Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Mja, of het een tip is of niet weet ik niet echt. Het lijkt me vreemd dat de meerderheid hier dure, digitale water-based PH meters kopen, wat meer werk is, duurder is en nog moet gecalibreerd worden. Dan vraag ik me af of dit wel zo'n goeie is, of het nauwkeurig genoeg is. Waarom zou je je anders bezighouden met het mengen van je grond met gedistilleerd water om zo je grond PH te bepalen?

    Nog wat opzoekwerk:
    " Bij gebruik van de PH meter is het belangrijk dat de metalen pen zich voor 3/4 in de aarde bevind. De naald zal na 60 seconde de PH-waarde weergeven. Deze PH meter werkt zonder batterijen en is zeer eenvoudig echter is de meter niet zeer nauwkeurig maar geeft eerder een indicatie. Lees meer "
    Gezien onze hobby wel wat nauwkeurigheid vereist, weet ik niet of ik dit wel ga doen.
    Grtz,
    Dissi
    Last edited by Dissi; 8 June 2011, 20:34.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #47
      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      ik verwacht niet veel nauwkeurigheid........

      Comment


        #48
        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Tja je zou het gewoon kunnen testen toch?.
        Ik bedoel voor een tientje hoef je het niet te laten,en als ie wel goed werkt weet je genoeg en werkt het niet haal je alsnog die andere.
        als de afwijking minder als 1 is dan is het nog wel te doen toch?

        Comment


          #49
          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          leuk hebbedingetje toch, het was wel geen tip maar heb hem toch besteld......zal mn bevindingen wel ff hier posten

          Comment


            #50
            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            Ja, maar als ik een pH meter koop, ga ik er wel meteen een accurate kopen, gezien het voor de cannabisplant wel uitmaakt hoeveel de pH juist is. Ik laat je nog weten welke ik uiteindelijk aangeschaft heb. Maar laat zeker je bevindingen ook weten rastaron!

            Grote update:
            Deze morgen vroeg opgestaan, guerillakledij aangetrokken en de jungle ingetrokken. Dit zijn niet alle planten, maar wel de planten waarvoor ik zorg. Van het aardbei experiment, de serie sterkste planten en de serie LSD's dus nog geen nieuws.
            Eerst het slechte nieuws: De twee achterblijvers ( Amnesia Lemons ) zijn imiddels verorberd en verteerd. De dader heeft zijn uitwerpselen letterlijk naast het steeltje achtergelaten. Mijn gok; een hond of een hert. Op die spot plant ik nooit meer, gezien het al een half uur zoeken is voor je je plantjes daar kon terugvinden.

            Dan het goede nieuws: Alle andere plantjes staan er nog en zijn, min of meer, intact.


            Jack Herer:
            De 2 Jack Herers die hier staan, (Rokerij Seeds) liggen nog steeds zwaar aan de leiding wat betreft groeisnelheid. Een van hen groeit mooi door, de andere ook maar heeft een grote boog in het steeltje gekregen en mist onderste blaadjes (zie laatste foto). Eerst dacht ik aan slakken, maar slijm kon ik nergens terugvinden. Misschien heeft een konijntje geprobeerd de plant om te duwen en verder te eten tot waar het aankon. Het lijkt er wel sterk op dat de plant zich aan het rechttrekken is, dus ik denk dat dit nog goed komt.
            Van de recht groeiende Jack Herer kon ik geen foto meer toevoegen, maar zoveel is daar niet aan te zien. Da's dezelfde plant, maar iets groter en rechtop staande. De planten zijn nat op dezefoto's vanwege het vroege uur (ochtenddauw).
            De foto's:
            JH (3).jpgJH.jpgJH (4).jpgJH (2).jpg
            JH (5).jpg

            De Big Devil:
            Big Devil doet het goed. Deze groeit goed door, ruikt heerlijk en krijgt zowel hoofd als zijtoppen. Wel is er aan de onderste bladeren beperkte bladschade van insecten, maar niet genoeg om me er echt zorgen om te maken. De plant staat al op die spot voor 3 weken, dus dat is toch het teken dat ze het zal overleven. Het valt wel op dat deze autoflower een andere bladstructuur heeft en een andere bladkleur (meer blauwig). Tegelijkertijd krijgt ze ook sneller zijvertakkingen dan de niet-autoflowers. Interessant om te zien. Ze heeft ook al kleine knopjes, dus ze staat wel degelijk in bloei.
            Fotos:

            BD (2).jpgBD (4).jpg
            BD (3).jpgBD.jpgBD (5).jpg

            De White Widow:
            De white widow lijkt kwa structuur sterk op de Jack herers, alleen is het steeltje iets midner lang. Deze ziet er heel gezond uit, zonder eige vorm van schade. Wel is er een holletje gegraven recht onder de plant (zie eerste foto). Dit holletje heb ik terug toegestopt met aarde, want goed kan dat niet zijn uiteindelijk. De bladeren van deze white widow zijn groter dan die van de Jack Herer.

            WW.jpgWW (3).jpgWW (2).jpg

            De Amnesia Lemon:
            De Amnesia Lemon groeit opvallend trager, zowel in hoogte, als aantal en grootte van de bladeren. Ik vraag me af of dit ligt aan indica/sativa, dat ze de grondsoort niet zo leuk vindt of dat het niet zo'n sterke (gestabiliseerde) strain is. Ik herinner me nog dat vorig jaar, de super lemon haze ook niet zo sterk groeide. Volgend jaar denk ik het te houden op white widow, jack herer en eventueel nog een andere, vitale dominant indica-strain.
            AL (2).jpgAL.jpg

            Grtz,
            Dissi.
            Last edited by Dissi; 9 June 2011, 10:57.
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #51
              Hey Dissi,

              Gaat erg lekker bij je zie ik! Props!
              Tot wanneer kun je beginnen met autoflowers buiten?

              Laters Passie

              Sent from my A500 using Tapatalk

              Comment


                #52
                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                Nog tot vrij laat dacht ik. Ik zou vanaf september niet meer beginnen om toprot te vermijden.
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  #53
                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  Je guerilla ziet er goed uit,jammer van je lemons maar ja de rest gaat goed.
                  Volgend jaar ook maar een paar iguerilla neerzetten,heb al een goede plek gevonden.
                  Ga het zo nog druk krijgen volgend jaar .
                  Maar ja hoop iig dat de rest ongeschonden blijven zeker de ww daar ben ik benieuwd naar qua smaak.
                  ik hou van ww maar heb nog nooit buiten ww gerookt ben benieuwd naar het rookverslag
                  Keep up the good work!!

                  greetzz

                  Comment


                    #54
                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Grote update 2:
                    Gisteren op een andere spot nog eens gaan kijken hoe het gaat. Over het algemeen lijkt alles goed te gaan, wederom de Jacks groeien goed door. De LSD deed het daar ook heel goed, maar de 2 autoflowers (northern lights en diesel ryder) lijken tot mijn grote spijt massaal aangevallen te zijn door insecten. Helaas, maar zo werkt de natuur: je moet ze wat geven en je kan wat nemen. De Jacks en de LSD zijn getopt. We gaan dat met alle grotere planten doen, vanaf vijf internodes. en minstens vijf vingerige bladeren.

                    De LSD:
                    De LSD groeit goed door in het wild. Hoewel het stammetje dunner is dan het stammetje van de jack herer, is het toch nog een stevige plant geworden met mooie grote bladeren. Geen bemerkingen op dit examplaar, ik hoop dat ze zo door gaat en me een lekker rokertje nalaat . We hebben de LSD getopt.
                    P1080815.jpgP1080899.jpgP1080900.jpg

                    Jack Herer:
                    De Jack bij een maat thuis (links) is nu beschermd tegen mogelijk uitbrekende kippen. De twee andere jacks kan je rechts zien in het wild. Die groeien ook mooi door, met een goede dikke stam. De Jack Herer's worden allemaal getopt.
                    P1080724.jpgP1080723.jpgP1080906.jpgP1080853.jpg

                    White widow:
                    Een van de gratis zaadjes die eigenlijk te laat is uitgeplant. Ze lijkt een beetje mystiek op deze foto . Zal niet al te veel van komen gezien ze niet zo heel veel uren direct zonlicht heeft daar, maar nogmaal gezien wel genoeg om het de moeite te maken. Ze staat er alleszins mooi.
                    P1080837.jpg

                    Auto northern light & diesel ryder:
                    Tot onze grote spijt lijkt het erop dat de insecten het gemunt hebben op de autoflowers. Een dikke week geleden was er nog geen schade aan deze planten. Ook lijken ze nog niet in de bloei te schieten. Hoeveel er van deze nog gaat komen weten we dus niet, maar ik hoop dat ik ze beiden op z'n minst eens kan proeven.
                    P1080844.jpgP1080849.jpg

                    Het resultaat van te toppen:
                    P1080883.jpgP1080873.jpg

                    Gevonden insecten:
                    Deze insecten zijn gevonden op gezonde planten. Het zwarte vliegje (rechts) vinden we overal terug. Kan iemand zeggen of we ons zorgen moeten maken om een van deze insecten? We gaan in elk geval proberen aan de hand van aftreksels de omgeving minder aantrekkelijk te maken voor mieren, bladluizen en slakken. We laten de natuur haar gang gaan, maar proberen de diertjes aan te moedigen om hun eten elders te zoeken.


                    P1080885.jpgP1080887.jpgP1080704.jpg

                    Tips, tricks, bemerkingen, suggesties of wat dan ook zijn uiteraard welkom.

                    Grtz,
                    Dissi.
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                    Comment


                      #55

                      Comment


                        #56
                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        ik heb exact dezelfde witte beestjes onderaan het blad op foto 1! ik heb onderzoek gedaan maar kan niet met duidellijkheid zeggen wat dit is
                        ik ben in de Aveve een potje BIO insecticide gaan halen voor witte vlieg,mineervliegen,trips,luizen,bladvlooien enzovoort maar deze blijken er niet van te sterven!
                        misschien moet ik iets sterkers proberen,de insecticide van conserve is namellijk niet schadellijk voor de plant en geschikt voor groenten en fruit,deze is bedoeld om te sprayen maar ook om via het water te geven tegen bodeminsecten,deze blijft 10 dagen in blad en stam,elk beestje dat er van zuigt of eet sterft binnen 1 dag,ook is ze niet schadellijk voor de vriendellijke insecten zoals lieveheersbeestjes(die altijd welkom zijn)
                        de dames hun bladeren lijken geen schade te ondergaan door deze insecten,enkel zie ik schade van trips en groepen witte stipjes(wat ook kan duiden op de mineervlieg)toch neem ik liever geen risico en zou ze liever weg hebben,kan iemand me helpen en informeren wat deze beestjes zijn?
                        het potje dat ik kocht bij de Aveve kost 12 euro voor 20ml,6ml/5L water is voldoende,ik heb de planten nu 2x besproeid en ze lijken geen schade te ondervinden,ik ben verlost van trips en de floridamineervlieg maar deze wit gele beestjes blijven aanwezig!ik ga ze binnen enkele dagen nog eens besproeien om te kijken of deze beestjes werkellijk er niet van sterven,zoals ik al zei,ze moeten eten van je plant om te sterven,vermits ik ook geen schade vind kan het zijn dat deze helemaal niet van je plant vreten,ik hou je op de hoogte!
                        enige info over deze beestjes is zeker welkom!
                        Mvg
                        Last edited by Svekke; 13 June 2011, 03:12.

                        Comment


                          #57
                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          Btw,die zwarte vliegjes zijn gewoon fruitvliegjes,ze doen niets hoor,enkel kan dit lastig zijn in de bloei periode,ze kruipen namellijk nogal graag dicht tegen de topjes aan en blijven daar plakken met gevolg dat je tijdens de oogst nogal veel vliegjes tussen je topjes hebt(die zwarte vlekjes kan de oorzaak zijn van urine van beestjes,de urine brand in het blad door de zon,niets om je zorgen over te maken)
                          om dit te voorkomen kan je altijd een stuk appel of ander soort fruit op je bodem leggen,dan gaan ze dadellijk daar op zitten.(je kan ook een aantal stekjes in je grond plaatsen-ze houden niet zo van zwavel)als je groene vliegjes opmerkt,hele kleine laat ze dan ook maar hun gang gaan,deze eten namellijk de kleine insecten zoals bladluizen en spint in begin stadium,ook kan je altijd een aantal spinnetjes vangen en deze op je planten vrijlaten,alleen moet je dan wel op tijd webben rond je topjes vernietigen,zie je een klein zwart rupjse met oranje-gele streepjes(wat lijkt op een vliegend insect)laat deze dan zitten,het zijn namellijk lieveheersbeestjes,ze klampen hun nogal graag vast onderaan het blad voor ze de fase ondergaan naar lieveheersbeestje,zie je een lege huls van een rupsje?laat deze dan hangen,andere insecten eten ze graag op wat minder voedselschade brengt aan je plant
                          Mvg

                          PS:je autoflowers, is dat een zoete fruitige strain?zoja leg dan ook even een appel op je bodem,je zal zien dat de insecten liever daar aan vreten dan je plant,het beste is nog altijd een appelsienschill gedrenkt in suikerwater.
                          nog een tip,als je echt wilt verlost zijn van ongewenste gasten zoals spint,verwijderen dan even de takjes die rond je wild grow liggen,kleine insecten zijn er niet vies van om een woonplaats te maken in die takjes(vooral rode spint)
                          Last edited by Svekke; 13 June 2011, 03:15.

                          Comment


                            #58
                            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                            Die witte beestjes op de foto met je duim,die had/heb ik ook.
                            Dacht dat dat juist soort spint was.
                            ik heb daar een heermoes knoflook mix voor gemaakt,stinkt als een gek maar lijkt wel te helpen ook bij mijn sierplanten die ik bespoten heb zijn ze voorlopig ff weg.
                            Blijft klote iig.
                            Heb trouwens ook beetje knoflook poeder gestrooid over de grond en daarna in de bovenste laag grond gemixt,scheelt echt een hoop bodem beestjes.
                            voor de rest puik werk
                            Suckses

                            greetzz
                            Last edited by KrisChronic; 13 June 2011, 07:53.

                            Comment


                              #59
                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              @KrisChronic: Ik vond ook dat de beestjes eruit zagen als spint. Maar van de typische spint vreetschade vond ik niets terug. Ben daarom ook niet zeker of dit spint is of niet.
                              Al bij al denk ik dat dit gewoon de eitjes waren van bladluis, en dat die bladluizen zowel de autoflowers aan het opeten zijn, als eitjes leggen, als pissen op het blad (zwarte puntjes). Als het spint was zou ik toch de 'puntschade' zien dat spint aanricht.

                              We gaan een van de home made middeltjes proberen omdat we het liefst zo natuurvriendelijk mogelijk houden. Dit zowel op de plant zelf, als op de mierennest die er dichtbij ligt. Mieren verdedigen de bladluizen immers tegen lieve heersbeestjes, dus die mieren heb ik liever ook weg.

                              Een overzicht van biologische kweektechnieken kan je hier vinden:
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ight=home+made

                              En een overzicht van zelfgemaakte heksebrouwsels:
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ight=aftreksel

                              Wij gaan ofwel netelaftreksel ofwel knoflookaftreksel gebruiken. We weten het nog niet goed.

                              Grtz,
                              Dissi
                              Last edited by Dissi; 13 June 2011, 11:46.
                              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                              Comment


                                #60
                                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                                heksenbrouwsels......supertof draadje hoor, die had ik nog niet gevonden....

                                kan alleen niet kiezen, zooooveel keus ineens

                                Comment

                                Bezig...
                                X