Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: LR2's Buitenthread 2012

    Je bent al lekker bezig man! ik heb mijn planten ook allemaal buiten gezet, en dat doet ze idd veel beter! is het erg dat ik ze dag en nacht buiten laat trouwens..? de afhazexlr doen het bij mij erg goed, dus hopelijk gaat het bij jou ook lekker! ze doen t iig beter als de LRs zelf !

    Comment


      #77
      Re: LR2's Buitenthread 2012

      Mooi Het duurde even om dit door te lezen maar het ziet er heel mooi uit! ga zo door!

      Comment


        #78
        Re: LR2's Buitenthread 2012

        Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
        Je bent al lekker bezig man! ik heb mijn planten ook allemaal buiten gezet, en dat doet ze idd veel beter! is het erg dat ik ze dag en nacht buiten laat trouwens..? de afhazexlr doen het bij mij erg goed, dus hopelijk gaat het bij jou ook lekker! ze doen t iig beter als de LRs zelf !
        Nu lopend experiment: omdat ik een nagenoeg luchtdichte ruimte zonder fans heb en mijn zolderkamer in een andere windstroom ligt dan de grond, neem ik het risico een LR2 man te reveggen. Een autoflower reveggen, eens kijken of dat gaat!

        Afgerond:
        Goed nieuws voor de AXE (afghan x early bud) ruilers en ontvangers!
        De binnenplant is fenotypisch gelijk/stabiel en 100% man. Genetisch kan ik het niet meten natuurlijk, ik heb geen biolab. Geen vrouwelijke geslachtdelen te bekennen, en ook geen voortekenen daarvan. Ik kan dus met een gerust hart zeggen dat er GEEN herma's tussen zitten. Let wel op dat ik tot nu toe 2/2 mannen heb gehad, er is misschien meer aanleg voor het ongewenste geslacht. Zomaar 3 weken op vakantie gaan zonder de voorbloei te controleren is dus geen goed idee Deze gaat nu de kliko in.

        Hallee!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Re: LR2's Buitenthread 2012

            Reveggen is het opnieuw naar de vegetatieve periode brengen van een plant. Dus groei > bloei > groei. Dat gaat vaak goed bij sativa's en bij sommige indica's lukt dat ook aardig. Maar bij autoflowers (ruderalis subsoort) is het dus nog nooit gedaan, omdat ze meestal in hun geheel geoogst worden. Er blijven niet veel takjes zonder vettige toppen over. Voor een kweker heeft het dus geen enkel voordeel om het te doen, je wint er geen oogst mee, duurt soms 2 maanden en het kost energie (want zo lang duurt de zomer niet, dus je moet aan de lampen). Ik heb het besloten toch te proberen. Maar je moet dan wel een ruimte hebben waar het kan, en het vormen van herma's door stress voor lief nemen. Omdat dit een mannetje is, in een terrarium, vind ik het risico (op bestuiving van andere, hermafroditisme, etc) klein genoeg om hem te laten staan en hem te laten reveggen.

            Je woonde in Frankrijk toch Boriis? Als je me volgend jaar wat postzegels stuurt, krijg je van mij een zadenmix.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #81
              Re: LR2's Buitenthread 2012

              Leuk idee
              Is goed LR2 daar hou ik je aan ghehe

              Comment


                #82
                Re: LR2's Buitenthread 2012

                Zo, weer wat tijd verstreken.

                Het houdt niet op met kuren in de tuin, iets wat ik leuk vind, maar ook niet. Leuk omdat je steeds wat nieuwe fenomenen tegen komt, minder leuk omdat er niet altijd een oplossing voor is.
                De huidige stand van zaken is alsvolgt:
                - Royal Frisian: Mineervlieginfectie (larven kapotgeknepen) en Claw. Er is iets mis in de bodem, dus ik heb wat gazonmest bijgevoerd, ze trekken een beetje bij. Maar de mineervliegschade is groot voor zulke kleine plantjes.
                - Royal Dane: Een gaat steady, de ander (die twee weken later gekiemd is) ook.
                De Royalties hebben minder licht dan de rest, en gaan dus wat trager.
                2012-05-22 11.35.05.jpghier de RF met beide verschijnselen. Na een beetje bijvoeren doe ik er niets aan, ze moeten het zelf maar redden.

                BM: gaat lekker! Flinke bos!


                LR2's: in de volle grond gaan ze ein-de-lijk lekker als kool, in pot nog lekkerder! Alle mannen die ik ontdekt heb zijn uit de grond (3 tot nu toe) en de rest gaat maar door. In de volle grond kon ik al 4 ballen ontdekken, terwijl de geslachten van de rest (even groot) nog niet te zien zijn.2012-05-22 11.35.34.jpg

                2012-05-22 11.35.22.jpgDSCF3512.jpg
                Goed nieuws voor de luizenhaters; de hulptroepen zijn gearriveerd. In grote getale komen de lieveheersbeestjes eieren leggen in de kersenboom.
                DSCF3502.jpgDSCF3501.jpg
                Drosera's, links de babies als je goed kijkt. Rechts een trichomenshot.
                DSCF3498.jpg
                Droserabloem in ontwikkeling.
                DSCF3497.jpg
                De bloem van de Dionaea muscipula die bijna klaar is om te gaan strekken en open te klappen. Leuk weetje: voor een insectenvangende plant is het niet zo'n goed idee om zijn bloemen in de buurt van zijn 'vallen' te plaatsen. Daarom groeien ze tot wel 30 centimeter omhoog op een dikke vlezige steel. Zo kunnen de bijen rustig en onbezorgd alles bestuiven, zonder opgegeten te worden. Wel eist het ontzettend veel energie van de plant. Vandaar dat ze dit jaar weinig bekjes zullen aanmaken.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #83
                  Re: LR2's Buitenthread 2012

                  Jammer al die problemen, maar ze komen er wel weer bovenop! Laten we het hopen!

                  Comment


                    #84
                    Re: LR2's Buitenthread 2012

                    Ah joh, mineervlieg heb ik altijd maar vaak later in het jaar, alleen dat claw-gebeuren (of een ander virus?) is voor het eerst. Leuk om ook eens mee te maken! Net zoals het TMV-virus wat op de bob marley zat. Dat was ook mijn eerste keer, maar het heeft zich niet uitgebreid. Veel mensen duiken meteen allerlei topics in om met (soms zinloze) vragen te smijten.. Ik zelf vind het wel best zo, ik heb weer eens wat om naar te kijken in de tuin! Als het geen dodelijke afloop heeft voor de plant (zoals mannelijkheid) dan doe ik er niets aan. Door een beetje aan te kloten leer je veel!
                    Dat brengt me bij een eigen wijsheid, ontdekking als je wilt, die ik hier op JD voor het eerst kon delen. Bedankt B0riis!


                    Daarom, -inluidend tromgeroffel- deze tip -climax-:

                    LR2's Plantentip van de week!

                    UV-stralingschimmels op aarde. En als die op je plant zitten, wat beter dan een dosis UV? Niets! Maar, je moet ook rekening houden met vocht dat in de wond kan blijven hangen, nieuwe aanvoer van sporen etc. Je wilt de wond dus dichtmaken. Daar is kaarsvet ideaal voor, maar het kost erg veel moeite en het is HEET! Je speelt letterlijk met vuur en soms kokend vet. Het vullen kun je makkelijker doen met Vaseline, Vaseline wordt wel zacht in bepaalde temperaturen, maar zal nauwelijks druipen of uitlopen als je er niet aan komt. Je kunt Vaseline kneden en de wond zo totaal dicht boetseren, iets wat met kaarsvet lastiger is zonder de plant te beschadigen. Buiten dat bevat Vaseline petroleum, wat toevallig een slechte bodem is voor schimmels, maar je plant geen kwaad doet. Het voordeel dat Vaseline en kaarsvet delen is dat het beide water afstoot.
                    Niets dan voordelen wat vaseline betreft dus (als je er verder van af blijft!). Heb je dus een rotte stam? (dit geld voor beide stammen) Gooi er dan een lepel vaseline tegenaan na het ontsmetten. De UV-straling doet de rest voor je.

                    Ik heb zelf een stamrot gemonitord vorig jaar en constateerde een schimmelgroei van 3mm over 4 maanden. Je krijgt het nooit helemaal weg, maar bij kaarsvet is tot nu toe alles met dubbele hevigheid teruggekomen. Soms kostte me dat gebruik van kaarsvet een plant.
                    Let wel op: zorg dat je niet






                    Dus som van vandaag: 3 dames in de tuin zijn bevestigd. De rest laat nog op zich wachten.
                    Gezaaid: nieuwe lowryder #2 (in een potje) voor in de volle grond, nu er een plaatsje vrij is nadat de eerste volle grond kerel eruit is.
                    Virusje?: I don't give a fuck, brap brap brap.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #85
                      Re: LR2's Buitenthread 2012

                      Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van stamrot, maar ik onthoud je tip zeker en vast!

                      Meeldauw of een wit vliegje is het ergste dat ik ben tegen gekomen. Ik ben wel van de redenering "Beter voorkomen dan genezen".
                      Resident in Tenerife, Spanje.
                      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                      Comment


                        #86
                        Re: LR2's Buitenthread 2012

                        Leuk die tips altijd

                        Comment


                          #87
                          Re: LR2's Buitenthread 2012

                          Met veel interesse toch wel effkes bezig geweest alles te lezen . Top alles zo op je eigen maniertje heel onderzoekend en de vele tips die er uit komen . Hopen dat de l2r nog wat toppen oplevert

                          Comment


                            #88
                            Mineervlieg had ik ook! Heb ze net als jij ook maar kapot geknepen.. Thanx voor de tip!

                            Comment


                              #89
                              Re: LR2's Buitenthread 2012

                              Bedankt voor de reacties iedereen, doet me goed!

                              @ Spanishqueen: ik ben ook meer van het voorkomen, maar mineervlieg voorkom je niet zo makkelijk. Ik heb ook geen zin om bodemwaardes etc. te gaan checken en stamrot krijgen is meestal gewoon pech hebben. Planten die van nature een goede weerstand hebben, zullen weinig problemen ondervinden. Als ze geen weerstand hebben, dan moeten ze die maar opbouwen vind ik
                              Meeldauw kom ik ook ieder jaar tegen op de planten, maar daar doe ik niets aan. Behandeling er van zorgt ervoor dat je plant minder gauw resistent wordt, omdat hij het zelf niet af hoeft te weren.

                              Ik denk dan altijd aan het verhaal van een zuster, die me vertelde dat ze een patient hadden die zichzelf niet wilde wassen. Na een half jaar, stonk hij gewoon te hard en hebben ze hem in bad gedwongen. Ik zal de smerige details achterwege laten, iets met kaas op rare plaatsen.. Maar toen hij eenmaal schoon was, daalde zijn intens sterke immuunsysteem zo hard, dat hij twee dagen later gestorven is. Ik ben van plan om mijn planten door te kweken, en als ze niet blootgesteld worden aan natuurlijke aanvallen, dan bouwen ze ook geen resistentie op. Dan zal ik ieder jaar dus dezelfde problemen kunnen blijven behandelen, en daar voel ik weinig voor. Ik blijf van mening dat voorkomen beter is dan genezen, maar als je iets kunt genezen door het niet te voorkomen vind ik dat beter. Zo werkt het immers ook met kinderen. Wil je dat ze minder snel astmatisch worden en geen last hebben van huisstofmijt? Dan kun je het beste een kat of hond kopen om ze daar aan bloot te stellen, voordat hun immuunsysteem niet weet wat het er mee moet en later allergische reacties gaat geven. Natuurlijk is dat lange-termijn denken, maar als iedereen het zo zou doen (of gedaan zou hebben) dan kwamen meeldauw en toprot al lang niet meer voor op onze planten.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #90
                                Re: LR2's Buitenthread 2012

                                Zo, er zijn weer wat dagen voorbij. Tijd voor een updatetje

                                - Inmiddels twee LR2 mannen weggeflikkert uit de volle grond, derde komt er aan. Twee uit pot weg kunnen doen. Nu staan er nog 2 dames, een twijfelgeval en twee zaailingen.
                                - RF en RD doen het slecht, ze krijgen niet de hele dag direct zonlicht, en dat is aan ze te zien. Het zal vanzelf wel loslopen uiteindelijk, maar voorlopig komen zij nog niet tot de helft van de robuustheid waar ik iedereen hier steeds over hoor. Dit worden geen toppertjes denk ik. De claw is eruit bij de nieuwe bladeren van de RF. Maar het zijn nog trage groeiers met dunne steeltjes. Ik denk niet dat alles ligt aan de lichtintensiteit (4 uur vol licht, de rest van de dag semi-schaduw, waaiende takken). De Royal Dane doet het daarentegen beter. Heeft iemand, vale? HJM? tips om het ze wat meer naar hun zin te maken? Een budgetoplossing is het fijnst.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X