Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    @Ik heb de toppen verkruimeld en in zakjes gedaan ze gaan nu even een paar uur de vriezer in en dan door de zeef heen gedaan zodat het zaad overblijft.

    en waarom doe je ze nu in de vriezer en er over enkele uurtjes weer uit halen?
    ik haal eerst al het zaad uit de toppen, gooi de afval in de compostbak en de zaden gaan dan de koeling in met wat rijstkorrels

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #77
      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      Ik wil het "blad" dat tussen de zaden zit bevriezen zodat het zeefproces gemakkelijker gaat.

      Het afval wil ik niet composteren maar eens bekijken hoeveel ik daaruit kan halen door middel van Buta Hash proces.


      Grtz EOG

      Comment


        #78
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Ik heb de zakjes na 4 uur in de vriezer ze eruitgehaald.

        En nu strooi ik het zakje in de zeef en ga rustig draaien met mijn vingers. Zo worden ook de hoesjes van de zaadjes eenvoudig verwijderd.

        Zie foto's

        De zaden heb ik gelabeld in een sealzakje gedaan en vervolgens in de koelkast gestopt.


        Een (eenmalige) lichte 'nachtvorst' lijkt me prima voor de zaden om de kiemremmers te helpen afbreken.


        Nu de foto's erbij en de groeten
        Attached Files

        Comment


          #79
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          als je plant goed uitgedroogd was dan was het makkelijker geweest om de rijpe zaden uit de takken te slaan of te schudden op 'n oud wit laken.
          zo doe ik het meestal omdat dat stukken sneller gaat

          en haal die witte en groene pitjes uit die zakjes
          dat ziet slordig uit

          grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #80
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            05 november 2010

            Een kleine update over de laatste zaadplant die nog op balkon staat.


            * Geen enkel teken van toprot te vinden.

            * Ze staat mooi vol met rijp zaad

            * Ze is mooi wit bepoederd

            * Een lekker geur, maar niet dat de buren het echt zullen ruiken

            * Van deze plant zal de beste kwaliteit zaad afkomen met de beste eigenschappen.


            ** Ik zit met smart op nachtvorst te wachten!


            Nu nog een drietal foto's

            Groetjes EOG
            Attached Files

            Comment


              #81
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              De stekken staan vanaf afgelopen maandag 1 november op 12/12.

              De foto's zijn van gisteren en staan dan dus 5 dagen op 12/12.


              Ze hebben er zin in!


              Zie foto's

              Groetjes EOG
              Attached Files

              Comment


                #82
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                23 november 2010

                even een snelle update

                Het gaat binnenkort eindelijk vriezen buiten hier in het Westen van het land.
                Dan kan ik testen hoe vorstbestendig mijn Deense plant is die nog steeds (vol met zaad) buiten staat.
                Ik heb hem dus speciaal laten staan voor de vorst-test.
                Het schijnt echt dat die Denen er tegen kunnen.

                Morgen maak ik nog even een foto van haar voordat het gaat vriezen en zal een foto maken na een paar dagen vorst.


                Nog even een update van de stekken van deze plant

                De stekken staan nu 24 dagen in de bloei en het ziet er echt veelbelovend uit.
                1x 600 watt en 2x Organic LED van onderen

                Zie foto's
                Attached Files

                Comment


                  #83
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  25 november 2010 (donderdag)

                  Ik heb vannacht wat fotos gemaakt van de balkonplant.

                  Het gaat zaterdag eimdelijk vriezen. -2 overdag en -5 snachts , zondag zelfs -6.

                  Het zal in het westen wel 4 graden warmer zijn maar dan zitten we nog steeds onder nul en kan er eindelijk de unieke eigenschap van Deense buitenwiet worden getest, de vorstbestendigheid!.

                  Daarna zal ik haar om gaan halen want ik ga op vakantie begin december. Wanneer ik terug ben (begin januari) dan zal ik ook nog even het resultaat laten zien van de stekken van dit plantje die in de binnenkamer staan. Vandaar dat ik dus geen apart verslag doe hiervan op de binnenwiet forums.

                  Een paar fotos van de buitenplant

                  Groetjes EOG
                  Attached Files
                  Last edited by Willempie; 25 November 2010, 13:59.

                  Comment


                    #84
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    echt koud is het niet op het balkon zo te zien anders waren de bladeren allang verkleurd

                    grtz angel777
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #85
                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                      echt koud is het niet op het balkon zo te zien anders waren de bladeren allang verkleurd

                      grtz angel777
                      Maar nu is het echt koud angel

                      Even een paar schitterende winterfoto's waarbij de Deense eigenschappen duidelijk worden

                      Van de week gaat het nog kouder worden, tot zover leeft ze nog steeds (-2 graden)
                      Attached Files

                      Comment


                        #86
                        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                        zijn die zaden nog niet rijp ondertussen?
                        zouden er toch al uit moeten vallen onderhand of vallen ze er al uit?

                        grtz angel777
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #87
                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          Ja die zaden zijn al heel lang rijp, ik heb er in de onderste topjes er wel een aantal uitgehaald maar het overgrote deel zit er nog in.

                          Misschien dat er tijdens de storm die we hebben gehad er een paar zijn uitgewaaid, ik zou het niet weten.

                          In de hoofdtop zitten ze stevig vast in hun (groene) hoesjes.

                          Vanaf woensdag gaat het tussen -7 en -13 vriezen, ik ben heel benieuwd.

                          Zondag ga ik hem binnen zetten om te zien of die nog leeft of niet.

                          Comment


                            #88
                            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                            woensdag 1 december 00:30uur

                            Het is op balkon hier -4 graden en ze leeft nog steeds

                            Vrijdag wordt het het koudst, tussen -6 en -11, ik wacht af en blijf ondertussen nog wat foto's maken.

                            Morgen zal ik nog even wat foto's maken van haar stekken die in de binnenruimte staan.

                            Groeten EOG
                            Attached Files

                            Comment


                              #89
                              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                              Mijn ervaring is dat deze planten >10 gr. onder 0 kunnen hebben. Dit voorjaar had ik de tuin vol nazaten staan van het vorige jaar.

                              Nu heb ik sowieso goede resultaten met DCF . Bv de Dragon Haze en de nieuwe buiten wiet Nadia, die dit jaar buitengewoon goed presteerde.

                              Dus...............volgend jaar staat je balkom vol met wiet, als je de moeite neemt een laagje aarde te strooien

                              Greetz. HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #90
                                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                                Oorspronkelijk geplaatst door eogextreme View Post
                                woensdag 1 december 00:30uur

                                Het is op balkon hier -4 graden en ze leeft nog steeds

                                Vrijdag wordt het het koudst, tussen -6 en -11, ik wacht af en blijf ondertussen nog wat foto's maken.

                                Morgen zal ik nog even wat foto's maken van haar stekken die in de binnenruimte staan.

                                Groeten EOG
                                Best wel vreemd iemand te zien die nu nog planten buiten staan heeft. Mag ik dan ook vragen wat de bedoeling hiervan is? Lijkt me dat ze wel om kunnen (maar ik begin zo langzaam te twijfelen of dit wel je bedoeling is ). Moet wel zeggen dat je planten er HEEL afgemat uitzien

                                Comment

                                Bezig...
                                X