Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plantjesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

    Oei ja dan zal ik het goed in het oog mogen houden en dan zie ik mijn planten tegen die tijd over de omheining staan als te hoog komt ga ik draad biven spannen had gehoopt op oogst tegen eind september dan kan ik dit ook nog eens en maandje of 2 uitstellen :p
    Als ik ze nu eens maar 12 uur licht geef dan in donker zet dan moet ik dat elke dag doen zeker ?
    Wand als ze zo laat beginnen bloeien ga ik ni veel zon op topjes hebben he xs.
    greets
    buitenkweek 2015

    Comment


      Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

      dat ze over de omheining zouden gaan heb ik je al 6 weken geleden vertelt
      of je er wat aan/mee gedaan hebt is een andere zaak
      maandje of twee uitstellen is overdreven, eind oktober zal die wel klaar zijn
      verduisteren moet je idd dagelijks doen
      genoeg verslagen te vinden hier of ergens anders mbt verduisteren

      een indian summer is het beste wat een buitenkweker als mij kan overkomen

      Comment


        Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

        Ja ik weet b2n maar dacht dat ze eind september klaar zouden zijn ze moeten allemaal 7 weken bloeien hoop dat ze te samen gaan bloeien.
        En denk dat ik mijn omheining en stukje hoger ga maken of draad boven treken had nooit gedacht en plant van bijna 2 meter in en pot van 30 l maar :p
        en b2n wat is en indian summer ?
        Greets
        buitenkweek 2015

        Comment


          Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

          smartphone(tablet)gebruikers, zoeken die zelf niets meer op?
          zou je dat gedaan hebben, dan vond je dit

          heb je al werk gemaakt van andere zaken?
          bijvoorbeeld hoelang moet je nog verduisteren?

          Comment


            Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

            Ik ga tog niet beginnen met verduisteren omdat mijn uren elke week afwisselen zou er wel eens fout kunnen gaan.
            En thanks nu weet ik ook wat je bedoelde
            Greets
            buitenkweek 2015

            Comment


              Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

              En goeiemorgend
              20150717_093359.jpg
              Wat lijkt het goed te gaan normaal werkt mijn pesticide nu niet meer als ik trug nare beesten tegen kom ga ik ze met bio pesticide in spuiten.
              Laat he me wat mee zitten dat ik niet met toprot ga te maken krijgen.
              greets
              buitenkweek 2015

              Comment


                Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                Ga er maar vanuit dat je met toprot te maken gaan krijgen. Dat overkomt bijna iedere buitenkweker. Dan ben je vast op het ergst voorbereid
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                  Hey lr2
                  Hou er zeker rekening mee.
                  als ik iets zie knip ik de tak weg.
                  Maar staat nooit in regen dus dan moet het al echt tegen vallen.
                  Zou ik nu nog iets aan die grootste kunne doen dat die niet hoger meer groeit ?
                  Greets
                  buitenkweek 2015

                  Comment


                    Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                    De meeste takken kun je na een beetje flink knijpen, gewoon omknakken of buigen. Zonder dat ze er later af vallen.
                    Sommigen noemen het supercropping, knakken, buigen, of wat dan ook. Maar in basis doe je bij alles hetzelfde: je laat de takken van richting veranderen door ze af te buigen.
                    Dan krijg je een bredere groei, maar na een paar dagen schieten de zijtakjes recht omhoog. Dan perk je de groei dus maar tijdelijk in.
                    Volgens mij zijn daar aardig wat topics over, maar geen idee waar die precies staan.

                    Als je echt niet teveel in de hoogte wilt, dan zul je gewoon ouderwets moeten snoeien met een schaar. Vertrouw me maar dat je plant dat zonder problemen overleeft.
                    Wel is het verstandig om de 'wond' af te smeren met iets waterafstotends, bijvoorbeeld vaseline of uierzalf (met zeezout er doorheen gemengd tegen eventuele schimmels/bacterien). Sommige mensen doen het met kaarsvet, maar aangezien dat niet mee rekt, en de plant gewoon door groeit of soms zelfs krimpt, kunnen daar altijd wel ranzige dingen onder ontstaan.
                    Stel dat er wondjes ontstaan bij het knakken, dan kun je daar hetzelfde toepassen.

                    Helaas zijn afdakjes trouwens ook geen garantie; zelfs binnenkwekers (waar het nooit regent) krijgen soms last van toprot. Het is gewoon een nare samenkomst van niet te beinvloeden omstandigheden. Vandaar is het verstandig om je verlies vast in te calculeren. Met geluk, en niets meer of minder dan geluk, blijft het rotvrij. In normale omstandigheden, zonder pech zelfs, krijg je er buiten gewoon last van op tenminste 1 plant.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                      Thanks lr2 voor de info.
                      Hier kan ik al wat verder met gaan denk mss mijn hooft tak te buigen dan wand die is even groot als ik en wil ook geen problemen met buren.
                      En voorzie me er zeker op op wat tegen slagen maar hoop wel op en lekker grasje.
                      Greets
                      buitenkweek 2015

                      Comment


                        Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                        Vandaag heb ik al 4 planten getopt de grootste nog niets aan gedaan.
                        Hier de 3 special queen.s
                        20150721_141424.jpg20150721_141340.jpg


                        En groepsfoto van de bovenkant
                        20150721_140908.jpg

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Nu kan ik en paar foto.s niet uploaden omdat bestand niet geschikt is had foto.s wat bijgesneden xs wel jammer had er nog mooi van power flower en special kush mss later op de dag nog eens ander foto.s proberen.
                        Greets
                        buitenkweek 2015

                        Comment


                          Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                          Mooi man, geen slecht blaadje te zien Misschien kun je de steel die te hoog wordt buigen met een touwtje zodat ie niet knakt, dikke kans dat de plant dan uiteindelijk zelf de knak maakt en dan wel iets opsmeren, ik deed dat niet en tot nu toe gaat het goed en kan er sap door naar de bladeren en toppen, maar de knak ziet er niet al te fris uit.
                          Autoflowers 2016

                          Comment


                            Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                            Thanks man en vind ze er ook mooi uit zien maar moet ook nog het geluk aan men zij hebben dat in bloei ni teveel problemen komen kijken.
                            En vind dat ik wel van heluk mag spreken als buitenkweker in potten van maar 30 l en niets aan men plantjes aan iedereen zee me dat men plant ging opgegeten worden enzo buiten :p dan men voorzorgen genomen met en bio pesticide.
                            Had hier ook al aan gedacht maar de plant moet verschoven worden elke keer als het regent onder de afdak als stopt trug onder afdak weg halen :p
                            Als hij echt meer als 30 cm over steekt als mijn omheining ga ik wss hoofd top af knippen en dichten.
                            dan stek poeder aan hooft tak en mss proberen deze ook zo te laten af bloeien
                            Heb nu ook zo en klein onder takje van power flower in water met wortelstinulator gezet staat er nog mooi bij dag erna maar wie nog niet echt worteltjes puur experiment.
                            Als iemand daar wat tips voor me heeft altijd welkom.
                            Greets

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            20150722_200202.jpg20150722_200318.jpg20150722_200442.jpg
                            20150721_192700.jpg
                            Foto.s eindelijk op hoei formaat gekregen.
                            buitenkweek 2015

                            Comment


                              Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                              Wauw wat een beauties zijn dat geworden!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                                Re: buitenkweekje 1 al van februari geplant nog 5 aan het ontkiemen voor in totaal 6 plant

                                Thanks sphoaxie
                                Vind ik namelijk ook en dat in ons klimaat sta ik echt verbaast van te kijken ze is wel 4 maal zo breed als ik ben nu ook gene brede ma tog
                                greets
                                buitenkweek 2015

                                Comment

                                Bezig...
                                X