Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in Tenerife, Spanje.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

    leuk plantje man lijkt me ook geweldig om daar s te kweken..

    Comment


      #62
      Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

      Na een weekendje weg te zijn naar het buureiland La Gomera ben ik terug met een klein verslagje (ik kan het gewoonweg niet laten :p ).

      Gisteren voor de tweede keer behandeld met het paardenstaart-middel tegen meeldauw en ik kan vaststellen dat het voor 99% opgelost is.


      Gisteren avond: Deze ochtend:

      DSC_0218.jpg DSC_0220.jpg


      Wel kan ik vaststellen dat ze een beetje honger heeft, de bladeren hebben in een paar uurtjes na het water geven wat van kleur veranderd naar een meer gele toon. Ik geef nochtans wormen kak (iemand die hiervan de naam in het nederlands weet? in het spaans: humus de lombriz). De laatste keer dat ik gevoed heb was vorige week woensdag, 2 soeplepels. Beetje gemengd met de bovenste grondlaag en water er over gegoten. Momenteel zie ik dat het nog niet helemaal opgelost is.


      DSC_0223.jpg
      Resident in Tenerife, Spanje.
      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

      Comment


        #63
        Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

        haha mooi plantje, het lijkt wel een autoflower. ik had niet gedacht dat je zo ver zou komen.
        nu hopen dat ie niet alsnog de groei in schiet.

        sorry ik heb geen advies voor je
        Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

        Comment


          #64
          Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

          ik heb ook geen advies voor je tgaat toch goed met je plantje nog ff geduld en je kan het oproken
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

          sigpic

          Comment


            #65
            Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

            gaat lekker en laat het je smaken dadelijk.

            grt vapo

            Comment


              #66
              Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

              Vergeelt iets van onderop. dit duid op een N tekort.

              (wormen)Kompost thee:



              Om compostthee te maken neem je een jutezak of oude kussensloop en vult deze met compost. Zet hem in een plastic vuilnisbak en vul deze aan met water. Laat het voor een paar dagen trekken en roeren het dagelijks een paar keer om.

              Als de thee een licht bruine kleur heeft is het klaar voor gebruik. Als het echt donker is dan is het veiliger om het te verdunnen met een beetje water.

              Ik kwam dit bij onze buren tegen misschien heb je er iets aan.
              N: stikstof

              Brandnetels bevatten veel stikstof pluk een boel jonge brandnetelbladeren deze hak je fijn en doe je in een emmer water leg er iets over zodat alle blad onderwater komt. Drie dagen laten trekken - filteren door doek en opslaan in flessen.
              Verdunning hangt af van hoeveelheid gebruikte brandnetel - maar probeer 1/10 (dus 1 deel brandnetelaftreksel op 9 delen water) en kijk wat \'t geeft.

              Verder zou je kippen of duivemest kunnen gebruiken wel verdunnen dis is nogal sterke mest. 1 koffielepel droge mest op 1 liter water, dan een dag 1 dag laten trekken. Paarde- en koemest is minder sterk en daar kan je 1 soeplepel op i liter water van doen en 1 dag laten trekken.

              P: fosfor

              Fosfaathoudende meststoffen;
              Guano, bloedmeel, beendermeel, thomasslakkenmeel,
              Afval van vis fijnmixen in water. 1 dag laten staan, filteren en verdunnen 1 soepleper per liter.


              K: kalium

              Houtas;
              Droog hout verbranden (loofbomen) en de assen vermengen met water. Het water 1 dag laten staan. Dit zorgt er dan voor dat het overgrote deel calcium naar de bodem zakt. Het water afgieten zonder het kalkbezinksel. In houtas zit bijna 50% calcium en maar 10% kalium. Dit is een slechte verhouding om aan je plantjes te geven. verhouding: as/water = 1 koffielepel/1,5L

              Gedroogde kippen- of duivenmest Let op dit is sterke mest! 1 koffielepel droge mest op 1 liter water. 1 dag laten trekken.

              Kalisalpeter, 5 - 10g kalisalpeter oplossing in 10L water
              Magnesium, calcium:

              Basaltmeel of lavameel. Strooi een dun laagje poeder rond planten. Plantversterken door het hoge gehalte aan silicium, magnesium en calcium.
              Brandnetelgier bevat naast veel N ook veel Ca.
              Zeewierkalk is ook een goede Mg en Ca leveransier.

              Mineralen:

              Bronnen:
              Heermoes bevat zeer veel mineralen. Fijngehakte delen 1 uur koken, filteren en verdunnen, 1 deel op 7.
              Het aftreksel van heermoes is prima geschikt als plantenwater voor zwakke planten en werkt ook preventief tegen meeldauw.


              Middeltjes voor het algemeen welzijn van je planten
              Last edited by monty; 28 March 2012, 11:32.

              Comment


                #67
                Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                Thanks 4 the advice monty!

                Nu, effen een paar nieuwe piekskes:
                Vandaag de wormenhumusthee toegevoegd, iemand zin in een colatje? Beetje afgedund met water en gieten die handel!

                DSC_0227.jpg


                Ik kan natuurlijk niet veel verwachten na een paar uurtjes maar deze ochtend waren de bladeren toch geler dan 2 dagen geleden. Wel is ze verdikt en doorgegebloeid dus dat is een goed teken. Ik maak me misschien te druk om een paar gele blaadjes maar voorkomen is beter dan genezen!



                DSC_0231.jpgDSC_0229.jpg DSC_0230.jpg

                Heb nog geen bananenthee gemaakt en toegevoegd. Misschien morgenochtend? Veel humusthee heeft ze nu ook niet gehad dus als ik morgen nog een ander theetje toevoeg zal ze zeker niet "verdrinken". Die fout maak ik niet meer
                Attached Files
                Resident in Tenerife, Spanje.
                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                Comment


                  #68
                  Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                  Spanje hmmmmm
                  Jou plantje hmmmmmmm

                  Comment


                    #69
                    4-3.jpg 4-32.jpg
                    Resident in Tenerife, Spanje.
                    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                    Comment


                      #70
                      Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                      haha leuk plantje heb je daar

                      Comment


                        #71
                        Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                        - Zondag 1 April: Op de plant gepist en gekakt.
                        Gaaf! Goede grap! Of?! Doen ze in Teneriffe aan 1 april?

                        Die blaadjes zou ik allemaal lekker laten zitten! Daar putten ze later nog voedingsstoffen uit
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #72
                          Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                          @LR2: Geen 1 april in spanje dus dat van het kakken en pissen is waar. neeeeeejjjjjjjj man

                          Jup, ik volg het advies van monty (en nu van jou) en laat ze lekker hangen
                          Resident in Tenerife, Spanje.
                          3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                          Comment


                            #73
                            Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                            Hahaha het had gekund! Ik zou het wel echt stoer vinden als je 't echt gedaan had :-p
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #74
                              Re: Kweken in Tenerife, Spanje.

                              Pissen misschien wel maar popo weet ik nog niet zo goed hoor :p
                              Resident in Tenerife, Spanje.
                              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                              Comment


                                #75
                                DSC01896.jpgDSC01897.jpg

                                DSC01895.jpg


                                Wat is me dit? Heeft mevrouw een balletje? Of gewoon een paar raar samengouwde blaadjes? Ik zou het laatste zeggen hoor, toch een tof kiekje


                                DSC01900.jpg

                                DSC01899.jpg DSC01898.jpg

                                Hmmmmmmm, harssssssssss en trichomes, ik krijg al honger van er gewoon naar te kijken.

                                DSC01901.jpg
                                Attached Files
                                Resident in Tenerife, Spanje.
                                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                                Comment

                                Bezig...
                                X