Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: LR2's Buitenthread 2012

    toffe stukkies, zeker voor beginnende growers erg interessant om eens een x door te lezen!
    succes dit jaar en k zal proberen je te blijven volgen, maar ik ga niks beloven

    Groet, Skaf

    Comment


      #62
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #63
        Re: LR2's Buitenthread 2012

        Haha, ik vind dit echt een geweldig kweekverslag. Fan van!

        Comment


          #64
          Re: LR2's Buitenthread 2012

          Zo, weer een rijtje foto's!

          AXE.jpg Allereerst de AXE die sinds (ik ben het vergeten, je zult even moeten terugbladeren) maart? in de volle grond staat. Er komt er nog een naast na 15 mei waarna de groeicontest begint. Wie binnen een maand het grootst is, heeft gewonnen. Om de hypothese 'te vroeg planten zorgt voor weinig voorsprong in vergelijking met later planten'. Ik denk dat ik hem al kan verwerpen.
          Hier een rijtje LR2's in de volle grond. Dit is de mooiste, de rest heeft last gehad van slakjes. Maar daar doe ik verder niets tegen.driedrieachtvier.jpg
          Een beetje liefde kan altijd, ook voor mutaties. Dit blad heeft wat weg van een hartje, dat wilde ik met jullie delen.droserahart.jpg Van knuffelen houdt deze Drosera ook, kijk maar!droseraknuffel.jpg
          Jammer dat de mieren beter tegen de verdovende stoffen kunnen, zo rippen ze steeds de prooien uit de vanghandjes. En zelf blijven ze zo heftig bewegen dat de Drosera er geen vat op krijgt. Toch een mooi schouwspel der natuur.
          LR2s.jpg De LR2 drieling in de 9-liter pot.
          royalen.jpgEn hier zie je de Deense en Friesche (Friske?) Royalties, ze staan nu in de volle grond. De tweede royal dane wil maar niet kiemen, dus ik heb een derde zaadje te kiemen gelegd. Ik wil graag sterke plantjes en als het zaad het niet goed doet, wil ik best even wachten. Maar ooit moet genoeg zijn. Wie het eerst kiemt, wie het eerst maalt. De overige gaat mee in de visvoer mix.
          sarraceniazaaddoos1.jpgsarraceniazaaddoos2.jpg Hier de sarracenia zaaddozen in ontwikkeling. Het vruchtvlees ziet er best lekker uit! Maar ik ga het niet eten denk ik. Misschien een stukje proeven, als het zo zoet smaakt als de bloemen geuren.. Poeh hee, dan kan ik ooit met een boel sarracenia's een lekkere taart maken!
          tandjesindemaak.jpgDe Dionaea maakt al tandjes aan, dit wordt een klein bekje om beestjes mee te vangen later.
          trichomenshot.jpg Zoals beloofd een trichomenshot. Een tijdje terug heb ik eens wat van die druppels geproefd, smaakt nergens naar. Maar het geeft je een raar gevoel op je schedel, die beestjes die ze vangen zullen prettig sterven denk ik.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #65
            Re: LR2's Buitenthread 2012

            gaat lekkahh hoor!

            en wat een mooie fotos,, heb je nou zo ingezoomed,, of zien jou vleeseters er nou zo super mooi uit oO

            Comment


              #66
              Re: LR2's Buitenthread 2012

              Ik heb de super macro stand gebruikt op mijn fujifilm finepix 2100HD. Prima cameratje voor weinig geld. Alleen jammer dat hij digitaal is, ben zelf groot fan van spiegelreflex. Dit was een van de eerdere hybridecamera's, maar hij valt nog in het niets met spiegelreflexen. De drosera's zijn nu een grote BIC aansteker in doorsnee denk ik, je kunt het een beetje inschatten aan het mos. Ik hoop dat ze nog groter worden! Ze vangen in ieder geval al veel eten, gisteren nog een dikke rups.. Maar die hebben de mieren alweer meegenomen. En ik telde vandaag zo'n drosera 20 zaailingen van vorig jaar. Die VFT's zijn net zo groot als de jouwe, maar die gaan wat harder omdat ze buiten staan. Komen nu flink lange bloemstelen aan, dus ik denk dat ze over een maandje in bloei gaan.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #67
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #68
                  Re: LR2's Buitenthread 2012

                  mooi stukje !

                  Thanks

                  ---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 09:33 ----------

                  leuke planten btw

                  Comment


                    #69
                    Re: LR2's Buitenthread 2012

                    Daar gaan we weer!

                    Nu met foto's.
                    Ik kan inmiddels zeggen dat de AXE in volle grond niet meer in te halen valt, daarmee uit. Dat wilt zeggen dat vroeg zaaien, ondanks het koude weer, zijn voordelen toch heeft. De mythe dat te vroeg zaaien voor een achterstand zorgt, en te vroeg gezaaide planten makkelijk ingehaald worden door planten die pas in mei gezaaid zijn: verworpen.
                    Vroeg zaaien, kan dus zijn voordelen hebben.
                    Of ik er nu iets naast zaai of niet, deze voorsprong is niet bij te benen. Hij groeit echt als kool! Kijk zelf maar!

                    De TMV breidt zich nauwelijks/niet uit zo te zien. Ik heb gelezen over hoge temperaturen als remedie. Maar ik merk dat tijd ook alle wonden heelt.

                    In de LR2'sDane heeft wat kuren, ik heb geen idee wat er aan de hand is. Het blad groeit, maar is gekruld. Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn? De rest doet het echter netjes.
                    2012-05-10 11.39.49.jpg

                    2012-05-10 11.40.04.jpg
                    Hier staan de LR2xAutohaze onder bekertjes te kiemen. Ook kun je zien hoe groot die AXE al is, dat is niet meer in te halen binnen een maand lijkt me. Deze gaat dus de grond uit een dezer dagen, en zal een mooi graf krijgen. Ik vind dat hij zich kranig geweerd heeft tegen temperaturen van -5, zelfs -7 en ik vind het prachtig dat hij geen enkel teken van ziekte heeft vertoond. Maar laten we niet te ver doorgaan over de emotionele ervaringen die we gedeeld hebben samen, het was maar een experiment. Over twee maanden is hij compost. Zijn plek zal ingenomen worden door planten in pot. Mijn moeder wilt niet dat alles zoals voorgaande jaren door de tuin verspreid ligt. Dat respecteer ik, dus ik beperk me tot 'mijn deel' van de tuin.

                    De Bob marley en haar TMV
                    2012-05-10 11.40.25.jpg2012-05-10 11.40.35.jpg Deze is erg slecht getopt trouwens, maar de groei in de toppen is wel genoeg geremd om de takjes een boost te geven. De LST lijkt goed te werken.

                    De dionaea maakt mooie bekjes aan, ze zijn wel wat klein van formaat. Maar met deze allesbehalve zonnige dagen is dat niet zo gek.
                    2012-05-10 11.40.52.jpg Dat zorgt wel voor mooie drosera's! 2012-05-10 11.41.01.jpg


                    Het verschil in LR2's. De aansteker heeft het formaat van een kleine BIC. De linker staan op het moment in een Curver (of weet ik veel wat voor merk) bak, maar worden daar te groot voor. Na de hagel die ze vanavond voorspeld hebben, gaan ze er weer uit. De rechter is de grootste in de volle grond. Ik denk ook dat de grondmix een deel uit maakt van het verschil, degene in pot staan in een mengsel van potgrond, wormenmest/aarde en bijbehorend bladafval (uit de wormenbak). En die in de volle grond staan in een grond met wormenmest, bladafval en een periodieke, lichte bestrooiing met biologische groente en fruitmest van pokon. Qua luchtigheid is de grond hetzelfde, maar ik denk dat de hoeveelheid potgrond met al haar kwaliteiten toch een groot verschil maakt.
                    2012-05-10 11.42.10.jpg2012-05-10 11.44.30.jpg

                    Einde.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #70
                      Mooie plantjes man en die foto's van die andere plantjes zijn ook prachtig. Ik ben ook begonnen en jou zaden kiemde heel erg snel en goed. Binnenkort even een updateje maken. En je zou eens bij mijn pa langs moeten gaan, de tuin staat hier vol met ge-ente appelbomen. Succes man ga zo door.

                      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                      Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                      Comment


                        #71
                        Re: LR2's Buitenthread 2012

                        hoe is het afgelopen met die amnesia autoflower zaden?
                        zijn ze goed ontkiemt of niet?
                        ben ff benieuwd

                        Comment


                          #72
                          Re: LR2's Buitenthread 2012

                          De amnesia autoflower ga ik pas kiemen in juni. Ik sta wel te popelen om ze te kiemen, maar ik MOET echt geduld hebben. Anders wordt het gewoon te druk in de tuin. Ook zullen de autoflowers voor genoeg geuroverlast zorgen, dus om daar nog amnesia bij te zetten is me teveel risico. Daar kan ik je niets over zeggen helaas!

                          De haze x lowryder#2 had ik 3 te kiemen gelegd, twee daarvan zijn nu mini-plantjes en eentje begint net open te staan. Ze staan wel al buiten in de pot, en er zaten wat kleine witte beestjes bij die ene die net open gegaan is (die beestjes, die ik ervan verdenk dat ze al een paar keer mijn wortels hebben aangevreten en kiempjes vermoord hebben). Dus erg veel hoop geef ik die derde niet. Ik bedenk me nu dat ik nog knoflookgier met tabakthee en peperaftreksel heb staan. Dat gaat erover heen om de beestjes weg te houden! Er is dus weer hoop, zo zie je maar hoe dingen om kunnen slaan in luttele seconden.


                          De eerste dame is trouwens bekend: De Bob Marley Feminised laat de eerste voorbloei zien. Dat het een dame is, is niet zo gek! Nu nog afwachten of het geen herma wordt. Wat nog weleens wil gebeuren met feminised.

                          De AXE buiten is de grond uit, en ik kwam tot de conclusie dat het een mannetje is. De AXE die binnen staat, is ook een man. Ik laat hem verder afbloeien om te checken voor herma verschijnselen zodat ik de ruilers uitsluitsel kan geven.

                          Bedankt voor de reacties!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #73
                            Dat van die axe is jammer zeg!
                            Ik ben heel benieuwd wat er hier uitkomt dan..

                            Comment


                              #74
                              Re: LR2's Buitenthread 2012

                              de bob marley is nog niet verduisterd of wel?
                              lr2, zou je wanneer je tijd hebt een foto willen maken van de voorbloei??
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                              Comment


                                #75
                                Re: LR2's Buitenthread 2012

                                Van die AXE was een bewuste keus, als het een vrouwtje was geweest had ik die ook uit de grond getrokken. Hij stond er bij wijze van experiment met betrekking tot zaaitijd. Dat het allebei mannen zijn, doet me wel vermoeden dat er misschien een genetische mannen-aanleg in zit. Maar dat zal zich bij andere kwekers moeten bewijzen. Twee planten zeggen weinig natuurlijk.

                                De Bob Marley is niet verduisterd. De voorbloei krijg je vaak na een x-aantal weken, het zal nog wel tot september duren voordat de echte bloei begint. Bangman ik zal een foto voor je maken wanneer ik de tijd vind.
                                2012-05-12 14.53.58.jpg
                                Last edited by LR2; 12 May 2012, 16:01. Reden: aanvraag
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X