Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3de balkonkweek le resistance!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ze zijn toch alweer wat gegroeid, het heeft hier aardig geregend gister. Gister even 2uurtjes binnen gestaan want toen ging het net wat te hard. Wil ook niet dat de pot te nat word.

    DSC_0873.JPG DSC_0872.JPG

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      mooi, wat is dat rood aan de zijkant? Lijkt een soort ijzerdraad op de 2de foto.

    #17
    Ik heb die potten gekregen, geen idee wat die maat van mij daarmee bedoelt. Wellicht een herkennings teken welke plant.

    Comment


      #18

      Ah fair, kon vanalles geweest zijn de wolken beginnen hier al op te breken dus morgen krijgen we waarschijnlijk weer zon, daar zullen de planten wel blij van worden
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


        #19
        Tot mijn grote vreugde is vandaag de wedingcake ontsproten. Vandaag is het ook D-day, 76 jaar geleden werd er gestart met de grote operatie om ons te bevrijden van de nazi's. Dat is gelukt maar met een ander gevolg, nooit meer vrede op deze planeet. Alleen maar afgunst spionage en indoctrinatie, enfin. Kan nog wel even doorgaan maar jullie begrijpen me.

        Als veteraan is deze dag heel bijzonder, helaas zijn bijna alle mannen die toen mee hebben gevochten heen gegaan. Maar wij mogen nooit vergeten wat zij allemaal gedaan hebben voor onze vrijheid.

        Opdat het niet vergeten word 1qbvk6.jpg
        DSC_0874.JPG


        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Vergeten nooit, op de ps4

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          PS4??

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Cod

        #20
        Ik heb het over de 2de wereldoorlog, niet in een of ander spelletje op een computer waar je telkens het nieuwe leven krijgt. Maar als generaties op deze manier iets herrinneren dan tja.

        Comment


          #21
          Ze gaan lekker al zeg ik het zelf. Tussen de Sunset-s en de wedding cake zit een week verschil. Meer valt er niet te meldden!!
          DSC_0884.JPG DSC_0885.JPG DSC_0886.JPG

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            gaat inderdaad lekker!

          #22
          Minimaal water gegeven 5cm van de stam af en 200ml voor de bovenkant natjes te houden.
          DSC_0891.JPG
          DSC_0893.JPG DSC_0894.JPG

          Comment


          #23
          Ze zien er goed uit, groeien gestaag!
          sigpic

          Comment


            #24
            Ik ben een uurtje geleden thuis gekomen, wilde de plantjes in de schaduw gaan zetten maar het was al te laat voor de wedding cake!! Ze lag om, ik heb haar wat ingegraven stokkie erlangs. Nu hopen dat ze de komende dagen herstelt, al ben ik daar bang voor. Dus maar een nieuwe gaan ontkiemen pff
            DSC_0904.JPG DSC_0903.JPG

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Jammer opnieuw beginnen, is nog zat tijd.

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Auww!

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ja het is hier warm in het zuiden, ik heb ze wel in de schaduw gezet en op tijd weer wat vocht gegeven, let op voor de komende dagen, zeker op een balkon

            #25
            Ik heb een nieuw zaadje zich laten volzuigen met water, die heb ik net geplant. De runtz en de Sunset sherbet groeien lekker door al heeft de ene ook een knauw van de wind gehad en groeit nu wat krom. DSC_0906.JPG DSC_0907.JPG

            Comment


            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              blij dat ze nog staan, laat je ze gewoon in de zon staan of maak/beweeg je ze ook af en toe in de schaduw?

            • Reefer
              Reefer commented
              Editing a comment
              Balen van de wedding cake.. de rest van je plantjes groeien wel mooi compact, nice

            #26
            Hier op het balkon heb ik de stelregel in gesteld bij kleine plantjes als het zo rond de 30graden is zet ik ze rond 1300uur in de schaduw. Maar net zoals vorig jaar hebben ze als ze groot genoeg zijn gewoon in de zon gestaan ook met 35graden. Dan hebben ze wel 3x per dag een water beurt nodig. Maar voor nu dus lekker in de schaduw als het 30graden of hoger word.

            Comment


            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Top! Het verschil tussen groot en klein is zo rond 4 weken of niet?

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Geen idee eigenlijk maar denk dat ze dan wel sterk genoeg zijn.

            #27
            Hoi.., denk dat je best in de zon kan laten staan.. zeker nu ze al best groot zijn! En de mijne zijn nog kleiner..
            Ik laat ze tenminste altijd in de zon staan, gewoon genoeg water geven!
            Ik merk het verschil wel heel goed nu de potten wit zijn..

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Zou kunnen maar ik waag het niet, hier op balkon word het altijd 10/15graden warmer als de buitentemperatuur.

            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Dat dacht ik ook, die van mij kon het toch niet hebben, maar zou ook kunnen dat ik gewoon te gierig met het water ben geweest

            #28
            De plantjes lijken dit jaar wel te vliegen, de runtz is een half keer zo breed als de Sunset. Zo direct even de bovenlaag wat nat maken. De tensiometers geven 57 en 61 aan ik heb de potten ingewaterd 3weken geleden. Ze waren blijkbaar dan toch te nat, want ik heb nog steeds geen water gegeven alleen de bovenkant met 150ml wat nat gemaakt.

            DSC_0923.JPG DSC_0924.JPG

            Comment


              #29
              De nieuwe weddingcake is ook bovengekomen, verder gaan de andere plantjes als een kanone. Nog steeds geen water hoeven geven dan alleen maar de bovenlaag met 150ml ongeveer.

              En ik hoop dat Thor zijn strijdwagen weer opstapt en zijn hamer gooit hier in het zuiden. Hij is mij goed gezind blijkbaar, heeft hier niks te zoeken maar in smeek hem bijna om hier ook zijn thoorn te laten gelden voor regen. De rest van het land is het flink te keer gegaan zo te zien. Het water komt in de toiletten omhoog.
              DSC_0932.JPG DSC_0933.JPG




              ​​

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Nu komen er wel bij beide planten de haartjes, dan zal ze ook de groeispurt gaan krijgen. Bij de beschrijving staat dat ze buiten 120cm kan worden. Dat is hoog genoeg dan komt ze met de pot net paar cm boven mijn balustrade, dat hoeft voor mij persoonlijk niet.

              • Reefer
                Reefer commented
                Editing a comment
                Heeft bij jou wel potentie om die hoogte te kunnen bereiken.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik verwacht dat ze hooguit 55cm gaat worden. Hoger is mooi meegenomen.

              #30
              De runtz word steeds bossiger, en is qua hoogte de SS voorbij gegaan. Terwijl de SS wat meer is gestrekt ze lijkt wat meer ieler. Verder heb ik nog geen water hoeven geven de laatste 5dagen omdat ze een avondje in de regen hebben gestaan. Ik hoop dat de zon rap komt en ze wat meer gaan drinken, wan de volgende waterbeurt wil ik voeding gaan geven. 1ste 2 foto's de runtz laatste 2 de SS.
              DSC_0944.JPG DSC_0945.JPG DSC_0946.JPG DSC_0947.JPG

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Staan er goed bij, mooi groen, suc6

              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                Dat gaat heel rap, jij gebruikt geen biobizz voeding toevallig? Ik zag op dat schema van ze dat je de fishmix, bioheaven en activera kan gebruiken als spray on voeding voor de weken tot de voorbloei.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Nee dat gebruik ik niet
            Bezig...
            X