Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Ach, ik heb ook nog een restant planten in de schuur staan, die zodra de lampen uitgaan in de vorst staan.
    Ze krijgen deels mooi rood blad, maar verder gaat het prima hoor.

    Heb je het klimaat van Afghanistan wel eens bestudeerd?

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #92
      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
      Heb je het klimaat van Afghanistan wel eens bestudeerd?
      Ik vind het hier anders al erg genoeg...

      Comment


        #93
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Je hebt gelijk, het is hier erg genoeg

        Maar...............................Als je de plant waarmee je werkt wil begrijpen, moet je de oorspronkelijke habitat begrijpen.

        Leuke studie, trouwens. Omdat ons plantje van zoveel delen van deze aardkloot komt.

        Succes dus, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #94
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          Nadia....dit jaar heeft ze hier ook gestaan!
          Bij deze wil ik bevestigen dat dat dit een extreem goed buitenwietje van Skandinavische afkomst is, naar mijn mening dan. Een aanrader voor de buitenkweker. DK heeft goede zadenkwekers voor ons klimaat.
          Zeer goede opbrengst met weinig problemen, afkomstig van DCF.
          De zaden waren een freebie van DCF, afkomstig van kweekjaar 2009.

          Comment


            #95
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            Best wel vreemd iemand te zien die nu nog planten buiten staan heeft. Mag ik dan ook vragen wat de bedoeling hiervan is? Lijkt me dat ze wel om kunnen (maar ik begin zo langzaam te twijfelen of dit wel je bedoeling is ). Moet wel zeggen dat je planten er HEEL afgemat uitzien
            Ik wil deze plant in de jaren verder ontwikkelen.

            Het uitgangspunt voor mij moet zijn dat zij (feno):

            * tegen vorst kan
            * tegen toprot bestendig is
            * dat ze zeer vroeg afbloeit (augustus)
            * absoluut Herma-vrij is (heeft veel stress testen gehad)

            Verder bloei ik de stekken nu ook binnen af om te zien hoe goed zij het doet als binnenplant.

            UK08xDanish Gold voldoet aan deze verwachtingen, naar het nu blijkt, en acht het nu bewezen. Een uitstekende guerilla plant!

            Uiteindelijk wil ik van deze plant een autoflower "editie" proberen te krijgen (zelf te creeren).

            Comment


              #96
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              Dat vind ik echt heel moedig van jou! Meer mensen moesten dat maar eens gaan proberen! Ik volg je dan ook vanaf nu (mijn ongezouten mening krijg je daar ten allen tijde gratis bij ).
              Dat je stekken binnen afbloeit vind ik ook leuk, je zou eens moeten nagaan hoe snel ze afbloeien vanaf je ze op 12/12 gegooid hebt (dus niet vanaf zichtbare bloei maar vanaf de omschakeling van je lampentimer zelf). Ik vraag me zelfs af of die niet sneller in bloei gaan dan de gebruikelijke 10-14 dagen, kans lijkt me groot dat dat wel zo is.

              Persoonlijk vind ik een autoflower versie van deze soort minder interessant omdat ze nu al zo snel afbloeit mag ik veronderstellen? Kan haast niet anders aangezien deze bestemd is voor korte zomers?
              Gaat eens verder dan normale kweekjes op het forum en mijn appreciatie is dan ook van harte! Hopelijk mag je geraken waar je wil geraken!

              Veel succes toegewenst man!

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #97
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                Iets verder omhoog Jona zie je hoe snel ze in de binnentuin in de bloei knalden en hoe snel ze nu doorbloeien.

                Verder, ik wil een autoflower zien te maken om ze zo toepasbaar te maken voor landen als IJsland.
                Het is daar namelijk een aantal maanden 24 uur licht per dag en vervolgens slaat het klimaat snel om , te kort voor reguliere planten om af te bloeien.

                Ik zal sowieso wat zaden van mijn kweekje opsturen naar een vriend van mij in IJsland om te zien hoe die planten daar het in de open natuur gaan doen.

                Morgen nog even een foto update van de binnentuin van deze plant.
                Last edited by Willempie; 1 December 2010, 02:18.

                Comment


                  #98
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  Oorspronkelijk geplaatst door eogextreme View Post
                  Ik wil deze plant in de jaren verder ontwikkelen.

                  Het uitgangspunt voor mij moet zijn dat zij (feno):

                  * tegen vorst kan
                  * tegen toprot bestendig is
                  * dat ze zeer vroeg afbloeit (augustus)
                  * absoluut Herma-vrij is (heeft veel stress testen gehad)

                  Verder bloei ik de stekken nu ook binnen af om te zien hoe goed zij het doet als binnenplant.

                  UK08xDanish Gold voldoet aan deze verwachtingen, naar het nu blijkt, en acht het nu bewezen. Een uitstekende guerilla plant!

                  Uiteindelijk wil ik van deze plant een autoflower "editie" proberen te krijgen (zelf te creeren).
                  als je uitgangspunt is om vroeg af te bloeien waarom staat de plant dan nu nog buiten?
                  zo te zien is ze nog niet klaar of.......


                  grtz angel777
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #99
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                    als je uitgangspunt is om vroeg af te bloeien waarom staat de plant dan nu nog buiten?
                    zo te zien is ze nog niet klaar of.......


                    grtz angel777
                    Het zaad is al sinds oktober klaar.
                    Ook als je de buds bekijkt zie je bruine haren, die zie je ook reeds terug in het verslag.

                    Reden:
                    Ze staat nog steeds buiten om de winter test te doorstaan.
                    Het is tot aan deze week relatief best warm geweest maar nu vriest het eindelijk buiten en is in ieder geval vast komen te staan/bewezen dat vorst bestendigheid een feno van deze plant is.

                    Plan van aanpak:
                    Nu vorstbestendigheid is vastgesteld zal ik in 2011 heel vroeg beginnen met het ontkiemen van zaden.
                    De jonge spruiten zulllen dan ook wederom aan vorst worden blootgesteld. Wellicht zullen een aantal planten hierdoor doodgaan maar er ik verwacht ook zeker dat er een groep zal overleven.
                    Met de overlevende zaailingen wil ik vervolgens selecteren welke het snelste in de bloei gaan en het snelste afgebloeit zijn.

                    Met de zaden van die planten zal ik vervolgens weer voor 2012 nieuwe criteria vaststellen.

                    De rest van de plantjes/zaden worden, na selectie, guerilla weggezet (2011)


                    Edit:
                    Tevens sluit ik me aan bij wat HJM zei:

                    "Maar...............................Als je de plant waarmee je werkt wil begrijpen, moet je de oorspronkelijke habitat begrijpen."

                    Vandaar ook al deze testen op de plant
                    Last edited by Willempie; 1 December 2010, 17:40.

                    Comment


                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      @Edit:
                      Tevens sluit ik me aan bij wat HJM zei:

                      "Maar...............................Als je de plant waarmee je werkt wil begrijpen, moet je de oorspronkelijke habitat begrijpen."

                      Vandaar ook al deze testen op de plant

                      vandaar dat ik ook zoveel vraag
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                        hopelijk kan je er met kerst verlichting,slingers en ballen in hangen een wietkerstboom,santa zal dit zeker zien zitten ,mooie kadeau's voor jou

                        Comment


                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          Vrijdag 3 december:

                          De Binnentuin.

                          De stekken van de moeder (die buiten staat en zojuist -10 graden heeft overleeft) staan nu een maand, tot 5 weken onder 12/12 en sommige toppen beginnen al bruine haartjes te vertonen. Dat is extreem snel!

                          Ik zie 1 minpuntje, voor zover, en dat is dat ik niet zie dat de toppen helemaal vol lopen maar het is toch nog iets te vroeg om daarover te oordelen.

                          Over de binnentuin zal ik verder geen foto-updates meer maken want vanaf volgende week ben ik op vakantie.


                          De moederplant zal ik na deze koudste nacht binnen neerzetten zodat ze het warm kan krijgen en dan kan ik kan vaststellen/bewijzen dat ze echt nog leeft.

                          De binnenfoto's en de groetjes.

                          EOG
                          Attached Files

                          Comment


                            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                            Zaterdag 4 december

                            Ik heb haar gisteren binnengehaald, de kuip was geheel diep bevroren en die kuip is vandaag om 18.00uur nog steeds niet helemaal ontdooit.

                            Mijn hoogbejaarde plant, -10 graden was waarschijnlijk teveel voor haar,.. rip (anders had ze morgen alsnog geslacht geworden)

                            Ik ga straks de topjes eraf knippen en nog even laten drogen.

                            Morgen haal ik het zaad eruit en zal het in "zakje 3" doen.

                            Dit zaad wordt mijn 'premium' zaad.


                            Ik zal gelijk nog wat fotootjes bij doen van mijn coca spruitje
                            Attached Files

                            Comment


                              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                              Zondag 5 december

                              * De toppen zijn gezeefd en het zaad is gescheiden.
                              Het mini/witte zaad heb ik er tussenuit gehaald.

                              * Ik heb eerder deze week uit zakje 2 (plant 2) ook wat van dat mini zaad eruitgehaald en heb het gewoon in een pot met water gedaan en de volgende dag (eergisteren) in een pot met aarde gedaan. Tot mijn verbazing zijn er toch een aantal opgekomen.
                              Deze zal ik tijdens mijn vakantie gewoon laten staan en in januari ga ik ze dan buitenzetten voor nog een vorst-test (als ze nog leven dan / geen water)

                              * Op een andere foto zie je het gewonnen zaad.
                              Je ziet ook wat ik eruit heb gehaald aan te klein zaad (maar mogelijk dus toch kiemkrachtig is)
                              Rechts van de postzegel zie je negen zaden om zo een beetje weer te geven hoeveel 'premium' zaad er gewonnen is.

                              * De zaden heb ik in een anti-statisch zakje gedaan en ligt nu ook in de koelkast bij de andere 2 zakjes.

                              Alvast prettige kerstdagen en een geslaagd 2011, ik ga me koffers pakken en tot het vervolg/volgende verslag in 2011.

                              EOG
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                                Grappig heb ook nog een zaad plantje buiten staan, ze heeft het aardig gedaan. Maar begint het nu ook te begeven.
                                Zal de zaden er ook eens tussenuit gaan vissen.

                                Jij ook fijne feestdagen
                                recht is recht. krom is krom.

                                Comment

                                Bezig...
                                X