Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Mieren melken bladluizen dus als je mieren hebt dan heb je ook bladluizen.

    Een grote groep bladluizen zit dicht op elkaar op een plantenstengel.
    Een hongerige mier heeft de bladluizen ontdekt.
    Maar in plaats van ze op te eten, streelt hij ze met zijn sprieten.
    De bladluizen trekken zich zo te zien niets van de mier aan, ook al loopt die gewoon over ze heen.
    Het lijkt wel alsof de mier de bladluizen aardig vindt. Of zou de mier iets zoeken? Wat dan wel?
    Dit! Af en toe komt er een druppel vloeistof uit de anus van een bladluis.
    En die vloeistof is, wat de mier zoekt.
    De mier klopt zachtjes met zijn sprieten op de bladluizen.
    Af en toe reageert een bladluis op dit kloppen met het afgeven van een druppel vloeistof.
    Die druppel lijken op een dauwdruppel en is zo zoet als honing.
    Vandaar dat de vloeistof honingdauw heet.
    Bladluizen maken honingdauw van het sap, dat ze met hun zuigsnuit uit planten opzuigen.
    In dat sap zitten stoffen, waar bladluizen van leven. Suiker zit er veel meer in dan ze nodig hebben.
    Het overschot aan suiker geven ze daarom in druppels honingdauw weer af.
    Dichtbij zie je dat de bladluizen druppels uit hun achterlijf naar buiten persen.
    De mier likt de zoete druppel op.
    Deze bladluis is op zoek naar voedsel.
    Ze boort haar lange, dunne zuigsnuit in een plant en zuigt daarna het plantensap op.
    In deze animatie zie je, wat er gebeurt als een bladluis drinkt.
    Linksonder zit de zuigsnuit. De bladluis prikt haar zuigsnuit in een buisje in de plantenstengel en zuigt daar plantensap uit.
    Het zoete sap komt in de luizenmaag. Het teveel aan suiker komt als honigdauw uit de anus van de luis naar buiten.
    Een mier houdt misschien niet van bladluizen, maar is wel dol op zoetigheid.
    Zachtjes klopt ze op de bladluizen om ze ertoe over te halen honingdauwdruppels af te geven.
    De mier melkt de bladluizen.
    God was never on your side..

    Comment


      #62
      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      en nu allemaal oogjes dicht en snaveltjes toe lieve cannabis kinderen

      Comment


        #63
        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        ik heb inderdaad ook last van de beestjes waar jij last van hebt. zoals je al in mijn verslag hebt gelezen heb ik er knoflook extract opgespoten, maar ik twijfel of deze wel echt werkt want ik keek vandaag even naar mijn plantjes en zaten er weer een aantal vliegjes op. ik ben benieuw hoe jij je beesten aanpakt en wat hier het resultaat van is
        Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

        Comment


          #64
          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          Vorige keer in het wild had ik deze foto getrokken van een plant (distel?) die onder de beestjes zaten. Het was alleen deze plant die overwelmd was door deze beestjes. Nu kwam ik vandaag op een andere spot en merkte ik dat deze plant daar veelvuldig voorkomt en allemaal onder deze beestjes zitten. Mieren werden niet aangetroffen.
          Zijn dit bladluizen? Is het noodzakelijk hier iets aan te doen? Heb ze nl nog niet op mijn plant aangetroffen, maar ik wil voorkomen dat ze plots zin krijgen in mijn wietplantjes. Graag raad .

          P1080876.jpg
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

          Comment


            #65
            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            leuke plantjes man .. veel succes .. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...al-Power-Plant

            Comment


              #66
              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              Volgens mij zie ik een slakje.
              Misschien wat korreltjes strooien ?

              En zolang die luizen andere plantjes lekkerder vinden dan jouw planten, fijn met rust laten toch ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #67
                Beestjes zijn eng, brrrr. Ik krijg er koude rillingen van....

                Laters

                Sent from my A500 using Tapatalk

                Comment


                  #68
                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  Goed verzorgen die mongolie!

                  Leuk om je growverslag te lezen en ervaring op te doen! Ikzelf heb net een mannetjes moeten elemineren van mijn green-o-matic

                  Grow it and blow it !
                  Succes!

                  Comment


                    #69
                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Goed verzorgen die mongolie!<br><br>Leuk om je growverslag te lezen en ervaring op te doen! Ikzelf heb net een mannetjes moeten elemineren van mijn green-o-matic<br><br>Grow it and blow it !<br>Succes!

                    Comment


                      #70
                      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
                      Vorige keer in het wild had ik deze foto getrokken van een plant (distel?) die onder de beestjes zaten. Het was alleen deze plant die overwelmd was door deze beestjes. Nu kwam ik vandaag op een andere spot en merkte ik dat deze plant daar veelvuldig voorkomt en allemaal onder deze beestjes zitten. Mieren werden niet aangetroffen.
                      Zijn dit bladluizen? Is het noodzakelijk hier iets aan te doen? Heb ze nl nog niet op mijn plant aangetroffen, maar ik wil voorkomen dat ze plots zin krijgen in mijn wietplantjes. Graag raad .

                      [ATTACH=CONFIG]76315[/ATTACH]
                      Had wat gehoord,dacht van monty.
                      Die heb dan bij zijn binnenkweek een bananenplant neergezet als een soort spint afleider.
                      Wat ik hiermee wil zeggen dat mischien die distels in jouw voordeel kunnen werken.
                      je kan een test doen en die distels als nare beestjes afleider laten fungeren.
                      tis maar een idee,blijft rot die beestjes.
                      suckses

                      greetzz

                      Comment


                        #71
                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        Ja, inderdaad. Daarom ga ik er niet actief- actief iets tegen doen. Ik ga alleen wel hun natuurlijke vijanden verhogen zodat die distels niet overbevolkt graken en ze op zoek gaan naar nieuw eten. Toen zaten ze op die planten, maar hoe lang kunnen ze met een hele kolonie knabbelen aan zo'n plant?
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          #72
                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          Zou mooi zijn als je daarachter zou komen.
                          Dan plant iedereen die buiten teelt zodirect allemaal distels om de vrouwtjes
                          En guerilla op distelrijke plekken.
                          Biedt iig perspectief
                          maar ja blijft speculeren en fantaseren nog hehe

                          greetz

                          Comment


                            #73
                            Hoe vaak ga je bij je spots kijken, lijkt me een heel karwei joh!

                            Laters

                            Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                            Comment


                              #74
                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              ik had die witte critters vorige week ook aan de onderzijde. ik schrok mij de pleuris , kan steeds duiden op spint . heb ingegrepen met B.A.C. Plant Vitality
                              je kunt altijd een knoflookaftreksel maken.
                              dit heb ik enkel gedaan daar die planten nog hier stonden voor te groeien , in de natuur laat ik de natuur beslissen.
                              zou je je planten niet willen besproeien kun je hier
                              Last edited by member10463; 24 July 2011, 23:47. Reden: opmaak en post scriptum

                              Comment


                                #75
                                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                                Oost indische kers zal er ook wat van halen,heb hier ook al een paar distels uit de grond getrokken en naast me plantjes gezet.
                                Alleen met die fruitvliegjes is wel rot vooral als je vrouwtjes lekker in de bloei staan dan blijven ze op de buds plakken .
                                het lijkt me dat het ook niet al te veel beestjes moet aantrekken toch,of zie ik dat fout.(dit met het oog op dat die beestjes mischien later toch nog op je vrouwtjes komen,want dan ben je de pineut).
                                leuk discussie punt trouwens
                                Suckses

                                greetzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X