Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Het ene moedertje is redelijk hersteld en de moeder die heel erg ziek was hersteld een klein beetje, water was echter niet het probleem anders had ze toch al volledig hersteld moeten zijn.

    De 3e moeder is samen met het mannetje echt van premium kwaliteit, deze heeft ook het dichtste bij gestaan bij de tomatenplant van de buren.

    Die tomatenplant van de buren ligt ook op apegapen sinds de dag dat mijn 2 moedertjes het slecht kregen,.Ik heb die tomatenplant ook maar wat water gegeven paar dagen geleden en ook gisteren maar die gaat het niet meer redden.

    Voor de zekerheid heb ik vandaag ook nog maar wat bladvoeding gesproeid over mijn planten.




    Ik doe er even een paar foto's bij van de 2 moeders die ziek zijn/waren.



    Wie kan mij zeggen wat er aan de hand is?


    Groetjes EOG
    Attached Files

    Comment


      #62
      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      Sorry maar ik kan je niet echt helpen met dit probleem.

      als ik even terugdenk zou het kunnen zijn dat door de hoge dosis EM misschien nog andere voedingsstoffen opgelost zijn in de grond. Maar hiervan heb jij veel meer verstand van.

      Op zich lijkt het op een vodingstekort, of een gebrek aan opname daarvan, maar aan de hangende blaadjes denk ik eerst aan een teveel aan water.

      doe je ook aan PH /EC metingen van de grond? misschien dat een testje wat meer uitsluitsel kan geven.
      succes met de ziekenboeg.

      grtz,
      Djzusie

      Comment


        #63
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Bedankt voor je input Djzusie,

        Ik heb een EcoStyle PH bodemtest gehaald, dat gaat heel simpel:
        * Je neemt tussen 5 en 15 cm diepte van verschillende plaatsen in je kuip wat aarde uit en mixt het even door mekaar.
        * Vervolgens vul je 2 cm van het buisje
        * Voeg 2ml van gedestilleerd water bij (is erbij geleverd) Je kunt het makkelijk in het buisje druppelen en er zit een maat op het flesje
        * Doe er 1 tabletje bij (doe dit voorzichtig want de mijne spatte uit mekaar bij het uitdrukken van de strip en dan is het een heel gehannes om het toch in het buisje te krijgen)
        * Doe de kurk op het buisje en schudt het goed door
        * Laat de grond bezinken en het drijvende water heeft een bepaalde kleur die je moet vergelijken met de tabel op de achterzijde van de verpakking.

        ** Mijn kleur was lichtblauw dus mijn bodem PH van mijn zieke plant is PH 6, dus prima

        Tevens was vandaag mijn EM klaar, ik heb vorige week geen nieuwe EM uit het flesje toegevoegd maar 1-derde behouden en aangevuld met nieuw water en rietsuiker melasse.
        Dit is gelukt, het gist bovenop was echter bruin-wit van kleur dit keer dus ik ga niet nog een ronde met 1-derde doen, volgende ronde gewoon weer verse EM toevoegen.
        De PH meter geeft een PH aan van 3.65 van het EM brouwsel en de bodems in de kuip volgens de bodemtest dus PH6.

        Concluderend dat de EM zuurtegraad niet de oorzaak is geweest van de zieke plant.
        Vandaag had ik de stekken buitenstaan en het viel me op dat ook daar ineens wat stekjes slap gingen hangen, net als hun zieke moeder.
        Eentje ging slap hangen in het bakje van de andere moeder maar dat kan mogelijk en verwisselings fout zijn geweest, ik zal daar met de feminiseer-productie rekening mee houden en dus niet voor de zadenkweek mee laten doen.

        Waarschijnlijk is het een ' feno' van de zieke moeder zelf en zal daarom van het kleine moedertje haar stekken met STS behandelen om zodoende de gezonde moeder haar stekken te bevruchten met het stuifmeel van de kleine moedrs stekken.
        Alle overige gaan niet voor zaadproductie binnen maar voor sensimillia.

        De storm heeft mijn 4 planten op balkon omgewaaid maar ik zie iets positiefs hieraan en dat is dat alle toppen omhoog zijn gaan ' kijken' .
        Ik ben hiermee tot een nieuwe conclusie gekomen en dat is dat ik volgend jaar mijn balkon-moeders niet ga stekken vanaf de onderste internodes naar boven toe maar ik ga dan aan 1 zijde van de plant van langs onder naar boven toe stekken nemen en daarna de moeder buigen zodat alle toppen langs de gehele stam komen en dus het licht voordeel krijgen.

        De planten en stekken zijn ingespoten met EM.

        Nu de foto's weer en tot de volgende update.

        EOG
        Attached Files
        Last edited by Willempie; 25 August 2010, 01:24.

        Comment


          #64
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          hoi EOG,

          hoe gaat het met de patientes?

          en ik heb ook wel eens zo een bodemtrest gehad maar heb het idee dat het niet zo zuiver werkt. de laatste keer heb ik monsters genomen en met demi water en een tijdje bezinken met de EC en PH meters gemeten.

          ook leuk om te lezen dat iets negatiefs als omwaaien van de dames weer iets positiefs opleverd. nou nog wel goed opletten met selecteren en weer verder met de rest.

          ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met STS, ik lees wel eens dat de verhoudingen ergh nauw luisteren voor feminiseren.

          grtz,
          Djzusie

          Comment


            #65
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            laat maar, was een reactie op een ouder bericht...

            Comment


              #66
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              woensdag 8 september

              Vandaag heb ik het mannetje ritueel geslacht.

              De vrouwtjes staan er goed zwanger bij, het worden mooie volle zaden.


              De stekken na de jiffy muntjes overpotten in turfbakjes heeft niet zo goed gewerkt en een aantal zijn dood.

              Het vervelende met half van de stekken is dat ze nog steeds in de bloei staan.
              Wanneer het buiten donker wordt belicht ik ze bij met LED-spots van 6500K maar ze blijven gewoon in de bloei.

              Mogelijk kan de oorzaak hiervoor zijn dat ze toch bestoven zijn door het mannetje en daarom niet meer kunnen reveggen.


              Nog even wat foto's van de moeders en het mannetje.

              @DJzusie,
              STS is niet zo moeilijk, je kan het voorgemixt kopen.
              Ik kan het zelf ook voor je maken en opsturen


              Groetjes EOG
              Attached Files

              Comment


                #67
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                17 september

                De planten staan er goed bij.

                Ik vermoed dat die ene plant het slecht heeft gehad omdat ik warschijnlijk mijn eigen bodemmix niet goed heb doorgemixt.
                Diezelfde plant heeft al bruine trichromes, de andere 2 niet.

                Alle drie de planten zijn vrijwel hetzelfde maar hebben toch ieder kleine verschillen, ik ben daarom achteraf blij dat ik besloten heb ze alle drie te bestuiven met het uitverkoren mannetje i.p.v. gefeminiseerd stuifmeel.

                Van mijn stekken zijn er nu nog 14 over, ik ben echt van mening dat het komt omdat ze stuifmeel op zich hebben gehad van het mannetje en daarom niet meer terug kunnen naar de groei.


                De zaden zijn nog niet klaar, ik laat de planten dus nog lekker staan.


                Groetjes EOG
                Attached Files
                Last edited by Willempie; 17 September 2010, 14:24.

                Comment


                  #68
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  Hoi EOG,

                  mooi dat de planten er goed bij staan. maar waarom zou het zo zijn dat die ene eerder lijkt af te bleoien, heeft dat ook te maken met bv een hoge dosisi voeding op 1 plek?

                  ik kan me wel voorstellen dat je grond misschien niet goed gemixd is, maar waarom dat dan effect zou hebben? ik gooi zelf altijd mijn gebruikte grond in een grote kuip en mix dan alles door elkaar met de benodigde kalk en zo. daarna vul ik de potten pas zo krijgen ze allemaal hetzelfde.

                  en wat betreft je stekkies, wat zijn dan nu de plannen ermee? mini-afbloeien.

                  hoe lang meten de zaden nog?

                  oh ja,
                  wat betreft de STS, ik heb toevallig van de week een flesje Lesbian Dream gehad. moet het zelfde zijn, en met een verhouiding van 1 op 400 dacht ik zou ik 2 keer een beginnende bleoiende tak kunnen bespuiten, met iets van 2 weken ertussen, dan zou ik ook femmetjes kunnen maken.
                  dit staat nog niet echt op de plannning maar wie weet.

                  nou nog even geduld en kijken wat voor zaad je krijgt, kun je weer verder expirimeteren.

                  grtz,
                  Djzusie

                  Comment


                    #69
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    volgens mij kan het verschil in voeding niet veel uitmaken wanneer een plant in bloei gaat....

                    maar zoveel verstand heb ik er ook niet van

                    Comment


                      #70
                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      Maandag 11 oktober

                      1 plant is om, en dat was het " zieke" plantje (die op de foto met kabeltje in de emmer)

                      De 2e plant heb ik het rijpe zaad uit de bovenste top gehaald en in een 2e emmer gedaan. De lagere toppen laat ik nog even door rijpen.

                      De 3e plant is mijn kampioen want een prachtige Deense Dame is dat
                      Ik laat haar nog lekker door rijpen voor het zaad.


                      Van de overgebleven stekken (10) die ik begin augustus heb gemaakt zijn vorige week naar de binnenkamer gegaan. Tot mijn schrik staan ze in de bloei op 1 na, het zal waarschijnlijk door de leeftijd zijn gekomen.
                      Ze staan nu onder 24uur licht dmv een 600Watt lamp.


                      Nog wat foto's
                      Sommige van vorige week maandag en sommige van vandaag.


                      Groeten EOG.
                      Attached Files
                      Last edited by Willempie; 11 October 2010, 15:06.

                      Comment


                        #71
                        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                        Zondag, 17oktober

                        Er staat nog 1 plant in volle glorie op het balkon.
                        Als het goed is is er vannacht of morgennacht nachtvorst en dat is een goed moment om te testen hoe " Deens" mijn plant is.

                        Deense planten zijn als het goed is nachtvorst bestendig.


                        Mijn stekken zijn 10 dagen geleden naar de binnenkamer gegaan waarvan er 9 in de bloei schoten.
                        Ik heb de stekken 2 maanden klein gehouden onder 6500K led verlichting en overdags gewoon in het zonnetje dus het zijn al een beetje ongewone stekken.

                        18/6 verlichten kreeg de stekken niet uit de bloei en er is vervolgens 24 uur licht opgezet om ze te laten reveggen en dat is ook gelukt.

                        Planten staan nu terug op 18/6.

                        De stekken zien er heel merkwaardig uit door het kleinhouden voor 2 maanden en reveggen.

                        De groei zit er goed in maar met hele korte internodes

                        Het bijzondere is dat overal 1-vingerig blad zit, het lijkt haast geen wietplant, het lijkt eigenlijk op ruccola sla.

                        Ik wil eraan toevoegen dat in de hele cyclus, vanaf mei, de planten onder stress situaties zijn gezet, in de bloei en terug, 1 kuip was slecht gemixt en heeft een plant zwaar moeilijk gemaakt enzovoort maar,... geen herma's!
                        En dat vind ik echt heel erg goed over dit ras.
                        Deze planten zijn altijd relaxed geweest

                        Dus nu nog even de nachtvorst test en als dat ook positief verloopt dan heb ik super outdoor zaad ge(re)produceerd , alle kudo's uiteindelijk natuurlijk wel naar de Deense Froehbanken.

                        Nog even wat foto's van me balkonplant en de stekken van deze plant die binnenstaan.

                        Groeten EOG
                        Attached Files
                        Last edited by Willempie; 18 October 2010, 03:15. Reden: datum

                        Comment


                          #72
                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          30 oktober

                          Die stekken gaan lekker hard binnen!

                          Het bijzondere van deze is dat het enorme struiken zijn geworden qua dichtheid, dit komt door de stekken 2 maanden zijn "bonsai" -gegroeid.

                          Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

                          1 (moeder) staat nog buiten met lekker rijp zaad, ik zal daar morgen de laatste foto's van maken en dan denk ik dat ze omgaat.
                          Het liefst wil ik nog even nachtvorst over die plant laten gaan voordat ze omgaat om te zien of ze licht nachtvorst bestendig is.
                          Ik zal morgen even kijken naar de weersvooruitzichten.

                          Nu nog even de foto's


                          De groeten en ik hoop dat er nog steeds gevolgd wordt.
                          Attached Files
                          Last edited by Willempie; 31 October 2010, 00:43. Reden: spelling

                          Comment


                            #73
                            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                            Hoi EOG,

                            wordt nog wel gevolgd hoor.
                            dat zijn zeker erg bossige dames, zal wel wat dieven worden onderin.

                            verder zien er een aantal blaadjes wat minder uit, gekruld en ook een verbrand blaadje. Misschien betekend het niets maar ja.
                            volgens mij komt er binnenkort geen nachtvorst meer aan dus als je daarop wilt wachten, ben je nog even bezig.

                            ben benieuwd wat de stekken je gaan opleveren.

                            grtz,
                            Djzusie

                            Comment


                              #74
                              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                              ik kijk nog steeds stiekum mee maar ik weet weinig te vertellen
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment


                                #75
                                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                                Leuk te lezen dat jullie nog steeds stiekem meekijken, dat doet een mens deugd

                                Ik heb gisteren mijn 2 emmertjes met zaadtoppen binnengehaald na 2 weken buiten 'drogen' (i.v.m de geur) en vervolgens was het binnen binnen een dag kurkdroog (het was namelijk nog vochtig na 2 weken buiten drogen)

                                Ik heb de toppen verkruimeld en in zakjes gedaan ze gaan nu even een paar uur de vriezer in en dan door de zeef heen gedaan zodat het zaad overblijft.

                                Het gezeefde restant wordt dan later gebruikt om buta-hash van te maken.

                                Ook in de emmertjes is thc poeder achtergebleven

                                Zo kan je van zaadplanten toch nog wat geestverruimends halen

                                -------

                                Ik heb ondertussen ook mijn Coca zaden binnengekregen van Vreeken Zaden uit Dordrecht.

                                Omdat het 2 bestellingen betrof waarvan 1 een oude backorder heb ik Coca bessen (vers zaad) en harde zaden.

                                Ik heb 4 besjes het zaadje eruit gehaald en schoongemaakt en vervolgens alle 4 in vers uitgeknepen citroensap gedaan.
                                Daar blijven ze een nachtje in staan en morgen gaan ze de grond in

                                2 harde zaden heb ik opgeschuurd met schuurpapier en een nachtje op warm water gezet en die staan ondertussen in de binnengroeiruimte.


                                Nu weer wat foto's!


                                Groetjes EOG
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X