Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Zaterdag 17 juli

    Planten zijn nu 8 weken oud (55 dagen) vanaf ontkiemen

    Het is me gelukt wat foto's te maken.

    Die foto's met stenen achtergrond is het uitverkoren mannetje.

    De anderen de overgebleven 3 vrouwtjes

    De andere 5 mannen zijn de vuilcontainer in gegaan en de vrouwen staan nu in 50 liter stucadoors kuipen met een superbodem mix van mezelf.

    Ze hebben eergisteren weer de wekelijkse EM bacterien bespoten gekregen en ook aan de bodem toegevoegd.

    Gisteren hebben ze bladvoedingh gekregen van EcoStyle buxus bladvoeding.

    Groetjes EOG
    Attached Files

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Zie hier

        Oorspronkelijk geplaatst door eogextreme View Post
        Mijn bodem mix bestaat uit:
        Oude grond van vorig jaar inclusief de oude wortels (de oude wortels bevatten Mycorrhyza schimmels).
        Compost (40% turf / 60% compost) - (De Meerlanden afval verwerking) (2 zakken, totaal 50 liter)
        Metselzand (Rivierzand) (voorkomt dat de grond gaat plakken) - (Gamma) (1 zak, 25liter)
        Hydro/kleikorrels (waterhuishouding plus houdt voeding vast) - (Tuincentrum) (10 liter)
        Bentonietkorrels (houdt vocht vast en vinden bacterien prettig, geeft zanderige grond klei-eigenschappen) - (Vreeken) http://www.vreeken.nl (1 zakje)
        Basaltlavameel (sporenelementen) - (Vreeken) http://www.vreeken.nl (1 zakje)
        Ecostyle 'Groente en Kruiden' met Mycorrhyza schimmels - (Tuincentrum)
        EM zelfgebrouwen bodembacterien (Bokashi) - (EM) http://www.emwinkel.nl/ (wekelijks, 1 liter vloeistof)
        Fytohormonen (extract van Hopkorrels) zelf gemaakt, en de na gedroogde hopbloemen (tot poeder vergaan) - (Brouwland) http://www.brouwland.com/nl/ (eenmalig)
        Er aan toevoegend: 1 zak EcoStyle Cocopeat (zijn gecomposteerde cocosvezels, is rijk aan bodembacterien en kan 3x zijn gewicht aan water vasthouden.) (25 liter)

        Totaal 150 liter


        n.b. perliet vindt ik niet organisch en gebruik ik dus niet. Mijn mix is puur natuur (organisch)
        Last edited by Willempie; 18 July 2010, 07:46.

        Comment


          #34
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          oeps, Stond er idd al solly.

          Comment


            #35
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            oeps, Stond er idd al solly.
            geeft niet want ik heb hem bewerkt met het aantal zakken/liters


            also, het mannetje heeft een schitterend 9-vingerig blad zie ik nu pas, of is het van het blad erachter?
            Last edited by Willempie; 18 July 2010, 07:58.

            Comment


              #36
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              Hoi EOG,

              jammer van het aantal dames maar wat er staat ziet er goed uit.

              heb jij al vaker met die EM bacterien gewerkt? ik heb dit ook staan en wel eens gebruikt. maar er niet echt wat van gemerkt. verder vroeg ik me af of die Buxus bladvoeding de juiste is voor onze geliefde dames. Ik weet ondertussen dat jij een andere kijk hebt op het voeden, maar vroeg het me toch wel af.

              Ik gebruik eigenlijk nooit bladvoeding, maar wie weet in de toekomst.

              succes met dit kweekie, en op naar voldoende zaden en oogst.

              grtz,
              Djzusie

              Comment


                #37
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                Oorspronkelijk geplaatst door Djzusie View Post

                * heb jij al vaker met die EM bacterien gewerkt? ik heb dit ook staan en wel eens gebruikt.

                ** maar er niet echt wat van gemerkt.

                *** verder vroeg ik me af of die Buxus bladvoeding de juiste is voor onze geliefde dames. Ik weet ondertussen dat jij een andere kijk hebt op het voeden, maar vroeg het me toch wel af.

                grtz,
                Djzusie
                * Het is de eerste keer dat ik het buiten gebruik, ik heb het bij de binnenkweek laatst gebruikt, maar toen niet gesproeid maar slechts toegevoegd aan de "bodem" (eb/vloed-systeem)

                ** Als je er niets van merkt dan is het goed, ik bedoel.... dan is je plant gezond.
                EM is geen groei middel, het zijn effective micro organismes. Door het inspuiten houdt je je plant/blad schoon en vrij van 'radicalen' (vervuiling, schadelijke invloeden) dit geldt ook voor je bodem.
                Het is toch fijn voor je plant als hij een sterke weerstand heeft. En dan heeft EM indirect toch weer invloed op het groei en bloei proces.

                *** Buxus bladvoeding, het ruikt naar vloeibare (koeie) stront en me plantjes zijn er niet van omgevallen



                Zondag, 25 juli (ongeveer 2 maanden na ontkiemen)

                Nog even een foto verslagje betreffende de EM activator, PH waarde/strip, hoe het eruit ziet als het klaar is en hoe ik weer nieuwe ga bereiden.
                En wat foto's dat ik me planten ermee inspuit en hoe me plantjes eruit zien.

                Groetjes EOG
                Attached Files
                Last edited by Willempie; 25 July 2010, 12:50.

                Comment


                  #38
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  Nou zo er even over nadenkend heb ik de potjes maar van stal gehaald en zelf ook een flesje aan het borrelen gezet.
                  ik heb alleen niet hetzelfde, ik heb A+ en EM, misschien iets anders dan wat jij hebt, maar kan het allicht gaan proberen.

                  ik blijf wel kijken bij je, gaat vast wat moois worden.

                  grtz,
                  Djzusie

                  Comment


                    #39
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    Ik geloof dat A+ de ruitsuikermelasse is

                    Ik heb meer informatie gevonden hier: http://www.agriton.nl/apnanned.html


                    en dan met name dit:

                    Comment


                      #40
                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      Er staat IDD op dat het rietsuikermelasse is. en dat de A+ de voedingsbodem is die de EM activeert.

                      en dat je EM actief moet doseren 50 Ml A+ met 50 ML EM en 950ML water.

                      EM actief verhoogt de natuurlijke weerstand van bodem, plant, water mens en dier.

                      klinkt allemaal erg leuk, ben benieuwd of het allemaal werkt.

                      we shall see.

                      Comment


                        #41

                        Comment


                          #42
                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          Maandag 2 augustus

                          De planten zijn nu 10 weken oud, 70 dagen na ontkiemen.

                          Ik begon met 10 zaden

                          1 zaailing was opgegeten door een vogel
                          6 zaden bleken man te zijn en heb er de mooiste van gehouden.

                          Ik heb dus 3 vrouwen over waarvan 2 supermooi.


                          Ik heb dus besloten stekken te trekken en heb bij het tuincentrum een propagator gehaald waar 28 jiffy potjes inpassen, in dit geval een onbekend merk van die ' muntjes'
                          Hier passen dus in totaal 28 stekken in.
                          van de 2 mooie vrouwen ieder 10 stekken en van de gewone vrouw 8.

                          Ik heb de 'muntjes' besproeid met een oplossing van EM bacterien, ph 3.3 ongeveer en later nog eens met water met een ph van 5.5

                          Het doel:
                          De 3 moeders gaan bestoven worden door het uitverkoren mannetje voor een reguliere zadenkweek.

                          De 28 stekken gaan over 14 dagen naar binnen waar ik zal starten met een gefeminiseerde zadenkweek, ofwel vrouwelijk zaad kweken.

                          1 probleem(pje):

                          Ik was van plan het afgelopen weekend stekken te maken (gisteren dus) maar het is maandag (vandaag) geworden.

                          Nu het probleem: precies vandaag zijn de eerste bloeiverschijnselen waargenomen
                          Ik heb toch besloten het erop te wagen.
                          De stekken zullen op 18/6 worden gezet.

                          Bij de moeders heb ik na het stekken trekken verder de onderste 2 internodes geheel weggesnoeid.

                          De foto's weer en tot de volgende keer

                          Groetjes EOG
                          Attached Files
                          Last edited by Willempie; 2 August 2010, 18:06.

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                              ziet er goed uit, heb vandaag ook twee stekken gemaakt zaten ook in de bloei.leuke telefoon heb je daar.
                              ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                              Comment


                                #45
                                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                                @DJZusie

                                * 50ml rietsuikermelasse, doe het in een maatbeker en vul aan met 200ml heet water.
                                * lekker blijven roeren dat het geheel opgelost is.
                                * afkoelen met koud water (600ml) en wachten tot het ongeveer 32 graden is (in ieder geval niet warmer)
                                * voeg 50ml EM-1 toe (de inactive bacterien)
                                * Als je het in een fles doet met waterslot het restant afvullen met water. / Als je net als ik een echte EM activator hebt dan gewoon afvullen tot een beetje onder de rand van de beker en dan de deksel erop.

                                De stekken

                                De stekken staan er goed bij, ze leven.
                                De geur die uit die propagator komt ruikt licht/fris zuur en een beetje naar alcohol dit komt door de EM bacterien.

                                Ik heb mijn plantenspuit half gevuld met een oplossing van Buxus bladvoeding aangevuld met mijn halve liter resterende EM bacterien en even lekker over de stekken geneveld.

                                Om de stekken na het daglicht bij te lichten gebruik ik een stucadoorskuip en laat de propagator daar in zakken en vervolgens doe ik een andere stucadoorskuip er omgekeerd bovenop met daarin een Ectron Spaarlamp van Blokker.


                                De planten op het balkon

                                Ik heb de mooie kerel in het midden van zijn 3 vrouwen geplaatst.
                                Ze hebben een heerlijke intense neveldouche gekregen met het mengsel van buxus bladvoeding gemengd met EM bacterien.
                                Tevens is de bodem rijkelijk besproeid met deze oplossing.

                                Bij 1 moeder zie je wat een boost ze heeft gekregen in haar hoofdtop nadat ze gisteren 10 scheuten kwijt is geraakt, die top staat nu helemaal gekromd naar de zon toe.

                                Tot zover en weer wat foto's van wat er zojuist allemaal gebeurt is.


                                Groetjes EOG
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X