Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smokezaza's Bamboe Weed terrasje :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smokezaza's Bamboe Weed terrasje :)

    Korting op 420shop
    Hoi hoi,

    Ik ben zo uit mn hoofd vanaf april lid, en heb me enorm vermaakt tot diep in de late uurtjes met het lezen van info, kweekverslagen ect ect. ontzettend leerzaam maar vooral enorm plezierig te zien hoe enthousiast iedereen is
    hier op dit forum.
    Dus bij deze dacht ik als beginnende amateur grower, met terugwerkende kracht mijn kweekverslag te posten
    Zoals als eerder vermeldt heb ik veel info gelezen, soms misschien teveel waardoor het voor mijzelf allemaal te ingewikkeld werd, dus hier mijn opstelling.

    Ik heb begin April als proef 10 purple zaadjes laten ontkiemen, deze heb ik mbv natte keuken papier laten ontkiemen.
    Vervolgens de kiem in kweek en stekgrond groot laten worden tot 10 cm ongeveer. Daarna heb ik deze nu verpot in vierkante 20L potten met (volgens mij de standaard) Plagron potgrond.
    Na 4 weken ben ik begonnen met het geven van plagron grow voeding. Ik heb me eerlijk gezegd niet veel verdiept in het spulletje, gewoon gedaan wat er op de verpakking stond, dus goed vermengt via de goede
    houding en vervolgens dit bij elke waterbeurt aan mijn planten gegeven. Tot zo ver heb ik niks aan mijn patrool verandert. Zie foto's Ik heb ze om het makelijk te maken wat namen gegeven, beetje suffe namen maargoed dan weten we waar we het over hebben.

    In de tussen tijd ben ik enorm enthousiast geworden en heb ik bij Greenhouse Seeds, 3x Diamond girl gekocht. Deze zaadjes heb ik schat ik zo eind april/ begin mei ontkiemt. Dit heb ik gedaan zoals aanbevolen op hun site, door de zaadjes in een glas water te doen, de eerste 10 min onderdompelen, vervolgens na een uur weer het onderdompel-proces herhaald. Na 24 uur was er 1 zaadje op de bodem en de 2 andere zaadjes zonken direct na 1 aanraking . Ik heb bij 1 zaadje een staartje ontdekt van 1 mm, deze dus in vochtig keuken papier verder laten ontkiemen. Vervolgens heb ik ik dit kiempje nadat ie een worteltje had van een 1 cm in een sproutsag gestopt (ooit gekregen bij mijn lokalen headshop). Nadat de 2 lobbladjes duidelijk onwikkeld waren heb ik dit hele goed in een 10l potje verpot met kweek en stekgrond en alleen nog water toegediend.
    In de tussentijd ben ik wat ongeduldig geweest en heb ik 1 zaadje met goede bedoelingen hoor, net iets teveel geholpen....en per ongeluk met het verwijderen van de zaadhoesjes 1 lobblad kapot gemaakt. Deze ik ook zeer bizar en langzaam gaan groeien bij deze dus ook officieel mijn "Criple diamond" genoemd. In principe heb ik bij deze het zelfde uitgevoerd als bij het eerste zaadje alleen te ongeduldig.
    Derde zaadje is niks van gekomen.

    begin mei heb ik nog een gratis zaadje van Azarius.net genaamd Jack La Mota, ontkiemd en verpot.

    13 mei, heb ik nog 3 bigbang auto flowers besteld bij greenhouse, en deze heb ik naar mijn mening door al mijn fouten perfect ontkiemd , verpot ect ect. De reden hiervan is omdat ik me zorgen maakte over mijn diamond gilrs, in de foto's kun je zien hoe mooi mn diamantje is gaan groeien, alleen is deze helemaal wit verkleurd..........waarschijnlijk door mijn eige domme fout. Ik had nl midden op de dag deze besproeit met water en dat is niet zo fijn. Dus vandaar de bigbangs.

    Last but not least, heb ik terwijl ik lekker druk en enthousiast bezig ben geweest tijdens het draaien van een joint bij 2 verschillende shops een zaadje in mn wietzakje gevonden. Deze zijn inmiddels dus ook op dezelfde wijze ontkiemd en verpot.

    Ik heb op dit moment net iets teveel van het goeie staan, maar deze zullen allemaal een plekje krijgen bij vrienden en mijn pa had opeens na 10 jaar enorm veel interesse
    Maargoed hieronder het resultaat van mijn bamboe dakterrasje!!

    P1040075.jpg

    1. Strong purple
    2. mn zwakke purple
    3. purple ronde pot
    4. Jack La Mota ( 2 dagen geleden heb ik deze pot in mn bloembak gestopt)
    5. White widow?...coffeeshop zaadje
    6. Santa of jack zaadje uit wietmix van coffeeshop.
    7. Big Bang autoflowers (waarvan 1 vergeten te vermelden zich van dag 1 onder een 125W plug & grow lamp vertoefd
    8. Wat extra purple voor die ouwe niks speciaals voor de rest.

    De diamond girls, die volgen zsm. (Criple staat trouwens ook netjes onder de lamp)

    Nou voor de rest is dit het zo, schuif gezellig je stoel erbij zou ik zeggen!

    Ik als groot amateur sta open voor tips en verbeteringen, dus aub brandt los!!

    In iedergeval alvast bedankt voor het lezen en wens iedereen het beste met z'n grow!
    Last edited by Smokezaza; 17 June 2013, 12:43.

    #2
    Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

    mooi hoor!
    veel succes verder met je eerste kweek
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

      tnx Poepzak!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Zonet een scrog over mijn "hoofdplant" geplaatst, ik vroeg me nou alleen af ofdat ik nu niet al te lomp ben gegaan met het ombuigen van de takken. zie foto's P1040076.jpgP1040080.jpgP1040077.jpgP1040078.jpgP1040079.jpg

      Comment


        #4
        Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

        neehoor niet te lomp, je kunt ze ook knakken, gewoon de stam platknijpen op een plaats (niet te plat) en dan kun je m gewoon ombuigen.
        Groeit daarna geowon sterk terug
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

          P1040089.jpgmet terugwerkende kracht, foto's van mijn eerste diamond girl en mn criple diamond
          P1030681.jpg in der sproutpadje (12 mei 2013)

          P1030800.jpg 3 dagen later.

          P1030862.jpg 1 dag(23 mei) voordat ik deze foto geschoten had, was het ontzettend mooi weer....heb ik deze vrolijk besproeid met het idee der een plezier mee te doen....niet dus.
          De bladeren waren in een noodtempo spierwit...

          P1030937.jpg (04-06-2013) besloten de witte bladeren eraf te knippen. Heb der bij de autoflowers bij de lamp gezet....in de hoop er nog iets uit te halen zo zonde van het geld

          P1040089.jpg Dit is uiteindelijk het resultaat hoe ie er vandaag bij staat. Ik heb der opgeven en in mn plantenbak gestopt heeft me te lang geduurd.

          In de tussen tijd had ik ook te makken met die criple.. die is door alle goede behulpzame topics e probleem oplossers van Users waarvan ik de naam even niet van weet, teveel goeie om op te noemen.

          dit is der ... --> P1030803.jpgP1030938.jpgP1040003.jpgP1040085.jpgP1040086.jpg hier hoop ik minimaal toch wel 1 jointje van af te kunnen halen.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          tnx Poepzak voor de tips, ga ik met een tak proberen! ,weet jij trouwens hoelang je moet wachten om het scherm meer te laten zakken ?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oei, volgens mij ben ik met 1 takje toch wat te lomp geweest, zie het scheurtje ..

          P1040092.jpg hersteld dit nog ?

          Comment


            #6
            Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

            Ja die hersteld easy

            Comment


              #7
              Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

              Leuk, nog een scrog test buiten. Ben erg benieuwd of dat nou helpt of niet. Scroggen doe je toch normaal gesproken om maximaal te profiteren van een lamp met een beperkte dieptestraling. Alle toppen kunnen dan op zoveel mogelijk dezelfde afstand van de lamp gezet worden (soms zelfs rondom de lamp). De zon heeft daar geen last van. Tegen de tijd dat zonnestralen bij ons komen is dat al zo lang onderweg dat die paar (centi)meter geen verschil meer maakt in intensiteit. Maar goed dan heb je nog steeds bladeren die in de weg kunnen zitten voor je toppen. Ben benieuwd.

              Heb je nog overwogen om je scrognet op de zon te richten zoals een zonnepaneel?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                Leuk, die met het scrogje blijf ik zeker volgen
                #puffpuffpasstuesday

                Cannatuin '13

                Comment


                  #9
                  Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                  @p4r3 tnx man!

                  @Wietfras, ja je hebt eigelijk gelijk hoor, maarja het leek me niet schadelijk dit te proberen. Het idee is eigelijk onstaan door het kweekverslag van Berry's balkon dat in combi met het net geplaatste bamboe afscherming op mn terras en het idee de plant niet te veel laten opvallen in hoogte. Plus het is altijd leuk om dingen uit te proberen. Kvond het eerst maar een rare term, maar scrog is volgens mij best erg fun....maarja eigelijk wel binnen dan.

                  @Rollingstoner tnx !!

                  Comment


                    #10
                    Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                    hey dat ziet er mooi uit!! lekker tuintje om een J'tje in op te steken enne, scroggen zodat ze vanaf de andere kant van de bamboe niets zien is nice, maarre die heerlijke sensi ruik je er wel overheen hoor
                    succes met je grow!
                    I plant a little tree in my front yard
                    precious little tree in my front yard

                    Comment


                      #11
                      Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                      Ja inderdaad juist leuk dat jullie dat proberen. Ook buiten staat toch de plant in de weg voor de toppen aan de andere kant, lijkt me.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                        tijdje even geen update, flink druk geweest plantjes hebben de storm goed overleefd, scrogje gaat grappig ... foto's volgen zo

                        Comment


                          #13
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                            Dezelfde voordelen afgezien van de dieptestraling.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Smokezaza's Bamboe Weed terrasje

                              ff snel wat foto's zoals beloofd, nog steeds heel druk met van alles , dus voor nu alleen even mn scrogje en mn autoflowers in beeld P1040099.jpgP1040111.jpgP1040112.jpgP1040100.jpgP1040102.jpgP1040103.jpg

                              van lnr : autoflowers bigbang zijn ondanks de heavy storm toch lekker door gegaan, Scrogje, weer dezelfde autoflowers, laaste is een bigbang autoflower, die ik vanaf het begin onder een plug & grow lamp heb gekweekt. alleen is deze nadat ie 3 cm onder de lamp zat , in 1 dag (groeispurt) tegen de lamp gekomen en beetje blad verbrand.

                              fijne avond allemaal!

                              Comment

                              Bezig...
                              X