Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Thanks EOG,

    maar ik bedoelde eigenlijk als je het gaat gebruiken.

    moet je het dan verdunnen? en zo ja, 1 op hoeveel dan.

    ik heb alles al in een fles staan met een waterslot erop, ik heb geen activator. alles is nu best gestopt met bubbelen, dus bijna klaar voor gebruik denk ik.

    wel bijzonder om te zien altijd wat een plant doet als je er stukken van af haalt.

    Grtz,
    Djzusie

    Comment


      #47
      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      het moet ongeveer ph 3.3 hebben en een bruin gistend drapje drijvend er bovenop.

      Je kan het ook proeven, is geheel ongevaarlijk. Het moet friszuur ruiken en proeven en niet zoet meer (of licht zoet) dan is het goed (dus je moet eigenlijk de rietsuiker melasse niet meer proeven)


      Ik sproei het onverdund over de planten en het restant aan/over de bodem.

      Als je over hebt kun je het tot 4 weken bewaren in het donker (niet in de koelkast)

      Comment


        #48
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Donderdag 5 augustus,

        De stekken zijn 3 dagen oud en geen 1 is er slecht aan toe, ze zien er kerngezond uit.
        Die hele sterke zurige lucht van de EM bacterien is weg maar natuurlijk zitten ze nog in de bodempjes van de stekken

        Vandaag maar even een beetje bladvoeding aangemaakt met EcoStyle Buxus bladvoeding dat een hulpmeststof is voor planten die in slechte conditie zijn.
        Het is volgens de verpakking:
        9% Stikstof, volledig organisch gebonden in de vorm van peptiden en aminozuren verkregen uit hydrolyse van verenmeel, beendermeel en bloedmeel
        en 65% Organische stof voortkomend uit verenmeel, beendermeel en bloedmeel

        Ik heb de stekken en de planten ermee ingespoten met de plantenspuit met vernevelaar.

        Nog even wat foto's

        Groetjes EOG
        Attached Files

        Comment


          #49
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          mischien domme vraag; maar waarom geef jeje stekjes blad voeding als ze mooi groen zijn?
          betekent toch dat ze lekker gezond zijn?
          en heb je die meneer op foto 5 nog gewoon tussen de dames staan?
          of ga je voor een zaden kweek?

          fijn weekend,
          grtzz flits
          I ain't going nowhere, untill I done it all!

          Comment


            #50
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            maar waarom geef jeje stekjes blad voeding als ze mooi groen zijn?
            betekent toch dat ze lekker gezond zijn?


            Het was een hele lichte oplossing en wilde het niet weggooien.


            heb je die meneer op foto 5 nog gewoon tussen de dames staan?

            De heer staat achter zijn 3 vrouwen


            of ga je voor een zaden kweek?

            Zoals de naam van dit topic zegt " EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)" hehehe

            * Ik ga regulier zaad kweken met het uitverkoren mannetje en zijn 3 vrouwen.

            ** Ik heb van deze vrouwen 28 stekken getrokken. Enkele van deze vrouwen zal ik met STS behandelen en vrouwelijk zaad produceren voor volgend jaar.

            Comment


              #51
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              Donderdag 12 augustus,

              De stekken zijn nu 10 dagen oud en de wortels beginnen uit te groeien.

              De stekken van de 2 grotere moeders schieten iets eerder/beter wortel dan de kleinere stekjes.

              De wortels zijn ook voornamelijk meer gaan groeien omdat ik een dag ben gaan overslaan met sproeien en het dus wat droger werd.

              Vandaag heb ik ze met het restant aan EM bacterien/oplossing gesproeid un nu ook wat meer op hun "potjes" zelf.
              Ik trof namelijk op 1 potje bovenop het begin van (wit) schimmel aan.
              Ze staan nu ook even buiten op het balkon in de frisse lucht, het is toch bewolkt en regenachtig en met wat wortels zeker ook sterker om het zonder kap te doen.

              Tot zover weer en de groeten.

              EOG

              (nu de foto's nog)
              Attached Files

              Comment


                #52
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                IMG_1819.jpgIMG_1820.jpgIMG_1821.jpgIMG_1822.jpgIMG_1823.jpgIMG_1824.jpgIMG_1825.jpgIMG_1826.jpgIMG_1827.jpgIMG_1828.jpgIMG_1829.jpgIMG_1830.jpgIMG_1831.jpg

                Woensdag, 18 augustus

                De planten zijn nu 12 weken oud, 86 dagen na ontkiemen en de stekken zijn 18 dagen oud.


                Ik heb een proefje gedaan met die EM bacterien.
                Ik heb vorige week geen nieuwe EM toegevoegd maar gewoon een vijfde in het emmertje gelaten en gewoon aangevuld met een oplossing van rietsuikermelasse en afgevuld met water.

                Het resultaat is prima!

                Niet alleen de bacterien blijven zich vermenigvuldigen maar ook de gisten (zie foto's)

                Dan doe je dus veel langer met je flesje inactive EM

                Vandaag heb ik maar even niet gesproeid over de planten met de EM omdat ik daarvoor te lui was vandaag.
                Ik heb iedere kuip eerst 5 liter afgezuurd water gegeven (ph 6) en vervolgens nadat het water volledig was ingetrokken de EM-A aan de bodems toegevoegd.


                De stekken.

                25 van de 28 stekken zijn goed geworteld nu, de laatste 3 heb ik in een apart bakje gedaan en opnieuw met stekpoeder behandeld.
                Ik moet even turfpotjes gaan halen en ze vullen met dezelfde bodemmix die ik voor mijn moeder/zaad planten heb gemaakt, daar heb ik nog een beetje van liggen.


                De planten.

                Het mannetje staat lekker krom over zijn vrouwen heen
                Het is best grappig wanneer het windstil geweest is je plant eens even lekker over zijn vrouwtjes heen uit te schudden.
                Je ziet echt een behoorlijke stofwolk van stuifmeel, die fris naar citroen ruikt, over de dames heen dwarrelen.

                Bij de dames beginnen de topjes mooie bloeiverschijnselen te laten zien.


                De groeten en tot de volgende update, nu weer de foto's

                Groetjes EOG

                Edit: op de 2 foto's met het gele bakje waar ik van 5 stekken de wortels laat zien zie je dat er eentje is met wat gist erop of zo iets, je ziet in ieder geval dat het leeft.
                Je ziet bij dit stekje dan ook dat de wortel ontikkeling voorsprong heeft ten aanzien van de andere 4.
                Is dit een bewijs dat EM werkt? (de anderen hebben ook EM gehad natuurlijk)
                Last edited by Willempie; 18 August 2010, 20:51.

                Comment


                  #53
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit! ga zo door!

                  Mag ik vragen waar je deze zaden hebt gekocht? met een link oid?

                  grtz. Peter
                  Is het glas halfleeg of halfvol?

                  Comment


                    #54
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peterww View Post
                    Mag ik vragen waar je deze zaden hebt gekocht? met een link oid?

                    grtz. Peter
                    Hoi Peter,

                    Het antwoord op je vraag staat op de eerste post van dit verslag.

                    Zie foto 4

                    Ik weet namelijk niet of het tegen de regels is om links naar zaadbanken te plaatsen.

                    Groeten EOG

                    Comment


                      #55
                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      www.google.nl
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #56
                        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                        IMG_1834.jpgIMG_1836.jpgIMG_1837.jpgIMG_1842.jpgIMG_1843.jpgIMG_1835.jpgIMG_1840.jpgIMG_1832.jpgIMG_1839.jpgIMG_1833.jpgIMG_1838.jpgIMG_1834.jpgIMG_1836.jpgIMG_1837.jpgIMG_1842.jpgIMG_1843.jpgIMG_1835.jpgIMG_1840.jpgIMG_1832.jpgIMG_1839.jpgIMG_1833.jpgIMG_1838.jpg

                        Donderdag, 19 augustus

                        Vandaag heb ik turfpotjes gehaald bij het tuincentrum en zag daar een mooi bakkensetje waar die potjes redelijk inpassen.

                        Tuincentrum = goedkoop
                        Growshop = je betaald altijd veel te veel

                        Ik heb de stekjes met wortel (25 stuks) overgepot in de kleine turfpotjes.

                        10 stekken van ieder van moederplant 1 & 2
                        5 stekken van het kleinere moedertje en nog 3 van deze moeder staan nog in de couveuse.

                        In ieder potje heb ik wat grondmix gedaan waarbij ik ook steeds wat EM al die weken overheen heb gesproeid.

                        Iedere bak met stekken vertegenwoordigd 1 moederplant, ik wil namelijk voorkomen dat de stekken bevrucht worden met het gefeminiseerde stuifmeel van de eigen stekken-groep.


                        De potjes zijn afgevuld met dezelfde grondmix.


                        Groetjes EOG
                        Last edited by Willempie; 19 August 2010, 22:05.

                        Comment


                          #57
                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          Met het warme weer van vandaag hebben de Denen wat moeite, mogelijk was water het probleem.

                          Ik heb ze daarom alle 3 vijf liter afgezuurd (ph 6) water gegeven.

                          1 Deen en het mannetje stond niet in de zon en staan er sterk bij.

                          De foto's zijn rond het middag uur genomen.

                          Als ik later vandaag thuis ben gekomen ben ik benieuwd of de 2 dames die het moeilijk hadden zijn opgeknapt.
                          Attached Files

                          Comment


                            #58
                            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                            Hoi EOG,

                            weer lekker met het groen aan het spelen.

                            als ik zo naar je stekjes kijk met de nieuwe turfpotjes, lijkt het wel dat er niet heel veel grond meer bij past, had je niet beter een maatje groter kunnen nemen?

                            en die Denen, dat is best wel apart, normaal gaat dat bij mij niet zo plotseling, en snel.
                            het lijkt er op dat ze dan al langer een watertekort hebben gehad. maar ik hoop voor je dat ze weer zijn bijgetrokken.
                            En dan wat meer water blijven geven als het zonnetje schijnt.

                            grtz,
                            Djzusie

                            Comment


                              #59
                              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                              De Denen die ik heb staan hebben hetzelfde gehad, te laat met water geven bij warm en winderig weer.
                              Gevolg slappe hap, maar na water geven kon je ze terugzien komen. Naar mijn mening een zeer goed soortje voor ons klimaat, lekker vroege bloei en zeer goed geschikt voor het normale Nederlandese klimaat.
                              2 keer per dag een beste slok water erbij houdende heb ik het probleem nog niet weer gezien...


                              Comment


                                #60
                                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                                Die kleine Deen is weer bijgekomen een beetje maar de ander is nog steeds van de leg.

                                Ik heb voor de zekerheid nog maar even wat gaatjes bijgeprikt in de bodem van mijn kuipen, wellicht een waterprobleem.

                                Met de stekken is niks mis dus het kan niet zomaar genetisch zijn of een ziekte.

                                Ik heb vannacht om 1 uur nog even wat foto's gemaakt.
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X