Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Korting op 420shop
    Dit is mijn tweede kweekverslag. Het eerste kan je hier vinden:
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-White-widow

    Plan voor 2011:

    18 April: Beginnen Ontkiemen ( Check )
    20 - 26 April: Spruitjes in zaai en stek- aarde in biologisch afbreekbaar potje. ( Check )

    15 Mei of later: Volle grond in

    Voor mij geldt de leuze nog steeds: Keep it simple.
    Ze zullen semi buiten staan, of onder dakraam, afhankelijk van het weer, temperatuur enzoverder. Later gaat de meerderheid de vrije natuur in, met meer bescherming dan vorig jaar: Een beetje slakkenkorrels en draad tegen groter ongedierte. Een plantje blijft staan op mijn kamer zodat ik zeker ben van een oogst. Dit ga ik gewoon groeivoeding geven eerst, en bloeivoeding tijdens de bloei. Vrienden zetten er ook een aantal in hun tuin. Dus niet al deze plantjes zijn van mij persoonlijk.
    We gaan ze ook toppen als de tijd rijp is.

    Soortjes:
    LSD
    Pineapple express (autoflower)
    White Widow
    Amnesia Lemon
    Jack Herer

    Allen besteld via wietzaadjes.nl. Per post verzonden, goed aangekomen en de meerderheid ontkiemd.
    Bemerkingen op de soortjes:
    1x pineapple express: kon zijn zaadhoes niet overwinnen. Binnenin zat geen bladgroen toenwij het open deden.
    3/5 Amnesia Lemons hebben problemen (misvormingen)
    2/5 LSD's hebben problemen (niet ontkiemd + mongooltje).
    Deze zaden zijn allen afkomstig van Barney's farm, daar koop ik niet meer.
    Respons wietzaadjes.nl : 6/11 zaden is veel: bij een volgende aankoop krijg je wat freebies.

    We werken hieraan met 4 vrienden. Elke vriend zorgt voor 1 soortje. Ik voor LSD, maar zal een amnesia lemon op mijn kamer zetten.

    Aan de tegenstanders van Cannabis:
    Gebruiks- en morele code.Leerpunten eerste kweek ( 2010 ): zie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-White-widow
    Leerpunten tweede kweek ( 2011 ):
    (worden nog verder toegevoegd naarmate de kweek vordert)
    - Autoflowers ontkiemen minder goed, groeien minder snel, zijn zwakkere planten. Is ook logisch: nieuwere generaties, nog niet geperfectioneerd
    - Jack herer van de rokerij is, ondanks de goedkope prijs, een zeer sterke (stam) en snel groeiende plant (bladeren & stam). Aanrader!
    - Ph is cruciaal voor een gezond bodemleven. Een gezond bodemleven is cruciaal voor voedselopname. Voedselopname is ... welja, voor je plant.
    - Ga op je guerilla spotjes 2 maand voor je begint te kweken, wekelijks eens kijken. Dat voorkomt problemen tijdens de volgende maanden
    - Bio afbreekbare potjes klinken mooi, maar ze breken niet snel af, ze beschimmelen, zwakkere (misvormde) plantjes kunnen er moeilijker door gaan.
    - Kleigrond heeft een te lage pH en een te hoge dichtheid: beiden los je op door toevoeging van kalk.
    - Van de 10 zaadjes van Barney's farm, groeiden er maar 2 zoals ze hoorden.
    - Een plant naast de kakbak van je hond zetten: Goed idee.
    - Ook al heb je meedere planten, hou er rekening mee dat er steeds een plant kan beslissen om monsterlijk te groeien.
    - Duurdere zaden zijn geen betere zaden.
    - Probeer goedkoop bij te mesten: Heb je dieren? Gebruik hun mest. Heb je compost? Gebruik dat dan.


    Geprobeerde soortjes:

    Super lemon haze (greenhous)
    - Ontkiemt vlot
    - Groeit vrij goed
    - Geen rot gehad, ondanks late, natte oogst
    - Killerweed: lekker, geurig, sterk effect
    - Oogst: Gezien kweekopzet: goed.
    - Oogsttijd: Eind Oktober
    Dissi is: Zeer tevreden

    White widow (gratis zaden van wietzaadjes.nl)
    - Ontkiemen vlot
    - Groeien steeds snelst
    - Veel zijvertakkingen
    - Worden groot
    -Worden soms extreem groot
    - Rot: op de extreem grootste toppen
    - 'OK' wiet: Bulk, maar niet bijster sterk. Ook niet zwak.
    - Oogsttijd: Midden oktober
    Dissi is: Tevreden.

    Jack Herer (Rokerij Seeds)
    - Ontkiemen vlot
    - Groeien stevig, goede stam
    - Reageren niet goed op toppen (trage groei, stam kan in 2 splijten)
    - Sterke wiet, scherpe smaak
    - Oogst: Gemiddeld, midden oktober
    - Rot: Niet voorgekomen
    Dissi is: Tevreden

    LSD (Barneys)
    - Problemen met ontkiemen
    - Groeien stevig, grote bladeren, goede snelheid
    - Oogst: Wat ondermaats, wat rot, midden oktober
    - Wiet: Zeer sterk, zeer aangenaam (als je niet te paranoia wordt)
    Dissi is: Tevreden, mits betere ontkieming

    Amnesia Lemon (Barneys)
    - Problemen bij ontkiemen
    - Problemen bij vaste grond
    - Trage kiem, trage groei
    - Wiet: Zeer lekker, weinig effect, weinig wiet
    Oogst: Midden-Eind oktober
    Dissi is: Zeer ontevreden

    Big Devil
    - Ontkiemde goed
    - OK groei
    - Geen problemen mee gehad
    - Wiet: goed, opbrengst: Boven gemiddelde Autoflower
    - Opletten: Midden april gezaaid, eind juli geoogst.
    Dissi is: Tevreden


    - Dissi.
    Last edited by Dissi; 21 February 2012, 18:22. Reden: Leerpunten aanvullen
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    #2
    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Duurt nog een maandje, kun je nog zo lang wachten?
    Veel succes met je voorgenomen project, kijk wel ff weer voorbij...

    Comment


      #3
      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      Kunnen wachten, tja, zou er al wel graag aan beginnen. Ben veel aan het lezen geweest, soortjes zorgvuldig uitgezocht enz. Maar er lampen op richten wil ik niet, en denk niet dat het licht van achter een dakraam nu al sterk genoeg is. Geduld is een mooie deugd .
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #4
        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Indeed, that's a virtue....
        Ach ja, als het mooier weer wordt vliegen de weken voorbij en is het zover.

        Comment


          #5
          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          iig voor nu succes met het w88 ik ken het gevoel lol
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            De zaadkeuze is een beetje aangepast en datum ook. Het is voornamelijk LSD, Amnesia lemon en Jack Herer geworden. De meeste zaadjes zijn ontkiemd (enkele dagen geleden) en staan in hun voorgroeipotje in een propagator aan het raam. Morgen update ik alvast ook de initiele post om de juiste informatie te geven. Fotos volgen van zodra ze het waard zijn.

            Groetjes,
            Dissi
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #7
              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              interessante zaadkeuze ben benieuwd, naar de lsd, die is een beetje trippy heb ik is gelezen
              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

              Comment


                #8
                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                Dat is ook een van de redenen dat ik LSD gekozen heb: benieuwd naar het effect, veel mensen zijn er positief over en er zijn veel mensen die beweren dat het een soort is die echt niet kapot te krijgen is. Klinkt als een goede combinatie!
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  #9
                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  heb overlaatst nog een lsd gehad, zeer stoned wietje

                  Comment


                    #10
                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Ongeveer dezelfde timing van ontkiemen, zelfde principe (keep it simple), benieuwd naar de lsd & mooi verklarend tekstje.
                    Ik volg je, succes!

                    Comment


                      #11
                      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                      Vraagje:

                      De plantjes staan nu gezamelijk bij een vriend van mij voor te groeien en zijn een weekje oud. (Ik vermoed dat de eerste blaadjes er wel al zullen zijn). Deze staan in een plastic kweekbak met verluchtingsgaatjes in om de luchtvochtigheid hoog te houden (dit is toch goed voor jonge plantjes). Vandaag liet hij me weten dat er op de biologisch afbreekbare potjes met ontkiem- en stekaarde schimmel kwam. Zelf heb ik het nog niet gezien, dus kan er niet over oordelen.

                      Mijn vraag is nu: is dit normaal? Is dit schadelijk voor de plantjes? Moet ik er iets aan doen, en zo ja, wat?

                      Edit: Heb gelezen dat dit blijkbaar veel voorkomt bij dit soort potjes als ze te nat staan. Toen ik ze zag wist ik ook dat dat de oorzaak zal geweest zijn. Ze zijn nu aan het opdrogen, al het water uit de propagator gehaald en het deksel eraf gehaald om sneller te laten verdampen. Hier en daar staan kleine witte haartjes op de potjes en op de naamplaatjes.
                      Sommigen zeggen dat deze uitdrogen ze zal doden (maar heel droog wil ik ze niet laten worden, een plant heeft water nodig), bestrijdingsmiddelen willen we homemade of biologisch houden. Mijn moeder zegt dat ik ze gewoon moet uitplanten in grotere potten (moet sowieso binnenkort gebeuren). Mag dit al of gaat dan alle potgrond snel beschimmelen en de plant schade toebrengen?


                      Groetjes,
                      Dissi
                      Last edited by Dissi; 30 April 2011, 18:46.
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        #12
                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        ik zou zeggen uitplanten,wellicht zorgt dit voor wat stress,maar zou goed moeten gaan.
                        ben ook heel benieuwd naar die lsd heb er goede berichten over gehoord.
                        Sucses

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          Als ze echt heel erg nat staan zou ik ze voorzichtig met een plantschepje/opscheplepel of iets dergelijks met zoveel mogelijk kluit in droge grond zetten. Door de capillaire werking wordt het vocht van de natte grond door de droge grond onttrokken. Anders duurt het wellicht een week voordat de grond is opgedroogd.

                          Comment


                            #14
                            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                            Update (helaas nog zonder foto's omdat de camera nog bij vrienden ligt):

                            De schimmel is meteen verdwenen zodra we de potjes wat hebben laten opdrogen. Daarna was er geen probleem meer.

                            De meeste plantjes groeien goed, op enkelen na:
                            Bevindingen:
                            2/5 LSD's hebben problemen: eentje opgesloten in zijn zaadhoes. Na lange tijd manueel verwijderd en hopen op het beste. Het andere is een mongooltje, maar krijgt mijn beste zorg.
                            2/5 Amnesia Lemon's zitten een beetje achter op groei, maar zien er op zich wel gezond uit.

                            De gratis white widows van WZ.nl doen het uitzonderlijk goed, samen met de Jack Herers van de Rokerij. De pineapple express is nooit uitgekomen, maar is ondertussen vervangen door een andere autoflower soort.

                            Over het algemeen doen de plantjes het goed, ongeacht het bovestaande bericht. Ter wijze van experimenteren heb ik de 3 achterblijvers ( 2x amnesia lemon, 1x LSD mongool ) hier gezet in een mix van kleigrond en potgrond om te zien of ze dan sneller zouden beginnen groeien. Een Amnesia lemon reageert er alvast positief op.
                            Foto's volgen snel van het hele proces tot het huidige punt!
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment


                              #15
                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              jack herrer is mijn favoriet!!

                              vorig jaar had ik die ook.. zulke mooie toppen had ik!

                              en je word zeker goed stoned van die wiet.
                              met een jointje elke dag, ben ik elke keer weer lekker skaf

                              Smoking marihuana , till I die

                              Comment

                              Bezig...
                              X