Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

    Zwart papier is meestal ook gewoon dikker dan wit papier omdat er meer kleur aan moet toegevoegd worden. Wit papier is volledig inktloos, terwijl zwart papier dat verre van is. Die lichtgroen-gelige spikkels zien er niet natuurlijk uit, volgens mij een insectje. Ben hier ver buiten mijn ervaringsgebied, maar mij doen ze denken aan beginnende spint.

    Grtz,
    Dissi
    Last edited by Dissi; 9 June 2011, 15:33.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #47
      Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

      ja inderdaad X daar heb je zeker gelijk in.
      maar hou ze verlopig even grijs maar dat is alleen voor de juiste temp.

      @ Dissi
      ja ik denk het ook vandaag zag ik er meer onder het blad.
      foute boel dus
      maar wat kan ik doen ik heb het nu op 1 plant de rest is goed op 1 plant na dan die heb 1 geinfecteerd blad.
      mischien is het handig om die weg te knippen voor dat ze eruit komen?
      ik hoor het wel en anders doe ik het gewoon.
      iig thanx

      greetzz
      Last edited by KrisChronic; 9 June 2011, 17:30.

      Comment


        #48
        Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

        Je kan roofmijten inzetten tegen spint: die eten de spint en de spinteieren op: http://www.ecogrow.nl/website/brimex...erlandsPlagen1
        Anders kan je ook Bayer anti spint (Masai) kopen, die zou ook helpen.
        Bron: http://growguide.wietforum.nl/Spint

        Het blad wegknippen zou ik niet doen, de kans lijkt relatief klein dat de spint alleen op dat blad zit. Bovendien kruipen ze ook in kleding, waardoor je ze gemakkelijk terug op je plant kan zetten.

        Zeker je andere plant (met andere kledij) ver weg zetten, dat het niet over gaat naar die plant.

        Grtz
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

        Comment


          #49
          Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

          Van dergelijke roofmijten had ik nog nooit gehoord! Wat een bangelijke beesjes, onthou ik zeker!

          Vrede

          Comment


            #50
            Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

            Week 8

            Deze afgelopen week flink in de weer geweest met ongedierte bestrijding aankomede week even roofmijt uitzetten tegen de spint of eventuele spint op de andere planten.
            voor de rest gaat het allemaal voorspeodig me schatjes groeien goed en vooral de Haze wijfjes gaan lekker.
            1 daarvan is al boven de pp uitgekomen en de achterblijver heb de inhaalrace ingezet en groeit als een gek .
            voor de rest weinig nieuws en weinig tijd om meer info neer te zetten want me pa is gisteren afgevoerd naar het ziekenhuis,dus daar ben ik op het moment even meer mee bezig.
            foto's ed volgen dan ook nog.

            greetzz

            Comment


              #51
              Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

              Het beste voor je plantjes, maar voornamelijk voor je pa!

              Vrede

              Comment


                #52
                Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                ben benieuwd over je ervaringen met het uitzetten van roofmijt, sterkte met je pa man !

                Comment


                  #53
                  Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                  thnx peepz

                  @ Ron
                  Jazeker ik ook wordt ook mijn 1e ervaring met roofmijt,denk ook dak er horregaas omheen doe zodat ze alleen op mijn schatjes gaan eten en niet op de planten van de buren hehe .
                  Maar hou je zeker op de hoogte.
                  nou hier nog even de foto's van deze week .
                  En voor de liefhebber:
                  http://www.youtube.com/watch?v=3IztgZrX1Gs&feature=fvsr
                  DSCF8095.jpgDSCF8096.jpgDSCF8097.jpgDSCF8098.jpgDSCF8099.jpgDSCF8100.jpgDSCF8101.jpgDSCF8102.jpgDSCF8103.jpgDSCF8104.jpgDSCF8105.jpgDSCF8106.jpgDSCF8107.jpgDSCF8108.jpg
                  Last edited by KrisChronic; 11 June 2011, 20:53. Reden: link toegevoegd youtube

                  Comment


                    #54
                    Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                    Ziet er goed uit, ze lijken van de zon te genieten .

                    Grtz,
                    disssi
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                    Comment


                      #55
                      Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                      ziet dr goed uit toch.. kben mijn pptjes inmiddels aan het verduisteren... http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-Plant/page2

                      sterkte met je pa..

                      Comment


                        #56
                        Zo dat gaat ook lekker hiero, ziet er goed uit!
                        Ik hoop dat dat aan de groene thee ligt!

                        Laters de Don

                        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                        Comment


                          #57
                          Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          De kleur van de potten maakt niets uit, althans voor de lichtdoorlatendheid. Een wit oppervlak weerkaatst alle licht en blijft dus koeler. Zwarte oppervlakken absorberen alle licht en worden dus warmer. Lichtdoorlatendheid is afhankelijk van de dichtheid (densiteit) van het materiaal en niet van de kleur.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Als de dichtheid van het papier dezelfde is maakt het echt niets uit. Alleen is de reflectie van de achterkant van wit papier groter. Aan de binnenkant van een witte plantcontainer is geen reflectie omdat daar grond zit.
                          als ik even mag bemoeien(A) denk ik dat het anders zit:

                          Bij een gelijke dikte laat een witte pot meer licht door dan een zwarte pot.
                          Elk deeltje van de pot weerkaatst het licht in alle richtingen, ook naar het deeltje naast hem, dat dichter bij de binnenkant van de pot zit enz.. De deeltjes aan de binnenkant van de pot krijgen dus weerkaatst licht. Hun weerkaatsen het licht ook in alle richtingen, waaronder in de aarde.
                          Aan de binnenkant van lichtdoorlatende potten vindt er dus wel reflectie plaats.

                          Nu het kleurverschil: wit weerkaatst veel meer licht dan zwart, in alle richtingen(dus ook de pot in).

                          Comment


                            #58
                            Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                            Kleine update halverwege de 9e week

                            Plantjes doen het perfect vooral me Haze wijfjes gaan lekker.
                            alleen bij de kleinste beetje te droog gestaan en heeft wat opgekruld blad
                            1 van de PP lijkt zwaar aangevallen te worden,veel knaagplekjes en ook weer spinnetjes.
                            Heb en had haar al alleen neergezet en lijkt verloren.
                            de andere 4 PP vrouwtjes gaan gewoon lekker door.
                            Vandaag ook maar de wortelssnoei toegepast en de grond doorgewoeld,water en een klein beetje voeding gegeven.
                            Ook een experimentje met Rastarons werkwijze die vond ik wel logisch.
                            Ik ga hetzelfde doen alleen laat ze gewoon vast staan.(dus in cropped stand).
                            Zal allebij waarschijnlijk goed werken,maar het gaat mij om de stress level van de plant en werkwijze.
                            Hier wat pics.
                            DSCF8109.jpgDSCF8110.jpgDSCF8111.jpgDSCF8112.jpgDSCF8113.jpgDSCF8114.jpgDSCF8115.jpgDSCF8116.jpgDSCF8117.jpgDSCF8118.jpgDSCF8119.jpg
                            Last edited by KrisChronic; 15 June 2011, 19:53.

                            Comment


                              #59
                              Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                              ohw jee....maar hopen dat het goed gaat dan, ik ben nl een echte "amateur"

                              heb je dat draadje nog gelezen over LST oftewel lowstresstraining......echt ff doen is om te smullen

                              Comment


                                #60
                                Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                                Jazekers die heb ik meerdere keren gezien .
                                ook heel veel tutorials gekeken op youtube.
                                Wil alleen zo snel mogelijk van die sate stokjes af en over op goed ijzerdraad dat werkt even wat beter en netter.
                                alle spruiten staan iig al omhoog en stress lijkt mee te vallen,maar moet toch morgenochtend afwachten om daar over te kunnen oordelen.
                                So Far So Good.

                                P.S.
                                Is er mischien een moderator die mijn topic titel kan veranderen in KC Kweek 4x PP,2x Haze??
                                alvast bedankt.

                                Greetzz
                                Last edited by KrisChronic; 15 June 2011, 20:02.

                                Comment

                                Bezig...
                                X