overkwam in die bepaalde casus. Meteen daarna dacht ik hmm dit kan wel eens de tuchtrecht/krijgsraad worden. Maar bij de evaluatie werd ik uit zo'n 1000europese militairen naar voren geroepen om een onderscheiding te ontvangen. Typisch Amerikaans die krijgen nog een medaille als ze je toilet hebben door getrokken. Maar toch een vette plaque en trots als een pauw. Die gekke Duitser had zich al neergelegd bij het feit dat we eraan gingen.

          Maar ja onmogelijke missies en nazorg is crap, maar wel nog beter dan in andere landen.

        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          @sugar leaf
          eind augustus nieuwe stekken uitplanten in veld waar ze zo lang mogelijk zo veel mogelijk licht/direct zonlicht krijgen; 30cm tussen de rijen en 30cm afstand per groep van 2-4 planten van dezelfde moederplant/genetica
          Flinke mulchlaag aanbrengen in de herfst (1-2 maanden na uitplanten) en vanaf bloei tot oogst heul veel water geven, 3-5x per week

          Aardbeien zijn heel afhankelijk van bodemleven, zo min mogelijk graven/spitten en t lekker rijk maken aan organisch materiaal

          Oja net voor de bloei een bed van droog stro aanbrengen, dient zowel als extra mulch, als als droge ondergrond om rotte aardbeien te voorkomen.

        #84
        Toch mooie opbrengst van de sunset, en ben het helemaal met je eens
        sigpic

        Comment

        Bezig...
        X