Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

    tsja , sorry maat
    maar daar kan ik je geen advies over geven .
    ben nog eentje van de oude stempel , werk met aparte elementen die ik bijstrooi in het begin van de bloei afhankelijk van plantgrootte en nood in die specifieke bodem en normaliter zelfs niet bijvoeg daar alles in grond zit. door dit forum ben ik wat veranderd maar terug naar het bekende voel ik .
    ieder boer zijn methode
    heb pas dit jaar eerst in potten staan , altijd in de grootste buffer geduwd .
    deed bij guerillia wel eens hoog concentraat 1 of 2 malig pk13-14 en voor de rest moet de plant het doen.
    die biobloom en bio-heaven heb ik nog niet onderzocht , geen verbrande bladpunten geeft aan niet teveel .
    zal geen kwaad kunen die dosis , zie al sommige geel wegtrekken dus ze kunnen het zeker gebruiken.
    buiten lossen zich veel probelmen vanzelf op uiteindelijk , alleen de heel zwakke plantjes vallen als slachtoffer .
    en toppen voor bloei bij niet doorgroeiers in bloei is nefast .
    het enige waar ik nu wel ervaring mee heb is je plant wel water te geven gedurende de laatste week
    had vorig jaar een swiss miss +8 dagen droog gezet , wiet had nog amper effect en die was ook nog eens extra belicht
    dus droogzetten is niet aangeraden
    voor voedingsadvies ,vraag aan zij die die middelen gebruiken
    mijn kennis is erg beperkt
    ik kijk steeds naar de plant
    heb bijvoorbeeld dit jaar pas voor het eerst witte bladpuntjes dus de bijmesting met de vloeibare pk had niet gehoeven.

    ik doe heel veel op gevoel en dit blijkt voor mij te werken
    zal wel mijn brein zijn die een groene kronkel heeft , zou anders ook geen verklaring weten.

    de foto's zijn wat wazig op enkele uitgezonderd , zie daar al mooie toppen en de herfstkleuren beginnen al op de laatste.
    als je eentje niet voed ga je aan de lijve ondervinden wat die doet
    PP is geschikt voor buiten
    of ze nu heel wat kan hebben of met minder ook goed presteert dat weet ik niet
    kweekverlslagen van voorgaande kweken doorpluizen en aan die mensen vragen stellen
    zij weten het antwoord voor die soort
    weet bijna alles van mijn naamgenoot die ik heb en van de enkele andere soortjes, die ik gegrowd heb, heb ik een goed idee
    voor de rest is het maar toezien en bepalen wat de plant nodig heeft wanneer ik ze zie
    en in volle grond is natuurlijk veel gemakkelijker
    tekorten zijn daar niet zo snel en overdaad schaadt daar niet zo snel.
    ben alleen bang als je volledig harde dichte knoppen heb dat ze probs met vocht gaat krijgen vandaar eentje op het less is more principe als mijn advies
    maar misschien is pp sterk genoeg om dat aan te pakken
    is mijn plant nieit in mijn kweek dus vergeef me dat ik dat antwoord niet voor je uitzoek
    je bent een gepassioneerde kweker dus wat er zou fout lopen wordt snel genoeg gecorrigeerd .
    altijd een plezier zo n mensen te volgen

    bloei ze

    Comment


      Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

      Ok dan geef ik ze gewoon water.
      En wou eigenlijk 2 x de PK 13/14 toevoegen,maar daar twijfel ik nog aan.
      Zat te denken aan week 4 t/m 5,en daarna week 8 t/m 9 nog een keer.
      Maar denk dat ik het maar 1 x ga gebruiken en volgens de bijsluiter dan.
      Had het ook bij de growshop gevraagd maar die zeiden dat je 3 variaties kan toepassen.
      Of 2 x zoals ik boven vermelde.
      Of telkens weer maar dan met de minimale hoeveelheid.
      Of gewoon volgens de bijsluiter.
      Maar eh,die groene knobbel is toch niks mis mee??
      Doe zelf eigenlijk ook alles op gevoel en advies van jullie,vrienden en de growshop.
      Heb geen meters voor ph e.d. en lampen en weet ik wat nog meer.
      Als ik wat zie handel ik pas,tenzij het duidelijk is dat er wat op komst is,dan behandel ik preventief.
      Qua kenneis van de plantjes zit het ook wel redelijk goed.
      Heb veel verslagen gelezen en uiteraard ook info over mijn soortjes opgezocht.
      De PP's zijn gewoon makkelijk,die gaan kapot als het echt alleen maar baggerweer is.
      Maar de Amnesia's zijn duidelijk gevoeliger voor bijvoorbeeld schimmel en rot.
      En vindt het vooral jammer dat mijn onaangetaste Amnesia eigenlijk alles oploopt,terwijl ik niks aan haar gedaan heb.
      Dr zusje heb ik getopt en gedievt maar daar vindt ik niks van schimmel of rot o.i.d.
      Ga ook zeker proberen vanf nu 1 plantje alleen water te geven als test,even kijken wat het doet.
      Dieven lijkt bij mijn buitenkweek tot zover niets uit te maken qua grootte van de toppen vooralsnog.
      Zal iig nog wat duidelijkere foto's neerzetten,ook van mijn selfmade stek,want die groeit nu ook goed door.
      PIC_0434.JPGPIC_0435.JPGPIC_0436.JPGPIC_0437.JPGPIC_0438.JPGPIC_0439.JPGPIC_0440.JPGPIC_0441.JPGPIC_0442.JPGPIC_0443.JPGPIC_0444.JPGPIC_0445.JPG

      Greetzz
      Last edited by KrisChronic; 21 August 2011, 15:11.

      Comment


        Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

        Zozo dat Gaat lekker toch , mijn pptjes zijn inmiddels droog en morgen of maandag hoor je wat de opbrengst is.. grtz da vibe

        Comment


          Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

          dat je onaangetaste Amnesia alles oploopt is een spijtige zaak en heeft misschien met deplant zelf te maken , de getopte amnees zal sterker zijn vandaar dat je misschien topte . dat dieven zal maar een minimale impact hebben idd en misschien wijst zich iets anders uit op het laatst van de kweek (er kan nu wel beter lucht door bij de gediefde)
          aan de foto's te zien zijn ze met mooie topopbouw bezig , lekker aan het dichtgroeien
          vanaf foto 3 staan ze er wat gelig op vanaf week 4/5 wel meer de kop opsteekt.
          van mij mag je ze gerust nog een slok voeding geven hoor.
          en tof dat je een controletest doet .
          die selfmadestek is zo hard aan eht groeien dat ze er even paars van kleurt
          allemaal schoon om te zien

          goe bezig

          grtz

          Comment


            Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

            @ Purple Haze

            Thanks man.
            Tja ik zie wel hoe het gaat eindigen.
            De toppen groeien iig lekker verder dicht.
            Heb ze net wat je zei een slokje extra voeding gegeven,voor 1 plant was dat net ietsie teveel denk ik.
            Die heb namelijk nu iets verbrande bladpunten,is wel minimaal hoor.
            En die controle test wou ik aangrijpen om toch te checken of dat wel goed ging,wil geen tot weing fouten namelijk.
            Anders kan ik het net zo goed zonder het forum doen toch?
            En de selfmade stek,ik vroeg me al af waarom ie zo paars werd.
            Ze heeft ook last van ongedierte,tenminste een beetje.
            Zichtbare spint spikkels en iets aangevreten blad.
            Gisteren ook meteen maar even een spint behandeling gegeven,en zal over 3 a 4 dagen nog wat geven tegen luis trips en kevers en rupsen.
            ze gaat iig lekker door.
            Nogmaals ty voor je reactie PH

            @ Update week 18 (Verduisterdag 33)

            De schatjes gaan lekker en genieten met volle teugen van het (droge) mooi weer.
            De toppen groeien lekker door dus dat gaat allemaal goed.
            Ik wil PK 13/14 gaan gebruiken maar weet niet precies wanneer ik dat moet gaan toevoegen.
            In principe wil ik de PK 13/14 vandaag al toevoegen.
            Maar waar ik over twijfel is de berekening.
            Ik ben 33 dagen geleden gaan verduisteren en er was al wat voorbloei voordat ik daarmee begon.
            Na 2 a 3 dagen zat de bloei er al aardig in.
            Maar wanneer staat ie dan al in de bloei?(Rekensgewijs),dat ik ze voor het eerst verduisterde met iets voorbloei of na die 2 a 3 dagen dat je echt duidelijk bloei zag?.
            Dit met het oog op het aantal weken bloei dat ik berekenen moet.
            Ik reken nu gewoon de volle 33 dagen als bloei,is dat correct?
            Want dan kan ik de PK 13/14 gewoon meegeven toch?,aangezien ze dan in de 5e week bloei zitten.
            zou het zo spoedig mogelijk willen weten als het kan,want anders kom ik in de knoop te liggen met de standaard voedings schema die ik gebruik.
            Dit is ook weer om geen fouten te maken.
            Bijvoorbaat dank mensen

            Greetzz

            Comment


              Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

              Tellen vanaf je zichtbare bloei, niet vanaf 12/12.

              dan in week 4 / 5 die pk erbij kieperen. Zie je voedingsschema van je fabrikant
              .

              Comment


                Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                Krisje is goed bezig!
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                  gaat lkkr man....zal lkkr ruiken bij krisje in de tuin

                  Comment


                    Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                    gaat zeker lekker bij Kris echt mooie toppen gozer.. pk 13 14 heeft bij mij ook wonderen verricht

                    Off ; mijn opbrengst is binnen.. Echt veeeel meer dan ik verwacht had, check me oude verslag ;
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-Plant/page9

                    grtz

                    Comment


                      Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                      @ Dissi

                      Thanks man.
                      Ik doe mijn best

                      @ Ron

                      Moet zeggen dat de geur meevalt.
                      Alleen smorgens als ik me verduister tent open komt er een flinke wiet walm uit.
                      Maar daarna is de reuk verwaarloosbaar.
                      Gelukkig heb ik het voordeel dat ik op hoekhuis woon met dus maar 1 buur.
                      De buur vindt het allemaal wel goed en zal zeker niet klagen.
                      Nadeel dat als ik met de planten loop te zwalken naar de tent kan de hele buurt dat bijna zien.
                      Maar vooralsnog geen klachten of scheve gezichten van de buren.
                      Ik zorg ook niet voor overlast dus dat is weer een plus,en het is een relaxte buurt met volgens mij nog wel 1 of meerdere buitenkwekers.

                      @ Davibe

                      Thanks.
                      Voor mij is het nog afwachten wat de PK gaat doen.
                      Heb hierover in jouw verslag ook een vraagje geplaatst.
                      Vooralsnog dikken ze wel wat aan nog maar niet bijster veel.
                      Maar ja ze moeten nog zeker een maandje.
                      Dus kom maar op met die goeie nazomer.(merk er nog niks van paulusma!!!)gladjakker lol

                      @ Update week 18 verduisterdag

                      Na wat regen weer een beetje zon vandaag.
                      Gisteren begonnen PK 13/14 toe te voegen aan de PP's.
                      Het zal mij benieuwen wat dat gaat doen.
                      Mijn Amnesia's ga ik volgende week bijvoeden met PK omdat die ook wat langer moeten bloeien(1 tot 2 weken)
                      Vorige week een Bayer Teldor behandeling gegeven maar weet niet of ik daar wel slim aan gedaan heb.
                      Ik had daarvoor wel wat rotte plekje op de takken maar verwaarloosbaar.
                      Maar sinds ik ze behandeld heb blijf ik noodzakelijk topjes weg knippen omdat de toprot daarin zit.
                      Mijn Amensias daarin tegen gaan goed,iig geen plekjes meer gevonden(fingers crossed)
                      Maar de PP"s lopen wel het 1 en ander op qua toprot en die knip ik dus telkens weg.
                      Zal vandaag of morgen nog een magnesium nevel over de toppen spuiten om de dag daarna de Teldor behandeling te herhalen.(al twijfel ik hier nog wel over)
                      Voor de rest moet het goed komen zolang het weer meezit,dus kom op lieve heer nog even 1,5 tot 2 maanden overdag droog en hopelijk zonnig weer aub.
                      PIC_0458.JPGPIC_0459.JPG

                      Greetzz
                      Last edited by KrisChronic; 23 August 2011, 16:45.

                      Comment


                        Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                        je moet ventileren in je tent en zodra het donker is de tent eraf
                        ook kan je onder bij je tent het zeildoek omhoog door er een baksteen op zijn platte kant er onder zetten
                        aan elke kant een paar, doe ik ook bij mij planten en tot nu toe geen toprot

                        Comment


                          Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                          Ik heb ruim 10 cm open aan de onderkant overal,idd met bakstenen gedaan.
                          En er staan 2 ventilators in,dat moet toch voldoende zijn.
                          Ik zet ze ook niet nat in de tent en check de tent ook op vocht.
                          De tent wil ik opzich wel open doen,maar dan loop ik weer risico dat rovers me planten zeer gemakkelijk mee kunnen nemen.
                          Met als gevolg dat ik met 1 oog open slaap en daarmee dus te weinig slaap .
                          + dat ik smorgen heeeel vroeg moet opstaan om het licht weer voor te zijn,anders krijgen ze opeen weer 1,5 uur meer licht,en dat is toch niet goed als je aan het verduisteren bent?,of zie ik dat verkeerd?.
                          Als het geen kwaad kan dan zet ik de tent gewoon fulltime open zodra het donker is,tenzij ik er natuurlijk te weinig slaap door krijg .
                          Vandaag Teldor behandeling herhalen kijken of dat nog een beetje effect heeft.
                          Wat ik weggeknipt heb waren wel kleine topjes gelukkig.
                          Schade is minimaal nog *(afkloppen)
                          Iig bedankt voor je reactie Abel,ik zal nog meer opties tot ventilatie gaan zoeken.

                          Greetzz

                          Comment


                            Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                            als het donker is alleen maar een dak erop,doe ik dit jaar ook
                            had vorig jaar ook aan de zijkanten folie zitten , met het gevolg toprot
                            heb 4 mooie en grote planten moeten weg gooien
                            kijk maar eens van afgelopen jaar ,Abel planten
                            door stilstaande lucht en hoog vochtigheid en lage temperaturen
                            is een paradijs voor schimmels
                            en als er dieven komen dan houd hen geen tent tegen
                            Gr abel

                            Comment


                              Last edited by KrisChronic; 24 August 2011, 16:28.

                              Comment


                                Re: KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

                                als je een Mechelaar hebt heb je toch een perfect wakend oor
                                dan hoef je dat zeil er niet meer op te houden.
                                die 90 minuten lich extra maken niets meer uit
                                bloei zit er al goed in en lichtspectrum is meer orange
                                enige voordeel met zeil zou kunnen zijn dat ze geen dauw op hun krijgen
                                en als de 'luchtverplaatsing' voldoende is dus droger blijven dan gewoon buiten
                                ik vind dauw goed voor het blad maar voor compacte toppen met weinig zon en wind door de dag wel wat minder

                                bloei ze

                                Comment

                                Bezig...
                                X