Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Korting op 420shop
    Ik heb zojuist mijn zaden binnengekregen van Froehbanken uit Denemarken.

    Ik ga deze zaden opkweken op mijn balkon en wil hier het liefst gefeminiseerd zaad uit gaan winnen.

    De zaadjes staan nu in een dompelbadje en gaan na het ontkiemen in ontkiembakjes van de Hema (hele handige dingetjes)

    Even wat eerste foto's en later meer
    Attached Files

    #2
    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    Deze ga ik ff volgen, heb zelf ook verschillende zaailingen staan van deze gast uit DK.
    Succes!!

    Comment


      #3
      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      Kleine update, na iets minder dan 1 dag zijn reeds 5 van de 10 zaden gaan spruiten.

      Ik heb ze in de betere eye-pads liggen en in een sealzakje.

      Morgenavond ga ik weer even kijken

      2 foto's:
      Attached Files
      Last edited by Willempie; 22 May 2010, 19:30.

      Comment


        #4
        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

        Ik heb zojuist om 23:00 uur nog even gekeken en alle 10 zaden zijn binnen 1 dag ontspruit en ze spruiten lekker door!

        Comment


          #5
          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

          Een volle dag van 24 uur later heb ik het zakje opengemaakt (zie foto's) heb de zaailingen eruit gehaald in die Hema kweekbak dingetjes gezet,

          Dit zaad gaat als een malle, ik ben benieuwd hoe ze zich gaan gedragen in de hema kweekbak.

          Groetjes
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

            zo hoort 't eigenlijk te gaan
            ik blijf meespieken

            grtz angel777
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

              Update 26 mei,

              Het zaad begon te kiemen 6 dagen geleden, op zaterdag 22 mei.

              Op maandag 24 mei zijn de lange spruiten in de Hema potjes gedaan.


              Vandaag is het vrijdag 28 mei;

              Ze hebben mooie worels, de penwortel heeft mooie vertakkingen en komen mooi onder de zaaipotjes van de Hema uit.

              Het is de hoogste tijd ze over te potten, het is mooi zonnig weer en het voordeel met de Hema potjes is dat de zaailingen geen last hebben van het overpotten omdat ze hun basis grond niet verliezen tijdens het overpotten.

              Na het overpotten nog even een scheutje water gemengd met fytohormoon extract. Deze scheut water blijft ook hangen in de basis grond van de Hema, erg belangrijk met deze volle zon.

              Mijn bodem mix bestaat uit:
              Oude grond van vorig jaar inclusief de oude wortels (de oude wortels bevatten Mycorrhyza schimmels).
              Compost (40% turf / 60% compost) - (De Meerlanden afval verwerking)
              Metselzand (Rivierzand) (voorkomt dat de grond gaat plakken) - (Gamma)
              Hydro/kleikorrels (waterhuishouding plus houdt voeding vast) - (Tuincentrum)
              Bentonietkorrels (houdt vocht vast en vinden bacterien prettig, geeft zanderige grond klei-eigenschappen) - (Vreeken) http://www.vreeken.nl
              Basaltlavameel (sporenelementen) - (Vreeken) http://www.vreeken.nl
              Ecostyle 'Groente en Kruiden' met Mycorrhyza schimmels - (Tuincentrum)
              EM zelfgebrouwen bodembacterien (Bokashi) - (EM) http://www.emwinkel.nl/
              Fytohormonen (extract van Hopkorrels) zelf gemaakt, en de na gedroogde hopbloemen (tot poeder vergaan) - (Brouwland) http://www.brouwland.com/nl/

              Ik heb totaal met deze mix 3 volle stucadoorskuipen (wit).

              Ik heb totaal 9 plantjes (ik mis er eentje vanaf het begin) die dus nu in kleine potjes staan met mijn bodem mix.

              De allermooiste exemplaren zullen in mijn witte stucadoorskuipen terechtkomen.
              Ik geef de voorkeur aan witte kuipen omdat deze warmte afstoot terwijl zwarte kuipen warmte juist opnemen en daardoor je wortelstelsel te warm wordt.


              Wanneer de planten zover zijn om stekken van te trekken zal ik dat dan ook doen om zodoende het geslacht vast te kunnen stellen.

              Nog wat foto's en de groeten!
              Attached Files
              Last edited by Willempie; 3 June 2010, 11:20.

              Comment


                #8
                Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                01-06-2010

                Gister heeft een kutvogel 1 zaailing opgegeten, die ene in die grote witte pot.
                Laten we hopen dat het een mannetje was

                Er zijn er dus nog 8 van de 10 over.

                Een mooie gelegenheid om een foto te maken van het wortelgestel van het onthoofde plantje.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                  oe lelijk jij hebt wel egt veel pech met je kweeken agjah 8 is nog genoeg tog? suc6 met je kweek groeten

                  Comment


                    #10
                    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                    eigen schuld, moet je planten maar afschermen

                    Comment


                      #11
                      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                      Wat een gemene en domme opmerking Abeltje.... ben je wel goed bij je hoofd?
                      Als je niks zinnig te melden hebt kun je beter je toetsenbord met rust laten, ik vind je een hork!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                        Ik ben erachter dat het een duiven-koppel is geweest, ratten met vleugels zijn het (lol)

                        En ja, ik had er doorzichtige plastic bekertjes over kunnen doen maar ik had het gewoon niet verwacht op balkon.

                        We gaan weer even verder:
                        Ik heb even 3 kleinere potten in mijn speciale "licht kuip" gedaan die ik julie niet wil ontnemen.

                        2x een stucadoorskuip, 1x een Ectron spaarlamp van Blokker (de beste die er is)

                        De foto's spreken voor zich!

                        Ik zet experimenteel even 3 zaailingen een nachtje onder de 'licht kuip' om te zien of dat ze een voorsprong geven ten aanzien van de andere die buiten staan.

                        Groetjes EOG
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                          Abel heeft mooie praatjes lol .

                          Veel suc6 eog.


                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

                            idd abel ik zie nog niks van jouw hoor dus wrrm ga je oordelen? laad eerst maar eens zien wat jij waard bent grtz god

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X