Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Korting op 420shop
    Dag allen,

    in februari kon ik het niet geloven, maar het is me gelukt te wachten met de start van mijn eerste kweek. Ik begin in mei met 2 planten en doe er (met overlap) waarschijnlijk nog een tweede kweek achteraan en/of nog een guerrilla, maar dat beslis ik later.

    Na mezelf ingelezen te hebben op het forum, ben ik tot het volgende plan gekomen:

    Locatie
    Directe zonurenLokatie februari.JPG


    Genetica
    White Widow auto - Great White Shark auto Hindu Kush auto, huismerk wietzaadjes.nl.

    Beginnen met twee keer WW-auto

    Kweek medium

    Overige


    Water
    : ik kan helaas geen regenwater opvangen, dus zal ik het met zacht kraanwater moeten doen. Met weinig moeite kan ik het water luchten om de chloor eruit te krijgen, maar ben in eerste instantie niet van plan ec-/ph-meters te kopen en andere maatregelen te treffen.

    Kiemen
    : kiemen doe ik in 1 liter potjes met daarin een mengsel van 2 delen gezeefde potgrond en 1 deel vermiculiet. Ik spoel het mengsel eerst door met water, om wat voedingsstoffen kwijt te raken. (dit heeft ook gewerkt met het kiemen van keukenkruiden)

    Overpotten
    : nu zit ik wel te twijfelen wanneer ik de plantjes overplant naar de 9 liter potten: (Iemand advies?):
    I. Direct overpotten, zodra de penwortel de onderkant van het kiempotje bereikt; of
    II. Langer wachten, zodat het wortelstelsel het kiempotje verder heeft opgevuld.

    De twee kiempotjes met WW-auto staan op een warme plek.

    Groet!
    Balkon-kweek 2015

    #2
    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

    Moet goed komen dan.
    Niks mis met dat balkonnetje, hooguit dat strooilicht 's nachts, daarom is RQS misschien niet de handigste keuze.
    Mgoed...dat gaan we vanzelf zien.

    In Nederland zit bijna nergens meer chloor in het water.
    Check de site van je waterleidingbedrijf. Die hebben tabellen staan waarin je kan zien wat er precies in zit en wat de EC is en de pH bijvoorbeeld.
    Direct in de 9L potten zaaien is optimaal.

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

      ouderwetse LPS (gele) lantaarnpaal kan wel problemen geven, nieuwerwets zit en led is dat geeft minder last.

      Comment


        #4
        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

        @QnQ

        wat betreft RQS, bedoel je dit: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...al-queen-Seeds ?

        Als dat zo is, weet ik in elk geval dat waar ik op moet letten , herma's dus, thnx.

        De zaadjes gaan gelijk over in de 9L pot btw, dan weten ze gelijk waar ze aan toe zijn

        @Flintstoned

        Het ziet er nieuwerwets uit. Nog ff checken of het is led verlichting is, bedankt.


        Groet!
        Balkon-kweek 2015

        Comment


          #5
          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

          Ik ga volgen! Super bezig PPM. Laat ons weten wat de WW's doen! Dan ga ik ze ook halen.

          Groeten
          Don't kill my high, because you're too low!

          Comment


            #6
            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

            Leuk Appeljuice, zal zo veel mogelijk laten weten wat ik doe en wat de WW's doen. Dat is nu dus voornamelijk wachten

            Groet!


            Edit: linkje in handtekening werkt niet echt, iemand een idee wat ik verkeerd doe?
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #7
              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

              De kiemgrond met WW-zaad was erg nat, dus ik heb afgelopen zondag(1,5 dag) even gespiekt en het zag er goed uit onder de grond. Er kwamen worteltjes tevoorschijn van een halve cm.

              Dat had ik beter niet kunnen doen, want vanochtend (na 3,5 dag) zag ik maar uit 1 van de twee potjes een stengel met daarop een zaadje geklemd(WW#1). Het andere zaadjes(WW#2) was net zover als WW#1, maar zowel de stengel als de wortel was opgekruld en lag nog onder de aarde. Ik heb door te spieken zaadje WW#2 per ongeluk gedraaid, waardoor deze een looping heeft gemaakt. Ik heb WW#2 haar wortel en stengel krul onder de aarde gestopt en de lob blaadjes met zaadhuid boven de aarde uit laten steken.

              Dat WW#1 haar zaadhuid mee omhoog kwam zal er aan hebben gelegen dat ik het zaad te losjes onder de grond had verstopt, de volgende keer druk er die maar wat dieper in met de goede kant naar beneden. Had het zaad nu alleen wat afgedekt met aarde. In een ander topic gelezen dat het helpt om even wat water op de zaadhuid te druppelen en binnen een half uur hing deze bij WW#1 nog maar aan 1 lob blaadje, goede tip dus! WW#2 deed er wat langer over en aan het einde van de middag heb ik deze geholpen, maar dat gleed er zo af.

              Vandaag hebben ze overdag buiten gestaan vershoudfolie over de potjes, maar vannacht nog even binnen, ik verwacht hier -4C. Vanaf morgen en de komende dagen is het wel koud maar niet meer onder de nul, min. 1C en max. 14C, dus gaan ze naar buiten in de 9L potten, met misschien wat geperforeerd vershoudfolie.

              T zal nu wel even rustig blijven, maar als er nog iets leuks gebeurt laat ik van me horen.

              Groet
              Balkon-kweek 2015

              Comment


                #8
                Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                Super bezig PPM Ik zou volgende keer toch maar eerst ontkiemen met papiere doekjes. Dat heb ik gedaan en is nogsteeds de beste oplossing voor mij. Heb de WW's al besteld en kan niet wachten tot ze binnen komen. Helaas moet wietzaadjes.nl ze eerst bestellen dus duurt het even voordat ik ze binnen heb. Bij mij hebben een paar neppe kamaraden eergister (30-04-2015) mn plantje proberen te vermoorden, maar ze komt er hopelijk wel bovenop!
                Don't kill my high, because you're too low!

                Comment


                  #9
                  Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                  Dan laat je het aan teveel mensen zien, een paar kameraden zijn er toch al wel wat, niet slim.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                    Een paar is 2. Dan heb ik het ook letterlijk over een paar.
                    Don't kill my high, because you're too low!

                    Comment


                      #11
                      Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                      Toch blijkbaar twee teveel, dan ben ik toch best gelukkig met mijn vertrouwensissues... Maar ja, ik ga niet teveel off topic lopen zeiken in een ander zijn verslag.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #12
                        Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                        mooi balkon... en over je handtekening

                        Ik gok dat je om het adres deze " moet zetten

                        Comment


                          #13
                          Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                          Dag Appeljuice & De Witte, ook al is het off topic, toch leuk wat activiteit. De WWtjes staan nog in hun pot te genieten, maar daar is ook t meeste mee gezegd . Het ontkiemen van de volgende zaden doe ik gewoon weer gelijk in de grond, de wortels kunnen het aan. Maar dan gewoon wat steviger de grond in en met rust laten.

                          FOTO's

                          20150430_125938.jpg 20150424_145106.jpgWoensdag overgepoot van 1L naar 9L. Het was vrij zonnig en ik had er folie over gedaan zodat de temperatuur wat extra op zou lopen. De aarde had ik daarvoor iets te vochtig gemaakt, dus het folie is er nu af zodat dat wat beter kan verdampen.


                          20150430_125522-1.jpgWW#1 woensdag 29 april 20150430_125702-1.jpgWW#2 woensdag 29 april

                          Directe zon kunnen ze krijgen van 08:00 tot 14:00 en als ik ze zo zie zijn ze hier tevreden mee. Blaadjes gericht op de zon en de steeltjes zijn nauwelijks langer geworden.

                          WW1_20150502.jpgWW#1 zaterdag 02 mei WW2_20150502.jpgWW#2 zaterdag 02 mei

                          Goed Weekend!
                          Balkon-kweek 2015

                          Comment


                            #14
                            Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                            Ziet er mooi uit, keep on going! Kan niet wachten tot mijn 2 zaadjes van ww binnenkomen. Duurt alleen een beetje lang maarja.
                            Don't kill my high, because you're too low!

                            Comment


                              #15
                              Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

                              Balkon-kweek 2015

                              Selecteer bovenstaand, en copy/paste dat op de pagina waar je je handtekening aanpast.
                              (Klik hier rechtsboven 'instellingen', en volgende pagina linker kolom zie je 'wijzig handtekening')

                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X