Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Grote Update:




    Jack Herers:
    De Jack herers doen het nog steeds uitstekend. De zijtakken groeien nu sneller, er komen ook spruiten voort waar we getopt hebben, al gaat dit iets trager dan ik verwachtte. Vermoedelijk speelt het natte, donkere, weer daar wel een grote rol in. De Jack Herer die eerder was omgeduwd en scheefgegroeid door een konijntje, is weer volledig recht gekomen. Er is geen echt zichtbaar verschil meer tussen de twee planten, al heeft de omgeduwde precies grotere zijtakken.
    P6211498.jpgP6211499.jpgP6211505.jpgP6211506.jpgP6211497.jpgP6211500.jpg

    White Widow:
    Moeder aarde heeft de White Widow grotendeels opgeist. Er waren veel slakken in de buurt, die zich rond de plant hadden ingegraven (met eitjes!). Zowat de hele plant is verorberd, op een groot blad en enkele kleine na. Ze moeten wel heel hongerig geweest zijn want zelfs de stam is mee opgegeten en zwaar beschadigd. Ofwel was er nog een ander dier in de buurt... Ik heb ze laten staan, wie weet komt het nog goed, maar ik hoop er alvast niet op.
    P6211517.jpg

    Amnesia Lemon:
    De Amnesia lemon doet het redelijk; ze groeit nog wat en reageert best goed op het toppen. Wel heeft ze al enkele dagen uiterate vreemde bladeren en waren er ook veel slakken in de omgeving. Wat er mis is met deze bladeren weet ik echt niet. De Big Devil heeft zo ook 1 vinger met glijkaardige symptomen, maar in veel mindere mate. Weet iemand aan wat dit ligt? Van Barney's farm koop ik alleszins geen zaden meer. Zowel de LSD als de Amnesia lemons hadden problemen, blijven kleiner over het algemeen.
    P6211508.jpgP6211507.jpgP6211512.jpgP6211511.jpg

    Big Devil:
    Big devil, zij het dat ze niet echt 'big' is in absolute vorm, doet het wel redelijk goed. Behoorlijk wat wol aan te treffen al, ook beginnende kristalvorming op de blaadjes rondom. Hier en daar zag ik al een klein oranje topje, maar niet vernoemenswaardig. Het zal nog wel even duren voor deze afgerijpt is denk ik. Op de laatste foto kan je de eerste symptomen zien die de Amnesia Lemon ook eerst had. Nu maar hopen dat ze niet begint te schimmelen met ons rotweer van de laatste dagen.

    P6211518.jpgP6211519.jpgP6211523.jpgP6211524.jpg



    De luizen:
    Deze zijn niet meer te bespeuren bij de planten. Zitten her en der nog wel op een distel, maar in veel kleinere mate. De lieveheersbeestjes doen hun werk.
    Het werk:
    De andere planten:
    Daar gaat het naar horens goed mee. Alle planten staan daar nog zoals in de vorige update, maar aan een van de halfopgegeten autoflowers komen blijkbaar toch nog kleine topjes. Veel zal het niet zijn, maar dan kunnen we ze toch eens proeven...
    Al bij al toont het duidelijk dat het slim is om in guerilla meer planten te zetten dan strikt nodig. Er zijn er nu wel al een aantal opgegeten/verorberd. Gelukkig hebben we er nog genoeg en van elk soortje over. Ik hoop nu wel dat het mooi weer terug inzet, zodat ze sneller groeien en minder kans hebben om opgegeten te worden. Met het misvormde plantje gaat het ok goed, al blijft het magnesiumtekort wat voort zinderen. Ze heeft nu ook 7 vingerige bladeren... Ze is wel niet groter dan 15 cm. Misschien zet ik ze binnenkort eens in een grotere pot.

    Grtz,
    Dissi.

    Wederom: elke soort bemerking is welkom.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #77
      Netjes hoor Dissi ik vind ze er mooi uitzien!

      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

      Comment


        #78
        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Ziet er goed uit man !ga zo door alleen jammer van je white widow
        Long time ago, Back on track.

        Comment


          #79
          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          Heb mijn dames even jouw foto's laten zien en verteld dat ze zich zo moeten gaan gedragen

          Comment


            #80
            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            Had je lieveheersbeestjes uitgezet Dissi?
            Vindt het zo klote van die WW echt jammer gewoon.
            Kon je niet slakken korrels in een cirkel om je WW's gooien?.
            maar ja je heb je Jacks en BD's en Amnesia's nog.
            en nou maar hopen dat je misvormpje toch nog gaat verrassen ,zou mooi zijn en toch weer wat goedmaken toch.
            iig Suckses

            greetzz

            Comment


              #81
              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              echt jammer van je aan gevreten plant man misschien wat slakken korrels neer leggen rond je dames man mara verder leuke dames

              Comment


                #82
                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                Dank allemaal
                Vinden jullie niet dat die amnesia lemon er vreemd uitziet?

                Ja, slakkenkorrels kan ik in principe wel doen, maar sind vorig jaar ben ik daar geen fan meer van. Toen had ik ze rond al mijn planten gelegd buiten 1, de dag daarna waren ze allemaal weg, buiten die ene.In die omgeving ga ik ook liever geen onbiologische dingen gebruiken. We zijn wel eens aan het informeren ivm koperdraad, of dit ook zou werken als het geen kopertape is. Dan kunnen we dat -losjes- rond de stam wikkelen, zodat er geen slakken kunnen opkruipen.

                @Kris:
                Ja, jammer van die WW, ze zag er nogtans heel gezond uit. Maarja, dat is de prijs dat je moet betalen voor puurnatuurwiet he. Dit zijn overigens de plantjes waar ik voor zorg, er zijn nog andere white widows enzo waar een maat voor zorgt nu, maar tijdens de vakantie zal het een beetje voor elkaars plantjes zorgen zijn. Daar staat nog wat vanalles, hij is voornamelijk de autoflowers verloren en een white widow met de kip. Maar we hebben nog 2 white widows in totaal . Hadden verliezen ingerekend...
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  #83
                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  Wat ik een week geleden al zei: Slakkenkorrels strooien !
                  Als je niets doet vreten ze al je planten op.

                  outdoor natuurlijke vijanden uitzetten, Purple haze ?
                  Je denkt ook serieus dat ze op je plantje blijven zitten ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #84
                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Naar mijn idee, de beste biologische manier om slakken tegen te gaan is:

                    Bijvoorbeeld een plastic bloempotje verknippen.bijvoorbeeld 2 cm boven de onderzeide. en een lijn knippen zodat je deze om je stam kan zetten. Rondje breed genoeg knippen, dit omdat je stam groeit.

                    Dit zal er vanaf de bovenkant dan zo uitzien:

                    Naamloos.jpg

                    Dit gooi je hierna vol met zout. wanneer het heeft geregent is het niet erg, hierdoor word het zout hard en compact.

                    grtz
                    Attached Files
                    Is het glas halfleeg of halfvol?

                    Comment


                      #85
                      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                      ja idd slakkenzout.
                      ze moeten natuurlijk via de stam omhoog kunnen,en als ze over die zout heen gaan want dat moet dan,dan gaan ze borrelen lol
                      wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
                      Heel logisch.
                      Maar als het heel hard regent dan spoelt het er mischien over heen want in water lost het zout op,dat lijkt me funest voor je plantjes of zie ik dat verkeerd?.
                      maar goede tips voor de kweek van volgend jaar(voor mij dan )

                      @ Dissi
                      Gelukkig heb je er nog een paar over dan.
                      En je lemons lijken wat te droog te hebben gestaan,en zien dr idd beetje vreemd uit,maar ja ik heb nog nooit lemons gekweekt dus kan niet goed oordelen.
                      jammer dat je geen shot heb van je misvormpje.
                      iig Suckses

                      greetzz
                      Last edited by KrisChronic; 22 June 2011, 15:42.

                      Comment


                        #86
                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        Mooi idee peterww, maar inderdaad: zout lost op in water. Anders kan je het gewoon ook op de grond strooien. Teveel zout in de grond is ook niet goed, dat verandert het bodemleven ( EC en verzouting dacht ik ) waardoor de plant het moeilijker zou krijgen. Ervaring heb ik er wel niet mee.
                        Daarmee dat ik dacht aan koperdraad als het zou werken: dat kan je gewoon laten hangen en blijft werken.

                        Onderbewatering lijkt me sterk, het heeft enorm geregend hier de laatste dagen. Volgens mij heeft het wat te maken met de bodem... Nuja, daar kan ik toch niets aan veranderen. Afwachten en hopen dat de plant snel een andere grondlaag tegenkomt?

                        Grtz
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          #87
                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          die bladvorming van je lemons is inderdaad vreemd , ik zie dat sommige af's ook zo'n blad hebben. enigste wat ik kan bedenken dat zo 'n blad buiten geeft is te zure grond die teveel voeding bevat. ze wilt wel maar heeft het verdomme moeilijk. daar je moeilijk iets hieraan kan doen , uitloggen moet gebeuren voor er geplant wordt rest je alleen af te wachten . naar alle waarschijnlijkheid trekt ze het wel zolang de verbande punten niet vergroten.

                          fingers crossed
                          Last edited by member10463; 23 June 2011, 00:54.

                          Comment


                            #88
                            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                            Wat je ook kan doen is een schotel of ondiepe pot met wat bier vullen. Het gist in het bier lokt slakken naar de val toe Zolang het bier niet verslagen of verdund is door regenwater werkt het redelijk goed.
                            Maar om nou een heel krat bier leeg te gooien is ook weer zoiets

                            Gr kel

                            Comment


                              #89
                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              op wietforum las ik dat koffiedrab ook gebruikt kan worden tegen slakken , die drab zou hun slijmspoor vervuilen .moet dan wel regelmatig bijgevuld worden.

                              Comment


                                #90
                                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                                Op aanvraag: foto's van de misvormde LSD.

                                (Hier kon ik niets aan doen: ontkiemd in een glas, daarna in kiemaarde gezet en zo kwam ze eruit)

                                De laatste tijd is die wat meer aan het groeien (maar nog lang niet zoveel als ze zou moeten gegroeid zijn)

                                P6231532.jpgP6231536.jpg
                                Ze maakt nu vrij snel nieuwe stam an blad aan. Stammetje wordt dikker (eindelijk!) dus ik denk dat het wel de goede kant aan het opgaan is.
                                P6231538.jpgP6231541.jpg
                                Echter, het magnesiumtekort lijkt nog steeds voort te schrijden naar boven. Het gaat nu wel langzamer en de plant maakt sneller nieuwe bladeren aan dan het tekort voortgaat (die indruk heb ik toch). Heb eergisteren wat vermalen houtskool bovenop de aarde gelegd endaar nog een laagje verse potgrond op gedaan. Houtskool dient als bemesting in afrika, dus misschien helpt het wel. Ondertussen blijf ik opgeloste voedingskorrels toedienen... Volgens mij gaat het tekort pas oplossen als ik ze in volle grond / rijke grond zet (batmix?)
                                P6231542.jpg
                                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                                Comment

                                Bezig...
                                X