Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Sweed Cheese auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

    volhouden autofloow, volhouden,
    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

    Comment


      #32
      Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

      lukt wel man, licht gewoon aan het zaad ontkiemen doen ze meestal toch, succes

      Comment


        #33
        Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

        Oorspronkelijk geplaatst door AutoFlooow View Post
        ik probeer alles om ze er door te krijgen Zou wel balen zijn, ik koop voor het eerst zaad en dan komen ze alle 3 niet uit
        Mwa, ik had er 5x blueberry x ak47 AF die nooit ontkiemd zijn van wietzaadjes.nl. Terwijl alle frisian dews binnen een dag open waren. Heb het idee dat ik een oogst van vorig jaar te pakken had, helaas net de duurste soort en waar ik het meeste zin in had.

        Comment


          #34
          Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

          na 7 dagen nog steeds geen wortel zichtbaar bij men 3 zaadjes. Ze hebben 6 dagen tussen natte watten gezeten en nu 1 dag in een glas met water. Ik denk dat ik maar best nieuwe zaden bestel?

          Comment


            #35
            Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

            Er zijn diverse manieren van ontkiemen. Ik vind het altijd wat moeilijk in te schatten hoeveel water je op die watjes moet gooien.
            Is het te weinig of teveel , gebeurt er niets, zeker als het wat minder vers zaad is.
            Normaal is dat geen probleem, mits je ze goed bewaart, misschien doen ze dat niet overal?
            Zaden van 10-15 jaar oud kiemen hier nog goed.

            Ik gooi m'n zaden altijd in een bekertje met een cm mineraalwater(+co2) er in.
            Dat bekertje zet ik 24 uur op de mediabox, omdat die altijd aanstaat, en het water zo precies 25 graden blijft.
            Na 24 uur gaan de zaden ieder in een bekertje arme grond, boterhamzakje (zonder gaatjes) erom en onder de Tneon.
            Na een paar dagen staan ze tegen het plastic, dan gaat het zakje eraf, en het licht er wat dichter op.
            Na 10-14 dagen zijn ze groot genoeg om overgepot te worden in de lightmix.
            25082012.jpg
            Moet wel vermelden dat ik dit keer een uitvaller had.
            Dat was van m'n eigen gekweekt zaad, ik zal wel niet goed gekeken hebben met uitzoeken

            Zo heeft ieder een methode die voor hem goed werkt, als je wat verslagen leest kom je er een hoop tegen.

            Na 6 of 7 dagen kunnen ze nog wel uitkomen, misschien als je ze in de aarde steekt dat er nog wat komt.
            Voor de zekerheid misschien wat extra zaadjes bestellen, want als je een dag of 5 later nog niets ziet is er weinig hoop.
            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

              ik heb zonet 1x Auto Silver Haze van green label besteld en 1x easy ryder van jointdoctors.
              Was dit een goede keuze? Ik hoop dat toch 1 van die 2 wel gaat ontkiemen.

              Ik zal bij die 2 soorten jouw manier eens testen om te ontkiemen.
              En na die 24uur zie je al een worteltje? of steek je ze gewoon na 24uur in de grond? (gewoon grond uit de tuin?)

              Comment


                #37
                Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                Ik heb sinds ik niet meer ontkiem hogere opkom percentage . Ik gooi gewoon zaai en stekgrond boven op de normale grond +- 1/4 onbemeste zaaigrond bovenop , maken met vingertopje een klein gaatje bovenop , zaadje erin en grond erop beetje natspuiten en een boterhamzakkie ofzo erbovenop zodat er lekkere hoge lv is . Tot nu toe alles binnen 3 dagen boven

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                  Ik sluit me aan bij langenl, ik had 5 zaadjes van een big devil autoflower, duurde best lang om te ontkiemen, heb er uiteindelijk een boterhamzakje om gedaan, en volgende dag waren ze al boven de grond, daarnaast als je ze direct in de grond doet heb je ook geen kans dat je het worteltje breekt. Koop iets van spongepots of van die kleine bakkies bij de welkoop.

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                    Heb rond men 3 potjes waar de 3 niet ontkiemde zaadjes inzitten een plastic zakje gehangen. Met een rekkertje goed afgesloten.
                    Moet ik ze elke avond nog water geven of is dit niet nodig?

                    Comment


                      #40
                      Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                      Als je de grond vochtig is en de zak eromheen zit is het afwachten geblazen Als het goed is beslaat zakje vanzelf en is het vochtig zat tot er wat groens komt boven komt . Ik heb het pas 1 keer gehad dat ik na 4 dagen wat water bij gesproeit heb maar dit kwam omdat ik het zaadje cm of 3 te diep had gelegd

                      Comment


                        #41
                        Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                        ok ik zal gewoon wachten, als ik eind deze week nog steeds niets heb gooi ik men boeltje weg.

                        Comment


                          #42
                          Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                          Ik kan men eigen ogen niet geloven :o De 3 zaadjes die maar niet wouden ontkiemen heb ik toch tot ontkiemen gekregen
                          Gewoon in de grond is zo te zien dus de beste methode! Ik was van plan om alles weg te gooien en dacht bij mezelf ''ik ga toch eens in de aarde zoeken naar het zaadje''.
                          conclusie: Er hangen aan 2 (van de 3) zaadjes een worteltje

                          Maar ik had al nieuwe zaadjes besteld maar om deze nu nog te ontkiemen vind ik het te laat, ik ga verder doen met mijn 2 (misschien nog 3) plantjes Cheese.
                          Kan ik deze nieuw bestelde zaadjes bewaren tot volgend jaar? Gewoon op kamertemperatuur?

                          Moet ik voor deze tijd van het jaar extra licht geven aan mijn AF Cheese plantjes 's avonds? Ik ga ze namelijk buiten nog proberen kweken.
                          Wanneer raden jullie aan om voeding te beginnen geven? (ik gebruik tomatenvoeding van aveve?) En voor hoe lang?


                          Dit zijn veel vragen, maar ik ben een nieuweling op gebied van kweken en zit momenteel met een project, dus heb niet echt tijd om hier op het forum te zoeken naar alle antwoorden.
                          Alvast bedankt voor de mensen die volgen!!
                          Ik hoop dat men eerste kweekje ooit iets opleverd voor mezelf

                          Comment


                            #43
                            Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                            aanhouder wint, ik zit zowat met hetzelfde probleem ik heb ze nu 3 dagen 18h licht gegeven met 2 spaarlampen, maar er lijkt weinig schot in de zaak te komen
                            hopelijk groeien ze wat sneller bij jou,
                            Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                            Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                            Comment


                              #44
                              Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                              Ik ben van plan om ze overdag buiten te zetten en 's avonds spaarlampje 15watt en een gewone lamp 60 watt er op. Ik ga wel niet aan de 18h licht komen^^
                              Ik kom misschien aan 14 ofso dan. en indien slecht weer zet ik ze in de serre. Of gewoon altijd in de serre laten staan. Zou dit ook werken?

                              Thx Vinne om te volgen

                              Comment


                                #45
                                Re: Eerste keer Sweed Cheese auto

                                kan je ze in de serre snacht's niet bij lichten met timer's enzo ? dat is wat ik nu ga doen, overdag gwn buitenlicht en dan de uren dat ik te kort kom bij lichten
                                (ik heb een zonnekalender gevonden voor 2012 wnr de zon opkomt en ondergaat, dus daarop baseer ik mij om bij te lichten, want hoe het nu verloopt is niet echt wat ik verwachte tenzij er iemand me zou kunnen zeggen dat dit de normale gang van zaken is :p mijn vorige plantjes zit echt al wel wat tijd tussen. Dus weet het gwn even niet meer :p gelukkig bestaat dit forum nog waar je terecht kunt met vragen en dergelijk ben stilaan al aan het denken wat ik volgend seizoen ga zetten, hoe en welke soorten zodat ik tijdig kan starten
                                Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                                Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                                Comment

                                Bezig...
                                X